آموزش یونیتی (Unity)

دسته بندی: آموزش ساخت بازی

آموزش یونیتی

آنچه در این صفحه می خوانید:

یونیتی (Unity) چیست؟

یونیتی یک موتور ساخت بازی چندسکویی است که برای ساخت بازی های دو بعدی و سه بعدی برای کامپیوترهای شخصی، کنسول‌های بازی، دستگاه‌های همراه و وب سایت‌ها استفاده می‌شود. یونیتی از جمله موتورهای بازی ساز است که می‌تواند از زبان‌های برنامه‌نویسی معروف پشتیانی کند.

از سال 2018، Unity تقریبا برای ایجاد نیمی از بازی های موبایل در مارکت ها و 60 درصد از واقعیت افزوده و محتویات واقعیت مجازی مورد استفاده قرار گرفت. شامل حدود 90 درصد از سیستم عامل های واقعیت افزوده مانند Microsoft HoloLens و 90 درصد از محتوای سامسونگ Gear VR مورد استفاده قرار گرفته است. Unity Machine Learning Agents یک نرم افزار اوپن سورس است که با آن پلتفرم Unity به برنامه های یادگیری ماشین، از جمله تنسور فلو گوگل متصل می شود. با استفاده از امتحان و خطا در Unity Machine Learning Agents، کاراکترهای مجازی از یادگیری تقویتی برای ایجاد استراتژی های خلاقانه در منظره های واقعیت مجازی استفاده می کنند. این نرم افزار برای توسعه روبات ها و ماشین های خودران استفاده می شود. در طول ده سال اول، محصولات نسخه های پرداخت شده یونیتی به طور کامل فروخته شد. در سال 2016 مدل اشتراکی به شرکت اضافه شد. Unity دارای گزینه های صدور مجوز رایگان و پرداختی شد. مجوز رایگان برای استفاده شخصی و یا شرکت های کوچکتر که کمتر از 100،000 دلار در سال تولید می کنند و مجوز اشتراکی بر اساس درآمد حاصل از بازی ها با استفاده از Unity است.

تاریخچه یونیتی (Unity)

موتور بازی Unity در سال 2005 راه اندازی شد و با هدف دموکراتیزه کردن توسعه بازی ها برای توسعه دهندگان بیشتری در دسترس قرار داده شد. در سال بعد، Unity نامزد جایزه بهترین استفاده از رده Mac OS X Graphics در Apple Design Awards شد. یونیتی در ابتدا برای Mac OS X منتشر شد، بعد از آن پشتیبانی از مایکروسافت ویندوز و مرورگر را اضافه کرد. Unity 2.0 در سال 2007 با حدود 50 ویژگی جدید راه اندازی شد. این نسخه شامل یک موتور بهینه شده برای محیط های دقیق 3D، سایه های دینامیک real-time، چراغ های هدایت شده و نورافکن ها، پخش ویدئو و سایر ویژگی ها بود. این نسخه همچنین ویژگی هایی را فراهم کرد که به موجب آن توسعه دهندگان می توانند به راحتی همکاری داشته باشند.این قابلیت شامل یک لایه شبکه برای توسعه دهندگان برای ایجاد بازی های چند نفره بر اساس پروتکل دیتاگرام کاربر، ارائه ترجمه آدرس شبکه، و هماهنگ سازی حالت و روش تماس از راه دور بود. هنگامی که اپل فروشگاه App خود را در سال 2008 راه اندازی کرد، یونیتی به سرعت پشتیبانی از آیفون را اضافه کرد. برای چندین سال، موتور یونیتی که بر روی iPhone آشکار نشده بود و با توسعه دهندگان بازی iOS شناخته شد.

Unity 3.0 در سپتامبر 2010 با گسترش ویژگی های موتور گرافیکی برای رایانه های رومیزی و کنسول های ویدئویی راه اندازی شد. Unity 3 علاوه بر پشتیبانی از اندروید، شامل ادغام ویژه ابزار Illustrate Labs Beast Lightmap، رندر deferred، ارائه فونت نیتیو، نقشه برداری اتوماتیک UV و فیلترهای صوتی است. Unity 4.0 در نوامبر 2012 عرضه شد. در این نسخه پشتیبانی DirectX 11،Adobe Flash و ابزارهای انیمیشن جدید به نام Mecanim و دسترسی به پیشنمایش لینوکس اضافه شده است. در ژوئیه 2014، یوینتی برنده جایزه "بهترین موتور" در جوایز تعالی سالانه توسعه صنعت بریتانیا شد.

