آموزش سی شارپ | C#.NET

دسته بندی: دات نت (NET.)

سی شارپ

آنچه در این صفحه می خوانید:

معرفی سی شارپ

#C یک زبان برنامه نویسی چند پارادایم با هدف کلی است که شامل تایپ قوی، اعلامی، کاربردی، عمومی، شی گرا و از نظر لغوی محدود شده و همچنین از رشته های برنامه نویسی مبتنی بر کلاس و مؤلفه ها است. در سال 2000 توسط مایکروسافت به عنوان بخشی از ابتکار عمل دات نت توسعه داده شد و بعداً توسط ECMA و ISO به عنوان یک استاندارد بین المللی تصویب شد. Mono نام پروژه رایگان و اوپن سورس برای تهیه کامپایلر و ران تایم زبان است. سی شارپ یکی از زبان های برنامه نویسی است که برای زیرساخت زبان مشترک (CLI) طراحی شده است. سی شارپ توسط اندرس Hejlsberg طراحی شده است و تیم توسعه آن در حال حاضر توسط Mads Torgersen هدایت می شود. از آگوست 2019، نسخه 8.0 زبان در حال نمایش است و در ویژوال استودیو 2019 پشتیبانی می شود. سی شارپ یک زبان همه کاره است که توسط آن می توانید برنامه نویسی برنامه های ویندوز، برنامه های گوشی های هوشمند، برنامه نویسی سمت سرور، بازی سازی و غیره را انجام دهید.

تاریخچه سی شارپ

در طی توسعه فریمورک دات نت، کتابخانه های کلاس ابتدا با استفاده از یک سیستم کامپایلر کد مدیریت شده به نام Simple Managed C نوشته شده اند. در ژانویه سال 1999، آندرس تیمی را برای ساختن زبان جدید به نام Cool، تشکیل داد که در برابر "زبان شی گرا مانند C" قرار داشت. مایکروسافت تصمیم نگه داشتن نام "Cool" را به عنوان نام نهایی زبان در نظر گرفته بود اما به دلایل مارک تجاری این کار را نکرد. در زمان اعلام پروژه NET در کنفرانس توسعه دهندگان حرفه ای ژوئیه 2000، این زبان به #C تغییر نام داده شد و کتابخانه های کلاس و ران تایم ASP.NET به #C منتقل شد.

ویژگی های سی شارپ

#C زبان برنامه نویسی است که به طور مستقیم منعکس کننده زیرساخت زبان مشترک (CLI) است. بسیاری از انواع ذاتی آن مطابق با انواع ارزشی است که توسط فریمورک CLI اجرا می شود. با این حال، مشخصات زبان الزامات تولید کد کامپایلر را بیان نمی کند، یعنی اینگونه بیان نمی کند که کامپایلر سی شارپ باید یک Runtime Common Language را هدف قرار دهد، یا یک زبان CIL ایجاد کند، یا قالب خاصی را تولید کند. از لحاظ تئوری، یک کامپایلر #C می تواند کد دستگاه را مانند کامپایلرهای سنتی ++C یا Fortran تولید کند.

سی شارپ دارای یک نوع داده بولین(boolean) است. برخی از عبارت‌ها مانند while و if که شرطی هستند، نیازمند یک عبارت نوع بولین هستند. همان‌طور که سی پلاس پلاس نیز دارای نوع داده بولین است، این نوع داده به راحتی می‌تواند به Integerها تبدیل شود. کامپایلر سی شارپ برنامه‌نویس را در این شرایط مجبور به استفاده از عباراتی می‌کند که به درستی یک مقدار bool را برمی‌گردانند؛ بنابراین دستوری مانند (if(a = b باعث بروز خطا می‌شوند که در این صورت به جای = بایستی از == استفاده شود.

