DigitalTutors_Integrating_Live_Action_and_CG_in_NUKE_and_RenderMan_for_Maya

این دوره آموزشی ادغام عناصر CG به یک پلات زنده با استفاده از RenderMan برای Maya  و  NUKE را آموزش می دهد.

این دوره آموزشی محصول موسسه   Digital Tutors  است.

سرفصل های دوره:

  • مقدمه ای به شات صفحه و قالب بندی ساختار ریشه
  • موقعیت یابی شات
  • نوشتن توالی دوربین به Maya
  • راه اندازی توالی تصویر در Maya
  • ساخت هندسه پایه در Maya
  • مقدمه ای بر رندرینگ RenderMan
  • درک glass در RenderMan
  • اضافه کردن صفحه نمایش های ویدئویی
  • ایجاد بافت لایه لایه برای متریال vidphone
  • راه اندازی یک متریال PxrGlass برای صفحه نمایش
  • ایجاد دکمه های درخشان با استفاده از نقشه incandescence
  • آماده سازی برای رندر دسته ای
  • بررسی رندرها در NUKE
  • ادغام vidphone به صفحه پس زمینه
  • و…

عنوان دوره:  DigitalTutors Integrating Live Action and CG in NUKE and RenderMan for Maya
مدت زمان: 2 ساعت و 27 دقیقه
نویسنده:  Matt Skonicki


توضیحات:

DigitalTutors Integrating Live Action and CG in NUKE and RenderMan for Maya

2h 27m
Matt Skonicki

In this tutorial we will learn how to incorporate CG elements into a live action plate using RenderMan for Maya and NUKE. We will cover importing our camera tracking into Maya from NUKE and explore all of many different materials and textures available in RenderMan to complete the scene. By the end of this course you will have the knowledge to create your own CG scene from a live action shot.

Introduction and project overview
00:00
Introduction to plate shot and root structure formatting
03:45
Tracking and solving our scene in NUKE
06:39
Orienting the shot
07:49
Writing out our camera track to Maya
03:42
Importing our camera track into Maya
06:33
Setting up our image sequence in Maya
02:10
Building out basic geometry in Maya
09:22
Introduction to rendering in RenderMan
06:21
Setting up linear workflow rendering in RenderMan
09:30
Understanding glass in RenderMan
00:00
Overview of vidphone and lighting setup for final scene
08:15
Introduction to holdout material in RenderMan
07:58
Building out the holdout material setup in our scene
09:53
Exploring texture maps
02:19
Adding in the video screen
04:48
Creating layered textures for our vidphone material
04:46
Setting up a PxrGlass material for the view screen
02:23
Creating glowing buttons using incandescence maps
03:41
Adding bump maps to the vidphone
02:33
Setting up AOV render passes in RenderMan
07:01
Setting up the Matte ID pass
06:06
Preparing for batch render
03:13
Reviewing our renders in NUKE
03:49
Building the beauty pass
09:06
Color grading the vidphone
02:28
Adding in motion blurs
04:38
Merging the vidphone into the background plate
07:30
Reviewing of final render
01:35