آموزش سی شارپ | C#.NET

دسته بندی: دات نت (NET.)

سی شارپ

آنچه در این صفحه می خوانید:

معرفی سی شارپ

سی شارپ (#C) یک زبان برنامه نویسی چند پارادایم همه منظوره است که شامل تایپ قوی، اعلامی، کاربردی، عمومی، شی گرا و از نظر لغوی محدود شده و همچنین از رشته های برنامه نویسی مبتنی بر کلاس و مؤلفه ها است. در سال 2000 توسط مایکروسافت به عنوان بخشی از ابتکار عمل دات نت توسعه داده شد و بعداً توسط ECMA و ISO به عنوان یک استاندارد بین المللی تصویب شد. Mono نام پروژه رایگان و اوپن سورس برای تهیه کامپایلر و ران تایم زبان است. سی شارپ یکی از زبان های برنامه نویسی است که برای زیرساخت زبان مشترک (CLI) طراحی شده است. سی شارپ توسط اندرس Hejlsberg طراحی شده است و تیم توسعه آن در حال حاضر توسط Mads Torgersen هدایت می شود. از آگوست 2019، نسخه 8.0 زبان در حال نمایش است و در ویژوال استودیو 2019 پشتیبانی می شود. سی شارپ یک زبان همه کاره است که توسط آن می توانید برنامه نویسی برنامه های ویندوز، برنامه های گوشی های هوشمند، برنامه نویسی سمت سرور، بازی سازی و غیره را انجام دهید.

استاندارد Ecma این اهداف طراحی را برای #C لیست می کند:

  • این زبان در نظر گرفته شده است که یک زبان برنامه نویسی ساده، مدرن، همه منظوره و شی گرا باشد.
  • این زبان و پیاده سازی های موجود در آن باید از اصول مهندسی نرم افزار مانند بررسی تایپ قوی، چک کردن مرزهای آرایه، تشخیص تلاش برای استفاده از متغیرهای ناشناخته و زباله روبی خودکار پشتیبانی کند. استحکام نرم افزار، دوام و بهره وری برنامه نویسان دارای اهمیت هستند.
  • این زبان برای استفاده در توسعه اجزای نرم افزاری مناسب برای استقرار در محیط های توزیع شده در نظر گرفته شده است.
  • قابلیت حمل برای سورس برنامه نویسی و برنامه نویسان بسیار مهم است، به خصوص کسانی که قبلاً با C و ++C آشنا هستند.
  • پشتیبانی المللی بسیار مهم است.
  • #C برای نوشتن برنامه های کاربردی در نظر گرفته شده است که برای هر دو سیستم میزبان و جاسازی شده، اعم از سیستم های بزرگی که از سیستم عامل های پیشرفته استفاده می کنند، سیستم های کوچک و دارای عملکردهای اختصاصی، مناسب است.
  • اگرچه برنامه های #C با توجه به نیاز حافظه و قدرت پردازش از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند، اما این زبان برای رقابت مستقیم با عملکرد و اندازه با C یا زبان اسمبلی درنظر گرفته نشده است.

تاریخچه سی شارپ

در طی توسعه فریمورک دات نت، کتابخانه های کلاس ابتدا با استفاده از یک سیستم کامپایلر کد مدیریت شده به نام Simple Managed C نوشته شده اند. در ژانویه سال 1999، Anders Hejlsberg را برای ساختن زبان جدید به نام Cool، تشکیل داد که در برابر "زبان شی گرا مانند C" قرار داشت. مایکروسافت تصمیم نگه داشتن نام "Cool" را به عنوان نام نهایی زبان در نظر گرفته بود اما به دلایل مارک تجاری این کار را نکرد. در زمان اعلام پروژه NET. در کنفرانس توسعه دهندگان حرفه ای ژوئیه 2000، این زبان به #C تغییر نام داده شد و کتابخانه های کلاس و ران تایم ASP.NET به #C منتقل شد.

ویژگی های سی شارپ

قابلیت حمل

با طراحی، #C زبان برنامه نویسی است که به طور مستقیم منعکس کننده زیرساخت زبان مشترک (CLI) است. بسیاری از انواع ذاتی آن مطابق با انواع ارزشی است که توسط فریمورک CLI پیاده سازی شده است. با این حال، مشخصات زبان الزامات تولید کد کامپایلر را بیان نمی کند: یعنی اینگونه بیان نمی کند که کامپایلر #C باید یک Runtime Common Language را هدف قرار دهد، یا یک زبان Intermediate Common (CIL) ایجاد کند، یا قالب خاصی را تولید کند. از لحاظ تئوری، یک کامپایلر #C می تواند کد ماشین را مانند کامپایلرهای سنتی ++C یا Fortran تولید کند.

Metaprogramming

برنامه نویسی metaprogramming از طریق ویژگی های #C بخشی از این زبان است. بسیاری از این ویژگی ها عملکرد دستورالعمل های پیش پردازنده وابسته به بستر GCC و ++VisualC را کپی می کنند.

متد ها و تابع ها

متد در #C عضو یک کلاس است که می تواند به عنوان یک تابع (دنباله ای از دستورالعمل ها) مورد استفاده قرار گیرد، نه اینکه صرفاً توانایی نگه داشتن ارزش یک ویژگی کلاس را داشته باشد. مانند سایر زبان های دارای سینتکس مشابه مانند ++C و ANSI C، متد عبارت است از جمله به ترتیب: کلمات کلیدی اصلاح کننده دامنه اختیاری (مانند خصوصی)، مشخصات صریح نوع بازگشت آن (مانند int، یا کلمه کلیدی void اگر هیچ مقدار برگشتی داده نشود)، نام روش و در آخر، یک توالی پرانتز از مشخصات پارامتر جدا از کاما، هر یک از نوع پارامتر، نام رسمی و اختیاری آن تشکیل شده است، یک مقدار پیش فرض است که در هر زمان وجود ندارد ارائه شده است برخی از متد های خاص، مانند روش هایی که به سادگی یک مقدار کلاس را با ارزش بازگشت یا تعیین تکلیف دریافت یا تنظیم می کنند، نیازی به امضای کامل ندارند، اما در حالت کلی، تعریف یک کلاس شامل اظهارنامه امضای کامل روش های آن است.