در سی شارپ، اشاره گرهای به حافظه بایستی فقط در داخل بلوک‌های unsafe استفاده شوند و برنامه در این حالت برای اجرا نیاز به اجازه از کاربر دارد. بیشتر دسترسی شی از طریق شی امن است که یا همیشه در حال اشاره به شی صحیح موجود است یا یک مقدار Null دارد. اشاره‌گری به شی بدون استفاده یا بلاک حافظه رندم غیرممکن است. اشاره گر نا امن می‌تواند به نمونه‌ای از value-type، آرایه، رشته یا بلاکی که حافظه به آن داده شده‌است اشاره نماید. کدی که به عنوان نا امن علامت نخورده باشد، هنوز می‌تواند اشاره گرها را از سامانه بازیابی یا در آن ذخیره کند ولی نمی‌تواند مرجع جدیدی به آن‌ها اختصاص دهد. حافظه ساماندهی شده نمی‌تواند صریحاً آزاد شود، ولی به‌طور خودکار بدون استفاده تلقی می‌شود. انتخاب آدرس‌های بدون استفاده حافظه نفوذ ناپذیر است. هم چنین سی شارپ با استفاده از عبارات، پشتیبانی مستقیمی از پایان اجباری می‌کند.

وراثت چندگانه از کلاس‌ها در این زبان پشتیبانی نمی‌شود. البته یک کلاس امکان ارث بری از تعداد نامحدود واسط‌ها را دارد. پشتیبانی نکردن از وراثت چندگانه به دلیل اهداف معماری این زبان در CLI و برای جلوگیری از پیچیدگی است. در عوض می‌توان از اینترفیس‌های مختلف استفاده کرد. یعنی برای یک کلاس که احتمالاً فرزند کلاسی دیگر است می‌توان چندین اینترفیس را پیاده‌سازی نمود.

سی شارپ بسیار بی خطر تر از سی پلاس پلاس است. تنها تبدیلات ضمنی مثل تبدیل نوع داده کوچکتر به بزرگتر یا تبدیل نوع مشتق شده به نوع پایه به‌طور پیش‌فرض و بدون خطا صورت می‌پذیرد. هیچ تبدیل ضمنی ای میان Boolean ها و Integerها وجود ندارد و هر تبدیل user-defined بایستی به صراحت با یکی از کلمات explicit یا implicit نشانه گذاری شود.

کاربرد سی شارپ

سی شارپ برای ساخت بازی با استفاده از موتور بازی Unity که امروزه محبوب ترین موتور بازی است، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بیش از یک سوم بازی های برتر با یونیتی ساخته شده اند و تقریباً 770 میلیون کاربر فعال بازی برای بازی هایی که با موتور یونیتی ساخته شده وجود دارد. یونیتی همچنین برای VR استفاده می شود، که 90٪ از کل Samsung Gear و 53٪ از کل بازی های Oculus Rift VR با استفاده از Unity ساخته شده اند. سی شارپ ابزاری بسیار محبوب برای ایجاد این برنامه ها است، بنابراین برای هر برنامه نویس که امیدوار است به صنعت توسعه بازی یا برای هر کسی که علاقه مند به واقعیت مجازی باشد، می تواند یک انتخاب عالی باشد.سی شارپ برای ساختن برنامه های NET استفاده می شود. تمام برنامه های کاربردی که می توانید در دات نت توسعه دهید و همچنین می توانید از سی شارپ در آن برنامه ها استفاده کنید. انواع مختلفی از برنامه های کاربردی ایجاد شده در NET وجود دارد. بسیاری از برنامه های رایج توسعه یافته در #C عبارتند از:

  • سرویس های Windows برای فرآیند طولانی مدت بدون UI
  • برنامه های وب برای سرور و کلاینت
  • برنامه های کاربردی ویندوز که روی دسکتاپ اجرا می شود.
  • برنامه های وب سرویس هایی که عملکرد HTTP را ارائه می دهند.
  • بازی سازی با استفاده از Unity
  • برنامه های کنسول که UI ندارند.
  • برنامه های WokFlow برنامه هایی که فرایندها را خودکار می کنند.
  • برنامه های كتابخانه ای Class كه برنامه های کاربردی دیگر را فراهم می كند.

