آموزش رهبری

آنچه در این صفحه می خوانیم:

 

آموزش های رهبری (Leadership)

آموزش رهبری معمولاً به برنامه‌ها یا دوره‌هایی اطلاق می‌شود که برای بهبود مهارت‌های رهبری کارکنان مانند تصمیم‌گیری، برقراری ارتباط، حل مسئله و سازگاری کار می‌کنند. رهبر شدن به معنای ارزیابی توانایی‌های فعلی شما و یادگیری نحوه بهبود آنهاست. در برنامه‌های آموزشی رهبری، افراد استراتژی‌های رهبری را ارزیابی می‌کنند، نمونه‌هایی از رهبری قوی و ضعیف را مرور می‌کنند و چگونگی انجام بهتر را تجزیه و تحلیل می‌کنند.

هدف آموزش رهبری ایجاد این مهارت‌ها - یا تقویت مهارت‌های موجود اعضای تیم - برای کمک به آنها برای تبدیل شدن به رهبران آینده است. و هر زمان که چالش رهبری وجود داشته باشد، اعضای تیم آموزش دیده می توانند برای راهنمایی و پشتیبانی وارد عمل شوند.

اگر تازه آموزش رهبری خود را شروع کرده اید، باید خودآگاهی خود را توسعه دهید. رهبر عالی بودن فقط به این معنی نیست که چیزهای زیادی در مورد صنعت خود بدانید. از شما می خواهد که نیازها، نقاط قوت و ضعف خود را درک کنید تا یاد بگیرید چگونه از تیم خود به بهترین شکل حمایت کنید. دانستن عیوب خود و افزایش مهارت های بین فردی به شما کمک می کند تا ویژگی های مشابه را در تیم خود شناسایی کنید تا آنها را توانمند کنید.

آموزش مهارت های رهبری زمان بر است، اما سرمایه گذاری ارزشمندی است. رهبران موفق یک شرکت را ارتقا می دهند و به آنها کمک می کنند در مسیر اهداف مشترک خود باقی بمانند. تحقیقات نشان داده است که رهبران عالی به ایجاد اعتماد بین کارمندان و مدیران کمک می‌کنند و فرهنگ شرکتی را ایجاد می‌کنند که در آن افراد احساس راحتی و استقبال کنند. کارکنان احساس می کنند از ارائه پیشنهادات یا به اشتراک گذاشتن دیدگاه های خود استقبال می کنند، که باعث افزایش ایده های خلاقانه و نوآوری در دفتر می شود.

اما کارکنان نمی توانند به تنهایی تحت آموزش رهبری قرار گیرند. برای مؤثر بودن، این آموزش به مربی ای نیاز دارد که از قبل یک رهبر موفق است تا این اطلاعات را منتقل کند. حتی اگر به صورت مجازی یا ناهمزمان انجام شود، باز هم به یک معلم یا مربی با تجربه نیاز دارد.

 آموزش رهبری

چه کسانی می توانند تحت آموزش رهبری قرار گیرند؟

رهبر بودن برای موقعیت‌های خاصی محفوظ نیست. رهبری برای توسعه در هر موقعیتی به هر کسی کمک می کند تا مهارت ها و ارتقاء سطح خود را ارتقا دهد. مهم نیست که یک سال، پنج سال یا بیشتر در این صنعت بوده اید. اما اگر می خواهید بدون تجربه قبلی رهبر شوید، شروع به کار بسیار مفید است.

به علاوه، بیشتر نقش های رهبری به طور مداوم در حال تغییر هستند. و درست زمانی که فکر می کنید همه چیز را در مورد یک موقعیت می دانید، با چالش جدیدی روبرو خواهید شد. ممکن است تیم شما در حال رشد، کوچک شدن، یا پذیرفتن مسئولیت‌های جدید باشد – اما این امر مستلزم سازگاری شماست. همه می توانند بدون توجه به مرحله شغلی خود، چیز جدیدی درباره رهبری بیاموزند.

 

 مزیت آموزش رهبری

یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که باید هنگام صحبت در مورد مزایای آموزش رهبری به خاطر بسپارید این است که همه چیز به شما مربوط نیست. مطمئناً، به برجسته کردن رزومه شما کمک می‌کند و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد، اما مهارت‌های رهبری شما برای تیم شما ارزشمند است.