ویژگی

#C ویژگی را به عنوان syntactic sugar برای یک الگوی رایج فراهم می کند که در آن یک جفت روش، دسترسی (گیرنده) و جهش دهنده (تنظیم کننده) عملیات را با یک ویژگی واحد از یک کلاس جمع می کنند. نیازی به امضاهای متد کار اضافی نیست.

#C زبان برنامه نویسی است که به طور مستقیم منعکس کننده زیرساخت زبان مشترک (CLI) است. بسیاری از انواع ذاتی آن مطابق با انواع ارزشی است که توسط فریمورک CLI اجرا می شود. با این حال، ویژگی های زبان الزامات تولید کد کامپایلر را بیان نمی کند، یعنی اینگونه که کامپایلر سی شارپ باید یک Runtime Common Language را هدف قرار دهد، یا یک زبان CIL ایجاد کند، یا فرمت خاصی را تولید کند. از لحاظ تئوری، یک کامپایلر #C می تواند کد دستگاه را مانند کامپایلرهای سنتی ++C یا Fortran تولید کند.

سی شارپ دارای یک نوع داده بولین (boolean) است. برخی از عبارت‌ها مانند while و if که شرطی هستند، نیازمند یک تابع نوع بولین هستند. همان‌طور که سی پلاس پلاس نیز دارای نوع داده بولین است، این نوع داده به راحتی می‌تواند به Integer ها تبدیل شود. کامپایلر سی شارپ برنامه‌نویس را در این شرایط مجبور به استفاده از عباراتی می‌کند که به درستی یک مقدار bool را برمی‌گردانند؛ بنابراین دستوری مانند (if(a = b باعث بروز خطا می‌شوند که در این صورت به جای = بایستی از == استفاده شود.

دسترسی به حافظه

در سی شارپ، اشاره گرهای به حافظه بایستی فقط در داخل بلوک‌های unsafe استفاده شوند و برنامه در این حالت برای اجرا نیاز به اجازه از کاربر دارد. بیشتر دسترسی شی از طریق شی امن است که یا همیشه در حال اشاره به شی صحیح موجود است یا یک مقدار Null دارد. اشاره‌گری به شی بدون استفاده یا بلاک حافظه رندم غیرممکن است. اشاره گر نا امن می‌تواند به نمونه‌ای از value-type، آرایه، رشته یا بلاکی که حافظه به آن داده شده‌ است اشاره نماید. کدی که به عنوان نا امن علامت نخورده باشد، هنوز می‌تواند اشاره گرها را از سامانه بازیابی یا در آن ذخیره کند ولی نمی‌تواند مرجع جدیدی به آن‌ها اختصاص دهد. حافظه ساماندهی شده نمی‌تواند صریحاً آزاد شود، ولی به‌طور خودکار بدون استفاده تلقی می‌شود. انتخاب آدرس‌های بدون استفاده حافظه نفوذ ناپذیر است. هم چنین سی شارپ با استفاده از عبارات، پشتیبانی مستقیمی از پایان اجباری می‌کند.

پلی مورفیسم

وراثت چندگانه از کلاس‌ها در این زبان پشتیبانی نمی‌شود. البته یک کلاس امکان ارث بری از تعداد نامحدود واسط‌ها را دارد. پشتیبانی نکردن از وراثت چندگانه به دلیل اهداف معماری این زبان در CLI و برای جلوگیری از پیچیدگی است. در عوض می‌توان از اینترفیس‌های مختلف استفاده کرد. یعنی برای یک کلاس که احتمالاً فرزند کلاسی دیگر است می‌توان چندین اینترفیس را پیاده‌سازی نمود.

سی شارپ بسیار بی خطر تر از سی پلاس پلاس است. تنها تبدیلات ضمنی مثل تبدیل نوع داده کوچکتر به بزرگتر یا تبدیل نوع مشتق شده به نوع پایه به‌طور پیش‌فرض و بدون خطا صورت می‌پذیرد. هیچ تبدیل ضمنی ای میان Boolean ها و Integer ها وجود ندارد و هر تبدیل user-defined بایستی به صراحت با یکی از کلمات explicit یا implicit نشانه گذاری شود.

کاربرد سی شارپ

سی شارپ برای ساخت بازی با استفاده از موتور بازی Unity که امروزه محبوب ترین موتور بازی است، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بیش از یک سوم بازی های برتر با یونیتی ساخته شده اند و تقریباً 770 میلیون کاربر فعال بازی برای بازی هایی که با موتور یونیتی ساخته شده وجود دارد. یونیتی همچنین برای واقعیت مجازی (VR) استفاده می شود، که 90٪ از کل Samsung Gear و 53٪ از کل بازی های Oculus Rift VR با استفاده از Unity ساخته شده اند. سی شارپ ابزاری بسیار محبوب برای ایجاد این برنامه ها است، بنابراین برای هر برنامه نویس که امیدوار است به صنعت توسعه بازی یا برای هر کسی که علاقه مند به واقعیت مجازی باشد، می تواند یک انتخاب عالی باشد. سی شارپ برای ساختن برنامه های NET. استفاده می شود. تمام برنامه های کاربردی که می توانید در دات نت توسعه دهید و همچنین می توانید از سی شارپ در آن برنامه ها استفاده کنید. انواع مختلفی از برنامه های کاربردی ایجاد شده در NET وجود دارد. بسیاری از برنامه های رایج توسعه یافته در #C عبارتند از:

  • سرویس های Windows برای فرآیند طولانی مدت بدون UI
  • برنامه های وب برای سرور و کلاینت
  • برنامه های کاربردی ویندوز که روی دسکتاپ اجرا می شود.
  • برنامه های وب سرویس هایی که عملکرد HTTP را ارائه می دهند.
  • بازی سازی با استفاده از Unity
  • برنامه های کنسول که UI ندارند.
  • برنامه های WokFlow برنامه هایی که فرایندها را خودکار می کنند.
  • برنامه های كتابخانه ای Class كه برنامه های کاربردی دیگر را فراهم می كند.

کتابخانه های سی شارپ

Autofac

Autofac یک کانتینر IoC برای Microsoft .NET است. این کتابخانه وابستگی بین کلاس ها را کنترل می کند به طوری که برنامه ها در هنگام بزرگ شدن در اندازه و پیچیدگی بسیار ساده می شوند. این با استفاده از کلاس های مرتب دات نت به عنوان مؤلفه ها حاصل می شود.