نرم افزار برنامه نویسی سی شارپ

#C یک زبان برنامه نویسی است که به طور گسترده ای در شرکت ها بکار می رود، به ویژه مواردی که به شدت وابسته به مایکروسافت هستند. اگر برنامه هایی را با استفاده از #C ایجاد می کنید، به احتمال زیاد از ویژوال استودیو استفاده می کنید.در زیر لیست برخی از نرم افزار های برنامه نویسی سی شارپ را تهیه کرده ایم:

ویژوال استودیو: یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) تولید شده در شرکت مایکروسافت است. برای توسعه برنامه های رایانه ای برای Microsoft Windows استفاده می شود. ویژوال استودیو یک فروشگاه برای همه برنامه های کاربردی ساخته شده بر روی پلتفرم دات نت است. با استفاده از ویژوال استودیو می توانید برنامه های کاربردی را توسعه، اشکال زدایی و اجرا کنید. هر دو برنامه مبتنی بر فرم و وب را می توان با استفاده از این IDE طراحی و توسعه داد. ویژوال استودیو ویژگی های زیر را دارد:

  • ایجاد یک برنامه به هر زبان: از ویژوال استودیو برای ایجاد برنامه به هر زبان دات نت می توان استفاده کرد. از این رو، یک توسعه دهنده می تواند از C#،VB.Net یا حتی اف شارپ برای توسعه یک برنامه استفاده کند.
  • ایجاد هر نوع برنامه: از ویژوال استودیو IDE می توان برای ایجاد برنامه ای از هر نوع استفاده کرد. (برنامه مبتنی بر وب یا برنامه مبتنی بر Windows Forms).
  • برنامه های اشکال زدایی: برنامه ها می توانند همانطور که ساخته می شوند آزمایش شوند. IDE به شخص اجازه می دهد تا در هر نقطه از زمان در طی فرایند توسعه برنامه را اجرا کند. از این رو، یک توسعه دهنده می تواند هرگونه خطا را در طول مرحله توسعه بررسی کند.
  • برنامه های افزودنی: IDE امکان نصب برنامه های افزودنی شخص ثالث را دارد. یک مثال می تواند Subversion باشد که برای مدیریت مخزن کد منبع استفاده می شود. براندازی برای بارگذاری کد در یک مخزن مرکزی استفاده می شود. این کار به گونه ای انجام می شود که همیشه یک نسخه از کد وجود داشته باشد. ویژوال استودیو امکان ادغام با چنین نرم افزاری را از IDE دارد. از این رو، یک توسعه دهنده می تواند با مخازن کد از IDE کار کند.

Visual Studio Code: ویژوال استودیو کد محبوب ترین ویرایشگر کد برای توسعه #C است. برای ویرایش قدرتمند می توانید از ویژوال استودیو کد با پسوند #C استفاده کنید، به علاوه پشتیبانی کامل از C # IntelliSense و اشکال زدایی را شامل می شود.

MonoDevelop: توسعه یافته توسط زامارین، بسیاری از ویژگی های مشابه VS Code را دارد و همچنین به صورت متقاطع است. با استفاده از MonoDevel می توانید به سرعت برنامه های دسکتاپ و وب را در ویندوز، لینوکس و Mac OS X بنویسید.

Rider: از میان مجموعه محصولات جامع Jet Brains، Rider یک کراس پلت فرم NET IDE. است که مبتنی بر پلت فرم IntelliJ و ReSharper است.