فیسبوک یک کیت توسعه نرم افزاری برای بازی ها با استفاده از موتور بازی Unity در سال 2013 در نظر گرفت. ابزارهای برجسته ای که اجازه پیگیری کمپین های تبلیغاتی و لینک های عمیق را دادند، به طوری که کاربران مستقیم از پست های رسانه های اجتماعی به بخش های خاصی از بازی ها و همچنین به اشتراک گذاری آسان در بازی پیوستند. در سال 2016، فیس بوک یک پلتفرم بازی جدید PC با Unity ایجاد کرد. Unity پشتیبانی از پلتفرم های بازی فیس بوک را ارائه داد و توسعه دهندگان یونیتی توانستند سریعتر بازی ها را در فیس بوک وارد و منتشر کنند. در Unity 5 روشنایی و صوت موتور بهبود یافت. همچنین از طریق وب جی ال (WebGL)، توسعه دهندگان یونیتی می توانند بازی های خود را به مرورگرهای سازگار، بدون پلاگین برای بازیکنان اضافه کنند. در Unity 5 روشنایی جهانی، پیش نمایش نقشه برداری نور، Unity Cloud، یک سیستم صوتی جدید و موتور Nvidia PhysX3.3 ارائه شده است. در Unity 5.6 عناصر روشنایی جدید و ذرات را اضافه گردید و عملکرد کلی موتور را به روز شد و حمایت native برای Nintendo Switch، Facebook Gameroom، Google Daydream VR و Vulkan graphics API را اضافه کرد. پخش کننده ویدیویی 4K را قادر ساخت تا ویدیوهای 360 درجه ای را برای واقعیت مجازی اجرا کند.

در ماه دسامبر سال 2016، Unity Technologies اعلام کرد که سیستم شماره گذاری نسخه برای Unity را از شناسه های مبتنی بر دنباله به سال انتشار برای تعدیل نسخه با تعداد بیشتری از آنها منتشر می کنند. بنابراین یونیتی 5.6 به دنبال یونیتی 2017 بود. ابزار یونیتی 2017 شامل یک موتور رندر گرافیکی real-time، درجه بندی رنگ و ساختار جهانی، تجزیه و تحلیل عملیات عملی و گزارش عملکرد بود. Unity 2017.2 همچنین شامل ابزارهای جدیدی مانند Timeline بود که به توسعه دهنده ها اجازه می داد انیمیشن ها را به داخل بازی drag-and-drop کند و Cinemachine یک سیستم دوربین هوشمند درون بازی ها باشد. همچنین تری دی مکس و ابزارهای مایا را در موتور یونیتی برای به اشتراک گذاری ساده فرآیند تکرار در بازی به کار می رود. Unity 2018 طرح Scriptable Render Pipeline را برای توسعه دهندگان جهت ایجاد بالاترین گرافیک طراحی کرد. این شامل رندر کیفیت بالا خطوط ارتباطی برای تجربیات کنسول و کامپیوتر و رندر خطوط ارتباطی سبک برای تلفن همراه، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی می باشد.

فرایند ساخت بازی در یونیتی (Unity)

طراحی یک بازی در Unity یک فرایند نسبتاً ساده است:

  • دارایی های خود را بیاورید (کارهای هنری، صدا و غیره) یا از asset store استفاده کنید. برنامه خود را بنویسید. هنرمند بازی را ایجاد کنید. توجه داشته باشید که یونیتی پشتیبانی نیتیو برای مایا، Cheetah3d، Blender و 3dsMax را دارد، در بعضی موارد برای نصب این نرم افزارها نیاز به فرمت های نیتیو سه بعدی دارد و همچنین با فرمت های فایل رایج obj. و fbx. کار می کند.
  • برای کنترل اشیا، صحنه ها و اجرای منطق بازی، کد هایی را در سی شارپ، جاوااسکریپت / یونیتی اسکریپت یا Boo بنویسید.
  • تست در یوینتی. اکسپورت به یک پلتفرم.
  • تست بر روی سیستم عامل. استقرار

هنگامی که بیلد برای ویندوز را انجام می دهید، یونیتی مسئولیت برقراری ارتباط با شما برای ایجاد کتابخانه های بازی توسط کد را دارد.

