آموزش اتوکد

آنچه در این صفحه می خوانید:

معرفی اتوکد (Autocad)

اتوکد یک نرم افزار کاربردی طراحی تجاری به کمک رایانه (CAD) است. اتوکد توسط اتودسک (Autodesk) طراحی و به بازار عرضه شد، برای اولین بار در دسامبر 1982 به عنوان یک برنامه دسکتاپ در حال اجرا روی میکرو کامپیوتر ها با کنترل کننده های گرافیک داخلی منتشر شد. قبل از معرفی اتوکد، بیشتر برنامه های تجاری CAD روی رایانه های اصلی یا مینی رایانه اجرا می شدند که هر اپراتور CAD (کاربر) در یک ترمینال گرافیکی مجزا کار می کرد. از سال 2010، اتوکد به عنوان یک برنامه موبایل و وب نیز منتشر شد و به عنوان اتوکد 360 به بازار عرضه شد. اتوکد در صنعت، توسط معماران، مدیران پروژه، مهندسین، طراحان گرافیک، برنامه ریزان شهر و سایر متخصصان مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت اتودسک نرم افزار اتوکد را به منظور ترسیم نقشه‌های صنعتی و مهندسی تولید کرد که برای کاربران استفاده از محیط‌های دو و سه بعدی را فراهم می کند. CAD در نام این نرم افزار مخفف Computer Aided Design به معنی طراحی به کمک نرم افزار و در منابع دیگر، مخفف Computer Aided Drafting به معنای ترسیم فنی به کمک نرم افزار است. هدف از یادگیری این نرم افزار آموزش قوانین نقشه کشی صنعتی و ساختمان و آموزش مدل سازی است.

این نرم افزار دارای 3 محیط با نام های AutoCAD Classic، 3D Modeling و Drafting & Annotation است. از ماژول های اتوکد می توان به AutoCAD Architecture، AutoCAD Electrical، AutoCAD Mechanical، AutoCAD Civil 3D، AutoCAD Map 3D، AutoCAD Plant 3D، AutoCAD MEP و AutoCAD P&ID اشاره کرد.

تاریخچه اتوکد (Autocad)

اتوکد از برنامه ای است که در سال 1977 آغاز شد و سپس در سال 1979 با نام Interact CAD منتشر شد، همچنین در اسناد اولیه Autodesk به عنوان MicroCAD نیز یاد شده بود، که قبل از شکل گیری Autodesk (سپس همکاران نرم افزاری Marinchip) توسط سازنده Autodesk مایکل ریدل نوشته شده بود.

اولین نسخه توسط Autodesk در Comdex در سال 1982 نشان داده شد و در دسامبر منتشر شد. اتوکد از رایانه های CP / M-80 پشتیبانی می کند. به عنوان محصول پرچمدار Autodesk، تا مارس 1986 اتوکد به همه جاذبه ترین برنامه CAD در سراسر جهان تبدیل شده بود. نسخه 2020 34مین نسخه اصلی اتوکد برای ویندوز مشخص شد. نسخه سال 2019 نهمین سال متوالی اتوکد برای مکینتاش بود. فرمت فایل نیتیو اتوکد dwg. است. این فرمت و تا حدودی فرمت فایل تبادل آن DXF، به صورت اختصاصی، استاندارد هایی برای قابلیت همکاری داده های CAD، به ویژه برای تبادل نقشه 2D، به صورت واقعی تبدیل کرده است.

ویژگی های اتوکد (AutoCad)

آموزش کامل اتوکد

اتوکد یک برنامه نرم افزاری طراحی با کمک رایانه است که به طراحان، معماران، مهندسان و سایر متخصصان باتجربه امکان ایجاد مدل های دو بعدی و سه بعدی از سطح جامد را می دهد. اتوکد به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و به شما در جلوگیری از خرابی محصولات و موارد ضمانت کمک می کند. با ایده های نوآورانه و تخیل خلاق، کاربر می تواند ارائه های واقع گرایانه ای را با اتوکد ایجاد کند. این ابزارها و گردش کار لازم برای طراحی و ساخت محصولات عالی را فراهم می کند.

کاهش خطا

اصلی که اتوکد بر اساس آن کار می کند یک مدل مهندسی پویا است. این مدل طراحی و پیش نویس تولید را با هم مخلوط می کند که اجازه می دهد در هر زمان از کل پروژه تغییرات در هر قسمت از طرح ایجاد شود. این منجر به کاهش خطا و احتمال اشتباه کمتر می شود. علاوه بر این، طراحی هایی که به صورت دیجیتالی ساخته می شوند همیشه جای پیشرفت و پیشرفت دارند.

