Lynda_Blender_Creating_a_Finished_Character_Animation

این دوره ساخت انیمیشن کاراکتر انسان با Blender را می آموزد. در این آموزش تصویری طراحی شخصیت های بازی ، استفاده از Graph Editor ، نحوه نورپردازی ، رندرکردن تصاویر و طراحی انیمیشن را به صورت فریم به فریم می آموزید. مدرس این دوره با استفاده از یک داستان ، شخصیت آن را به صورت انیمیشن درآورده است که هدف از این دوره ساخت انیمیشن ها برای فیلم های ویدئویی است.

این دوره آموزشی محصول موسسهLynda است.

سرفصل های این دوره:

  • پیش نیازهای دوره
  • داستان سرایی و برنامه ریزی
  • گوش دادن به کلیپ گفت و گو و طرح آن
  • ایجاد یک ویدیو مرجع
  • طرح چارچوب انیمیشن
  • دیدار آرتور
  • راه اندازی رابط کاربری Blender برای انیمیشن
  • شخصیت
  • کاوش چهره آرتور و چگونه صورت سکوهای کار
  • چگونه عیب یابی اشتباهات رایج در Blender
  • شخصیت انیمیشن
  • آماده کردن انیمیشن برای مشاهده و به اشتراک گذاری
  • اهمیت بازخورد
  • آغاز فرایند بازسازی
  • کشیدن حرکات بدن
  • دستکاری صورت پیچیده با چند کنترل
  • کار با گفت و گو برای مطابقت با انیمیشن
  • پاک کردن فریم های کلیدی با ویرایشگر
  • و …

عنوان دوره: Lynda Blender Creating a Finished Character Animation

مدت دوره:1 ساعت و 29 دقیقه

نویسنده: David Andrade


توضیحات:

Lynda Blender Creating a Finished Character Animation

David Andrade
1h 29m Appropriate for all

With its free, professional-grade toolset, Blender gives 3D artists the ability to animate and tell stories they only dreamed of in the past. In this course, you will learn to use Blender to breathe life into a character and tell a story with animation and dialogue. The goal of the course will be to combine video references with the principles of character animation to create a walking, talking animated person: Arthur, a disgruntled office worker and thwarted musician. You'll learn how to use Blender's animation tools, work with a dialog track, and flesh out and light the scene. Your guide, David Andrade, will provide tips to help you imagine your own character's inner life and an overview of the post-production process for rendering the final video.
Topics include:
Listening to the dialog clip
Sketching out the animation framework
Learning how character and facial rig works
Blocking key character poses
Getting feedback
Adjusting appendages
Matching dialog to the animation
Cleaning up frames with the Graph Editor
Lighting and rendering the animation

Introduction
2m 23s
Welcome
1m 25s
Using the exercise files
31s
Prerequisites
27s
1. Where it All Begins, Storytelling, and Planning
11m 37s
Listen to the dialog clip and sketch it out
2m 36s
Create a video for your reference
2m 17s
Sketch out the animation framework
6m 44s
2. Meet Arthur
15m 2s
Set up the Blender interface for character animation
2m 19s
Get to know Arthur and how character rigs work
4m 58s
Explore Arthur's face and how facial rigs work
2m 59s
How to troubleshoot common errors in Blender
4m 46s
3. Character Animation
17m 44s
Block out the character's key poses
3m 59s
How to effectively apply the concept of timing
3m 59s
Prepare the animation for viewing and sharing
3m 8s
The importance of feedback
2m 22s
Begin the rebuilding process
4m 16s
4. Refine the Details
26m 50s
Tweak the body movements
4m 53s
Adjust the appendages
5m 25s
Manipulate the complex face with a few controls
3m 49s
Work with the dialog to match the animation
5m 19s
Clean up key frames with the Graph Editor
3m 21s
Polish off the end result
4m 3s
5. A Brief Overview of Render Settings in Blender
14m 55s
Use Cycles to render the final animation scene
6m 12s
Effectively light the animation
3m 58s
Final rendering and post-production
4m 45s
6. And It Never Ends
41s
Where to go from here
41s