پیشنهاد فرادرس

آموزش ساخت بازی ها با سرویس های یونیتی - Monetization و Analytics

دسته بندی ها: آموزش های پلورال سایت (Pluralsight) ، آموزش ساخت بازی ، آموزش یونیتی

در هسته توسعه بازی های موفق و طولانی مدت، دانش کامل رفتار کاربر و Monetization وجود دارد. در این دوره با مهارت های مورد نیاز برای استفاده از سرویس های یونیتی برای استفاده از تبلیغات و پیگیری رفتارهای کاربران آشنا می شوید. در ابتدا شما ساخت اسکریپت های متعدد مدیر در یک پروژه واحد را فرا خواهید گرفت. سپس، نمایش تبلیغات در محیط sandbox، ایجاد مکان های سفارشی آگهی و سرویس های بازی را یاد خواهید گرفت. در نهایت، از Unity Analytics API برای ایجاد رویدادهای سفارشی قابل پیگیری، مراحل داده ها و پیکربندی تنظیمات راه دور برای تست آسان تر استفاده خواهید کرد.

نرم افزار مورد نیاز: Unity 2018، Visual Studio.

سرفصل:

  • معرفی دوره
  • ادغام تبلیغات یونیتی
  • راه اندازی Monetization
  • اینترفیس ها و Master Managers
  • نمایش تبلیغات ساده
  • تست تبلیغات AR
  • اضافه کردن آگهی ها
  • کار با Unity Analytics
  • پیکربندی Analytics
  • رویدادهای Core و Standard
  • ایجاد رویدادهای سفارشی
  • مصورسازی داده
  • فعال کردن تنظیمات راه دور
  • و غیره
آیا این نوشته را دوست داشتید؟
Building Games with Unity Services: Monetization & Analytics Publisher:Pluralsight Author:Harrison Ferrone Duration:1h 21m Level:Intermediate

Monetization and tracking player action is crucial to creating profitable and engaging games that your players are going to come back to again and again. This course will go over all you need to know to bring your games to the next level.
At the core of developing successful, long-lasting games is a thorough knowledge of user behavior and monetization. In this course, Building Games with Unity Services: Monetization & Analytics, you’ll discover the skills you need to leverage Unity Services to incorporate advertisements and track the behaviors of your players. First, you’ll learn how to efficiently structure multiple manager scripts within a single project. Next, you’ll dive into displaying ads in a sandbox environment, creating custom ad placements, and going live with your game services. Finally, you’ll use the Unity Analytics API to create custom trackable events, data funnels, and configure remote settings for easier testing. When you’re finished with this course, you'll have a foundational understanding of the Unity Monetization and Analytics services that will help you as you move forward to building your own games. Software required: Unity 2018, Visual Studio.
Course Overview
Course Overview
1m
Integrating Unity Ads
Setting up Monetization
6m
Interfaces and Master Managers
6m
Displaying Simple Ads
10m
Rewarding Players
7m
Testing AR Ads
6m
Adding Banners
3m
Working with Unity Analytics
Configuring Analytics
5m
Core and Standard Events
5m
Creating Custom Events
5m
Visualizing Data
5m
Enabling Remote Settings
7m
Assigning Non-primitive Properties
3m
Scripting Remote Settings
6m

پیشنهاد فرادرس