Digital_Tutors_Virtual_Light_Painting_Using_Trapcode_Particular_in_After_Effects

این دوره نحوه ساخت افکت های نوری را با Trapcode Particular در After Effects آموزش می دهد. در این آموزش تصویری کار با After Effects ، نحوه صحیح مسیریابی ، کار با CINEMA 4D ، ساخت فضای سه بعدی و نحوه کار با Illustrator را می آموزید.
این دوره آموزشی محصول موسسه DigitalTutors است.

سرفصل های دوره:

  • نحوه صحیح مسیریابی
  • افزودن اشکال
  • افزودن نور با تصاویر
  • کار با CINEMA 4D
  • ساخت مسیرهای جدید
  • نحوه استفاده از تصویر
  • نحوه افزودن افکت های سه بعدی
  • نحوه متحرک سازی تصاویر
  • تنظیم رنگ پس زمینه
  • اضافه کردن ذرات نور به نور اصلی
  • افزودن روشنایی به صحنه
  • استفاده از Frischluft
  • ایجاد انعکاس نور
  • نحوه قرارگیری دوربین برای نور صحنه
  • نحوه عمق دادن به تصویر
  • و…

عنوان دوره: DigitalTutors Virtual Light Painting Using Trapcode Particular in After Effects
مدت زمان: 2 ساعت و 27 دقیقه
نویسنده: Joshua Smith


توضیحات:

DigitalTutors Virtual Light Painting Using Trapcode Particular in After Effects



Joshua Smith
 2h 27m


In this After Effects tutorial, we'll learn how to create a long exposure light painting effect using Trapcode Particular.
Along the way, you'll learn how to create spline paths in CINEMA 4D from Illustrator paths and how to import the lights from CINEMA 4D into After Effects to use as particle emitters.
By the end of this After Effects training, you'll have a solid understanding of how to create your own effects using splines as motion paths to animate particle emitters in 3D space.

Introduction and project overview
01:14
Creating our paths for our light shapes
11:27
Importing paths into CINEMA 4D and editing in 3D
11:22
Building paths to move lights along them
11:19
Using a photograph to set up the After Effects 3D comp scene
11:28
Importing CINEMA 4D lights into our After Effects scene
11:08
Animating the lights' color and intensity and adding particles
11:05
Adjusting Particular settings to get a long-exposure look
11:56
Adding secondary particles to the main light trails
12:10
Adding glow and refining the lighting of the scene
10:37
Creating a depth matte and using Frischluft for depth of field
09:36
Creating an accurate 3D reflection for the particle layers
11:14
Linking cameras together and adding a rack focus
11:15
Adjusting the frame rate and finalizing our final comp
11:45