آموزش MonoGame

معرفی MONOGAME

از MonoGame و XNA برای ساخت بازی استفاده می کنند.

در سال 2006، مایکروسافت XNA را منتشر کرد، که مجموعه ای از ابزارها و کتابخانه های کد است که باعث ساخت بازی هایی می شود که می توانند بر روی دسکتاپ و لپ تاپ های ویندوز اجرا شوند و همچنین کنسول Xbox 360 خود را اجرا کند. خیلی زود به روز رسانی بر روی آن شکل گرفت که می توانست بر روی تلفن همراه های هوشمند ویندوز نیز اجرا شود. اما به دلیل یک سری از محدودیت هایش MONOGAME منتشر شد. زیرا هنوز، سیستم عامل های متعددی وجود داشت که مردم می خواستند آن را هدف قرار دهند: اپل، تلفن های Android، کنسول های دیگر، مکینتاش و دستگاه های لینوکس.

MonoGame یک درگاه منبع باز از XNA است. مایکروسافت MonoGame را منتشر نمی کند، بلکه یک گروه از توسعه دهندگان نرم افزار مستقل هستند که می خواهند یک نسخه از XNA را ایجاد کنند که به مردم اجازه می دهد از همان کد مشابه استفاده کنند اما با این تفاوت که درهمه جا اجرا می شود. (در این سیستم عامل ها، به جای اینکه در فریمورک دات نت ماکروسافت اجرا شود، بازی هایی که در Mono.NET اجرا می شوند، یک درگاه منبع باز از خود فریمورک NET. هستند.)

MonoGame بسیار شبیه به XNA است. تقریبا در بیشتر موارد، اگر شما یک آموزش MonoGame را در جایی پیدا کنید، در XNA نیز قابل استفاده می باشد. (مگر اینکه به طور خاص به یکی از این پلتفرم های غیر مایکروسافت اعمال شود.) و اگر یک آموزش XNA را بیابید، آنها در MonoGame نیز اعمال خواهند شد.

MONOGAME خود XNA نیست. در حالیکه از تمام ویژگی های XNA برخوردار است، یکپارچه سازی و قابلیت پشتیبانی آن در سطح XNA نیست.

اگر می خواهید از MonoGame استفاده کنید، زبان ایده آل برای یادگیری #C است. با این حال، ++C زبانی استاندارد است که در توسعه بازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، و جاوا نیز زبان خوبی می باشد. همچنین درک ریاضی، به ویژه جبر خطی و هندسه، می تواند مفید باشد، اما لازم نیست. خبر خوب این است که MonoGame بسیاری از نیازهای ریاضیاتی ما را تامین می کند.

  • طراحی بازیهای چند سکویی با MonoGame

طراحی بازیهای چند سکویی با MonoGame

جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ساعت ۱۴:۰۸