Google AdWords چیست؟ Google AdWords سیستم تبلیغاتی گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان کلمات کلیدی خاصی پیشنهاد می کنند تا تبلیغات قابل کلیک در نتایج جستجوی Google ظاهر شوند. از آنجا که تبلیغ کنندگان برای این کلیک ها هزینه پرداخت می کنند، این به این معنی است که Google از جستجو درآمد دارد. Google AdWords در واقع یک بازار است که در آن شرکت ها برای حقوق رنک یا رتبه بندی وب سایت خود با نتایج جستجوی ارگانیک برتر، بر اساس کلمات کلیدی هزینه پرداخت می کنند. نحوه کارکرد AdWords  اصل اساسی این است که شما برای ارتقای برند خود بر اساس کلمات کلیدی انتخاب می کنید. کلمه کلیدی یک کلمه یا عبارت است که کاربر برای آن جستجو می کند، و پس از آن آگهی شما را می بیند. تبلیغات شما فقط برای کلمات کلیدی که انتخاب کردید نشان داده می شود. گوگل تعداد کلیک ها بر روی تبلیغات شما را شمارش می کند و به ازای هر کلیک به شما پول پرداخت می کند. آنها همچنین اثرات تبلیغ را محاسبه می کنند. یعنی تعداد دفعاتی که تبلیغات شما نشان داده می شود زمانی که کاربران برای این کلمه کلیدی جستجو می کنند. اگر کلیک ها را بر اساس اثرات تقسیم کنیم، نرخ کلیک نسبت به رتبه  یا CTR را دریافت می کنید. CTR درصدی از کاربران است که در صفحه تبلیغاتی شما می آیند، زیرا آنها بر روی آگهی شما کلیک کرده اند. Google AdWords به عنوان خانه مزایده در نظر گرفته می شود. یک بودجه و یک پیشنهاد را تعیین می کنید. پیشنهاد طوری تنظیم می شود که چقدر مایل هستید بابت هر کلیک پرداخت کنید. اگر حداکثر پیشنهاد شما 2 دلار باشد، گوگل فقط آگهی شما را به مردم نشان می دهد، در صورتی که دیگران بیش از آن حد معمول پیشنهاد ندهند. گوگل فقط نمی خواهد آگهی های تبلیغاتی را براساس بالاترین پیشنهاد دهنده نشان دهد، - آنها هنوز هم می توانند تبلیغات وحشتناکی باشند. آنها به کاربران خود بسیار اهمیت می دهند، که حتی به افرادی که پول کمتری پرداخت می کنند تبلیغات مرتبط و بهتری نشان می دهد. با توجه به رقابت پذیری کلمات کلیدی که شما پیشنهاد می کنید و ربط آن کلمه کلیدی با تبدیل واقعی برای شرکت شما، ممکن است AdWords برای کسب و کار شما کارساز باشد یا نباشد. در بیشتر موارد ما متوجه شدیم که Google AdWords برای بسیاری از انواع کسب و کارها بسیار موثر می باشد، مگر اینکه آنها پول خود را برای کلمات کلیدی اشتباه صرف کنند و یا تبلیغات ضعیف و کم CTR را بنویسند. Google AdWords چقدر هزینه دارد؟ بسیاری از عوامل می توانند هزینه تبلیغات AdWords را برای کسب و کار شما تحت تاثیر قرار دهند. متأسفانه، پاسخ آسان و متناسب با یک اندازه وجود ندارد. رایج ترین پاسخ این است: "بستگی دارد". هزینه AdWords بستگی به چندین متغیر دارد. Google AdWords مبتنی بر سیستم مزایده است که به کسب و کارهایی که کمپین های تبلیغاتی با کیفیت بالا را با هزینه های پایین تر و مکان های تبلیغی بهتر دارند، پاداش می دهد. شما می توانید کنترل دقیق بر نحوه مصرف بودجه