CBT_Nuggets_Cisco_CCNA_Collaboration_210-060_CICD

چشم انداز ارتباطات در سراسر جهان همواره در حال تغییر است. چند سال پیش، به سختی کسی می دانست که گوشی های هوشمند چیست و عباراتی مانند Telepresence  مختص فیلم های علمی تخیلی بود. در حال حاضر  پیشرفت انتقال صدا روی اینترنت ادامه دارد و سیسکو از صدور گواهینامه های voice-centric به سمت  Collaboration تغییر کرده است. Collaboration در حال حاضر از مجموعه ای از ویژگی های گسترده تر نرم افزار، سخت افزار، و دانش لازم برای پیاده سازی و نگهداری سیستم پشتیبانی میکند. به دنیای واقعی، نئو خوش آمدید!

درست مانند دوره های سوئیچینگ و روتینگ Cisco CCNA در اینجا شما طیف وسیعی از فن آوری ها و مفاهیمی که شما را در صدور گواهینامه CCNA/CCNP/CCIE Collaboration کمک میکند را بدست می آورید.

در این آموزش تصویری با مباحث مربوط به دوره Cisco CCNA Collaboration 210-060 CICD آشنا می شوید.

تجربه توصیه شده:

  • CCENT
  • درک عمومی از مفاهیم فن آوری (شبکه، کامپیوتر، روتر، سوئیچ، آدرس IP، و غیره …)

تجهیزات توصیه شده:

  • ایستگاه کاری VMware با CUCM و Unity Virtual Machines
  • Cisco 7940, 7960, یا IP Communicator IP Phones
  • Cisco 2600XM Voice Gateway

گواهینامه های مرتبط:

  • CCNA Collaboration

توابع کار مرتبط:

  • مهندس صدای شبکه
  • مهندس شبکه ویدئویی

این دوره آموزشی محصول موسسه CBT Nuggets است.

سرفصل های این دوره:

  • درک عمومی از مفاهیم فن آوری (شبکه، کامپیوتر، روتر، سوئیچ، آدرس IP، و غیره … )
  • تجهیزات مورد استفاده
  • ایستگاه کاری VMware با CUCM و وحدت ماشین های مجازی
  • سیسکو 7940، 7960، و یا IP ارتباط برقرار IP تلفن
  • گواهینامه های مرتبط
  • همکاری CCNA
  • توابع مرتبط مرتبط
  • مهندسی صدای شبکه
  • مهندسی شبکه ویدئویی
  • اصول VoIP: حرکت به دیجیتال
  • اصول VoIP: درک مزایای VoIP
  • اصول VoIP: VoIPو DSP RTP
  • تلفن های سیسکو IP: اتصال به شبکه و فراهم ساختن قدرت
  • آموزش مداوم سیسکو: پیکربندی محیط زیست
  • آموزش مداوم سیسکو: سیسکو پیکربندی حرفه ای (ح.ک.چ)
  • آموزش مداوم سیسکو : تنظیمات اولیه و انتخاب حالت
  • آموزش مداوم سیسکو: تنظیمات جهانی تلفن
  • آموزش مداوم سیسکو: درک آنالوگ و دیجیتال رابط صوتی
  • آموزش مداوم سیسکو: پیاده سازی COR
  • ویژگی های آموزش مداوم: ایجاد یک راهنمای تلفن
  • و…

عنوان دوره: CBT Nuggets Cisco CCNA Collaboration 210-060 CICD

نویسنده: Jeremy Cioara


توضیحات:

https://www.cbtnuggets.com/it-training/cisco-ccna-collaboration-210-060-cicd
CBT Nuggets Cisco CCNA Collaboration 210-060 CICD

Jeremy Cioara
11
Intermediate


The worldwide communication landscape is constantly changing. Just a few years ago, hardly anyone knew what a smartphone was and terms like Telepresence were reserved for sci-fi movies. Now, as the evolution of Voice over IP (VoIP) continues, Cisco has transformed from a voice-centric certification focus to one of Collaboration. Collaboration now supports a more vast feature set, software, hardware, and knowledge base necessary to implement and maintain the system. Welcome to the real world, Neo!
Just as in the Cisco CCNA Routing and Switching courses, here you will gain the �tip of the iceberg� of a large spectrum of concepts and technologies that will aid you in your technology journey towards certification (CCNA/CCNP/CCIE Collaboration), or in implementing collaboration systems in the real world. By time you are done, you will have the knowledge necessary to understand and manage a Cisco CUCM, CME, and Unity-based system.
Recommended Experience
CCENT (optional, but helpful)
General grasp of technology concepts (network, PC, router, switch, IP addresses, etc�)
Recommended Equipment
VMWare Workstation with CUCM and Unity Virtual Machines
Cisco 7940, 7960, or IP Communicator IP Phones
Cisco 2600XM Voice Gateway
Related Certifications
CCNA Collaboration
Related Job Functions
Network voice engineer
Network video engineer
Jeremy Cioara has been using and teaching Cisco Voice over IP (VoIP) technologies since 2002 and holds a variety of Cisco certifications, including CCNA, CCDA, CCNA Security, CCNA Voice, CCNP, CCSP, CCVP, CCDP, and CCIE R&S. Jeremy also has a great espresso machine, and enjoys riding his hoverboard while hanging out with his 5 young kids. In a nutshell, you�ll never know what to expect and always come back for more!