AutoMapper

AutoMapper نقشه بردار شی-شی مبتنی بر کنوانسیون در NET. است. این یک کتابخانه کوچک ساده است که برای حل یک مشکل فریبنده پیچیده ساخته شده است خلاص شدن از کد که نقشه ای از یک شیء به دیگری است. این نوع کد نوشتن کاملاً ترسناک و کسل کننده است.

FluentValidation

FluentValidation یک کتابخانه اعتبار سنجی NET محبوب برای ساخت قوانین اعتبار سنجی به شدت تایپ شده است. این یک کتابخانه اعتبار سنجی کوچک برای NET. است که از یک رابط روان و عبارات لامبدا برای قوانین اعتبارسنجی ساختمان استفاده می کند.

Hangfire

روشی آسان برای انجام پردازش کار پس زمینه در برنامه های دات نت و بدون سرویس ویندوز یا فرآیند جداگانه کاربرد دارد.

MediatR

اجرای واسطه ساده و بدون ابهام در NET. پیام رسانی در فرآیند بدون وابستگی. پشتیبانی از درخواست / پاسخ، دستورات، نمایش داده شد، اعلان ها و رویدادها، همزمان و همگام سازی با اعزام هوشمند از طریق واریانس عمومی #C.

Swagger (Swashbuckle) - OpenAPI

توسعه API را برای کاربران، تیم ها و شرکت های دارای اوپن سورس و ابزار حرفه ای Swagger ساده کنید. ابزار Swagger برای API با ASP.NET Core ساخته شده است. مستندات API زیبا، از جمله UI را برای کشف و آزمایش عملیات، مستقیماً از مسیرها، کنترلرها و مدل های خود ایجاد کنید. علاوه بر ژنراتور Swagger 2.0 و OpenAPI 3.0، Swashbuckle همچنین نسخه جاسازی شده ای از swagger-ui عالی را ارائه می دهد که از تولید Swagger JSON تولید شده است. این بدان معناست که می توانید API خود را با مستندات زنده که همیشه همگام با آخرین کد است، تکمیل کنید. از همه مهمتر، نیاز به حداقل کدگذاری و نگهداری دارد و به شما امکان می دهد تا بر ساخت یک API عالی متمرکز شوید.

Serilog

ورود به سیستم ساده دات نت با وقایع کاملاً ساختار یافته. Serilog یک کتابخانه ورود به سیستم تشخیصی برای برنامه های دات نت است. تنظیم آسان، دارای API تمیز و اجرا بر روی تمام سیستم عامل های جدید NET. است. در حالی که حتی در ساده ترین برنامه ها مفید است، پشتیبانی Serilog برای ورود به سیستم ساختاری در هنگام ابزار دقیق برنامه ها و سیستم های پیچیده، توزیع و ناهمزمان می درخشد.

xUnit

xUnit.net یک ابزار تست واحد اوپن سورس، با محوریت جامعه است که برای فریمورک NET. استفاده می کند. xUnit.net که توسط مخترع اصلی NUnit v2 نوشته شده است، آخرین فناوری برای تست واحد اف شارپ (#F)، سی شارپ و وی بی دات نت (VB.NET) و سایر زبان های NET. است. xUnit.net با ReSharper،CodeRush،TestDriven.NET کار می کند.

Moq

محبوب ترین و دوستانه ترین کتابخانه mocking برای دات نت است. Moq تنها کتابخانه mocking برای NET است که از ابتدا استفاده می کند تا از مزایای کامل Linq و اصطلاحات لامبدا استفاده کند، و این باعث می شود پربارترین، بی خطرترین نوع و کتابخانه mocking سازگار با refactoring در دسترس است. همچنین از رابط های mocking و همچنین کلاس ها پشتیبانی می کند. API آن بسیار ساده و واضح است و نیازی به دانش قبلی یا تجربه قبلی در مورد مفاهیم mocking نیست.

نرم افزار برنامه نویسی سی شارپ

#C یک زبان برنامه نویسی است که به طور گسترده ای در شرکت ها بکار می رود، به ویژه مواردی که به شدت وابسته به مایکروسافت هستند. اگر برنامه هایی را با استفاده از #C ایجاد می کنید، به احتمال زیاد از ویژوال استودیو استفاده می کنید. در زیر لیست برخی از نرم افزار های برنامه نویسی سی شارپ را تهیه کرده ایم:

ویژوال استودیو (Visual Studio)

یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) تولید شده در شرکت مایکروسافت است. برای توسعه برنامه های رایانه ای برای Microsoft Windows استفاده می شود. ویژوال استودیو یک فروشگاه برای همه برنامه های کاربردی ساخته شده بر روی پلتفرم دات نت است. با استفاده از ویژوال استودیو می توانید برنامه های کاربردی را توسعه، اشکال زدایی و اجرا کنید. هر دو برنامه مبتنی بر فرم و وب را می توان با استفاده از این IDE طراحی و توسعه داد. ویژوال استودیو ویژگی های زیر را دارد:

  • ایجاد یک برنامه به هر زبان: از ویژوال استودیو برای ایجاد برنامه به هر زبان دات نت می توان استفاده کرد. از این رو، یک توسعه دهنده می تواند از C#،VB.Net یا حتی اف شارپ برای توسعه یک برنامه استفاده کند.
  • ایجاد هر نوع برنامه: از ویژوال استودیو IDE می توان برای ایجاد برنامه ای از هر نوع استفاده کرد. (برنامه مبتنی بر وب یا برنامه مبتنی بر Windows Forms).
  • برنامه های اشکال زدایی: برنامه ها می توانند همانطور که ساخته می شوند آزمایش شوند. IDE به شخص اجازه می دهد تا در هر نقطه از زمان در طی فرایند توسعه برنامه را اجرا کند. از این رو، یک توسعه دهنده می تواند هرگونه خطا را در طول مرحله توسعه بررسی کند.
  • برنامه های افزودنی: IDE امکان نصب برنامه های افزودنی شخص ثالث را دارد. یک مثال می تواند Subversion باشد که برای مدیریت مخزن کد منبع استفاده می شود. براندازی برای بارگذاری کد در یک مخزن مرکزی استفاده می شود. این کار به گونه ای انجام می شود که همیشه یک نسخه از کد وجود داشته باشد. ویژوال استودیو امکان ادغام با چنین نرم افزاری را از IDE دارد. از این رو، یک توسعه دهنده می تواند با مخازن کد از IDE کار کند.