AdWords با استفاده از تاکتیک هایی مانند زمان بندی آگهی، هدف جغرافیایی و هدف گیری دستگاه داشته باشید. میانگین هزینه هر کلیک در Google AdWords بین 1 تا 2 دلار در شبکه جستجوگر است. متوسط CPC در Display Network کمتر از 1 دلار است. گران ترین کلمات کلیدی در AdWords و Bing Ads هزینه 50 دلار یا بیشتر برای هر کلیک است. اینها به طور کلی کلمات کلیدی رقابتی در صنایع هستند که ارزش طول عمر مشتری بالایی مانند قانون و بیمه دارند. خرده فروشان غول پیکر می توانند تا سالانه 50 میلیون دلار در جستجوی پرداخت شده در AdWords صرف کنند. کسب و کارهای کوچک یا متوسط که از AdWords استفاده می کنند، هزینه هایی بین 9000 تا 10،000 دلار در هر ماه در کمپین های جستجوی گوگل پرداخت می کنند. این 100000 دلار به 120،000 دلار در سال می رسد. چگونه با Google AdWords تبلیغ کنیم؟ شرکت ها می توانند با باز کردن یک حساب Google AdWords در گوگل تبلیغ کنند. برای ایجاد یک حساب Google AdWords، به سایت www.adwords.google.com مراجعه کنید. از آنجا شما حساب خود را ایجاد می کنید و اولین کمپین خود را راه اندازی می کنید. در اینجا مراحل ایجاد حساب کاربری را بازگو می کنیم: مرحله 1 نوع و نام کمپین خود را انتخاب کنید. مرحله 2 مکان جغرافیایی که مایلید تبلیغات در آنجا نمایش داده شود را انتخاب کنید. مرحله 3 "استراتژی پیشنهاد" خود را انتخاب کنید و بودجه روزانه خود را تنظیم کنید. "استراتژی پیشنهاد" پیش فرض را به "من به طور دستی پیشنهادات خود را برای کلیک تعیین می کنم" تغییر دهید. این به شما کنترل بیشتری می دهد. مرحله 4 اولین گروه تبلیغ خود را ایجاد کنید و اولین تبلیغ خود را بنویسید. اگر عنوان تبلیغ دارای کلمه کلیدی باشد که آن را جستجو می کنند افراد بیشتری بر روی آن کلیک می کنند. بنابراین، زمانی که می توانید، از کلمات کلیدی خود در عنوان تبلیغ استفاده کنید. شما محدود به استفاده از 25 کاراکتر هستید، بنابراین برای بعضی از اصطلاحات جستجو، باید از اختصارات یا اصطلاحات کوتاه استفاده کنید. در اینجا نسخه کوتاهی از قالب تبلیغ را نشان می دهیم:
  • عنوان: تا 25 کاراکتر
  • خط دوم: حداکثر 35 کاراکتر
  • خط سوم: حداکثر 35 کاراکتر
  • خط چهارم: URL نمایشگر شما
مرحله 5 کلمات کلیدی خود را در قسمت کلمه کلیدی در حساب خود قرار دهید. فقط با یک مجموعه شروع کنید و علامت های پلاس، کروشه و نقل قول اضافه کنید تا ببینید دقیقا چه تعداد از جستجوهای هر نوع را دریافت می کنید. مرحله 6 حداکثر هزینه هر کلیک را تنظیم کنید. حداکثر قیمت هر کلیک ("پیشنهاد پیش فرض") را تعیین کنید. با این حال، این را درک کنید: هر کلمه کلیدی از لحاظ نظری یک بازار متفاوت است، به این معنی که هر یک از کلیدواژه های اصلی شما به قیمت پیشنهاد شده از خود نیاز دارد. گوگل به شما اجازه می دهد تا برای هر کلمه کلیدی پیشنهادات فردی را بعدا تنظیم کنید. مرحله 7 اطلاعات صورتحساب و Voila خود را وارد کنید.
نظرتون درباره این نوشته چیه؟ عالیه بد نیست خوب نبود