انتقال آسان داده

با استفاده از اتوکد در Architect Designing امکان به اشتراک گذاری همزمان فایل ها با چند نفر آسان تر شده است. کار روی فایل های سنگین و سپس به اشتراک گذاشتن آنها بدون هیچ گونه از دست دادن اطلاعات کار آسانی نیست. اما، این نرم افزار امکان بارگذاری داده های طراحی شده در اینترنت و به اشتراک گذاری آنها با تعداد زیادی از طراحان دیگر را آسان کرده است.

بانک اطلاعاتی برای تولید

اتوکد امکان ایجاد داده های تولیدی مانند مواد مورد نیاز اجزا، ابعاد و شکل مدل ها، محصول و نقشه های اجزا را فراهم می کند. این به ایجاد و مدیریت یک پایگاه داده گسترده کمک می کند که بخش مهمی از فرایند تولید است.

ویژگی لایه بندی

این ویژگی به کاربر اجازه می دهد تا جزئیات خاص یک گروه پیچیده از نقاشی ها را برای درک دقیق پنهان یا نشان دهد.

محاسبه

کاربر می تواند جرم، مساحت، حجم، مرکز ثقل را در کمترین زمان محاسبه کند. این برنامه دارای ویژگی Auto-Dimensioning است که به طراحی آسان و دقیق کمک می کند. همچنین کاربران می توانند از مدل های سه بعدی نقشه های دو بعدی تهیه کنند.

امکانات اتوکد (Autocad)

آموزش کامل اتوکد

سازگاری با سایر نرم افزارها

ESRI ArcMap 10 اکسپورت کردن را به عنوان فایل های ترسیم اتوکد مجاز می کند. Civil 3D اجازه صادر کردن به عنوان اشیاء اتوکد و LandXML را می دهد. همچنین، تبدیل فایل های ppf امکان پذیر است، با این وجود، دقت نتایج ممکن است غیرقابل پیش بینی یا تحریف شده باشد. به عنوان مثال، لبه های فشرده ممکن است ظاهر شود. فروشندگان مختلف تبدیل آنلاین مانند Cometdocs را به صورت رایگان ارائه می دهند.

زبان

Auto CAD و AutoCAD LT برای انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، کره ای، چینی ساده شده، چینی سنتی، پرتغالی برزیل، روسی، چک، لهستانی و مجارستانی، آلبانیایی (همچنین از طریق بسته های زبان اضافی) در دسترس هستند. میزان محلی سازی از ترجمه کامل محصول فقط به اسناد و مدارک متفاوت است. مجموعه فرمان AutoCAD بعنوان بخشی از نرم افزار بومی سازی می شود.

برنامه های افزودنی

اتوکد از تعدادی API برای شخصی سازی و اتوماسیون پشتیبانی می کند. این موارد شامل AutoLISP،Visual LISP،VBA، دات نت (NET.) و ObjectARX است. ObjectARX کتابخانه کلاس سی پلاس پلاس است که همچنین پایه ای برای:

  • محصولاتی که قابلیت AutoCAD را در زمینه های خاص گسترش می دهند.
  • ایجاد محصولاتی از قبیل معماری اتوکد، اتوکد الکتریک، اتوکد غیرنظامی 3D
  • برنامه مبتنی بر اتوکد شخص ثالث

تعداد زیادی پلاگین AutoCAD در فروشگاه برنامه Autodesk Exchange Apps وجود دارد. DXF اتوکد با فرمت تبادل ترسیم، واردات و صادرات اطلاعات نقشه را امکان پذیر می کند.