توسعه اپلیکیشن دسکتاپ با سی شارپ

UWP پلتفرم دات نت را گسترش می دهد تا امکان توسعه برای دستگاه های ویندوز 10 مانند رایانه های شخصی، تبلت ها، تلفن همراه، Xbox،HoloLens،Surface Hub و Windows 10 IoT Core را فراهم کند. UWP یک فریمورک UI برای نوشتن برنامه های رسپانسیو را فراهم می کند که تعدادی از اندازه های صفحه و مدل های تعامل مانند لمس، موس و صفحه کلید، کنترلر بازی و قلم را پشتیبانی می کند. Windows Forms یک کتابخانه کلاس رابط کاربری گرافیکی (GUI) است که در Net Framework. همراه است. هدف اصلی آن ارائه رابط کاربری آسان تری برای توسعه برنامه های دسکتاپ، تبلت ها، رایانه های شخصی است. همچنین به عنوان WinForms نامیده می شود. برنامه هایی که با استفاده از Windows Forms یا WinForms تولید می شوند به عنوان برنامه های Windows Forms که روی رایانه دسکتاپ اجرا می شوند شناخته شده اند. WinForms فقط برای توسعه برنامه های Windows Forms است و برای برنامه های وب قابل استفاده نیست. برنامه های WinForms می توانند حاوی یک نوع کنترل مختلف مانند لیبل ها، لیست باکس، راهنمای ابزار و غیره باشند.

توسعه وب با سی شارپ

ASP.NET به شما امکان می دهد برنامه های وب با عملکرد بالا و کراس پلتفرم را ایجاد کنید. الگویی مانند MVC و پشتیبانی داخلی از Dependency Injection به شما امکان می دهد برنامه هایی بسازید که آزمایش و نگهداری آنها ساده تر است. NET Core. و ASP.NET Core چندین مزیت نسبت به توسعه سنتی دات نت ارائه می دهد. اگر موارد زیر برای موفقیت برنامه شما مهم هستند باید از NET Core. برای برنامه های سرور خود استفاده کنید:

  • پشتیبانی از قابلیت کراس پلتفرم
  • استفاده از میکرو سرویس ها
  • استفاده از کانتینر داکر
  • عملکرد بالا و مقیاس پذیری
  • نسخه به صورت Side-by-side از نسخه های دات نت توسط برنامه بر روی همان سرور.

برنامه های دات نت سنتی می توانند بسیاری از این الزامات را پشتیبانی کنند، اما ASP.NET Core و NET Core. برای ارائه پشتیبانی بهتر از سناریوهای فوق بهینه شده اند.

هوش مصنوعی با سی شارپ

ML.NET یک فریمورک یادگیری ماشین اوپن سورس و رایگان است که بطور ویژه برای توسعه دهندگان دات نت ساخته شده است. در حالی که می توانید به خودتان اصول یادگیری ماشین را آموزش دهید، مدل های یادگیری ماشین سفارشی را در برنامه های خود توسعه داده و ادغام کنید. ML.NET یک بستر گسترده است که قدرت ها ویژگی های مایکروسافت مانند Windows Hello،Bing Ads، ایده های طراحی پاورپوینت و موارد دیگر را به رسمیت می شناسند. با استفاده از ML.NET، می توانید مدل های ML دلخواه را با استفاده از #C یا #F ایجاد کنید بدون اینکه مجبور به ترک اکوسیستم NET. شوید. همچنین به شما اجازه می دهد تا از تمام دانش، مهارت ها، کد ها و کتابخانه هایی که قبلاً به عنوان یک توسعه دهنده دات نت فرا گرفته اید، استفاده کرده تا بتوانید به راحتی یادگیری ماشین را در برنامه های وب، تلفن همراه، دسکتاپ، بازی و اینترنت اشیا خود به کار بگیرید. ML.NET به شما امکان می دهد یادگیری ماشین را به برنامه های دات نت، در سناریوهای آنلاین یا آفلاین اضافه کنید. با استفاده از این قابلیت، می توانید پیش بینی خودکار را با استفاده از داده های موجود در برنامه خود بدون نیاز به اتصال به یک شبکه انجام دهید.

الگوهای طراحی (Design Patterns) در سی شارپ

الگوهای طراحی راه حل هایی برای مشکلات طراحی نرم افزار است که شما بارها و بارها در توسعه برنامه دنیای واقعی پیدا می کنید. الگوهای مربوط به طرح های قابل استفاده مجدد و تعامل اشیا هستند. کد منبع سی شارپ برای هر الگوی به دو شکل ارائه می شود: ساختاری و دنیای واقعی. کد ساختاری از نام های نوع استفاده شده در تعریف الگوی و نمودارهای UML تعریف می کند. کد دنیای واقعی شرایط برنامه نویسی در دنیای واقعی را فراهم می کند که در آن شما می توانید از این الگوهای استفاده کنید.

