توسعه بازی | Game Development

بازی سازی چیست ؟

بازی سازی یکی از بزرگترین و اصلی ترین فرآیند های توسعه ی نرم افزار می باشد، فرآیند اصلی بازی سازی توسط توسعه دهنده نرم افزار انجام می شود.

نخستین بازی ویدیویی در سال 1960 ساخته و توسعه داده شد اما به کشل امروز آنقدر گسترده نبود و تعداد کمی آن را در اختیار داشتند.

برای بازی سازی نیاز به یک تیم حرفه ای بازی سازی می باشد که این تیم به افراد متخصصی مانند برنامه نویس، گرافیست، متخصص صدا، متخصص مدل های سه بعدی و داستان پرداز نیاز دارد.

برای بازی سازی چندین راه متخلف وجود دارد. از بدو تولد، بازی های ویدیویی این صنعت روز به روز پیشرفت کرد و همچنین بازی سازی آسان تر و البته پیشرفته تر شد. تا به امروز که شما می توانید برای بازی سازی از انواع موتور های بازی سازی و انواع زبان برنامه نویسی استفاده کنید.

DirectX در توسعه بازی

DirectX مجموعه ای از فرمان ها و توابع استاندارد است که توسعه دهندگان نرم افزار می توانند در هنگام ایجاد اپلیکیشن های خود استفاده کنند. در حالی که هر برنامه نرم افزاری مبتنی بر ویندوز می تواند شامل فرمان های DirectX باشد، آنها معمولا در بازی های ویدئویی استفاده می شوند. به عنوان مثال، توسعه دهندگان ممکن است از DirectX برای کنترل پخش ویدئو، جلوه های صوتی و ورودی محیطی (مانند صفحه کلید، ماوس یا جوی استیک) استفاده کنند. با استفاده از توابع DirectX  در یک بازی کامپیوتری، برنامه نویسان می توانند از دستورات از پیش تعریف شده برای مدیریت ویدیو و صدا بازی خود و همچنین ورودی کاربر استفاده کنند.

Game Maker Studio در توسعه بازی

GameMaker نرم افزاری از YoYo Games، یک ابزار توسعه ی بازی است که شما را قادر به ساخت بازی های ویدئویی می کند که قابلیت خروجی گرفتن برای HTML5، Windows Phone 8، Ubuntu Linux، Tizen، iOS، قابلیت تست کردن موبایل ها، ساخت بازی های دو بعدی و سه بعدی، ایجاد بازی در ژانر های متفاوت و غیره را دارد.

OpenGL در توسعه بازی

هر بازی 3D که حداقل در یک پلتفرم متفاوت از مایکروسافت، نینتندو و سونی اجرا می شوند از OpenGL استفاده می کنند که شامل هر بازی ای است که در لینوکس، اندروید، مک اکس ایکس، آی فون / اپل، سیمبین و غیره  اجرا می شود.

Sprite Kit در توسعه بازی

با این رندر گرافیک و زیر ساخت انیمیشن می توانید با استفاده از یک سیستم انیمیشن سازی بهینه سازی شده، شبیه سازی فیزیکی و پشتیبانی از رویداد، بازی های مبتنی بر 2 بعدی را ایجاد کنید.

GameSalad در توسعه بازی

ساده ترین پلتفرم برای ساخت بازی های ویدئویی 2D و برنامه های تعاملی است که برای  سیستم عامل های MAC OS X و ویندوز طراحی شده است.

انواع موتور بازی سازی:

Unreal Engine 4

پلتفرم های پشتیبانی شده: (Android,Html5,ios,Linux,Mac,PC,PS4,Xbox One)

Unity

پلتفرم های پشتیبانی شده: (Android , ios , windowsphone ,blackberry , Linux , Mac , PS3 , PS4 , Xbox One , Mac)

CryEngine

پلتفرم های پشتیبانی شده: (Android, iOS, PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Wii U)

Game Maker

پلتفرم های پشتیبانی شده: (Android, Browser, iOS, Mac, PC, PS3, PS4, Vita, Windows Phone)

Havok Vision Engine

پلتفرم های پشتیبانی شده: (Android, iOS, PS3, Vita, Wii, Wii U, Windows 8, Xbox 360)

ShiVa

پلتفرم های پشتیبانی شده: (Android, Blackberry, iOS, Linux, Mac, PS3, SteamOS, Vita, Wii, Windows, Windows Phone 8, Xbox 360)

موتور های بازی سازی فراوانی وجود دارد که هر کدام در حد خود فوق العاده هستند اما ما در اینجا سعی کردیم چند تا از برترین های اون ها رو برای شما عزیزان شرح دهیم.

درآمد بازی سازی:

برای اینکه متوجه شویم که درآمد بازی سازی چقدر می باشد به بررسی درآمد چندین کمپانی بزرگ بازی سازی دنیا می پردازیم:

کمپانی بازی سازی Blizzard Entertainment

شرکت بازی سازی بیلزارد به عنوان یکی از قدیمی ترین استودیو های بازی سازی دنیا به شما می رود که تا به امروز تواسنته با ارائه 7 بازی خارق العاده همانند بازی معروف WarCraft  درآمد چشمگیر 4 بیلیون دلاری را برای خود در سال 2014 به ارمغان بیاورد.