مواردی که در یونیتی پوشش داده نمی شود

یوینتی به طور پیش فرض سیستمی نیست که در آن بتوانید دارایی های 2 بعدی و مدل های 3 بعدی شما (به جز زمین ها) را طراحی کند. شما می توانید یک دسته زامبی ها را به صحنه بیاورید و آنها را کنترل کنید، اما در ابزارهای پیش فرض Unity زامبی را نمی توان ایجاد کرد. به این معنا، یوینتی ابزاری برای ایجاد دارایی مانند مایا (Autodesk Maya) یا تری دی مکس (3ds Max)، بلندر (Blender) یا حتی فتوشاپ نیست. حداقل یک افزونه مدل سازی شخص ثالث (ProBuilder) وجود دارد و می توانید اجزای سه بعدی را در داخل یونیتی مدل کنید. افزونه های ساخت 2D مانند ویرایشگر Terrain 2D برای ایجاد محیط های کاشی مانند دو بعدی وجود دارد، همچنین می توانید با استفاده از Terrain Tools زمین هایی را از درون یونیتی طراحی کنید تا مناظر شگفت انگیزی با درختان، چمن ها، کوه ها و موارد دیگر بوجود بیایند.

پلتفرم های خروجی یونیتی چیست؟

ویرایشگر Unity در Windows و macOS پشتیبانی می شود و نسخه ای از ویرایشگر در مرحله آزمایشی برای سیستم عامل لینوکس موجود است. یونیتی یک موتور بازی ساز چند پلتفرمه است، یعنی توانایی ساخت بازی برای بسیاری از پلتفرم‌های موجود را دارد. در حال حاضر از ساخت بازی برای بیش از 25 پلتفرم مختلف پشتیبانی می کند:

آی او اس (iOS)، اندروید (Android)، Tizen، ویندوز (Windows)، Universal Windows Platform،Mac،لینوکس،WebGL،PlayStation 4،PlayStation Vita،Xbox One،3DS،Oculus Rift،Google Cardboard،Steam VR،PlayStation VR،Gear VR،Windows Mixed Reality،Daydream،Android TV،Samsung Smart TV،tvOS،Nintendo Switch،Fire OS،Facebook Gameroom،Apple's ARKit،Google's ARCore،Vuforia،Magic Leap. تقریباً می توان گفت که یونیتی برای تمامی پلتفرم های موجود خروجی بازی تولید می‌کند و ممکن است کمتر نیاز به ویرایش اسکریپت‌های پروژه پیدا کنید، که از لحاظ تجاری بسیار مهم است به خصوص اجرای بازی بر روی وب و به صورت چند کاربر که باعث جذب کاربران بسیار می‌شود، تعدادی از بازی‌های موجود در شبکه اجتماعی فیسبوک توسط موتور بازی ساز یونیتی ایجاد شده است.

ویژگی های یونیتی (Unity)

یونیتی

ویژگی های اصلی موتور بازی سازی یونیتی:

  • ویرایشگر قدرتمند، انعطاف پذیر و با قابلیت اجرای دستورات کاربر به صورت دیداری
  • ابزارهای مورد نیاز جهت کار گروهی، قابلیت اضافه کردن مستقیم فایل نرم افزارهای اتودسک مثل Max, Maya و آپدیت ذخایر در حین اجرای نرم افزار و ساخت بازی
  • استفاده از آخرین تکنولوژی های گرافیکی، سرعت رندر بالا، استفاده از تمامی قابلیت های دایرکت ایکس (DirectX) و اپن جی ال (OpenGL)
  • تهیه خروجی اجرایی متناسب با پلتفرم در مراحل بسیار ساده
  • تهیه خروجی تحت وب، تحت کنسول، تحت آیفون و برای مکینتاش
  • استفاده از جدیدترین تکنیک های نور پردازی و پشتیبانی از سایه های دینامیک
  • استفاده از جدیدترین شیدرهای گرافیکی، کتابخانه کاملی از شیدرهای قابل استفاده، توانایی کاربر در نوشتن شیدرهای جدید
  • موتور Terrain داخلی، جهت ساخت عوارض زمین، محیط های وسیع Outdoor و کوه و تپه و امکانات تکسچر گذاری و رنگ آمیزی و چینش اتوماتیک اشیا در محیط
  • پشتیبانی از پروتکل های شبکه
  • پشتیبانی کامل از موتور Physx
  • پشتیبانی از زبان های #C و جاوااسکریپت

