معرفی DirectX DirectX یک رابط برنامه کاربردی (API) برای ایجاد و مدیریت تصاویر گرافیکی و جلوه های چندرسانه ای در برنامه های کاربردی مانند بازیها یا صفحات وب فعال است که در سیستم عامل های مایکروسافت اجرا می شود. (چنین برنامه کاربردی ممکن است در C ++، Visual C++/C یا جاوانوشته شود.) قابلیت اجرای برنامه های DirectX بصورت یکپارچه از مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت است. کیت توسعه نرم افزار (DirectX (SDK شامل ابزارهایی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تصاویر گرافیکی، پوشش ها، نمایه ها و دیگر عناصر بازی، از جمله صدا را ایجاد یا ادغام کنند. همچنین یک کیت توسعه درایور (DDK) وجود دارد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد درایورهایی را برای نمایش، صوتی و سایر دستگاه های I / O را ایجاد کنند. DirectX بخشی از دیدگاه بزرگتر مایکروسافت در مورد محیط توسعه شی گرا است. به عنوان مثال، یک sprite به عنوان یک نمونه از کلاس sprite ایجاد می شود. توسعه دهندگان همچنین می توانند از مجموعه ای از برنامه های پیش ساخته شده مایکروسافت یا برنامه های کوچک که بخشی از کتابخانه کلاس بنیاد مایکروسافت هستند استفاده کنند. DirectX طراحی شده است تا برخی از توابعی بر روی یک کارت شتاب دهنده گرافیکی انجام شوندو ریزپردازنده برای کارهای دیگر آزاد سازی شوند. تولید کننده شتاب دهنده یک درایور مخصوص DirectX را فراهم می کند. DirectX شامل پنج جزء است:
- DirectDraw: یک رابط کاربری است که به شما اجازه می دهد تصاویر دو بعدی را تعیین کنید، بافت ها را مشخص کنید و دوبرابر را مدیریت کنید (تکنیک برای تغییر تصاویر)
- Direct3D: رابط کاربری برای ایجاد تصاویر سه بعدی
- DirectSound: یک رابط برای ادغام و هماهنگ کردن صدا با تصاویر
- DirectPlay: یک افزونه برای کاربران نهایی، همچنین توسط برنامه نویسان برای تست برنامه خود استفاده می شود
- DirectInput: یک رابط برای ورودی از دستگاه های I / O