در اینجا پنج مزیت کلیدی آموزش رهبری آورده شده است:

1. به حفظ کارکنان کمک می کند. یک کسب و کار نمی تواند بدون کارکنان متعهد اداره شود. مطالعات نشان داده است که اعضای تیمی که با رهبران الهام‌بخش و قوی کار می‌کنند، بیشتر درگیر هستند و در شغل فعلی خود باقی می‌مانند.

مکان‌های کاری با نرخ جابه‌جایی کارمندان بالاتر، کارکنان خود را به اندازه کافی درگیر نمی‌کنند یا پشتیبانی لازم را ارائه نمی‌کنند. اینجاست که یک رهبر قوی وارد کار می شود: اعضای تیم را درگیر و با انگیزه در کار نگه دارد.

2. موقعیت های چالش برانگیز را مدیریت می کند. مشکلات و مسائلی ممکن است در هر محیط کاری ایجاد شود. مواردی مانند کمبود پرسنل در طول تعطیلات شخصی یا عدم کارایی فناوری شما، همه در هر زمانی اتفاق می‌افتند. و وقتی هیچ کس نمی داند چگونه با آنها برخورد کند، حتی کوچکترین چالش ها کل دفتر را از مسیر خارج می کند.

اما با وجود یک رهبر کارآمد، حل مشکل مشکلی نیست. در مواجهه با ناملایمات، یک رهبر عالی به اعضای تیم قدرت می‌دهد تا از پس مشکلات برآیند - نه احساس استرس یا تسلیم شدن.

3. به عنوان یک فرد کامل کار کنید. رهبری که به عنوان یک فرد کامل ظاهر می شود به چه معناست؟ این بدان معنی است که شما تمام ارزش های خود را به کار خواهید برد، نه اینکه آنها را فقط در خانه رها کنید. آموزش رهبری شما در زمینه هایی مانند تنظیم عاطفی، نحوه تعامل شما با دیگران و کیفیت کار شما، کل خود را بهبود می بخشد.

به علاوه، آنچه در محل کار یاد می گیرید به زندگی شخصی شما منتقل می شود. با بهبود مهارت‌های حل مسئله، همدلی و صبر و شکیبایی با دوستان یا خانواده، درگیری با دوستان یا خانواده‌تان را آسان‌تر می‌کنید.

 

 آموزش رهبری

4. بهره وری کلی را افزایش می دهد. یک رهبر عالی تضمین می کند که همه می دانند چگونه کار خود را به خوبی انجام دهند. مطمئن خواهید شد که همه با نقش‌های خود احساس راحتی می‌کنند و در مورد آنها شفافیت دارند. به زودی، اعضای تیم نیازی به توقف و پرسیدن سوال یا جستجوی شفاف سازی ندارند و می توانند کارآمدتر کار کنند.

و هنگامی که اعضای تیم شما بهترین کار خود را انجام می دهند، تیم شما لذت، بهره وری و رضایت بیشتری خواهد داشت.

5. اعتماد به نفس همه را افزایش می دهد. رهبران ضعیف اعضای تیم را پر از شک و تردید می کنند و عزت نفس آنها را پایین می آورند. این رهبران باعث نمی شوند اعضای تیم احساس توانایی یا موفقیت کنند. اما به عنوان یک رهبر قوی، دیگران را قدرتمند می‌کنید و تأثیر مثبتی بر محیط کار می‌گذارید.

کارمندان به دلیل اعتماد به نفس و شکیبایی شما در هنگام جستجوی راه حل آرام و با انگیزه خواهند بود و به دیگران انگیزه می دهند تا در جهت اهداف خود تلاش کنند.

مطالعات نشان داده است که تیم‌هایی با رهبرانی که برای آموزش چیزهای جدید به کارکنان خود وقت می‌گذارند، انعطاف‌پذیرتر هستند. همه شما خواهید دید که مهارت های جدیدی به دست آورده اید که به شما امکان می دهد اهداف بلندپروازانه تری تعیین کنید و جسورتر باشید.