زبان برنامه نویسی یونیتی (Unity) چیست؟

زبان‌های برنامه‌نویسی سی‌شارپ، جاوااسکریپت و زبان برنامه‌نویسی "بو" که یک زبان از خانواده زبان برنامه‌نویسی پایتون می‌باشد، در یونیتی قابل استفاده هستند (البته امکان استفاده از زبان بو از نسخهٔ ۵ به بعد یونیتی حذف شده است). زبان سی‌شارپ قابلیت شی گرایی دارد و به واسطه این قابلیت، قابلیت‌هایی همچون ارث‌بری را نیز دارا می‌باشد، این قابلیت‌ها در پروژه‌های بزرگ برنامه‌نویسی بسیار سودمند هستند.

در Unity می توانید از اسکریپت ها استفاده کنید تا تقریباً هر قسمت از یک بازی یا سایر محتوای تعاملی در زمان واقعی را توسعه دهید. یونیتی از برنامه نویسی در #C پشتیبانی می کند و دو روش اصلی برای معماری کردن اسکریپت های #C شما در Unity وجود دارد: برنامه نویسی شی گرا، که روش سنتی و پرکاربردترین روش است، و طراحی داده گرا، که اکنون، برای استفاده خاص در یونیتی امکان پذیر است.

در مقایسه با سی پلاس پلاس، یادگیری #C آسانتر است. علاوه بر این، این یک "زبان مدیریت شده" است، به این معنی که به طور خودکار مدیریت حافظه را برای شما انجام می دهد: تخصیص-تخریب حافظه، پوشش نشت حافظه و غیره. معمولاً اگر می خواهید ابتدا یک بازی درست کنید و سپس بعداً جنبه های پیشرفته تر برنامه نویسی را اجرا کنید، برای شروع ++C ترجیح داده می شود.

یکی از پیاده سازی های زبان خارجی برای یونیتی، زبان برنامه نویسی Lua است. این پروژه برای جایگزینی #C، بیشتر به عنوان یک پل عمل می کند. می توانید از آن برای توصیف اشیاء و سطح طراحی جداگانه از کد بازی اصلی خود استفاده کنید. اگر قبلاً در #C کدگذاری کرده اید و به دنبال روش جالبی برای رابط با کد خود هستید، MoonSharp قابل توجه است. از آنجا که به طور رایگان در فروشگاه Unity در دسترس است، می توانید آن را مستقیماً در پروژه های خود وارد کنید.

یونیتی (Unity) برای واقعیت مجازی

یونیتی برای واقعیت مجازی

واقعیت مجازی (VR)

واقعیت مجازی (VR) یک تجربه شبیه سازی شده است که می تواند مشابه یا کاملاً متفاوت از دنیای واقعی باشد. کاربردهای واقعیت مجازی می تواند شامل سرگرمی (یعنی بازی) و اهداف آموزشی (یعنی آموزش پزشکی یا نظامی) باشد. سایر انواع متمایز فن آوری سبک VR شامل واقعیت افزوده و واقعیت مختلط است.

