پیشنهاد فرادرس

آموزش Zbrush و Keyshot برای طراحی محصول و رندر آن

دسته بندی ها: آموزش ZBrush ، آموزش های لیندا (Lynda) ، دیزاین

با شروع طراحی sketch ها، این دوره شما را در مجسمه سازی 3D و مدل سازی یک کانسپت محصول در ZBrush پوشش می دهد. همچنین تکنیک ها و گردش های کاری را کشف کنید که می تواند به شما در طراحی کمک کند. سپس، نحوه ی گرفتن مدل های سه بعدی از ZBrush به KeyShot را بیابید، که در آن می توان از طراحی های فتوترالیستی برای نمایش اهداف استفاده کرد. علاوه بر این مراحل و فرآیندها را برای طزاحی مواد، استفاده از سایه ها و نورها و پیکربندی تنظیمات رندر را فرا خواهید گرفت.

سرفصل:

  • مقدمه
  • فایل های تمرین
  • ساخت مدل های سه بعدی از محصولات
  • طوفان مغزی و بررسی گزینه های طراحی
  • مدل سازی محصول و اضافه کردن جزئیات
  • آماده سازی برای ارائه
  • استفاده از گزینه های مش
  • کاهش تعداد چند ضلعی
  • با استفاده از KeyShot برای رندر کردن
  • تنظیم اشیاء و صحنه ها
به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز
Zbrush and Keyshot for Product Design and Rendering Publisher:Lynda Author:Ryan Kittleson Duration:1h 42m Level:Intermediate

In this ZBrush tutorial, learn how to make 3D models and learn how to render with KeyShot.
Released: 3/2/2018
Starting from design sketches, this course covers the 3D sculpting and modeling of a product concept in ZBrush. Discover techniques and workflows that can help you design efficiently. Then, find out how to take 3D models from ZBrush to KeyShot, where photorealistic renderings can be made for presentation purposes. Learn the steps and processes for setting up materials, using shaders and lights, and configuring helpful render settings.
Topics include:
Making 3D models of products
Brainstorming and reviewing design options
Modeling the product and adding details
Preparing for rendering
Using mesh options
Reducing polygon count
Using KeyShot for rendering
Adjusting objects and scenes
Introduction
Welcome
56s
What you should know
55s
Exercise files
43s
1. Making a 3D Model of the Product
Making the razor blade
4m 46s
Brainstorming design ideas
10m 13s
Designing variations
4m 28s
Modeling the chosen design
5m
Adding the blade retraction switch
4m 44s
Detailing the retraction button
3m 9s
Making the clip hole
4m 47s
Modeling the grips
10m 53s
Crafting the logo
8m 54s
Challenge: Make the lock and unlock button
45s
Solution: Make the lock and unlock button
5m 20s
Adding the finishing details
6m 44s
2. Preparing to Render
Getting the Booleaned mesh
4m 50s
Using DynaMesh to soften hard edges
3m 7s
Decimating to reduce polygon count
1m 55s
Render preparation
3m 15s
3. Rendering in KeyShot
Sending the scene to KeyShot
2m 42s
Applying the materials
3m 16s
Positioning the object in the scene
2m 46s
Setting up the lights
3m 39s
Setting up the renderer
4m 7s
Conclusion
Where to go from here
26s

پیشنهاد فرادرس

لینک های دانلود حجم فایل: 449.0MB همراه با زیرنویس انگلیسی Lynda Zbrush and Keyshot for Product Design and Rendering_git.ir.rar