تبلیغات

آموزش ذخیره کردن Persistent Player Data در یونیتی

دسته بندی ها: آموزش های پلورال سایت (Pluralsight) ، آموزش ساخت بازی ، آموزش یونیتی

آیا تا به حال به داده بازی برای مقاومت بین جلسات بازی نیاز داشته اید؟ اگر چنین است، این دوره برای شما مناسب است، زیرا شما یک سیستم سریال سازی داده ای برای یک بازی ساده Action RPG ایجاد خواهید کرد. اول، شما در مورد سیستم های سریال سازی در Unity یاد خواهید گرفت. بعد، شما با JsonUtility و PlayerPrefs برای ذخیره و بارگذاری داده ها کار می کنید. در نهایت شما یک سیستم پایه ثابت را برای شخصیت بازیکن اضافه خواهید کرد. در پایان دوره نه تنها یاد خواهید گرفت که سریال سازی در یونیتی چگونه کار می کند بلکه با ایجاد سیستم های داده های شخصیتی نیز آشنا می شوید.

نرم افزار مورد نیاز: Unity 2018.2.

سرفصل:

  • معرفی دوره
  • مفاهیم سریال سازی
  • مفاهیم کلیدی
  • Editor Serialization
  • Script Serialization
  • کار با JsonUtility و PlayerPrefs
  • کار با PlayerPrefs
  • کار با JsonUtility
  • ایجاد Persistent Player Data System
  • ایجاد Scriptable Data Object
  • افزودن پایداری
آیا این نوشته را دوست داشتید؟
Saving Persistent Player Data in Unity Publisher:Pluralsight Author:Michael Baker Duration:37m Level:Intermediate

Saving persistent player data has been a standard feature of games for decades. In this course, you will learn how to use the JsonUtility class and PlayerPrefs to automatically store and synchronize character stats between play sessions.
Have you ever needed game data to persist between play sessions? If so, Saving Persistent Player Data in Unity is the perfect course for you, because you will create a data serialization system for a simple Action RPG game. First, you will learn about serialization systems in Unity. Next, you will work with the JsonUtility and PlayerPrefs to save and load data. Finally, you will add a persistent leveling system to a player character. When you are finished with this game development course, you will not only understand how serialization works in Unity but also how to create your own persistent character data systems. Software required: Unity 2018.2
Course Overview
Course Overview
0m
Overview and Serialization Concepts
Key Concepts
1m
Editor Serialization
7m
Script Serialization
4m
Working with JsonUtility and PlayerPrefs
Working with PlayerPrefs
3m
Working with JsonUtility
4m
Creating a Persistent Player Data System
Creating a Scriptable Data Object
9m
Adding Persistence
5m

پیشنهاد فرادرس

لینک های دانلود حجم فایل: 369.0MB Pluralsight Saving Persistent Player Data in Unity_git.ir.rar