Digital_Tutors_Animating_a_Walk_Cycle_in_Blender

در این آموزش تصویری با شبیه سازی راه رفتن در Blender آشنا می شوید. در این دوره نحوه تنظیم فاصله، ایجاد تغییرات در مقیاس بزرگتر برای ساخت انیمیشن ، آماده سازی صحنه برای انیمیشن و اصلاح موقعیت قرارگیری بدن را در حین راه رفتن می آموزید. در ادامه نحوه طراحی گودی کمر ، طراحی حجم بالای ران ، طراحی سر و بازوها ، متحرم سازی اندام هاو … را نیز خواهید آموخت.
این دوره آموزشی محصول موسسه DigitalTutors است.

سرفصل های دوره:

  • نحوه راه رفتن کاراکترهای سه بعدی
  • آماده سازی صحنه برای انیمیشن
  • نحوه شروع حرکت
  • نحوه تکمیل موقعیت
  • ایجاد موقعیت پایین تنه
  • نحوه عبور کردن کاراکترهای سه بعدی
  • ایجاد موقعیت های مختلف برای قرارگرفتن
  • اصلاح بدن در هر موقعیت
  • نحوه ساخت انیمیشن
  • نحوه تکمیل انیمیشن
  • نحوه طراحی گودی کمر
  • نحوه افزایش حجم بالای ران
  • نحوه چرخش پا هنگام حرکت
  • نحوه طراحی سر
  • افزایش سرعت حرکت در بازوها
  • طراحی انگشتان
  • نحوه تکمیل چرخه راه رفتن
  • و…

عنوان دوره: DigitalTutors Animating a Walk Cycle in Blender
مدت زمان: 2 ساعت و 44 دقیقه
نویسنده: Mark Masters


توضیحات:

DigitalTutors Animating a Walk Cycle in Blender

2h 44m
Mark Masters

In this Blender tutorial, we'll learn how to create a believable walk cycle in Blender.
We'll begin by studying the primary extreme poses that make up every walk cycle. Then we'll study video reference and pick apart some of the main traits you'll find in a person's walk in the real world.
Next, we'll start our animation by creating the contact position. Once we have all the extreme poses established we'll begin refining our animation utilizing Blender's Graph Editor to adjust things like spacing, as well as make larger scale changes to our animation. Finally, we'll explore some ways we can very easily add a lot of personality and character to our walk by adjusting our extreme poses.
By the end of this Blender training, you'll be able to start tackling your own character's walk cycles.

Introduction and project overview
01:18
Breaking down the main poses of a walk 2
06:02
Studying video reference 3 Studying video reference
08:38
Preparing the scene for animation 4 Preparing the scene for animation
05:47
Starting the contact position 5 Starting the contact position
07:08
Finishing the contact position 6 Finishing the contact position
09:40
Creating the down position 7 Creating the down position
09:10
Adding the passing position 8 Adding the passing position
08:28
Creating the up position 9 Creating the up position
06:21
Refining the upper body 10 Refining the upper body
08:33
Beginning the finger animation 11 Beginning the finger animation
08:17
Finishing the finger animation 12 Finishing the finger animation
05:19
Adding more weight to the hips 13 Adding more weight to the hips
06:14
Adding rotation to the feet 14 Adding rotation to the feet
06:51
Creating lead and follow for the head 15 Creating lead and follow for the head
06:06
Creating the second step in the walk cycle 16 Creating the second step in the walk cycle
06:31
Tweaking the movement on the arms 17 Tweaking the movement on the arms
07:43
Polishing the fingers 18 Polishing the fingers
12:27
Finishing the walk cycle 19 Finishing the walk cycle
10:50
Translating the walk forward 20 Translating the walk forward
13:15
Quickly adding personality and character to a walk cycle 21 Quickly adding personality and character to a walk cycle
09:34