ویژوال استودیو کد (Visual Studio Code)

ویژوال استودیو کد محبوب ترین ویرایشگر کد برای توسعه #C است. برای ویرایش قدرتمند می توانید از ویژوال استودیو کد با پسوند #C استفاده کنید، به علاوه پشتیبانی کامل از C# IntelliSense و اشکال زدایی را شامل می شود.

مونو (MonoDevelop)

توسعه یافته توسط زامارین، بسیاری از ویژگی های مشابه VS Code را دارد و همچنین به صورت متقاطع است. با استفاده از MonoDevel می توانید به سرعت برنامه های دسکتاپ و وب را در ویندوز، لینوکس و Mac OS X بنویسید.

Rider

Rider از میان مجموعه محصولات جامع Jet Brains، یک IDE کراس پلتفرم NET. است که مبتنی بر پلتفرم IntelliJ و ReSharper است.

توسعه اپلیکیشن دسکتاپ با سی شارپ

UWP

پلتفرم دات نت را گسترش می دهد تا امکان توسعه برای دستگاه های ویندوز 10 مانند رایانه های شخصی، تبلت ها، تلفن همراه، Xbox،HoloLens،Surface Hub و Windows 10 IoT Core را فراهم کند. UWP یک فریمورک UI برای نوشتن برنامه های رسپانسیو را فراهم می کند که تعدادی از اندازه های صفحه و مدل های تعامل مانند لمس، موس و صفحه کلید، کنترلر بازی و قلم را پشتیبانی می کند. Windows Forms یک کتابخانه کلاس رابط کاربری گرافیکی (GUI) است که در Net Framework. همراه است. هدف اصلی آن ارائه رابط کاربری آسان تری برای توسعه برنامه های دسکتاپ، تبلت ها، رایانه های شخصی است. همچنین به عنوان WinForms نامیده می شود. برنامه هایی که با استفاده از Windows Forms یا WinForms تولید می شوند به عنوان برنامه های Windows Forms که روی رایانه دسکتاپ اجرا می شوند شناخته شده اند. WinForms فقط برای توسعه برنامه های Windows Forms است و برای برنامه های وب قابل استفاده نیست. برنامه های WinForms می توانند حاوی یک نوع کنترل مختلف مانند لیبل ها، لیست باکس، راهنمای ابزار و غیره باشند.

توسعه اپلیکیشن موبایل با سی شارپ

ساخت اپلیکیشن موبایل با سی شارپ

با استفاده از ویژوال استودیو می توانید برنامه هایی را برای دستگاه های Android، iOS و Windows ایجاد کنید. برنامه های خود را با استفاده از #C و دات نت فریمورک، اچ تی ام ال (HTML) و جاوااسکریپت (Javascript) یا ++C بسازید.

زامارین (Xamarin)

زامارین یک ابزار برنامه‌نویسی چندسکویی است که با استفاده از سی شارپ می توان برای اندروید، آی او اس (iOS)، ویندوزفون و کدنویسی کرد. زبان #C به شما این امکان را می دهد که از یک Syntax و ویژگی های پیشرفته مانند Generics، لینک (LINQ) و کتابخانه Parallel Task استفاده کنید. ابزار IDE به ویژوال استودیو در مک و ویندوز اجازه می دهد تا شما بتوانید پروژه های Xamarin را ایجاد کنید. یکی از راه های ساخت رابط کاربر یا UI استفاده از Xamarin.forms است. Xamarin از دستگاه های wearable نیز پشتیبانی می کند. شما می توانید برنامه های نیتیو را برای Android Wear و Apple Watch نیز ایجاد کنید.

فروشگاه کامپوننت Xamarin به شما امکان افزودن قابلیت های بیشتر به برنامه های خود را با دانلود پلاگین های ساده می دهد. شما همچنین می توانید روش های احراز هویت محبوب را اضافه کنید. همچنین افزونه هایی برای افزودن پشتیبانی از صورتحساب و سایر ویژگی ها نیز در دسترس هستند. بیشتر پلاگین های محبوب چندسکویی هستند اما پلاگین های خاص پلتفرم نیز وجود دارند، برای مثال، پلاگین پشتیبانی از پرداخت صورت حساب در Google Play.

شرکت نرم افزاری زامارین در کالیفرنیا/سانفرانسیسکو در سال ۲۰۱۱ توسط مهندسان پروژه مونو (Mono) و تحت مالکیت مایکروسافت تاسیس شد. شرکت مایکروسافت از StackOverFlow و گیت هاب (Github) زامارین پشتیبانی می کند. زامارین برای توسعه دهنده ها ابزارهایی فراهم می کند که می توانند به آنها در ساخت اپلیکیشن تلفن همراه چندسکویی کمک کند. اپلیکیشن ها می توانند تمام ویژگی های نیتیو را داشته باشند و همچنین همزمان یک codebase مشترک را نیز به اشتراک بگذارند. ابزارهای زامارین با ویژوال استودیو برای دانلود در دسترس هستند و شما می توانید به طور مستقیم برنامه های اندروید، iOS و ویندوز را از ویژوال استودیو خود ایجاد کنید. بیشتر کدها در سی شارپ نوشته شده است. بنابراین اگر دانش سی شارپ را دارا هستید، شما نیازی به یادگیری جاوا، Objective-C و یا Swift برای ساخت برنامه های خود ندارید. اگر شما یک مبتدی هستید، پس به جای فرایند یادگیری متعارف، مسیر Xamarin را در نظر بگیرید، که می تواند برنامه های بیشتری را برای چند سیستم عامل به شما آموزش دهد.

توسعه وب با سی شارپ

ای اس پی دات نت (ASP.NET) به شما امکان می دهد برنامه های کراس پلتفرم وب با عملکرد بالا را ایجاد کنید. الگویی مانند MVC و پشتیبانی داخلی از Dependency Injection به شما امکان می دهد برنامه هایی بسازید که آزمایش و نگهداری آنها ساده تر است. NET Core. و ASP.NET Core چندین مزیت نسبت به توسعه سنتی دات نت ارائه می دهد. اگر موارد زیر برای موفقیت برنامه شما مهم هستند باید از NET Core. برای برنامه های سرور خود استفاده کنید:

  • پشتیبانی از قابلیت کراس پلتفرم
  • استفاده از میکرو سرویس ها
  • استفاده از کانتینر داکر (Docker)
  • عملکرد بالا و مقیاس پذیری
  • نسخه به صورت Side-by-side از نسخه های دات نت توسط برنامه بر روی همان سرور.