در حال حاضر، سیستم های واقعیت مجازی استاندارد یا از هدست های واقعیت مجازی یا محیط های چند پیش بینی شده برای تولید تصاویر، صداها و دیگر احساسات واقع بینانه استفاده می کنند که حضور فیزیکی کاربر را در یک محیط مجازی شبیه سازی می کند. شخصی که از تجهیزات واقعیت مجازی استفاده می کند، قادر است دنیای مصنوعی را بگردد، در آن حرکت کند و با ویژگی ها یا موارد مجازی ارتباط برقرار کند. این افکت معمولاً توسط هدست های VR متشکل از یک صفحه نمایش مجهز به سر با صفحه نمایش کوچک در جلوی چشم ها ایجاد می شود، اما می توان از طریق اتاق هایی با طراحی خاص و دارای چندین صفحه بزرگ نیز ایجاد کرد. واقعیت مجازی به طور معمول شامل بازخورد شنوایی و ویدیویی است، اما ممکن است با استفاده از فن آوری هاپتیک انواع دیگر بازخورد حسی و نیرویی را نیز در اختیار شما قرار دهد.

یونیتی معماری جدیدی را توسعه داده که پشتیبانی از سیستم عامل های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) را بهبود می بخشد. یونیتی پلتفرم ارجح برای ایجاد VR است و توسط توسعه دهنده های پیشرو در صنعت یونیتی، همراه با خطوط ارتباطی کیفیت بالا، ابزار تألیف و قابلیت تکرار سریع باعث می شود تا زندگی را در VR تجربه کنید.

یونیتی برای واقعیت افزوده ویژگی های زیر را فراهم می کند:

خطوط ارتباطی با وضوح بالا (HDRP) برای VR

به گرافیک خیره کننده، واقع گرایانه و جلوه های نورپردازی دست پیدا کنید.

ابزار تعامل XR

با دراپ کردن مؤلفه ها در صحنه، به صورت تعاملی آن ها را به برنامه های AR اضافه کنید. دیگر کدگذاری این تعامل های شی از ابتدا وجود ندارد.

سیستم ذرات

از طیف گسترده ای از ماژول های مختلف مانند اشکال، اندازه ها، برخورد، بافت ها و موارد دیگر انتخاب کنید تا جلوه های ساده ای به تجربه خود اضافه کنید.

صوتی فضایی

با داشتن پشتیبانی یکپارچه از کلیپ های صوتی ambisonic، صدای فراگیر فراگیر، چرخش میدان صدا بر اساس موقعیت شنونده و موارد دیگر، احساس حضور عمیق تری در محیط های مجازی ایجاد کنید.

نصب استریو

با استفاده از این روش رندر سرعت بخش، که اثر عملکرد VR را کاهش می دهد، محتویات کارآمدتری را ارائه دهید.

پایتون (Python) در یونیتی (Unity)

پایتون (Python) زبان برنامه نویسی سطح بالا، تفسیر شده، تعاملی و شی گرا است. به شدت قابل خواندن است و غالبا پایتون از کلمات کلیدی انگلیسی استفاده می کند در حالیکه زبان های دیگر از روش های نقطه گذاری استفاده می کنند. همچنین python دارای ساختارهای syntactical کمتری نسبت به سایر زبان ها است. پایتون مفسر است بدین معنی که در زمان اجرا توسط مترجم پردازش می شود و لازم نیست قبل از اجرای آن برنامه خود را کامپایل کنید. این شبیه به PERL و PHP است. همچنین پایتون تعاملی است بنابراین می توانید به طور مستقیم با مترجم ارتباط برقرار کنید تا برنامه های خود را سریعا بنویسید. پایتون از سبک یا تکنیک برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی می کند که کد را در داخل آبجکت قرار می دهد. بر روی هر سیستم عامل و پلتفرم عمده و همچنین موارد جزئی آن اجرا می شود. بسیاری از کتابخانه های مهم و خدمات مبتنی بر API دارای پیوندهای پایتون یا پلاگین هایی هستند که اجازه می دهد رابط پایتون به طور رایگان با این سرویس ها یا به طور مستقیم از آن کتابخانه ها استفاده کند. پایتون ممکن نیست سریعترین زبان باشد، اما سرعت آن بسیار بالاست.

پایتون به دلیل دلایل زیادی مانند لیست طولانی کتابخانه ها که آماده حل تقریباً هر مشکلی است که ممکن است با آن روبرو شوید یک زبان برنامه نویسی عالی است. بزرگترین دلیل برای ترجیح كدنویسی در پایتون با یونیتی نسبت به سی شارپ سادگی و تایپ کمتر کد است. می توانید از IronPython با Unity استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که IronPython فقط از پایتون 2 پشتیبانی می کند.