فرم سوم، NET. بهینه سازی شده، الگوهای طراحی را نشان می دهد که کاملاً از ویژگی های داخلی NET 4.5 داخلی استفاده می کند، مانند، عمومی، ویژگی ها، نمایندگان، بازتاب و موارد دیگر. این موارد و موارد دیگر در فریمورک الگوی طراحی NET 4.5. موجود است.

LINQ در سی شارپ

Language Integrated Query به اختصار LINQ، یک مدل و روش برنامه نویسی مایکروسافت است که اساسا قابلیت های پرس و جو رسمی را به زبان های برنامه نویسی مبتنی بر دات نت اضافه می کند. LINQ یک سینتکس جمع و جور، مفسر و قابل فهم را برای تغییر داده ها ارائه می دهد. LINQ از یک سینتکس مشابه اس کیو ال استفاده می کند تا عبارات پرس و جو را فراتر از قابلیت های SQL جاسازی شده در زبان های برنامه نویسی ایجاد کند.

LINQ شش روش استاندارد برای دسترسی به داده ها ارائه می دهد. البته، به معنای واقعی کلمه ده ها ارائه دهنده شخص ثالث برای LINQ وجود دارد که یکی از نقاط قوت LINQ به عنوان یک فناوری است. برای دسترسی به SQL، مایکروسافت LINQ را به SQL ارائه می دهد. مایکروسافت همچنین از فناوری های دیگری مانند ADO.NET مستقیم، Entity Framework و سرویس های داده WCF برای دسترسی به پایگاه داده پشتیبانی می کند. اگرچه بیشتر این فناوری ها از قابلیت های منحصر به فردی برخوردار هستند، اما تعدادی از آنها نیز در برخی از سطح با هم همپوشانی دارند.

Entity Framework در سی شارپ

Entity Framework یک فریمورک نگاشت شی رابطه‌ای اوپن سورس با تکنولوژی ORM برای ADO.NET است. شرکت مایکروسافت زیرمجموعه ای از ORM به نام انتیتی فریمورک را با هدف داشتن بعضی از قابلیت‌های برنامه‌نویسی شی‌گرا در استفاده از بانک های اطلاعاتی برای برنامه‌نویسان تولید کرد. در واقع انتیتی فریمورک تکنولوژی توسعه یافته ADO.Net است.

The Entity Framework مجموعه ای از فناوری ها در ADO.NET است که از توسعه برنامه های نرم افزاری مبتنی بر داده پشتیبانی می کند. معماران و توسعه دهندگان برنامه های داده گرا معمولاً با نیاز به دستیابی به دو هدف بسیار متفاوت دست و پنجه نرم کرده اند. آنها باید موجودیت ها، روابط و منطق مشکلات تجاری را که حل می کنند، الگوبرداری کنند و همچنین باید با موتورهای داده استفاده شده برای ذخیره و بازیابی داده ها کار کنند. داده ها ممکن است دارای چندین سیستم ذخیره سازی باشد که هرکدام پروتکل های خاص خود را دارند. حتی برنامه هایی که با یک سیستم ذخیره سازی منفرد کار می کنند باید در برابر الزامات نوشتن کد برنامه کارآمد و پایدار، نیاز سیستم ذخیره را متعادل کنند.

مایکروسافت در حال حاضر طراحی مجدد معماری اصلی فریمورک دات نت را از ابتدا طراحی کرده است. توسعه دهندگان هم اکنون می توانند از NET Core. به عنوان یک پلتفرم اوپن سورس و کراس پلتفذم برای توسعه انواع برنامه ها استفاده کنند. از این رو، توسعه دهندگان می توانند با توجه به نیازهای دقیق هر پروژه، اجزای خاصی را به سیستم ORM اضافه یا حذف کنند.