برنامه های دات نت سنتی می توانند بسیاری از این الزامات را پشتیبانی کنند، اما ASP.NET Core و NET Core. برای ارائه پشتیبانی بهتر از سناریوهای فوق بهینه شده اند.

هوش مصنوعی با سی شارپ

هوش مصنوعی

در علم رایانه، هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) که گاه به آن هوش ماشین نیز گفته می شود، برخلاف هوش طبیعی است که توسط انسان نشان داده شده است. به اصطلاح هوش مصنوعی اغلب برای توصیف ماشین ها یا رایانه ها استفاده می شود و از عملکردهای شناختی که با ذهن انسان در ارتباط است، مانند یادگیری و حل مسئله استفاده می کند. قابلیت های ماشین مدرن که به طور کلی به عنوان AI طبقه بندی می شوند شامل درک موفقیت آمیز گفتار انسان، رقابت در بالاترین سطح در سیستم های بازی استراتژیک مانند شطرنج و گو، اتومبیل های خودران، مسیریابی هوشمند و در شبکه های تحویل محتوا و شبیه سازی های نظامی است.

ML.NET یک فریمورک یادگیری ماشینی اوپن سورس و رایگان است که بطور ویژه برای توسعه دهندگان دات نت ساخته شده است. در حالی که می توانید به خودتان اصول یادگیری ماشین را آموزش دهید، مدل های یادگیری ماشین سفارشی را در برنامه های خود توسعه داده و ادغام کنید. ML.NET یک بستر گسترده است که قدرت ها ویژگی های مایکروسافت مانند Windows Hello،Bing Ads، ایده های طراحی پاورپوینت و موارد دیگر را به رسمیت می شناسند. با استفاده از ML.NET، می توانید مدل های ML دلخواه را با استفاده از #C یا #F ایجاد کنید بدون اینکه مجبور به ترک اکوسیستم NET. شوید. همچنین به شما اجازه می دهد تا از تمام دانش، مهارت ها، کد ها و کتابخانه هایی که قبلاً به عنوان یک توسعه دهنده دات نت فرا گرفته اید، استفاده کرده تا بتوانید به راحتی یادگیری ماشین را در برنامه های وب، تلفن همراه، دسکتاپ، بازی و اینترنت اشیا خود به کار بگیرید. ML.NET به شما امکان می دهد یادگیری ماشین را به برنامه های دات نت، در سناریوهای آنلاین یا آفلاین اضافه کنید. با استفاده از این قابلیت، می توانید پیش بینی خودکار را با استفاده از داده های موجود در برنامه خود بدون نیاز به اتصال به یک شبکه انجام دهید.

بلاک چین و سی شارپ

بلاک چین (Blockchain)

بلاک چین یک لیست در حال رشد از سوابق به نام بلوک است که با استفاده از رمزنگاری به یکدیگر پیوند می دهند. هر بلوک حاوی یک هش رمزنگاری از بلوک قبلی، یک جدول زمانی و داده های معامله (که عموماً به عنوان یک درخت مرکل نشان داده می شود) است. با این طراحی، بلاک چین در برابر تغییر داده ها مقاوم است. این "یک دفترکل باز و توزیع شده است که می تواند معاملات بین دو طرف را به طور موثر و به روشی قابل اثبات و دائم ثبت کند". برای استفاده به عنوان یک دفترکل توزیع شده، یک بلاک چین معمولاً توسط یک شبکه peer-to-peer مدیریت می شود که بصورت جمعی به پروتکل برای ارتباطات بین گره و اعتبارسنجی بلوک های جدید پایبند هستند. پس از ثبت، داده ها در هر بلوک معین، بدون تغییر کلیه بلوک های بعدی، که نیاز به اجماع اکثریت شبکه دارد، نمی توانند به صورت برگشتی تغییر کنند. اگرچه سوابق بلاک چین تغییر ناپذیر است، ممکن است بلاک چین با طراحی ایمن در نظر گرفته شود و یک سیستم محاسباتی توزیع شده با تلرانس بالا را مثال بزند. بنابراین اجماع غیر متمرکز با بلاک چین ادعا شده است.

Blockchain یک سیستم عامل و زبان agnostic است. یعنی می توانید از هر زبان برنامه نویسی محبوب برای ایجاد blockchain استفاده کنید. برخی از بلاکچین های محبوب با استفاده ازسی پلاس پلاس ( ++C)، جاوا (Java)، جاوااسکریپت (Javascript)، گو (GO)، پایتون (Python)، #C، روبی (Ruby)، Solid و پی اچ پی (PHP) توسعه یافته اند. #C یکی از محبوب ترین زبان برنامه نویسی است که توسط مایکروسافت ساخته شده است. اکنون، #C و .NET Core اوپن سورس هستند و با سرعت بیشتری در حال رشد هستند.

الگوهای طراحی (Design Patterns) در سی شارپ

الگوهای طراحی راه حل هایی برای مشکلات طراحی نرم افزار است که شما بارها و بارها در توسعه برنامه دنیای واقعی پیدا می کنید. الگوهای مربوط به طرح های قابل استفاده مجدد و تعامل اشیا هستند. کد منبع سی شارپ برای هر الگوی به دو شکل ارائه می شود: ساختاری و دنیای واقعی. کد ساختاری از نام های نوع استفاده شده در تعریف الگوی و نمودارهای UML تعریف می کند. کد دنیای واقعی شرایط برنامه نویسی در دنیای واقعی را فراهم می کند که در آن شما می توانید از این الگوهای استفاده کنید.

فرم سوم، NET. بهینه سازی شده، الگوهای طراحی را نشان می دهد که کاملاً از ویژگی های داخلی NET 4.5 داخلی استفاده می کند، مانند، عمومی، ویژگی ها، نمایندگان، بازتاب و موارد دیگر. این موارد و موارد دیگر در فریمورک الگوی طراحی NET 4.5. موجود است.

LINQ در سی شارپ

Language Integrated Query به اختصار لینک (LINQ)، یک مدل و روش برنامه نویسی مایکروسافت است که اساسا قابلیت های پرس و جو رسمی را به زبان های برنامه نویسی مبتنی بر دات نت اضافه می کند. LINQ یک سینتکس جمع و جور، مفسر و قابل فهم را برای تغییر داده ها ارائه می دهد. LINQ از یک سینتکس مشابه اس کیو ال استفاده می کند تا عبارات پرس و جو را فراتر از قابلیت های SQL جاسازی شده در زبان های برنامه نویسی ایجاد کند.

