پیشنهاد فرادرس

آموزش تجربه مشتری - Journey Mapping

دسته بندی ها: آموزش کسب و کار ، آموزش های LinkedIn

هر کاربر و یا مشتری که از سرویس های شما استفاده می‌کند تجربه ای مختص به خود را دریافت میکند، اگر شما بتوانید بفهمید که کاربری که به شما رجوع کرده برای دریافت سرویس خود دقیقاً چه مسیری را می‌پیماید می‌توانید نقاط ضعف سرویس خود را شناسایی و بعد نسبت به رفع آنها اقدام کنید. ویدیو پیشرو منبعی است که با استفاده از آن می‌توانید یک Customer Journey map کامل را برای سرویس خود پیاده نمایید. شما با تکنیک ها و ابزار های این امر آشنا خواهید شد و سپس روش های استفاده از داده های به دست آمده برای ارتقا Journey map را فرا خواهید گرفت.

سرفصل ها:

  • چه چیزی باعث ایجاد وفاداری در مشتری می‌شود؟
  • اهمیت بررسی تجربه مشتری چیست؟
  • خود را در جایگاه مشتری ها قرار دهید
  • بررسی داده های موجود
  • گردآوری افراد مناسب در تیمتان
  • تفکر، احساس و عمل
  • احساسات و همدردی با مشتری
  • ابزار های مورد نیاز
  • بهترین راه های استفاده از یک Customer Journey map
  • استفاده از آمار و ارقام در Customer Journey map
  • آزمایش Customer Journey map با مشتری های واقعی
  • رفع نقاط ضعف موجود
Customer Experience: Journey Mapping Publisher:Linkedin Author:Jeannie Walters Duration:50m 20s Level:Intermediate

Gain a deeper understanding of your customer. Find pain points and opportunities in the customer experience with journey mapping.
Released: : December 4, 2018
If you strive for a customer-centric culture, you have to understand the customer's journey—every step of the way. Customer journey mapping is a powerful way to find pain points and opportunities in your customer experience. This course gives organizations a resource to plan their entire customer service program, and create maps that reflect each of the customer's touchpoints with your company. Certified Customer Experience Professional (CCXP) Jeannie Walters shows how to set up a customer journey mapping program for success, introduces tools and techniques to execute the journey mapping process, and explains how to go deeper to test your understanding and take action.
1. Customer Journey Mapping 101
What makes a customer loyal?
Why bother with journey mapping?
2. Prepare to Map the Customer Journey
Define the scope of your customer journey map
Define your customer
Step into your customer's shoes
Review the available data
Gather the right team
3. Build Your Customer Journey Map
Map your experience to the journey
Touchpoint mapping
Thinking, feeling, doing
Empathy and emotion
Tools of the trade
Leading a journey mapping workshop
4. Use Your Customer Journey Map
Best ways to use your customer journey map
Bring data and metrics into your customer journey map
Highlight moments of truth
Validate your customer journey map with customers
Taking action on customer pain points
Conclusion
Next steps

پیشنهاد فرادرس