ادغام عمودی

Autodesk همچنین چندین برنامه عمودی را برای پیشرفت های خاص در زمینه نظم ایجاد کرده است:

  • AutoCAD Advance Steel
  • AutoCAD Architecture
  • AutoCAD CIVIL 3D
  • AutoCAD Electrical
  • AutoCAD ecscad
  • AutoCAD Map 3D
  • AutoCAD Mech
  • AutoCAD MEP
  • AutoCAD Structural Detailing
  • AutoCAD Utility Design
  • AutoCAD P&ID
  • AutoCAD Plant 3D

در اتوکد، چندین ابزار همراه با اشتراک اتوکد به عنوان مجموعه ابزار خاص صنعت گنجانده شده است. به عنوان مثال، AutoCAD Architecture به طراحان معماری اجازه می دهد تا اشیاء سه بعدی مانند دیوارها، درها و پنجره ها را با داده های هوشمندانه تر مرتبط با آنها بجای اشیاء ساده مانند خطوط و دایره ها ترسیم کنند. این داده ها می توانند برای نمایش محصولات معماری خاص که در صنعت ساختمان فروخته می شوند، برنامه ریزی شوند و یا برای قیمت گذاری، تخمین مواد و سایر مقادیر مربوط به اشیاء ارائه شده در فایل داده استخراج شوند.

ابزارهای اضافی از مدل معماری سه بعدی نقشه های استاندارد 2D مانند ارتفاعات و مقاطع تولید می کنند. به طور مشابه، طراحی مدنی، طراحی داخلی 3D و طراحی داخلی حرفه ای از اشیاء خاص داده ای پشتیبانی می کنند و محاسبات و نمایندگی های مهندسی عمران را آسان می کنند.

انواع اتوکد (Autocad)

اتوکد LT

اتوکد LT نسخه کم هزینه AutoCAD است، با کاهش توانایی، اولین بار در ماه نوامبر 1993 منتشر شد. Autodesk اتوکد LT را برای داشتن بسته CAD در سطح ورودی برای رقابت در سطح پایین تر قیمت توسعه داد. با قیمت 495 دلار، این اولین محصول اتوکد با قیمتی زیر 1000 دلار شد. این محصول بر خلاف نسخه کامل اتوکد، که باید از نمایندگی های رسمی Autodesk خریداری شود، مستقیماً توسط Autodesk و در فروشگاه های رایانه فروخته شد. AutoCAD LT 2015 اشتراک 360 دلاری در سال را برای Desktop اشتراك معرفی كرد. از سال 2018، سه طرح اشتراک، از 50 دلار در ماه تا 3 سال، 1170 دلار مجوز در دسترس بود.

در حالی که صدها تفاوت کوچک بین بسته کامل اتوکد و اتوکد LT وجود دارد، در ویژگی های نرم افزار چند تفاوت عمده شناخته شده وجود دارد:

  • قابلیت های AutoCAD LT: فاقد توانایی ایجاد3D، تجسم و ارائه مدل های سه بعدی و همچنین چاپ سه بعدی است.
  • مجوز شبکه: AutoCAD LT نمی تواند در چندین دستگاه از طریق شبکه استفاده شود.
  • شخصی سازی: اتوکد LT از شخصی سازی با LISP،ARX، دات نت و VBA پشتیبانی نمی کند.
  • قابلیت های مدیریت و اتوماسیون با Sheet Set Manager و Action Recorder.
  • ابزارهای مدیریت استاندارد CAD

اتوکد 360

قبلاً AutoCAD WS به عنوان AutoCAD WS به بازار عرضه شده بود و برنامه کاربردی مبتنی بر تلفن همراه و وب است که به کاربران ثبت نام شده امکان مشاهده، ویرایش و به اشتراک گذاری فایل های اتوکد را از طریق دستگاه تلفن همراه و وب با استفاده از مجموعه ویژگی محدود اتوکد و امکان استفاده از فایل های ترسیم شده توسط ابر را می دهد. این برنامه که تکامل و ترکیبی از محصولات قبلی است، از مدل تجاری freemium با برنامه رایگان و دو سطح پرداخت شده استفاده می کند، به صورت Pro (ماهانه 4.99 دلار یا 49.99 دلار در سال) و Pro Plus (سالانه 99.99 دلار) به همراه ابزارها و دسترسی آنلاین به نقشه ها در بازار عرضه می شود. 360 شامل ویژگی های جدیدی مانند حالت "قلم هوشمند" و پیوند دادن به حافظه مبتنی بر ابر شخص ثالث مانند Dropbox است. اتوکد 360 پس از تکامل از نرم افزار مبتنی بر Flash، از فناوری مرورگر HTML5 در مرورگرهای جدیدتر از جمله Firefox و Google Chrome موجود است.