LINQ شش روش استاندارد برای دسترسی به داده ها ارائه می دهد. البته، به معنای واقعی کلمه ده ها ارائه دهنده شخص ثالث برای LINQ وجود دارد که یکی از نقاط قوت LINQ به عنوان یک فناوری است. برای دسترسی به SQL، مایکروسافت LINQ را به SQL ارائه می دهد. مایکروسافت همچنین از فناوری های دیگری مانند ADO.NET مستقیم، Entity Framework و سرویس های داده WCF برای دسترسی به پایگاه داده پشتیبانی می کند. اگرچه بیشتر این فناوری ها از قابلیت های منحصر به فردی برخوردار هستند، اما تعدادی از آنها نیز در برخی از سطح با هم همپوشانی دارند.

Entity Framework در سی شارپ

انتیتی فریمورک (Entity Framework) یک فریمورک نگاشت شی رابطه‌ای اوپن سورس با تکنولوژی ORM برای ADO.NET است. شرکت مایکروسافت زیرمجموعه ای از ORM به نام انتیتی فریمورک را با هدف داشتن بعضی از قابلیت‌های برنامه‌نویسی شی‌گرا در استفاده از بانک های اطلاعاتی برای برنامه‌نویسان تولید کرد. در واقع انتیتی فریمورک تکنولوژی توسعه یافته ADO.Net است.

The Entity Framework مجموعه ای از فناوری ها در ADO.NET است که از توسعه برنامه های نرم افزاری مبتنی بر داده پشتیبانی می کند. معماران و توسعه دهندگان برنامه های داده گرا معمولاً با نیاز به دستیابی به دو هدف بسیار متفاوت دست و پنجه نرم کرده اند. آنها باید موجودیت ها، روابط و منطق مشکلات تجاری را که حل می کنند، الگوبرداری کنند و همچنین باید با موتورهای داده استفاده شده برای ذخیره و بازیابی داده ها کار کنند. داده ها ممکن است دارای چندین سیستم ذخیره سازی باشد که هرکدام پروتکل های خاص خود را دارند. حتی برنامه هایی که با یک سیستم ذخیره سازی منفرد کار می کنند باید در برابر الزامات نوشتن کد برنامه کارآمد و پایدار، نیاز سیستم ذخیره را متعادل کنند.

مایکروسافت در حال حاضر طراحی مجدد معماری اصلی فریمورک دات نت را از ابتدا طراحی کرده است. توسعه دهندگان هم اکنون می توانند از NET Core. به عنوان یک پلتفرم اوپن سورس و کراس پلتفذم برای توسعه انواع برنامه ها استفاده کنند. از این رو، توسعه دهندگان می توانند با توجه به نیازهای دقیق هر پروژه، اجزای خاصی را به سیستم ORM اضافه یا حذف کنند.

سی شارپ و پایگاه داده

سی شارپ و دات نت می توانند با اکثر پایگاه داده ها کار کنند که رایج ترین آنها اوراکل و اس کیوال سرور است. اما با وجود هر پایگاه داده، منطق کار با همه آنها اکثراً یکسان است. پایگاه داده مجموعه ای سازمان یافته از اطلاعات ساختار یافته یا داده ها است که معمولا بصورت الکترونیکی در یک سیستم رایانه ای ذخیره می شود. سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS) نرم افزاری است که با کاربران نهایی، برنامه ها و خود پایگاه داده در تعامل و ضبط اطلاعات است.

علاوه بر این، نرم افزار DBMS شامل امکانات اصلی ارائه شده برای اداره پایگاه داده است. از مجموع دیتابیس، DBMS و برنامه های مرتبط می توان به عنوان "سیستم پایگاه داده" نام برد. غالباً اصطلاح "بانک اطلاعاتی" نیز به کار می رود تا به راحتی از هر DBMS، سیستم پایگاه داده یا برنامه کاربردی مرتبط با پایگاه داده استفاده شود. داده ها در متداول ترین انواع پایگاه داده ها در حال فعالیت امروزه به طور معمول در ردیف ها و ستون ها در یک سری جداول مدل سازی می شوند تا پردازش و پرس و جو داده ها کارآمد باشد. سپس بر روی داده ها می توان به راحتی قابلیت دسترسی، مدیریت، اصلاح، به روز رسانی، کنترل و سازماندهی را قرار داد. اکثر بانک های اطلاعاتی برای نوشتن و جستجوی داده از زبان پرس و جو ساختار یافته (SQL) استفاده می کنند.

دانشمندان رایانه ممکن است سیستم های مدیریت پایگاه داده را طبق مدل های پایگاه داده ای که پشتیبانی می کنند طبقه بندی کنند. پایگاه داده رابطه ای در دهه 1980 حاکم شدند. این داده های مدل به صورت ردیف و ستون در یک سری جداول و اکثریت قریب به اتفاق از اس کیوال (SQL) برای نوشتن و جستجوی داده استفاده می کنند. در دهه 2000، پایگاه داده غیر رابطه ای رایج شدند و از آنها به عنوان NoSQL یاد می شود زیرا از زبان های مختلف پرس و جو استفاده می کنند.

ADO.NET در سی شارپ

ای دی او دات نت (ADO.NET) مجموعه ای از کلاس ها است که خدمات دسترسی به داده را برای برنامه نویسان NET Framework. قرار می دهد. ADO.NET مجموعه ای غنی از مؤلفه ها را برای ایجاد برنامه های توزیع شده و به اشتراک گذاری داده فراهم می کند. این بخشی جدایی ناپذیر از فریمورک NET. است، دسترسی به داده های رابطه ای، XML و برنامه را فراهم می کند. ADO.NET از انواع مختلفی از نیازهای توسعه، از جمله ایجاد مشتری های پایگاه داده اولیه و اشیاء تجاری ردیف میانی که توسط برنامه ها، ابزارها، زبان ها یا مرورگرهای اینترنتی استفاده می شود پشتیبانی می کند.