یونیتی(Unity) در ویژوال استودیو

ویژوال استودیو (Visual Studio) یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) از مایکروسافت است. برای توسعه برنامه های رایانه ای و همچنین وب سایت، وب اپلیکیشن، وب سرویس و برنامه های تلفن همراه استفاده می شود. ویژوال استودیو شامل یک ویرایشگر کد است که از IntelliSense پشتیبانی می کند (مؤلفه تکمیل کد) و همچنین refactoring کدها می باشد. اشکال زدایی یکپارچه هم به عنوان یک اشکال زدایی در سطح سورس کد و هم برای اشکال زدایی در سطح ماشین کار می کند.

بازی های یونیتی را می توانید با ویژوال استودیو بسازید و ویژوال استودیو را به یک محیط قدرتمند توسعه یونیتی تبدیل کنید. ویژوال استودیو ویژگی های قدرتمندی را برای برنامه نویسان #C به ارمغان می آورد. با استفاده از IntelliSense اسکریپت های یونیتی خود را با #C را به سرعت و با دقت بنویسید.

آیا این نوشته را دوست داشتید؟
linkedin-unity-and-vuforia-trying-on-watches-in-augmented-reality

آموزش Unity و Vuforia: تلاش برای نمایش در واقعیت افزوده


مدرس دوره Parth Anand شما را با مراحل ایجاد یک برنامه واقعیت افزوده آشنا می کند که به خریداران اجازه می دهد تا مدل های 3D را به صورت مجازی روی مچ دست ...

1399/04/14 402 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-unity-ar-visualization-03-complex-interactivity

آموزش یونیتی - مصورسازی AR - بخش 3- تعامل پیچیده


در این دوره، شما می توانید اصول ساخت اپلیکیشن AR ساخته شده در دوره های قبلی Roger Miller - مدیریت قطعات 3بعدی در صنعت هوافضا - را یاد بگیرید و نحوه اش...

1399/03/30 325 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-unity-ar-visualization-02-basic-interactivity

آموزش یونیتی - مصورسازی AR - بخش ۲ - تعامل اولیه


در اینجا می توانید نحوه ساخت عناصر رابط 3بعدی، سیستم های منو و گزینه ها و پیاده سازی ویژگی هایی مانند دستکاری شی مجازی را یاد بگیرید. همچنین، یاد بگیر...

1399/03/30 311 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-cert-prep-unity-scripting-and-publishing

آمادگی آزمون گواهینامه - انتشار و اسکریپت نویسی در یونیتی


مدرس دوره Alan Thorn، مبانی اسکریپت نویسی را پوشش می دهد و نشان می دهد که چگونه یک اسکریپت #C را در ویژوال استودیو ایجاد کرده، در کنسول چاپ کنید و اسک...

1399/03/24 326 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-cert-prep-unity-fundamentals

آمادگی آزمون گواهینامه: اصول Unity


این دوره به شما در  مطالعه برای بخش Fundamentals در امتحان Unity Certified Associate کمک می کند. با استفاده از این دروس، می توانید دانش خود را در مورد...

1399/03/15 401 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-cert-prep-unity-audio-and-effects

آمادگی آزمون گواهینامه - افکت ها و صدا در یونیتی


شانس خود را برای به دست آوردن شغل رویایی خود - ساخت بازی، مصورسازی معماری یا فیلم ها، بهبود بخشید. این دوره به شما کمک می کند تا برای سؤالات مربوط به ...

1399/03/11 423 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-cert-prep-unity-animation-and-cinematics

آمادگی آزمون گواهینامه - سینماتیک و انیمیشن یونیتی


در این دوره، مدرس Alan Thorn همانطور که شما را برای بخش انیمیشن و سینمایی کاربر در آزمون Unity Certified Associate آماده می کند، شما را با قابلیت های ...

1399/03/08 437 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-cert-prep-unity-ui-and-2d-games

آمادگی آزمون گواهینامه - UI یونیتی و بازی های 2 بعدی


اصول رابط کاربری، انیمیشن و طراحی سطح را در یونیتی بررسی کنید. مفاهیم مورد استفاده در این دوره همچنین می تواند به شما در آماده سازی مقابله با بخش های ...