AutoCAD WS با نسخه برای آیفون آغاز شد و متعاقباً گسترش یافت تا نسخه هایی را برای تبلت های iPod Touch،iPad، تلفن های Android و تبلت های اندرویدی شامل شود. Autodesk نسخه iOS را در سپتامبر 2010 و به دنبال آن نسخه Android را در 20 آوریل 2011 منتشر کرد. این برنامه از طریق فروشگاه Google Play و Appstore و AmazonApp قابل دانلود و بدون هزینه در دسترس است.

نسخه های دانشجویی

اتوکد به طور رایگان به دانشجویان، مربیان و مؤسسات آموزشی مجوز داده می شود و دارای مجوز تمدید 36 ماهه است. نسخه دانشجویی اتوکد از لحاظ عملکردی با نسخه تجاری کامل یکسان است، به همراه یک استثنا: فایل های DWG که توسط نسخه دانشجویی ایجاد یا ویرایش شده اند، دارای مجموعه بیت پرچم داخلی ("پرچم آموزشی") هستند. هنگامی که چنین فایل DWG توسط هر نسخه از اتوکد (تجاری یا دانشجویی) قدیمی تر از اتوکد 2014 SP1 یا اتوکد 2019 و جدیدتر چاپ شود، خروجی شامل مهر از هر چهار طرف است. اشیاء ایجاد شده در نسخه دانشجویی برای استفاده تجاری قابل استفاده نیستند. اشیاء نسخه Student اگر در نسخه های قدیمی تر از اتوکد 2015 یا جدیدتر از اتوکد 2018 وارد شوند، فایل تجاری DWG "آلوده" می کنند.

افزونه های اتوکد با VB.NET

وی بی دات نت (VB.NET) مخفف Visual Basic.NET و یک زبان برنامه نویسی رایانه ای است که توسط مایکروسافت تولید شده است. اولین بار در سال 2002 برای جایگزینی ویژوال بیسیک 6 منتشر شد. VB.NET یک زبان برنامه نویسی شی گرا است. این بدان معناست که از ویژگی های برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی می کند که شامل کپسوله کردن، چندشکلی، انتزاع، وراثت و غیره است. ویژال بیسیک روی فریمورک دات نت اجرا می شود، به این معنی که دسترسی کامل به کتابخانه های دات نت دارد و این یک ابزار بسیار مفید برای ایجاد سریع طیف گسترده ای از برنامه های وب، ویندوز، آفیس و موبایل است که در فریمورک دات نت ساخته شده اند.

دانستن نحوه نوشتن پلاگین های اتوکد به ما این امکان را می دهد تا دستورات جدید اتوکد را ایجاد کنیم که کارهای روزمره را به صورت خودکار انجام می دهند، محاسبات پیچیده ای انجام می دهند یا چندین سیستم را یکپارچه می کنند تا به ما کمک کند تا تولیدی، دقیق تر و مؤثرتر باشیم. استفاده از انجمن ویژوال استودیو رایگان مایکروسافت به همراه اطلاعات ارائه شده در این کلاس به هر کس کمک می کند تا بلافاصله شروع به ایجاد افزونه های اتوکد با VB.NET کند.

مجموعه ابزار اتوکد (Autocad)

ابزارهای تخصصی دارای ویژگی های خاص صنعت هستند که به شما کمک می کنند سریعتر و آسان تر طراحی کنید:

  • جزئیات، نماها و موارد دیگر را ایجاد کنید.
  • وظایف و حاشیه نویسی را خودکار کنید.
  • برای اجرای استانداردهای صنعت و تولید برنامه ها، لیست ها و جداول از یک گردش کار محور قوانین استفاده کنید.
  • دسترسی به کتابخانه های نمادها، قطعات و اجزای جزئیات.
  • AutoCAD

نرم افزار اصلی AutoCAD 2D و 3D CAD ابزارهای خلاقانه ای را برای طراحی و اسناد ارائه می دهد.

  • AutoCAD Architecture

امکاناتی را برای ترسیم معماری، اسناد و برنامه ها و خودکارسازی کارهای پیش نویس اضافه می کند.

  • AutoCAD Electrical

امکاناتی طراحی الکتریکی را برای کمک به شما در ایجاد، اصلاح و مستند سازی سیستم های کنترل الکتریکی اضافه می کند.

  • AutoCAD Map 3D

توپولوژی GIS را با اتوکد ادغام کنید تا بتوانید از داده های CAD و GIS برای برنامه ریزی، طراحی و مدیریت داده استفاده و نگهداری کنید.