سی شارپ و پایگاه داده

سی شارپ و دات نت می توانند با اکثر پایگاه داده کار کنند که رایج ترین آنها اوراکل و اس کیوال سرور است. اما با وجود هر پایگاه داده، منطق کار با همه آنها اکثراً یکسان است. پایگاه داده مجموعه ای سازمان یافته از اطلاعات ساختار یافته یا داده ها است که معمولا بصورت الکترونیکی در یک سیستم رایانه ای ذخیره می شود. سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS) نرم افزاری است که با کاربران نهایی، برنامه ها و خود پایگاه داده در تعامل و ضبط اطلاعات است.

علاوه بر این، نرم افزار DBMS شامل امکانات اصلی ارائه شده برای اداره پایگاه داده است. از مجموع دیتابیس، DBMS و برنامه های مرتبط می توان به عنوان "سیستم پایگاه داده" نام برد. غالباً اصطلاح "بانک اطلاعاتی" نیز به کار می رود تا به راحتی از هر DBMS، سیستم پایگاه داده یا برنامه کاربردی مرتبط با پایگاه داده استفاده شود. داده ها در متداول ترین انواع پایگاه داده ها در حال فعالیت امروزه به طور معمول در ردیف ها و ستون ها در یک سری جداول مدل سازی می شوند تا پردازش و پرس و جو داده ها کارآمد باشد. سپس بر روی داده ها می توان به راحتی قابلیت دسترسی، مدیریت، اصلاح، به روز رسانی، کنترل و سازماندهی را قرار داد. اکثر بانک های اطلاعاتی برای نوشتن و جستجوی داده از زبان پرس و جو ساختار یافته (SQL) استفاده می کنند.

دانشمندان رایانه ممکن است سیستم های مدیریت پایگاه داده را طبق مدل های پایگاه داده ای که پشتیبانی می کنند طبقه بندی کنند. پایگاه داده رابطه ای در دهه 1980 حاکم شدند. این داده های مدل به صورت ردیف و ستون در یک سری جداول و اکثریت قریب به اتفاق از SQL برای نوشتن و جستجوی داده استفاده می کنند. در دهه 2000، پایگاه داده غیر رابطه ای رایج شدند و از آنها به عنوان NoSQL یاد می شود زیرا از زبان های مختلف پرس و جو استفاده می کنند.

ADO.NET در سی شارپ

ADO.NET مجموعه ای از کلاس ها است که خدمات دسترسی به داده را برای برنامه نویسان NET Framework. قرار می دهد. ADO.NET مجموعه ای غنی از مؤلفه ها را برای ایجاد برنامه های توزیع شده و به اشتراک گذاری داده فراهم می کند. این بخشی جدایی ناپذیر از چارچوب .NET است، دسترسی به داده های رابطه ای، XML و برنامه را فراهم می کند. ADO.NET از انواع مختلفی از نیازهای توسعه، از جمله ایجاد مشتری های پایگاه داده اولیه و اشیاء تجاری ردیف میانی که توسط برنامه ها، ابزارها، زبانها یا مرورگرهای اینترنتی استفاده می شود پشتیبانی می کند.

ما می دانیم که ADO.NET به ما اجازه می دهد تا با انواع مختلفی از منابع داده و انواع مختلفی از بانکهای اطلاعاتی ارتباط برقرار کنیم. با این حال، یک مجموعه کلاس واحد وجود ندارد که به شما امکان دهد این کار را به صورت جهانی انجام دهید. از آنجا که منابع داده های مختلف پروتکل های مختلفی را در معرض دید ما قرار می دهند، ما به روشی برای برقراری ارتباط با منبع داده مناسب با استفاده از پروتکل مناسب نیاز داریم برخی از منابع داده قدیمی از پروتکل ODBC استفاده می کنند، بسیاری از منابع داده جدید از پروتکل OleDb استفاده می کنند و هر روز منابع داده بیشتری وجود دارد که به شما امکان می دهد مستقیماً از طریق کتابخانه های کلاس .NET ADO.NET ارتباط برقرار کنید.

