DigitalTutors_Creating_Game_Animations_in_Blender

در این آموزش تصویری با نحوه ساخت انیمیشن های بازی در Blender آشنا می شوید.

این دوره آموزشی محصول موسسه DigitalTutors است.

سرفصل های این دوره:

  • درک انیمیشن بازی
  • بررسی چهار انیمیشن بازی
  • راه اندازی صحنه
  • ایجاد طرح اولیه
  • ایجاد تفکیک
  • طراحی از دست و قفسه سینه
  • اضافه کردن دست
  • متحرک سازی های ضد آب
  • اضافه کردن سر
  • ایجاد طرح عبور
  • تنظیم کمان بر روی بازوها
  • تنظیم منحنی در ویرایشگر گراف
  • آغاز انتقال برگشت به طرح بیکار
  • ادامه انتقال به طرح بیکار
  • تنظیم زمان بندی انیمیشن
  • جبران keyframe
  • اتمام انیمیشن حمله
  • شروع انیمیشن
  • متحرک سازی انگشتان
  • اتمام انیمیشن مرگ
  • و…

عنوان دوره: DigitalTutors Creating Game Animations in Blender

مدت دوره: 5 ساعت و 38 دقیقه

نویسنده: Mark Masters

 توضیحات:

http://www.digitaltutors.com/tutorial/2460-Creating-Game-Animations-in-Blender
DigitalTutors Creating Game Animations in Blender

Mark Masters
5h 38m


Creating video game animations can pose many unique challenges, one typically being a very short deadline. In this course we'll learn how to create four game animations; idle, walk, attack and death. You'll learn vital workflows and techniques for taking an animation from idea to completion in the shortest amount of time. You'll also learn about some of Blender's powerful animation tools.


1Course Overview
01:03
2Understanding Game Animation
04:24
3Getting Familiar with the Rig
06:09
4Examining the Four Game Animations
07:35
5Setting up the Scene
06:33
6Creating the Initial Pose
08:50
7Creating the Breakdown
10:02
8Offsetting the Arms and Chest
07:55
9Adding Drag to the Hands
06:21
10Animating the Cloak
05:35
11Offsetting the Head
06:00
12Finishing the Idle
07:11
13Setting up the Scene
03:54
14Creating the Contact Pose
07:49
15Creating the Down Pose
08:45
16Creating the Passing Pose
10:03
17Creating the Up Pose
08:48
18Adding in a Breakdown Pose
04:53
19Adjusting the Arcs on the Arms
08:52
20Adjusting Curves in the Graph Editor
09:37
21Animating the Cloak
10:44
22Finishing the Walk
08:09
23Setting up the Scene
04:34
24Creating the Initial Idle Poses
10:15
25Creating the Anticipation Poses
11:01
26Beginning the Attack Poses
09:14
27Tweaking the Attack Poses
06:01
28Adding a Moving Hold into the Attack
07:44
29Beginning the Transition Back into the Idle Pose
09:01
30Continuing the Transition into the Idle Pose
08:09
31Fininsiing the Transition into the Idle Pose
06:55
32Adjusting the Timing of the Animation
09:06
33Adding in Key Breakdown Poses
08:21
34Offsetting Keyframes
10:26
35Finishing the Attack Animation
10:57
36Setting up the Scene
05:04
37Beginning the Animation
10:39
38Creating the Falling and Contact Poses
06:15
39Creating the Impact Poses
08:07
40Creating the Final Resting Pose
08:45
41Animating the Fingers
11:22
42Animating the Cloak
06:56
43Finishing the Death Animation
10:05