  • AutoCAD Mechanical

کتابخانه ای از قطعات و ابزارهای مبتنی بر استانداردها را برای شما در ایجاد، اصلاح و مستندسازی طراحی های مکانیکی برای ساخت به شما کمک می کند.

  • AutoCAD MEP

امکاناتی را اضافه می کند تا به شما در پیش نویس، طراحی و مستند سازی سیستم های ساخت و ساز MEP در یک محیط اتوکد کمک کند.

  • AutoCAD Plant 3D

امکاناتی را به شما کمک می کند تا بتوانید P & ID را تهیه کنید و سپس آنها را در یک مدل طراحی گیاه سه بعدی ادغام کنید.

  • Raster Design

ابزارهای raster-to-vector به شما در تبدیل تصاویر شطرنجی به اشیاء DWG help کمک کند. نقشه های اسکن شده را در یک محیط آشنا اتوکد ویرایش کنید.

کاربرد اتوکد (Autocad)

رابط کاربری CAD آن را به عنوان بهترین نرم افزار طراحی مبتدی طراحی فنی برای تحصیل و مراحل اولیه طراحی حرفه ای مهندسی نیز به عنوان یک برنامه توسعه مهارت در سطح تحصیلات تکمیلی پذیرفته است. جدای از مزایای آن، هر دو الزامات پشتیبانی پروژه خود را برای طراحی اجزای مختلف و بازسازی آنها با تغییر فناوری برای آینده دارند.

مزایای استفاده از اتوکد (Autocad)

  • این قابلیت را دارد که طرح های بسیار دقیقی تولید کند.
  • نقشه ها را می توان در 2D یا 3D ایجاد کرد و چرخش داد.
  • سایر برنامه های رایانه ای را می توان به نرم افزار طراحی پیوند داد.
  • اتوکد به عنوان ابزاری برای برنامه ریزی معماری: این معماران را قادر می سازد که در یک مرحله طراحی، قدرت یک ساختمان را طراحی، برنامه ریزی، اجرا و تحلیل کنند.
  • اتوکد به عنوان ابزاری برای تهیه پیش نویس مهندسی: به مهندسین کمک می کند تا موضوعات طراحی را به دست بیاورند، آنالیز و حل کنند که نتیجه آن طراحی های نادرست است.
  • در چاپ سه بعدی: چاپ سه بعدی مزایای خاص خود را برای طراحان دارد و برای این نرم افزار به آنها کمک می کند. طرح ها را می توان به قالب های مختلف ترجیحی صادر کرد.
  • اتوکد در صنعت مد: دارای ابزارهای لازم برای برنامه ریزی برای طراحی جواهرات، اسباب بازی ها و سایر اشیاء ظریف است.
  • اتوکد به عنوان ابزاری برای طراحی صنعتی: به شما در کاهش هزینه های تولید کمک می کند زیرا باعث صرفه جویی در وقت و تلاش مورد نیاز برای طراحی دستی می شود.

اتوکد (Autocad) برای معماری

نرم افزار CAD شیوه کار جهان، به ویژه در صنایع مهندسی و معماری را تغییر داده است. این جایگزین روش های طراحی و طراحی سنتی مانند قلم و کاغذ را جایگزین کرده است و به صنایع اجازه می دهد تا در یک برنامه واحد برنامه ریزی، شبیه سازی و تولید ایده های جدید خود را انجام دهند. ما می خواهیم به نقش CAD در صنعت معماری نگاهی بیندازیم، و برجسته می کنیم که CAD چگونه انقلابی در پیچیدگی های برنامه ریزی، طراحی و ارزیابی ارزیابی کرده است.

AutoCAD Architecture (به اختصار ACA) نسخه ای از محصول پرچمدار Autodesk، اتوکد است که دارای ابزار و کارکردهایی است که مخصوص کارهای معماری متناسب است. اشیاء معماری با یکدیگر ارتباط دارند و هوشمندانه با یکدیگر تعامل دارند. به عنوان مثال، یک پنجره با دیواری که در آن قرار دارد رابطه دارد. در صورت جابجایی یا حذف دیوار، پنجره به همین ترتیب واکنش نشان می دهد. اشیاء را می توان در 2D و 3D نشان داد.

