توسعه بازی | Game Development

بازی سازی چیست ؟

بازی سازی یکی از بزرگترین و اصلی ترین فرآیند های توسعه ی نرم افزار می باشد، فرآیند اصلی بازی سازی توسط توسعه دهنده نرم افزار انجام می شود.

نخستین بازی ویدیویی در سال 1960 ساخته و توسعه داده شد اما به کشل امروز آنقدر گسترده نبود و تعداد کمی آن را در اختیار داشتند.

برای بازی سازی نیاز به یک تیم حرفه ای بازی سازی می باشد که این تیم به افراد متخصصی مانند برنامه نویس، گرافیست، متخصص صدا، متخصص مدل های سه بعدی و داستان پرداز نیاز دارد.

برای بازی سازی چندین راه متخلف وجود دارد. از بدو تولد، بازی های ویدیویی این صنعت روز به روز پیشرفت کرد و همچنین بازی سازی آسان تر و البته پیشرفته تر شد. تا به امروز که شما می توانید برای بازی سازی از انواع موتور های بازی سازی و انواع زبان برنامه نویسی استفاده کنید.

DirectX در توسعه بازی

DirectX مجموعه ای از فرمان ها و توابع استاندارد است که توسعه دهندگان نرم افزار می توانند در هنگام ایجاد اپلیکیشن های خود استفاده کنند. در حالی که هر برنامه نرم افزاری مبتنی بر ویندوز می تواند شامل فرمان های DirectX باشد، آنها معمولا در بازی های ویدئویی استفاده می شوند. به عنوان مثال، توسعه دهندگان ممکن است از DirectX برای کنترل پخش ویدئو، جلوه های صوتی و ورودی محیطی (مانند صفحه کلید، ماوس یا جوی استیک) استفاده کنند. با استفاده از توابع DirectX  در یک بازی کامپیوتری، برنامه نویسان می توانند از دستورات از پیش تعریف شده برای مدیریت ویدیو و صدا بازی خود و همچنین ورودی کاربر استفاده کنند.

Game Maker Studio در توسعه بازی

GameMaker نرم افزاری از YoYo Games، یک ابزار توسعه ی بازی است که شما را قادر به ساخت بازی های ویدئویی می کند که قابلیت خروجی گرفتن برای HTML5، Windows Phone 8، Ubuntu Linux، Tizen، iOS، قابلیت تست کردن موبایل ها، ساخت بازی های دو بعدی و سه بعدی، ایجاد بازی در ژانر های متفاوت و غیره را دارد.

OpenGL در توسعه بازی

هر بازی 3D که حداقل در یک پلتفرم متفاوت از مایکروسافت، نینتندو و سونی اجرا می شوند از OpenGL استفاده می کنند که شامل هر بازی ای است که در لینوکس، اندروید، مک اکس ایکس، آی فون / اپل، سیمبین و غیره  اجرا می شود.

Sprite Kit در توسعه بازی

با این رندر گرافیک و زیر ساخت انیمیشن می توانید با استفاده از یک سیستم انیمیشن سازی بهینه سازی شده، شبیه سازی فیزیکی و پشتیبانی از رویداد، بازی های مبتنی بر 2 بعدی را ایجاد کنید.

GameSalad در توسعه بازی

ساده ترین پلتفرم برای ساخت بازی های ویدئویی 2D و برنامه های تعاملی است که برای  سیستم عامل های MAC OS X و ویندوز طراحی شده است.

انواع موتور بازی سازی:

Unreal Engine 4

پلتفرم های پشتیبانی شده: (Android,Html5,ios,Linux,Mac,PC,PS4,Xbox One)

Unity

پلتفرم های پشتیبانی شده: (Android , ios , windowsphone ,blackberry , Linux , Mac , PS3 , PS4 , Xbox One , Mac)

CryEngine

پلتفرم های پشتیبانی شده: (Android, iOS, PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Wii U)

Game Maker

پلتفرم های پشتیبانی شده: (Android, Browser, iOS, Mac, PC, PS3, PS4, Vita, Windows Phone)

Havok Vision Engine

پلتفرم های پشتیبانی شده: (Android, iOS, PS3, Vita, Wii, Wii U, Windows 8, Xbox 360)

ShiVa

پلتفرم های پشتیبانی شده: (Android, Blackberry, iOS, Linux, Mac, PS3, SteamOS, Vita, Wii, Windows, Windows Phone 8, Xbox 360)

موتور های بازی سازی فراوانی وجود دارد که هر کدام در حد خود فوق العاده هستند اما ما در اینجا سعی کردیم چند تا از برترین های اون ها رو برای شما عزیزان شرح دهیم.

درآمد بازی سازی:

برای اینکه متوجه شویم که درآمد بازی سازی چقدر می باشد به بررسی درآمد چندین کمپانی بزرگ بازی سازی دنیا می پردازیم:

کمپانی بازی سازی Blizzard Entertainment

شرکت بازی سازی بیلزارد به عنوان یکی از قدیمی ترین استودیو های بازی سازی دنیا به شما می رود که تا به امروز تواسنته با ارائه 7 بازی خارق العاده همانند بازی معروف WarCraft  درآمد چشمگیر 4 بیلیون دلاری را برای خود در سال 2014 به ارمغان بیاورد.