 

چرا توسعه رهبری مهم است؟

چرا آموزش رهبری مهم است؟ کسب و کارها بدون رهبری مؤثر از بین می روند. افراد، تیم ها و شرکت ها نمی توانند به اهداف خود برسند. و زمانی که آنها به اهداف خود نرسند، باعث می شود توانایی ها و ارزش خود را زیر سوال ببرند و بر رفاه آنها تأثیر منفی بگذارند. محل کار شما نیاز به رهبری با کیفیت دارد و انجام این کار بدون آموزش سخت تر است.
پیش‌بینی رهبری جهانی نشان داد که ایالات متحده شرکت‌ها حدود 160 میلیارد دلار برای آموزش و آموزش کارکنان هزینه کردند، اما همه آن نتیجه نمی‌دهد.

در اینجا چند یافته کلیدی از این گزارش آمده است:

  • حدود 77 درصد از سازمان‌ها گزارش می‌دهند که شکاف رهبری را تجربه می‌کنند
  • رهبرانی که زمان بیشتری را صرف مدیریت می کنند تا تعامل با کارکنان در سطح شخصی، 32 درصد کمتر درگیر هستند
  • رهبران در کمک به اعضای تیم از فرسودگی شغلی و تصمیم گیری در مورد استخدام اعتماد به نفس کمتری دارند
  • کاهش 40 درصدی در نحوه ارزیابی اثربخشی رهبران در رهبری مجازی و همدلی با دیگران وجود دارد.

اگر هنوز متقاعد نشده اید، در اینجا پنج راه دیگر وجود دارد که آموزش رهبری برای محیط کار مفید است:

  • مهارت‌های ارتباطی همه را تقویت می‌کند تا مردم درک بهتری از نحوه کار تیمی داشته باشند و کار گروهی و همکاری را تقویت کنند.
  • به هدایت کسب و کار به سمت موفقیت و فرصت های رشد کمک می کند
  • به مدیریت تغییر کمک می کند و نشان می دهد که سازگاری چگونه به نظر می رسد
  • اعتماد و اقتدار را در رهبری پروژه نشان می دهد
  • فرهنگ شرکتی آموزشی، توانمندسازی و تشویق کننده را ترویج می کند

 

حرف آخر

تجربه مزایای آموزش رهبری برای شما و تیمتان هیجان انگیز است. خودآگاهی تازه توسعه یافته شما به سایر اعضای تیم کمک می کند تا در حالی که می آموزید چه چیزی برای شما مهم است، شکوفا شده و بهره وری بیشتری داشته باشند.

دیدن اینکه چگونه رهبری موثر بر محل کار تأثیر می گذارد، رضایت دادن به چیزی کمتر را دشوار می کند. شما می‌دانید که چه نوع رهبری را می‌خواهید تراوش کنید، و ایجاد رهبری به شما در دستیابی به آن کمک می‌کند.

قالب به مواردی مانند اندازه و نیازهای گروه بستگی دارد. در اینجا چند روش مختلف برای آموزش رهبری ارائه شده است:

  • کارگاه‌های رهبری: این رایج‌ترین راه برای گذراندن دوره آموزش رهبری است که هر بار بر یک موضوع تمرکز می‌کند. کارگاه ها معمولاً شامل فعالیت های عملی یا سناریوهای نمونه هستند.
  • سمینارهای رهبری: سمینارها برای گروه‌های بزرگ‌تری از افراد هستند و راهی تعاملی برای تیم‌ها برای یادگیری با هم و شبکه‌سازی با دیگر متخصصان ارائه می‌دهند.
  • دوره های آنلاین: اگر به دنبال یادگیری با سرعت خود هستید، دوره رهبری آنلاین برای شما بهترین است. همه به طور مستقل با منابع و مواد مشابه کار می کنند، و این برای افرادی که به عنوان رهبر شروع به کار می کنند عالی است.
  • کنفرانس‌های رهبری: کنفرانس‌ها به افرادی که قبلاً در موقعیت‌های رهبری هستند کمک می‌کنند مهارت‌های موجود را تقویت کنند، آنچه را که آموخته‌اند به اشتراک بگذارند و به تجربیات افراد دیگر گوش دهند.

قالب آموزش رهبری شما ممکن است متفاوت از آنچه انتظار می رود به نظر برسد، زیرا معمولاً در کلاس درس نشستن و گوش دادن به صحبت های شخصی نیست. هنگام اتخاذ سبک های جدید یادگیری ذهن خود را باز نگه دارید و مهارت های شما فقط قوی تر می شود.

نظرتون درباره این نوشته چیه؟ عالیه بد نیست خوب نبود