تبلیغات

آموزش اصولی Substance Painter 2018

دسته بندی ها: آموزش Substance Designer ، آموزش ساخت بازی ، آموزش های LinkedIn

این روزها، تقریباً در هر استودیوی مصور سازی و بازی های صنعتی از Substance Painter استفاده می شود و آن را به عنوان استاندارد صنعت برای ایجاد بافت، به ویژه برای رندر مبتنی بر فیزیک (PBR) در نظر می گیرند. در این دوره با  Substance Painter 2018 از طریق ایجاد پروژه و انجام تکسچرینگ دارایی بازی ساده آشنا می شوید. در این دوره اصول اولیه، ایجاد یک پروژه جدید، وارد کردن مدل و استفاده از سیستم پخت یکپارچه را فرا خواهید گرفت. در مرحله بعد، نحوه کار با مواد و لایه ها را نشان می دهد و یک پرایمر را در مجموعه ابزار براش و متریال هوشمند فراهم می کند. همچنین تکسچر سازی دارایی ها، ایجاد رندرهای نمونه کارها با استفاده از Iray، ردیاب یکپارچه ردیابی مسیر در Substance Painter را  یاد خواهید گرفت.

سرفصل:

  • معرفی
  • یادگیری Substance Painter
  • چه چیزی را بدانید
  • فایل های تمرین
  • ایجاد یک پروژه
  • ایجاد یک پروژه و واردات مش
  • ناوبری در views
  • درک مجموعه ها و تنظیمات بافت
  • درک تنظیمات نمایش
  • تنظیم شیدر
  • وارد کردن محتوا
  • پخت تکسچرها
  • پخت نقشه ها برای پروژه
  •  ایجاد یک متریال فلزی
  • تکسچرینگ بدن
  • ایجاد پایه و متریال زنگ زده
  • ماسک کردن زنگ زدگی با افکت ها و ژنراتورها
  • جزئیات آینه کاری
  • تکسچرینگ لاستیک و کابین
  • ایجاد لاستیک
  • بافت رینگ
  • اعمال Decal Textures و Overall Dirt
  • اکسپورت کردن و استفاده از تکسچرها
  • و غیره
آیا این نوشته را دوست داشتید؟
Substance Painter 2018 Essential Training Publisher:Linkedin Author:Wes McDermott Duration:4h 22m 27s Level:Beginner

Learn how to use Substance Painter 2018 to texture and render assets for 3D games.
Released: : September 26, 2018
These days, nearly every industrial visualization and game studio uses Substance Painter, making it the industry standard for texture creation, especially for physically-based rendering (PBR). In this course, Wes McDermott takes a beginner's look at Substance Painter 2018, walking you through a basic project—texturing a simple game asset. He starts with the basics, showing you how to create a new project and import the model, as well as use the integrated baking system. Next, Wes shows how to work with materials and layers and provides a primer on the brush toolset and smart materials. After you finish tackling the fundamentals, Wes shows you how to fully texturize the asset, working step-by-step through the body, tires, and cabin of the example asset, a front-load tractor. He wraps up by showing you how to create portfolio renders using Iray, the integrated path-tracing renderer in Substance Painter.
Introduction
Learning Substance Painter
What to know
Exercise files
1. Creating a Project
Creating a project and importing the mesh
Navigating the views
Understanding texture sets and settings
Understanding display settings
Setting up a shader
Importing content
2. Baking Textures
Baking the maps for the project
Using Match By Mesh Name
Fixing overlapping UVs
Fixing ambient occlusion (AO) using Clone Brush
3. Creating a Metal Material
Creating the base material
Adding scratches to the roughness
Creating edge wear
Creating and applying a Smart Material
4. Texturing the Body
Creating the base and rust material
Masking the rust with effects and generators
Instancing the material
Refining the rust on the bucket
Finishing the bucket
Texturing the back
Adding a second painted material
Continuing to apply materials
Mirroring details
Painting bolts
Improving the metal
5. Texturing the Tires and Cabin
Creating the rubber
Texturing the rims
Texturing the cabin inside
Texturing the windshield
6. Applying Decal Textures and Overall Dirt
Texturing the lights
Using the UV projection manipulator
Creating the dirt material
7. Exporting and Using Textures
Using export configurations
Rendering in Iray
Conclusion
Next steps

پیشنهاد فرادرس