همچین می توان به بازی StarCraft  نیز پرداخت که سود سالیانه این بازی برای شرکت حدود 4.5 بیلیون دلار تخمین زده شده است.

کمپانی بازی سازی UbiSoft

شرکت بازی سازی UbiSoft  یکی از بزرگترین و ثروتمند ترین شرکت های دنیا می باشد. ارزش تخمینی این شرکت تا به امروز چیزی حدود 2 بیلیون دلار برآورد شده است .

کمپانی یوبی سافت دارای 29 استودیو زیرمجموعه است، از بازی های معروف این کمپانی می توان به Assassins creeds ،prance of Persia ،cell و splinter اشاره کرد .

کمپانی بازی سازی Konami

شرکت بازی سازی konami  یکی از برترین شرکت های بازی سازی دنیا می باشد که از بدو تولد خود فراز و نشیب های بسیاری را طی کرد، اما با ورود مغز متفکری مثل هیدئو کوجیما این شرکت جان تازه ای به خود گرفت و توانست رشد سریعی در بین کمپانی های بازی سازی داشته باشد. از موفق ترین بازی های این شرکت می توان به Silent Hill و بازی فوتبالی PES اشاره کرد.

اگر شما هم به فکر ساخت یک بازی فوق العاده هستید با آموزش های بازی سازی سایت گیت تبدیل به یک بازی ساز قدرتمند شوید.

  • آموزش از Revit تا Unreal برای معماری، مصورسازی و واقعیت مجازی

آموزش از Revit تا Unreal برای معماری، مصورسازی و واقعیت مجازی

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ساعت ۲۲:۰۰
  • آموزش مدل سازی کاراکتر بازی بهینه سازی شده

آموزش مدل سازی کاراکتر بازی بهینه سازی شده

پنج شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ساعت ۲۱:۰۰
  • آموزش قابلیت تعامل برای AEC در Unity

آموزش قابلیت تعامل برای AEC در Unity

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ساعت ۰۷:۰۰
  • آموزش مبانی طراحی بازی -بخش 3 – Pitch، Propose و Practice

آموزش مبانی طراحی بازی -بخش 3 – Pitch، Propose و Practice

یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ساعت ۰۱:۰۰
  • آموزش RPG مبتنی بر متن با JavaScript برای مبتدیان

آموزش RPG مبتنی بر متن با JavaScript برای مبتدیان

چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ساعت ۱۱:۰۰
  • آموزش Timeline و Cinemachine در Unity

آموزش Timeline و Cinemachine در Unity

شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ساعت ۲۰:۰۰
  • آموزش توسعه بازی برای موبایل با Unity 3D

آموزش توسعه بازی برای موبایل با Unity 3D

پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ساعت ۰۰:۰۰
  • آموزش ایجاد تکسچرهای محیط بازی با Substance Suite

آموزش ایجاد تکسچرهای محیط بازی با Substance Suite

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ساعت ۲۱:۰۰
  • آموزش ایجاد محیط های بازی در Unity و Maya

آموزش ایجاد محیط های بازی در Unity و Maya

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ساعت ۰۳:۰۰
  • آموزش Texturing کاراکترهای بازی در Substance Painter

آموزش Texturing کاراکترهای بازی در Substance Painter

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ساعت ۲۱:۰۰
  • آموزش Game Environment Concept Design

آموزش Game Environment Concept Design

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ساعت ۱۷:۰۰
  • آموزش مدیریت Binding و Propagation در ساخت بازی با JavaScript

آموزش مدیریت Binding و Propagation در ساخت بازی با JavaScript

شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ساعت ۲۱:۰۰
  • آموزش 3D Level Design در یونیتی

آموزش 3D Level Design در یونیتی

شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ساعت ۱۹:۰۰
  • آموزش آشنایی با AR با Unreal و Xcode برای توسعه دهندگان 

آموزش آشنایی با AR با Unreal و Xcode برای توسعه دهندگان 

چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت ۰۲:۰۰
  • آموزش مبانی طراحی بازی – قسمت 2 – سیستم ها، شانس و استراتژی

آموزش مبانی طراحی بازی – قسمت 2 – سیستم ها، شانس و استراتژی

دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت ۰۳:۰۰
  • آموزش ساخت بازی های HTML5 از ابتدا – Solid Foundation

آموزش ساخت بازی های HTML5 از ابتدا – Solid Foundation

پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت ۰۵:۰۰
  • آموزش ساخت بازی های HTML5 از ابتدا – ایجاد و مدیریت آبجکت های بازی

آموزش ساخت بازی های HTML5 از ابتدا – ایجاد و مدیریت آبجکت های بازی

پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت ۰۴:۰۰
  • آموزش ساخت بازی های HTML5 از ابتدا – ترسیم و انیمیشن

آموزش ساخت بازی های HTML5 از ابتدا – ترسیم و انیمیشن

پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۳۹۷ - ساعت ۰۳:۰۰
  • آموزش تزریق وابستگی با Unity

آموزش تزریق وابستگی با Unity

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت ۰۷:۰۰
  • آشنایی با HTML5 برای توسعه دهندگان بازی

آشنایی با HTML5 برای توسعه دهندگان بازی

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت ۰۵:۰۰
  • آموزش ساخت اپلیکیشن با Unity

آموزش ساخت اپلیکیشن با Unity

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ساعت ۰۶:۰۰