آموزش Unity

Unity چیست؟

یونیتی یک موتور بازی سازی چندسکویی است که برای ساخته بازی های دو بعدی و سه بعدی برای کامپیوترهای شخصی، کنسول‌های بازی، دستگاه‌های همراه و وب سایت‌ها استفاده می‌شود.

زبان برنامه نویسی:

یونیتی از جمله موتورهای بازی ساز است که از زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب پشتیانی می کند، زبان‌های سی‌شارپ، جاوااسکریپت و زبان بو که یک زبان از خانواده زبان برنامه‌نویسی پایتون می‌باشد در یونیتی قابل استفاده هستند.

یونیتی یک موتور بازی ساز چند پلتفرمه است، یعنی توانایی ساخت بازی برای بسیاری از پلتفرم‌های موجود را دارد.
یونیتی برای پلتفرم‌های زیر خروجی ایجاد می‌کند:

  • مک او اس
  • ایکس باکس 360
  • پلی استیشن 3
  • آی او اس
  • اندروید
  • وب
  • ایکس باکس وان
  • پلی استیشن 4

تقریباً می‌توان گفت که یونیتی برای تمامی پلتفرم‌های موجود خروجی بازی تولید می‌کند و ممکن است کمتر نیاز به ویرایش اسکریپت‌های پروژه پیدا کنید، که از لحاظ تجاری بسیار مهم است به خصوص اجرای بازی بر روی وب و به صورت چند کاربر که باعث جذب کاربران بسیار می‌شود، تعدادی از بازی‌های موجود در شبکه اجتماعی فیسبوک  توسط موتور بازی ساز یونیتی ایجاد شده است.

ویژگی های اصلی موتور بازی سازی یونیتی:

  • ویرایشگر قدرتمند، انعطاف پذیر و با قابلیت اجرای دستورات کاربر به صورت دیداری
  • ابزارهای مورد نیاز جهت کار گروهی، قابلیت ایمپورت مستقیم فایل های نرم افزارهایی مثل Max, Maya, XSI و آپدیت ذخایر در حین اجرای نرم افزار و ساخت بازی
  • استفاده از آخرین تکنولوژی های گرافیکی، سرعت رندر بالا، استفاده از تمامی قابلیت های DirectX و OpenGL
  • تهیه خروجی اجرایی متناسب با پلتفرم در مراحل بسیار ساده
  • تهیه خروجی تحت وب، تحت کنسول، تحت آیفون و برای مکینتاش
  • ستفاده از جدیدترین تکنیک های نور پردازی و پشتیبانی از سایه های دینامیک
  • استفاده از جدیدترین شیدرهای گرافیکی، کتابخانه کاملی از شیدرهای قابل استفاده، توانایی کاربر در نوشتن شیدرهای جدید
  • موتور Terrain داخلی، جهت ساخت عوارض زمین، محیط های وسیع Outdoor و کوه و تپه و امکانات تکسچر گذاری و رنگ آمیزی و چینش اتوماتیک اشیا در محیط
  • پشتیبانی از پروتکل های شبکه
  • پشتیبانی کامل از موتور فیزیک Physx
  • پشتیبانی از زبانهای #C و جاوا اسکریپت
  • آموزش ذخیره کردن Persistent Player Data در یونیتی

آموزش ذخیره کردن Persistent Player Data در یونیتی

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ساعت ۱۴:۰۰
  • آشنایی با رابط یونیتی

آشنایی با رابط یونیتی

یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ساعت ۰۶:۰۰
  • آموزش Unity AR – بررسی Ground Plane Tools

آموزش Unity AR – بررسی Ground Plane Tools

پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ساعت ۱۰:۰۰
  • آموزش ساخت بازی Haunted Zombie Rush

آموزش ساخت بازی Haunted Zombie Rush

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ساعت ۱۶:۰۰
  • آشنایی مقدماتی با Unity

آشنایی مقدماتی با Unity

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ساعت ۰۸:۰۰
  • آموزش ساخت بازی Swords and Shovels – سیستم Stat کاراکتر

آموزش ساخت بازی Swords and Shovels – سیستم Stat کاراکتر

شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ساعت ۲۰:۰۰
  • دوره هنر سه بعدی با Maya LT

دوره هنر سه بعدی با Maya LT

چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ساعت ۱۹:۰۰
  • آموزش طراحی UI چشم گیر در Unity

آموزش طراحی UI چشم گیر در Unity

جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ساعت ۲۱:۰۰
  • آموزش طراحی صدا تعاملی با Wwise برای یونیتی

آموزش طراحی صدا تعاملی با Wwise برای یونیتی

پنج شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ساعت ۱۷:۰۰
  • آموزش توسعه بازی – ایجاد رابط های Space برای VR

آموزش توسعه بازی – ایجاد رابط های Space برای VR

پنج شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ساعت ۱۱:۰۰
  • آموزش توسعه بازی با Unity 2018.x برای موبایل

آموزش توسعه بازی با Unity 2018.x برای موبایل

جمعه ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ساعت ۱۴:۰۰
  • آموزش اصول Unity VR Locomotion

آموزش اصول Unity VR Locomotion

جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ساعت ۱۹:۰۰
  • آموزش طراحی سینماتیک در یونیتی با Cinemachine و Timeline

آموزش طراحی سینماتیک در یونیتی با Cinemachine و Timeline

شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ساعت ۰۷:۰۰
  • آموزش کاربردی توسعه بازی با یونیتی

آموزش کاربردی توسعه بازی با یونیتی

سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ساعت ۰۵:۰۰
  • آموزش ایجاد موانع و دشمنان در Unity 2D

آموزش ایجاد موانع و دشمنان در Unity 2D

پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۲۱:۰۰
  • آموزش تکسچر کاراکترهای دشمن برای بازی ها در Substance Painter

آموزش تکسچر کاراکترهای دشمن برای بازی ها در Substance Painter

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۲۳:۰۰
  • آموزش شروع کار با Tilemap در یونیتی

آموزش شروع کار با Tilemap در یونیتی

چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۰۷:۰۰
  • آموزش طراحی سطح تکراری در یونیتی

آموزش طراحی سطح تکراری در یونیتی

سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۱۹:۰۰
  • آموزش اصول تکسچرینگ در بازی سازی

آموزش اصول تکسچرینگ در بازی سازی

سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ساعت ۰۱:۰۰
  • آموزش توسعه بازی با یونیتی 2018.1

آموزش توسعه بازی با یونیتی 2018.1

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت ۱۸:۰۰
  • چگونه یک بازی ویدئویی بسازیم؟

چگونه یک بازی ویدئویی بسازیم؟

پنج شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ساعت ۰۵:۰۰