ما می دانیم که ADO.NET به ما اجازه می دهد تا با انواع مختلفی از منابع داده و انواع مختلفی از بانک های اطلاعاتی ارتباط برقرار کنیم. با این حال، یک مجموعه کلاس واحد وجود ندارد که به شما امکان دهد این کار را به صورت جهانی انجام دهید. از آنجا که منابع داده های مختلف پروتکل های مختلفی را در معرض دید ما قرار می دهند، ما به روشی برای برقراری ارتباط با منبع داده مناسب با استفاده از پروتکل مناسب نیاز داریم برخی از منابع داده قدیمی از پروتکل ODBC استفاده می کنند، بسیاری از منابع داده جدید از پروتکل OleDb استفاده می کنند و هر روز منابع داده بیشتری وجود دارد که به شما امکان می دهد مستقیماً از طریق کتابخانه های کلاس ADO.NET ارتباط برقرار کنید.

ADO.NET روشی نسبتاً متداول برای تعامل با منابع داده فراهم می کند اما در مجموعه های مختلفی از كتابخانه ها برای هر راهی كه می توانید با یک منبع داده صحبت كنید، ارائه می شود. به این كتابخانه ها Data Provider گفته می شود و معمولاً برای پروتكل یا نوع منبع داده از آنها نامیده می شود كه به شما اجازه تعامل می دهند. در جدول 1 برخی از ارائه دهندگان داده های شناخته شده، پیشوند API مورد استفاده آنها و نوع منبع داده ای که به شما امکان تعامل می دهد، آورده شده است.

سی شارپ و دات نت کور (NET Core.)

دات نت کور (NET Core.) یک پلتفرم توسعه اوپن سورس و عمومی است که توسط مایکروسافت و جامعه دات نت در GitHub نگهداری می شود. همچنین دارای ویژگی کراس پلتفرم است که از از ویندوز، MacOS و Linux پشتیبانی می کند و می تواند برای ساخت برنامه های دستگاه ها، cloud و IoT مورد استفاده قرار گیرد و جانشین NET Framework. است.

NET Core. در سال 2016 منتشر شد. برخلاف نسخه قدیمی، مهندسین اکنون می توانند از این محصول در لینوکس و OS X استفاده کنند و برنامه هایی را ایجاد کنند که لزوماً به خانواده ویندوز مربوط نشوند. این سیستم جدید به دنبال تسخیر فضای ابر است زیرا برخی از ارائه دهندگان مانند Digital Ocean مبتنی بر لینوکس هستند. نه تنها NET Core. کراس پلتفرم است، بلکه نسخه های مختلف آن را می توان به صورت جانبی در یک دستگاه نصب کرد NET Core. شامل ASP.NET Core و Universal Windows Platform است.

نکته برجسته NET Core پشتیبانی از برنامه های دسکتاپ ویندوز بود که متمرکز بر فرم های ویندوز، فریمورک WPF و UWP و اکس ای ام ال (XAML) بود. در لحظه اعلام، استاندارد NET. به عنوان پایه مشترک برنامه های Windows Desktop و NET Core نشان داده شد. همچنین، دات نت کور به عنوان بخشی از ترکیبات حاوی ASP.NET Core،Entity Framework Core و ML.NET در نظر گرفته شده است.

ساخت بازی با یونیتی و سی شارپ

ساخت بازی

ساخت بازی ویدیویی فرآیندی است که در آن بازی‌های ویدئویی عرضه می‌شوند. توسعه بازی های کامپیوتری و کنسول های تجاری سنتی معمولا توسط یک ناشر تامین می شود. تهیه‌کننده و ناشر معمولاً خارج از تیم طراحی و از شرکت‌های بیرونی هستند و می توانند در طول چند سال این فرآیند را به اتمام برسانند. بازی های Indie معمولا زمان و پول کمتری می گیرند و می توانند توسط افراد و توسعه دهندگان کوچک تولید شوند. صنعت بازی مستقل افزایش یافته است و با رشد سیستم های جدید توزیع آنلاین مانند Steam و Uplay و همچنین مارکت های بازی موبایل برای دستگاه های Android و iOS این روند تسهیل شده است.

یونیتی (Unity)

یک موتور بازی سازی چندسکویی است که برای ساخته بازی های دو بعدی و سه بعدی برای کامپیوترهای شخصی، کنسول‌های بازی، دستگاه‌های همراه و وب سایت‌ها استفاده می‌شود. یونیتی از جمله موتورهای بازی ساز است که می‌تواند از زبان‌های برنامه‌نویسی معروف پشتیانی کند. زبان‌های برنامه‌نویسی سی‌شارپ، جاوااسکریپت، در یونیتی قابل استفاده هستند. زبان سی‌شارپ قابلیت شی گرایی دارد و به واسطه این، قابلیت‌هایی همچون ارث‌بری را نیز دارا می‌باشد، این قابلیت‌ها در پروژه‌های بزرگ برنامه‌نویسی بسیار سودمند هستند.

مثال های سی شارپ

در زیر یک برنامه #C ساده، نسخه ای از نمونه کلاسیک "Hello World!":

using System;

class Program { public static void Main(string[] args) { Console.WriteLine("Hello, world!"); } }

یک مثال GUI:

using System;
using System.Windows.Forms;

class Program { static void Main() { MessageBox.Show("Hello, World!"); Console.WriteLine("Is almost the same argument!"); } }

آیا این نوشته را دوست داشتید؟
skillshare-how-to-use-structural-and-creational-design-patterns-in-c

آموزش نحوه استفاده از الگوهای طراحی ساختاری و خلاقانه در سی شارپ


در این دوره 12 الگوی طراحی را یاد می گیرید که 5تای آنها خلاقانه و 7تای دیگر ساختاری هستند. شما از این الگوها استفاده می کنید تا آبجکت های جدید و ساختا...

1398/12/04 1015 بازدید
teamtreehouse-c-objects

آموزش آبجکت های سی شارپ


در این دوره بر اساس آنچه در مبانی سی شارپ آموخته اید، آموزش می بینید و در مورد برنامه نویسی شی گرا (OOP) یاد خواهید گرفت. ما برای نوشتن کد برای بازی t...

1398/11/14 764 بازدید
teamtreehouse-c-basics

آموزش مبانی سی شارپ


سی شارپ محبوب ترین زبان برنامه نویسی در اکوسیستم محصولات مایکروسافت است. کد سی شارپ به گونه ای طراحی شده است که سریع اجرا شود و به راحتی قابل نگهداری ...

1398/11/02 944 بازدید
teamtreehouse-c-collections

آموزش مجموعه های سی شارپ (C# Collections)


از این مجموعه ها برای سازماندهی داده ها استفاده می شود تا بتوان از آن استفاده بهینه کرد. در این دوره با انواع مختلف مجموعه ارائه شده توسط چارچوب .NET ...