همچین می توان به بازی StarCraft  نیز پرداخت که سود سالیانه این بازی برای شرکت حدود 4.5 بیلیون دلار تخمین زده شده است.

کمپانی بازی سازی UbiSoft

شرکت بازی سازی UbiSoft  یکی از بزرگترین و ثروتمند ترین شرکت های دنیا می باشد. ارزش تخمینی این شرکت تا به امروز چیزی حدود 2 بیلیون دلار برآورد شده است .

کمپانی یوبی سافت دارای 29 استودیو زیرمجموعه است، از بازی های معروف این کمپانی می توان به Assassins creeds ،prance of Persia ،cell و splinter اشاره کرد .

کمپانی بازی سازی Konami

شرکت بازی سازی konami  یکی از برترین شرکت های بازی سازی دنیا می باشد که از بدو تولد خود فراز و نشیب های بسیاری را طی کرد، اما با ورود مغز متفکری مثل هیدئو کوجیما این شرکت جان تازه ای به خود گرفت و توانست رشد سریعی در بین کمپانی های بازی سازی داشته باشد. از موفق ترین بازی های این شرکت می توان به Silent Hill و بازی فوتبالی PES اشاره کرد.

اگر شما هم به فکر ساخت یک بازی فوق العاده هستید با آموزش های بازی سازی سایت گیت تبدیل به یک بازی ساز قدرتمند شوید.

  • دوره جاوا اسکریپت شی گرا به همراه مثال

دوره جاوا اسکریپت شی گرا به همراه مثال

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ساعت ۰۴:۰۰
  • آموزش ایجاد کاراکتر با Adobe Fuse، 3ds Max، Mixamo و Unreal Engine 4 

آموزش ایجاد کاراکتر با Adobe Fuse، 3ds Max، Mixamo و Unreal Engine 4 

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ساعت ۰۲:۰۰
  • آموزش اصول Unity VR Locomotion

آموزش اصول Unity VR Locomotion

جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ساعت ۱۹:۰۰
  • آموزش ساخت بازی تعاملی با جاوااسکریپت

آموزش ساخت بازی تعاملی با جاوااسکریپت

پنج شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ساعت ۲۱:۰۰
  • آموزش ساخت بازی با جاوااسکریپت

آموزش ساخت بازی با جاوااسکریپت

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ساعت ۱۰:۰۰
  • آموزش طراحی سینماتیک در یونیتی با Cinemachine و Timeline

آموزش طراحی سینماتیک در یونیتی با Cinemachine و Timeline

شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ساعت ۰۷:۰۰
  • آموزش کاربردی توسعه بازی با یونیتی

آموزش کاربردی توسعه بازی با یونیتی

سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ساعت ۰۵:۰۰
  • آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL مدرن و ++C

آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL مدرن و ++C

جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۱۳:۰۰
  • آموزش ایجاد موانع و دشمنان در Unity 2D

آموزش ایجاد موانع و دشمنان در Unity 2D

پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۲۱:۰۰
  • آموزش مصورسازی محصول در Unreal Engine

آموزش مصورسازی محصول در Unreal Engine

پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۰۳:۰۰
  • آموزش اصول و مبانی طراحی مکانیک بازی

آموزش اصول و مبانی طراحی مکانیک بازی

پنج شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۰۱:۰۰
  • آموزش تکسچر کاراکترهای دشمن برای بازی ها در Substance Painter

آموزش تکسچر کاراکترهای دشمن برای بازی ها در Substance Painter

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۲۳:۰۰
  • آموزش شروع کار با Tilemap در یونیتی

آموزش شروع کار با Tilemap در یونیتی

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۰۷:۰۰
  • آموزش طراحی سطح تکراری در یونیتی

آموزش طراحی سطح تکراری در یونیتی

سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۱۹:۰۰
  • آموزش اصول و مبانی طراحی بازی

آموزش اصول و مبانی طراحی بازی

سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۰۷:۰۰
  • آموزش اصول تکسچرینگ در بازی سازی

آموزش اصول تکسچرینگ در بازی سازی

سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۰۱:۰۰
  • آموزش توسعه بازی با یونیتی 2018.1

آموزش توسعه بازی با یونیتی 2018.1

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت ۱۸:۰۰
  • آموزش توسعه بازی با Unreal Engine 4 برای مبتدیان

آموزش توسعه بازی با Unreal Engine 4 برای مبتدیان

یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت ۱۳:۰۰
  • آموزش ساخت بازی با Sprite Kit

آموزش ساخت بازی با Sprite Kit

جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت ۰۱:۰۰
  • چگونه یک بازی ویدئویی بسازیم؟

چگونه یک بازی ویدئویی بسازیم؟

پنج شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت ۰۵:۰۰