تبلیغات

آموزش مبانی حل اختلاف

دسته بندی ها: آموزش کسب و کار (Business) ، آموزش های لیندا (Lynda)

دریابید که چگونه روابط خود را با همکاران، مشتری ها، کارمندان و سرپرستان خود بهبود بخشید و اختلاف خود را تبدیل به همکاری کنید.  این دوره، مذاکره و رهبری، اسرار حل و فصل موثر درگیری را به اشتراک می گذارد و تکنیک های ساده و تکراری را تکرار می کند که در اکثر موقعیت های تجاری کاربرد دارد. علاوه بر این، فریمورک عملی برای بررسی و ناوبری حل اختلاف، مانند  شناسایی موضوع و تمایز واقعیت از داستان را فرا خواهید گرفت. یک سناریو به شما کمک می کند تا بهترین روش ها را برای شروع  کردن مکالمه درگیری، راه حل های طوفان مغزی و رسیدن به توافق را انجام دهید.

موضوعات:

  • درک چگونگی بروز اختلافات
  • ناوبری سوگیری شناختی
  • شناسایی مسائل و نیازها
  • راه حل های طوفان مغزی
  • افزایش ظرفیت درگیری
  • پرسیدن سؤالات تشخیصی
  • برچسب زدن و بازتاب
  • امتناع از یافتن زمینه مشترک

سرفصل:

  • مقدمه
  • اختلافات خود را حل کنید
  • آناتومی اختلاف
  • بازی کردن بازی نام، سرزنش و ادعا
  • درک سبک های درگیری
  • شناخت تاکتیک های بحث برانگیز
  • تعصب شناخت ناپذیر
  • شناسایی مسائل و نیازها
  • تمایز واقعیت از داستان
  • شروع مکالمه اختلاف
  • به دست آوردن هم ترازی و طوفان مغزی
  • رسیدن به توافق
  • عمیق تر مهارت های حل اختلاف
  • افزایش ظرفیت درگیری
  • پرسیدن سؤالات تشخیصی
  • استماع
  • برچسب زدن، بازتاب و سکوت
  • بازنگرش
  • نتیجه
  • مراحل بعدی و منابع
آیا این نوشته را دوست داشتید؟
Conflict Resolution Foundations Publisher:Lynda Author:Lisa Gates Duration:51m 13s Level:Beginner

Discover how to improve your relationships with your coworkers, clients, employees, and supervisors and find your way through conflict back to cooperation.
Released: 10/1/2018
Improve your relationships with your coworkers, clients, and managers and find your way through conflict back to cooperation. In this course, negotiation and leadership coach Lisa Gates shares the secrets of effective conflict resolution and reveals simple, repeatable techniques that apply in most business situations. She presents "The Resolution Roadmap," a practical framework for exploring and navigating conflict resolution, including identifying the issue and distinguishing fact from fiction. A scenario helps take you through best practices for opening the conflict conversation, brainstorming solutions, and coming to an agreement. In addition, she shares powerful conflict resolution techniques that can help you enhance your listening skills and reframe problems to find common ground.
Topics include:
Understanding how conflicts arise
Navigating cognitive bias
Identifying issues and needs
Brainstorming solutions
Increasing your conflict capacity
Asking diagnostic questions
Labeling and mirroring
Reframing to find common ground
Introduction
Bringing resolution to your conflicts
1m 20s
1. Anatomy of Conflict
Playing the name, blame, and claim game
2m 3s
Understanding conflict styles
3m 11s
Recognizing contentious tactics
3m 36s
Unwinding cognitive bias
3m 26s
2. Resolution Road Map
Identifying issues and needs
3m 31s
Distinguishing fact from fiction
4m 20s
Opening the conflict conversation
4m 3s
Gaining alignment and brainstorming
4m 1s
Getting to agreement
2m 2s
3. Deepening Conflict Resolution Skills
Increasing your conflict capacity
3m 11s
Asking diagnostic questions
3m 10s
Listening
3m 31s
Labeling, mirroring, and silence
5m 9s
Reframing
3m 7s
Conclusion
Next steps and resources
1m 32s

پیشنهاد فرادرس

لینک های دانلود همراه با زیرنویس انگلیسی Lynda Conflict Resolution Foundations_git.ir.rar