1. Welcome to Cisco CICD: Course Overview and Cisco Certification (12 min)
2. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: The Realm of Analog (8 min)
3. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: Moving to Digital (15 min)
4. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: Understanding the PSTN (9 min)
5. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: Understanding VoIP Benefits (11 min)
6. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: Converting Voice into Packets (10 min)
7. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: DSPs and RTP (13 min)
8. Cisco VoIP Product Lineup: CME and CUCM (15 min)
9. Cisco VoIP Product Lineup: Unity, Instant Messaging, and Jabber Client (9 min)
10. Cisco VoIP Product Lineup: VCS and TMS (6 min)
11. Cisco IP Phones: Connecting to the Network and Providing Power (11 min)
12. Cisco IP Phones: VLANs at the Core (11 min)
13. Cisco IP Phones: Configuring Voice VLANs (11 min)
14. Cisco IP Phones: Understanding the Boot Process (14 min)
15. Cisco IP Phones: QoS Core (12 min)
16. Cisco IP Phones: QoS Tools (13 min)
17. Cisco IP Phones: QoS Queuing, LFI, and Application (16 min)
18. Cisco IP Phones: AutoQoS (6 min)
19. Cisco CME: Configuring the GNS3 Lab Environment (15 min)
20. Cisco CME: Cisco Configuration Professional (CCP) (8 min)
21. Cisco CME: Initial Configuration and Mode Selection (9 min)
22. Cisco CME: Global Telephony Settings (9 min)
23. Cisco CME: Implementing Users and the CME Web GUI (12 min)
24. Cisco CME: Adding Phones and Users with CCP (13 min)
25. Cisco CME: Understanding Analog and Digital Voice Interfaces (10 min)
26. Cisco CME: Understanding and Configuring Dial Peers (14 min)
27. Cisco CME: Dial Peer Wildcards (10 min)
28. Cisco CME: Moving Dial Plan Skills to CCP (13 min)
29. Cisco CME: Implementing COR Call Restrictions with CCP (16 min)
30. CME Features: Creating a Phone Directory (6 min)
31. CME Features: Forwarding IP Phones (9 min)
32. CME Features: Transferring Calls (7 min)
33. CME Features: Configuring Call Park (8 min)
34. CME Features: Configuring Call Pickup (5 min)
35. CME Features: Configuring Intercom (6 min)
36. CUCM Administration Overview: The Many Faces of CUCM (10 min)
37. CUCM Administration Overview: Administrative User Management (10 min)
38. CUCM Administration Overview: Touring CUC, IM, and Presence (10 min)
39. Implementing CUCM Phones and Users: Revisiting Registration with SCCP and SIP (14 min)
40. Implementing CUCM Phones and Users: Preparing CUCM for Phones (12 min)
41. Implementing CUCM Phones and Users: Implementing IP Phones (16 min)
42. Implementing CUCM Phones and Users: Managing Phone End Users (15 min)
43. CUCM Dial Plans: Understanding the Architecture (12 min)
44. CUCM Dial Plans: Route Plan Fundamentals (13 min)
45. CUCM Dial Plans: Understanding Partitions and Calling Search Spaces (14 min)
46. CUCM Dial Plans: Understanding and Configuring Mobility (30 min)
47. Unity Connection: Understanding the Architecture (8 min)
48. Unity Connection: Understanding User Templates (6 min)
49. Cisco IM and Presence: What is IMP and Jabber (11 min)
50. Cisco IM and Presence: Configuring Jabber Clients (17 min)
51. Cisco IM and Presence: Key Troubleshooting Spots (5 min)
52. CUCM Maintenance and Monitoring: Troubleshooting IP Phone Registration (11 min)
53. CUCM Maintenance and Monitoring: Troubleshooting Route Plans and Reporting (17 min)
54. CUCM Maintenance and Monitoring: Troubleshooting with CUCM RTMT (4 min)