تبلیغات

آموزش توسعه بازی دوبعدی در Unity 5.6

دسته بندی ها: آموزش یونیتی ، آموزش های Skillshare ، آموزش ساخت بازی

در این دوره با ایجاد بازی دوبعدی در ویرایشگر یونیتی نسخه  5.6 (آخرین نسخه بتا در این زمان) آشنا می شوید. همچنین در طول دوره، رابط کاربری بازی و صحنه، سلسله مراتب صحنه، دارایی های مورد نیاز برای ساخت بازی، سازماندهی پروژه، آبجکت های بازی، تگ ها و لایه ها، دوربین، Canvas Box، کنترل کردن جایگاه Canvas (انکرها)، Audio Sources، انیمیشن، اسکریپت نویسی، راه اندازی Scripter انتخاب برای یونیتی (ویژوال استودیو)، MonoBehaviours و چرخه عمر یونیتی، پیکربندی برای اکسپورت کردن و غیره را فرا خواهید گرفت.

لیست پخش دوره

آیا این نوشته را دوست داشتید؟
2D Game Development in Unity 5.6 Publisher:Skillshare Author:Christopher Navarre Duration:46 Videos (6h 28m)

This course will teach you what you need to know in order to make a 2D sprite based game in Unity editor version 5.6 (Latest Beta version at this time). The techniques used in this series are the same ones I used to make my own game Heart Battle for PC and mobile devices. Currently the course in in progress, it will be completed in the coming month and should be updated from time to time with new relevant content after that as well. The rough finished course list should look something like this when done.
2D Sprite Game Development in Unity 5.6 Understanding the Scene and Game Interface 
Scene Hierachy 
What kinds of assets will you need to make a game (PNG Sprites, MP3 / WAV Audio) 
Organizing Your Project 
GameObjects and Transforms 
Tags and Layers 
Camera 
Canvas Box / Circle / Polygon Colliders & Rigid Bodies (in action too) 
Controlling Canvas Positioning (Anchors etc) Text Components Buttons Sliders Menu Screens Canvas Groups and Scalers
Audio Sources and Audio Listeners
Animation
Cutting Sprites for Use in Game Animations
Animation Controllers
Override Animation Controllers 
Player Animation (Animation / Animator) Animation Trees) 
Scripting
Setting Up Scripter of Choice for Unity (Visual Studio etc)
MonoBehaviours and Unity Lifecycl
Player Control Scripting 
Instantiating Game Objects through Script 
Raycasts and Collision Detection 
Send / Broadcast Message 
Building a Screen Fader (probably include my script) 
Save / Load System (Check Asset Store for Example) 
Coroutines 
Defining and Activating Events 
UnityEvents and Reorderable Event Lists 
Editor Menu Items Changing Scenes
Services
Adding Ads to Game 
Enabling Collaboration 
Cloud Build
Configuring for Export
Building Project Settings
Mobile / Other Exports
 Extra Scripts
OpenGameArt and Using Creative Commons Assets
Importing Materials through the Asset Store
Pixel Perfect Camera Scripts 
Vexe Package 
Pause Button 
Tiled2Unity 
Unity IAP
External Tools that May Help 
Pyxel Edit
Sprite Illuminator
GIMP / Photoshop
Audacity
Script Source Code Downloads
Platformer Jumper http://bit.ly/2mcH1SK
Spawn Enemies http://bit.ly/2lNlwvu
Raycast Collisions Testing http://bit.ly/2lNw2mR
Send and Broadcast Messages http://bit.ly/2ncejW7
Screen Fader (Fade in and Fade Out) http://bit.ly/2mW0bjs

پیشنهاد فرادرس