1398/10/30 903 بازدید
teamtreehouse-c-streams-and-data-processing

آموزش پردازش داده و استریم های سی شارپ


در این دوره بیاموزید که چگونه داده ها را با استفاده از جریان های سی شارپ بخوانید، بنویسید و پردازش کنید و اصول عملیات های سیستم فایل را بدست آورید. ما...

1398/10/20 919 بازدید
skillshare-c-programming-for-beginners-start-coding-today

برنامه نویسی سی شارپ برای مبتدیان - از امروز کدنویسی را شروع کنید


این دوره شامل اصول اولیه سی شارپ، مفاهیم برنامه نویسی شی گرا، تکنیک‌های مدیریت خطا، مدیریت فایل و موارد دیگر می باشد....

1398/10/10 1324 بازدید
packtpub-c-data-structures-and-algorithms

آموزش الگوریتم ها و ساختارهای داده سی شارپ


در این دوره یاد خواهید گرفت تا ساختارهای داده و الگوریتم ها را در زبان سی شارپ با .NET Core پیاده سازی کنید. در این دوره، شما در مورد الگوریتم های رای...

1398/10/07 2284 بازدید
packtpub-c-8-and-net-core-3-0-new-features

آشنایی با ویژگی های جدید سی شارپ 8 و .NET Core 3.0


این دوره نه تنها شما را با این ویژگی های جدید سی شارپ 8 و .NET Core 3.0 آشنا می سازد بلکه به شما کمک می کند تا به نحو احسن از آن در توسعه روزانه اپلیک...

1398/09/28 3266 بازدید
pluralsight-beginning-c-collections

شروع کار با C# Collections


در این دوره با متداول‌ترین کالکشن‌ها برای کوئری داده، نحوه استفاده از آرایه، لیست و دیکشنری برای گروه بندی داده‌، قرار دادن کالکشن‌ها در داخل کالکشن‌ه...

1398/09/21 1308 بازدید
pluralsight-solid-principles-for-c-developers

اصول SOLID برای توسعه دهندگان سی شارپ


در این دوره با 5 اصول طراحی شی گرا آشنا می شوید. ابتدا خواهید دید که چگونه کلاس ها را کوچک و متمرکز نگه دارید و چگونه می توانید رفتار خود را بدون نیاز...

1398/09/20 2596 بازدید
skillshare-how-to-program-your-own-breakout-game-clone-using-visual-c

برنامه نویسی بازی Breakout با سی شارپ


در این دوره یاد می گیرید که به سرعت بازی Breakout را در ویندوز با استفاده از سی شارپ و WinForms بسازید. همچنین تکنیک هایی که برای ساختن کامل این بازی...

1398/09/09 792 بازدید
skillshare-xamarin-code-once-on-c-build-android-and-ios-apps

آموزش زامارین - کدنویسی با سی شارپ - ساخت اپلیکیشن اندروید و iOS


در این دوره با مبانی ساخت اپلیکیشن های اندروید و iOS با زامارین آشنا می شوید. در این دوره با مبانی زامارین، برنامه نویسی با سی شارپ، ساخت اپلیکیشن های...

1398/08/01 3569 بازدید
skillshare-how-to-write-multi-threaded-c-code-with-locks-and-synchronization

نحوه نوشتن کد Multi-thread سی شارپ با Locks و همگام سازی


در این دوره با برنامه نویسی چند نخی (Multi Threading) در سی شارپ آشنا خواهید شد. شما درباره شرایط race، deadlock ها، مشکلات مربوط به livelock ها و خطا...

1398/07/29 1835 بازدید
skillshare-create-your-own-2d-mastermind-game-with-the-use-of-the-unity-engine

ساخت بازی دوبعدی Mastermind با Unity Engine


در این دوره با نحوه ایجاد بازی دوبعدی Mastermind با Unity Engine آشنا می شوید. شما نحوه نوشتن اسکریپت های سی شارپ را یاد خواهید گرفت....

1398/06/19 1142 بازدید
infiniteskills-mastering-events-and-delegates-in-c

تسلط بر رویدادها و Delegate در سی شارپ


در این دوره با رویدادها و delegate ها بطور کامل آشنا خواهید شد. با دیدن این دوره شما درک کاملی از delegate های تعریف شده و سفارشی، کنترل کننده‌های روی...

1398/06/12 2232 بازدید
pluralsight-object-oriented-programming-fundamentals-in-c

آموزش اصول برنامه نویسی شی گرا با سی شارپ


در این دوره با اصول و شیوه های برنامه نویسی شی گرا (OOP) آشنا می شوید. همچنین مفاهیمی مانند انتزاع، کپسوله سازی، وراثت، پلی مورفیسم و رابط ها را فرا خ...

1398/05/28 3585 بازدید
xamarin-forms-tutorial-build-native-mobile-apps-with-c-mosh

آموزش Xamarin Forms: ساخت اپلیکیشن موبایل نیتیو با سی شارپ


در این ویدئو با نحوه ساخت اپلیکیشن موبایل نیتیو با سی شارپ و Xamarin Forms آشنا می شوید. آموزش ها از ابتدا، سرگرم کننده، گام به گام و عملی است....

1398/03/03 2943 بازدید زیرنویس دارد
unit-testing-tutorial-for-c-developers-mosh

آموزش تست واحد برای برنامه نویسان سی شارپ


نوشتن تست ها یکی از بخش های مهم یک پروژه نرم افزاری است. تست نرم افزار همیشه یک چالش برای توسعه دهندگان و تست کنندگان است، زیرا انواع زیادی از تست ها ...

1398/03/03 2159 بازدید زیرنویس دارد
learn-c-basics-in-1-hour-c-tutorial-for-beginners

آموزش مبانی سی شارپ در یک ساعت


در این ویدئو مبانی برنامه نویسی سی شارپ و دات نت فریمورک را در یک ساعت می آموزید. اگر به دنبال یک آموزش هستید که برنامه نویسی سی شارپ را از ابتدا بیام...

1398/03/03 2051 بازدید زیرنویس دارد
packtpub-net-for-beginners

آموزش دات نت برای مبتدیان


این دوره یک مقدمه جامع برای یادگیری دات نت و سی شارپ است. شما در این دوره با مفاهیم دات نت، زبان برنامه نویسی سی شارپ، نرم افزار ویژوال استودیو، پروژه...

1398/02/23 9999 بازدید