علاوه بر این، اشیاء معماری هوشمند پیوندهای پویا را با اسناد و مشخصات ساخت و سازها حفظ می کنند و در نتیجه تحویل های دقیق تری از پروژه می گیرند. به عنوان مثال وقتی شخصی یک در را حذف یا تغییر دهد، می توانید به طور خودکار برنامه در را به روز کنید. با تغییر عناصر خاص، فضا ها و مناطق به صورت خودکار به روز می شوند، محاسبات مانند فیلم مربع همیشه به روز هستند.

AutoCAD Architecture از فرمت فایل DWG استفاده می کند اما برای دسترسی، نمایش و دستکاری داده های شیء در برنامه های مختلف با معماری اتوکد به یک فعال کننده شی نیاز دارد. معماری AutoCAD قبلاً با نام AutoCAD Architectural Desktop شناخته می شد (اغلب به اختصار ADT) اما Autodesk نام خود را برای نسخه 2008 تغییر داد. این تغییر به منظور مطابقت بهتر با سایر بسته های خاص رشته نظیر اتودسک مانند اتوکد الکتریک و اتوکد مکانیک ایجاد شده است.

اتوکد (Autocad) برای برق

بخشی از راه حل نمونه سازی دیجیتال Autodesk، اتوکد برقی نرم افزار اتوکد برای طراحان کنترل است که با هدف ایجاد و اصلاح سیستم های کنترل الکتریکی ساخته شده است. این شامل تمام قابلیت های اتوکد به علاوه کتابخانه های نماد جامع و ابزار برای خودکارسازی کارهای مهندسی برق است.

AutoCAD Electrical شامل تمام عملکردهای اتوکد، به علاوه مجموعه ای کامل از ابزارها برای خودکارسازی کارهای مهندسی کنترل، مانند مدارهای ساختمانی، شماره گذاری سیم ها و ایجاد قبض مواد است. AutoCAD Electrical شامل بررسی خطای در زمان واقعی است و تیمهای الکتریکی و مکانیکی را قادر می سازد تا در نمونه های دیجیتالی ساخته شده با نرم افزار Autodesk Inventor همکاری کنند. این برنامه با کمک به صرفه جویی در ساعت ها تلاش، مهندسین کنترل را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانند زمان بیشتری را برای نوآوری صرف کنند.

AutoCAD Electric ویژگی های طراحی الکتریکی را برای کمک به شما در ایجاد، اصلاح و مستند سازی سیستم های کنترل الکتریکی اضافه می کند.

  • با استفاده از ابزارهای تخصصی، طرح بندی پانل، نمودارهای شماتیک و سایر نقشه های برقی ایجاد کنید.
  • از استانداردهای پروژه سازگار با نقشه های سازمان یافته در یک ساختار مبتنی بر پروژه استفاده کنید.
  • شامل كتابخانه ای از 65000+ نماد برقی هوشمند برای پشتیبانی از استانداردهای AS، GB، IEC، IEC-60617، JIC، JIS، NFPA و IEEE است.

اتوکد (Autocad) برای مکانیک

نرم افزار طراحی و تهیه نقشه اتوکد مکانیکال (AutoCAD Mechanical) دارای کتابخانه هایی از کامپوننت های مبتنی بر استانداردها و ابزارهایی برای اتوماسیون کارهای معمول CAD مکانیکی و تسریع در روند طراحی مکانیک است.

Autodesk اتوکد مکانیک 2021 یک برنامه افزودنی قدرتمند به طراحی استاندارد اتوکد و نرم افزار تهیه 2D با قابلیت های ویژه برای بخش های ساخت، مهندسی و طراحی مکانیکی و شرکت هایی است که در گردش کار نمونه سازی دیجیتال نقش دارند.

ارائه حداکثر 65٪ بهره وری بیش از نرم افزار 2D CAD، نرم افزار AutoCAD Mechanics CAD به شما امکان می دهد پروژه ها را در بازه های زمانی کوتاهتر از آنچه که ممکن است با اتوکد استاندارد قابل دستیابی باشد تحویل دهند، در نتیجه هزینه های پروژه را کاهش می دهد و سودآوری را بهبود می بخشد.

ترسیم دو بعدی (2D) در اتوکد (Autocad)

طراحی و ترسیم 2D چیست؟

طراحی و ترسیم 2D فرایند ایجاد و ویرایش نقشه های فنی و همچنین طرح های حاشیه نویسی است. پیش نویس ها از نرم افزار طراحی به کمک رایانه (CAD) برای تهیه نقشه های کف، نقشه های ساخت و ساز پروانه ساختمان، برنامه های بازرسی ساختمان و طرح های محوطه سازی استفاده می کنند.