ADO.NET روشی نسبتاً متداول برای تعامل با منابع داده فراهم می کند اما در مجموعه های مختلفی از كتابخانه ها برای هر راهی كه می توانید با یک منبع داده صحبت كنید، ارائه می شود. به این كتابخانه ها Data Provider گفته می شود و معمولاً برای پروتكل یا نوع منبع داده از آنها نامیده می شود كه به شما اجازه تعامل می دهند. در جدول 1 برخی از ارائه دهندگان داده های شناخته شده، پیشوند API مورد استفاده آنها و نوع منبع داده ای که به شما امکان تعامل می دهد، آورده شده است.

سی شارپ و دات نت کور (NET Core.)

دات نت کور یک پلتفرم توسعه اوپن سورس و عمومی است که توسط مایکروسافت و جامعه دات نت در GitHub نگهداری می شود. همچنین دارای ویژگی کراس پلتفرم است که از از ویندوز، MacOS و Linux پشتیبانی می کند و می تواند برای ساخت برنامه های دستگاه ها، cloud و IoT مورد استفاده قرار گیرد و جانشین NET Framework. است.

NET Core. در سال 2016 منتشر شد. برخلاف نسخه قدیمی، مهندسین اکنون می توانند از این محصول در لینوکس و OS X استفاده کنند و برنامه هایی را ایجاد کنند که لزوماً به خانواده ویندوز مربوط نشوند. این سیستم جدید به دنبال تسخیر فضای ابر است زیرا برخی از ارائه دهندگان مانند Digital Ocean مبتنی بر لینوکس هستند. نه تنها NET Core. کراس پلتفرم است، بلکه نسخه های مختلف آن را می توان به صورت جانبی در یک دستگاه نصب کرد NET Core. شامل ASP.NET Core و Universal Windows Platform است.

نکته برجسته NET Core پشتیبانی از برنامه های دسکتاپ ویندوز بود که متمرکز بر فرم های ویندوز، فریمورک WPF و UWP و XAML بود. در لحظه اعلام، استاندارد NET. به عنوان پایه مشترک برنامه های Windows Desktop و NET Core نشان داده شد. همچنین، دات نت کور به عنوان بخشی از ترکیبات حاوی ASP.NET Core،Entity Framework Core و ML.NET در نظر گرفته شده است.

ساخت بازی با یونیتی و سی شارپ

ساخت بازی ویدیویی فرآیندی است که در آن بازی‌های ویدئویی عرضه می‌شوند. توسعه بازی های کامپیوتری و کنسول های تجاری سنتی معمولا توسط یک ناشر تامین می شود. تهیه‌کننده و ناشر معمولاً خارج از تیم طراحی و از شرکت‌های بیرونی هستند و می توانند در طول چند سال این فرآیند را به اتمام برسانند. بازی های Indie معمولا زمان و پول کمتری می گیرند و می توانند توسط افراد و توسعه دهندگان کوچک تولید شوند. صنعت بازی مستقل افزایش یافته است و با رشد سیستم های جدید توزیع آنلاین مانند Steam و Uplay و همچنین مارکت های بازی موبایل برای دستگاه های Android و iOS این روند تسهیل شده است.

یونیتی یک موتور بازی سازی چندسکویی است که برای ساخته بازی های دو بعدی و سه بعدی برای کامپیوترهای شخصی، کنسول‌های بازی، دستگاه‌های همراه و وب سایت‌ها استفاده می‌شود. یونیتی از جمله موتورهای بازی ساز است که می‌تواند از زبان‌های برنامه‌نویسی معروف پشتیانی کند. زبان‌های برنامه‌نویسی سی‌شارپ، جاوااسکریپت، در یونیتی قابل استفاده هستند. زبان سی‌شارپ قابلیت شی گرایی دارد و به واسطه این، قابلیت‌هایی همچون ارث‌بری را نیز دارا می‌باشد، این قابلیت‌ها در پروژه‌های بزرگ برنامه‌نویسی بسیار سودمند هستند.