از نرم افزار CAD برای تهیه پیش نویس 2D می توانید بدون استفاده از استنسیل و ابزار طراحی تکنیک برای تهیه سریع تر و با دقت بیشتر طرح ها استفاده کنید. نرم افزار 2D CAD همچنین به کاربران امکان می دهد نقشه هایی با ابعاد و جداول را ترسیم و حاشیه نویسی کنند.

AutoCAD LT یک نرم افزار با طراحی رایانه ای (CAD) است که معماران، مهندسین، متخصصان ساخت و ساز و طراحان برای تولید نقشه ها و مستندات 2 بعدی به آن اعتماد دارند.

  • طراحی، تهیه و تهیه سند با هندسه 2D
  • به مجموعه ای جامع از ابزارهای ویرایش، طراحی و حاشیه نویسی دسترسی پیدا کنید.
  • سریعتر در یک رابط کاربری بصری کار کنید.

ترسیم سه‌ بعدی (3D) در اتوکد (Autocad)

اگر تازه وارد بازی AutoCAD 3D شده اید و تاکنون در 2D کار کرده اید، قبل از شروع یک مدل سه بعدی جدید در اتوکد، باید چند کار را انجام دهید: شما باید فضای کاری را تغییر دهید و بعد از آن باید با استفاده از یک الگوی سه بعدی یک فایل جدید را باز کنید. مراحل زیر توضیح می دهد که:

  • لیست کشویی Workspaces را در نوار ابزار Quick Access باز کنید، یا دکمه Workspace Switch را در نوار وضعیت کلیک کرده و سپس Modeling 3D را انتخاب کنید.
  • نوارهای ابزار، پالت ها و پانل های روبان فلاش و خاموش می شوند و به زودی اتوکد برای نمایش روبان تنظیم می شود، همانطور که برای فضای کاری 3D Modeling با چند صفحه اضافی تنظیم شده است.
  • بر روی دکمه برنامه کلیک کرده و New را انتخاب کنید؛ سپس روی نقاشی کلیک کنید.
  • کادر گفتگوی Select Template ظاهر می شود.
  • اگر می خواهید در متریک کار کنید، acad3d.dwt را انتخاب کنید. روی باز کردن کلیک کنید
  • فضایی برای مدل سازی سه بعدی ظاهر می شود که به جای اینکه مستقیم به قسمت نقشه نگاه کنید، از زاویه ای از بالا به آن نگاه می کنید.

اتوکد (Autocad) و ArcGIS

ArcGIS for AutoCAD یک افزونه رایگان است که نحوه اشتراک گذاری و همگام سازی محتوای GIS بین اتوکد و آرک جی آی اس (ArcGIS) را ساده می کند. نقشه های CAD خود را با نقشه ها، تصاویر و ویژگی های جغرافیایی میزبان ArcGIS غنی سازی کنید. ویژگی های جغرافیایی را درون اتوکد ویرایش کنید و از آنها برای حرکت در نقشه استفاده کنید.

ArcGIS for AutoCAD با اتصال به سرویس های ArcGIS برای سرور و ArcGIS آنلاین، به شما امکان دسترسی و ایجاد داده های GIS را می دهد. در محیط اتوکد، به نقشه های GIS، خدمات نقشه، خدمات تصویر و سرویس های ویژگی دسترسی آسان می دهید.

علاوه بر این، ArcGIS برای اتوکد به شما امکان می دهد داده های ArcGIS را که به صورت محلی در نقشه اتوکد ذخیره شده اند ویرایش کنید یا از ArcGIS برای دسکتاپ صادر کنید.

از ArcGIS برای AutoCAD در موارد زیر استفاده می شود:

  • به اشتراک گذاری اطلاعات ساده بین گروه های GIS و CAD.
  • نقشه های GIS بصورت زنده و غنی از نظر نقشه برداری را در اتوکد مشاهده کنید.
  • نتایج تجزیه و تحلیل GIS را در طرح های اتوکد درج کنید.
  • تصاویر را به نقاشی اتوکد خود اضافه کنید.
  • نحوه سازماندهی و انتساب داده های CAD به عنوان محتوای GIS را ایجاد، دستکاری و تعریف کنید تا در ArcGIS برای دسک تاپ یا اتوکد استفاده شود.
نظرتون درباره این نوشته چیه؟ عالیه بد نیست خوب نبود