مثال های سی شارپ

در زیر یک برنامه #C ساده، نسخه ای از نمونه کلاسیک "Hello World!":

using System;

class Program { public static void Main(string[] args) { Console.WriteLine("Hello, world!"); } }

یک مثال GUI:

using System;
using System.Windows.Forms;

class Program { static void Main() { MessageBox.Show("Hello, World!"); Console.WriteLine("Is almost the same argument!"); } }

آیا این نوشته را دوست داشتید؟
skillshare-how-to-use-structural-and-creational-design-patterns-in-c

آموزش نحوه استفاده از الگوهای طراحی ساختاری و خلاقانه در سی شارپ


در این دوره 12 الگوی طراحی را یاد می گیرید که 5تای آنها خلاقانه و 7تای دیگر ساختاری هستند. شما از این الگوها استفاده می کنید تا آبجکت های جدید و ساختا...

1398/12/04 152 بازدید
teamtreehouse-c-objects

آموزش آبجکت های سی شارپ


در این دوره بر اساس آنچه در مبانی سی شارپ آموخته اید، آموزش می بینید و در مورد برنامه نویسی شی گرا (OOP) یاد خواهید گرفت. ما برای نوشتن کد برای بازی t...

1398/11/14 408 بازدید
teamtreehouse-c-basics

آموزش مبانی سی شارپ


سی شارپ محبوب ترین زبان برنامه نویسی در اکوسیستم محصولات مایکروسافت است. کد سی شارپ به گونه ای طراحی شده است که سریع اجرا شود و به راحتی قابل نگهداری ...

1398/11/02 624 بازدید
teamtreehouse-c-collections

آموزش مجموعه های سی شارپ (C# Collections)


از این مجموعه ها برای سازماندهی داده ها استفاده می شود تا بتوان از آن استفاده بهینه کرد. در این دوره با انواع مختلف مجموعه ارائه شده توسط چارچوب .NET ...

1398/10/30 556 بازدید
teamtreehouse-c-streams-and-data-processing

آموزش پردازش داده و استریم های سی شارپ


در این دوره بیاموزید که چگونه داده ها را با استفاده از جریان های سی شارپ بخوانید، بنویسید و پردازش کنید و اصول عملیات های سیستم فایل را بدست آورید. ما...

1398/10/20 707 بازدید
skillshare-c-programming-for-beginners-start-coding-today

برنامه نویسی سی شارپ برای مبتدیان - از امروز کدنویسی را شروع کنید


این دوره شامل اصول اولیه سی شارپ، مفاهیم برنامه نویسی شی گرا، تکنیک‌های مدیریت خطا، مدیریت فایل و موارد دیگر می باشد....

1398/10/10 897 بازدید
packtpub-c-data-structures-and-algorithms

آموزش الگوریتم ها و ساختارهای داده سی شارپ


در این دوره یاد خواهید گرفت تا ساختارهای داده و الگوریتم ها را در زبان سی شارپ با .NET Core پیاده سازی کنید. در این دوره، شما در مورد الگوریتم های رای...

1398/10/07 2010 بازدید
packtpub-c-8-and-net-core-3-0-new-features

آشنایی با ویژگی های جدید سی شارپ 8 و .NET Core 3.0


این دوره نه تنها شما را با این ویژگی های جدید سی شارپ 8 و .NET Core 3.0 آشنا می سازد بلکه به شما کمک می کند تا به نحو احسن از آن در توسعه روزانه اپلیک...

1398/09/28 2852 بازدید
pluralsight-beginning-c-collections

شروع کار با C# Collections


در این دوره با متداول‌ترین کالکشن‌ها برای کوئری داده، نحوه استفاده از آرایه، لیست و دیکشنری برای گروه بندی داده‌، قرار دادن کالکشن‌ها در داخل کالکشن‌ه...

1398/09/21 1025 بازدید
pluralsight-solid-principles-for-c-developers

اصول SOLID برای توسعه دهندگان سی شارپ


در این دوره با 5 اصول طراحی شی گرا آشنا می شوید. ابتدا خواهید دید که چگونه کلاس ها را کوچک و متمرکز نگه دارید و چگونه می توانید رفتار خود را بدون نیاز...

1398/09/20 2238 بازدید