1399/03/07 459 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-unity-integrating-gps-and-points-of-interest

آموزش یونیتی: یکپارچه سازی GPS و نقاط مورد علاقه


در این دوره آموزشی، مربی Diego Herrera روند کار را ترسیم می کند و به مبتدیان نشان می دهد که چگونه از GPS در برنامه های Android و iOS استفاده کنند. در ...

1399/02/19 670 بازدید
pluralsight-ar-interactions-and-worldspace-ui-in-unity

آموزش تعاملات AR و Worldspace UI در یونیتی


شما در این دوره، دانش بنیادی و توانایی ایجاد یک برنامه AR که از مجموعه کاملی از عناصر تعاملی بهره می برد را فرا خواهید گرفت. ابتدا، می آموزید که چگونه...

1399/02/15 408 بازدید
packtpub-cinematics-and-animations-in-unity

سینماتیک و انیمیشن در یونیتی


در این دوره نحوه ساخت انیمیشن و سینماتیک در یونیتی آشنا خواهید شد. ضمناً با دوربین و رویداد های آن و همچنین ابزار ویرایشگر سه بعدی کار خواهید کرد....

1398/12/19 1006 بازدید
skillshare-intro-to-unity-development

آشنایی با توسعه یونیتی


این دوره برای مبتدیان مناسب است. این دوره یونیتی برای آموزش اولیه یونیتی برای ایجاد بازی خودتان طراحی شده است تا بتوانید به دوستان خود آن را نشان دهید...

1398/12/03 974 بازدید
skillshare-develop-a-2d-shooter-game-in-unity

آموزش توسعه بازی دو بعدی تیرانداز در یونیتی


قبل از گذراندن این دوره اطمینان حاصل کنید که اصول برنامه نویسی سی شارپ را می دانید. این دوره تمام موارد برنامه نویسی را با جزئیات آموزش خواهد داد. شما...

1398/11/14 1324 بازدید
pluralsight-introduction-to-the-entity-component-system-in-unity

معرفی سیستم Entity Component در یونیتی


آشنایی با Entity Component System در یونیتی درک کاملی از ECS و ویژگی ها و فواید اصلی آن را به شما می دهد. در پایان این دوره، دانش لازم برای ECS و ایجا...

1398/11/06 974 بازدید
packtpub-devslopes-devcraft-game-minecraft-clone

ساخت بازی Devcraft (همانند Minecraft)


در این دوره همراه با ساخت بازی همانند ماینکرافت با مفاهیم یونیتی آشنا خواهید شد. از ساخت Voxel، اضافه کردن ابعاد، تنظیم دوربین و اضافه یا حذف کردن بلو...

1398/10/07 1014 بازدید
packtpub-devslopes-defender-2d-game

ساخت بازی Defender دو بعدی


در این دوره شما نحوه ساخت یک بازی دوبعدی از مرحله وارد کردن عکس و انیمیشن تا مسیریابی دشمنان، پرتاب موشک و استفاده از برخوردکننده ها و همچنین ساخت راب...

1398/09/28 1083 بازدید
packtpub-building-your-first-vr-experience-with-unity

ایجاد اولین تجربه واقعیت مجازی با یونیتی


در این دوره هدف از ساخت اولین اپلیکیشن واقعیت مجازی با Unity، این است که مقدمه ای بر یونیتی را به افراد تازه وارد در توسعه اپلیکیشن های واقعیت مجازی (...

1398/09/09 1468 بازدید
packtpub-create-an-image-target-based-augmented-reality-experience-using-unity-3d-and-vuforia-7-video

استفاده از یونیتی سه بعدی و Vuforia 7، یک واقعیت افزوده مبتنی بر تصویر


در این دوره با کیت توسعه نرم افزار واقعیت افزوده Vuforia، پیکربندی و وارد کردن دارایی‌ها برای ساخت تجربه AR و موارد دیگر آشنا خواهید شد....

1398/09/05 1083 بازدید
pluralsight-fundamentals-of-multiplayer-development-in-unity

آموزش اصول توسعه بازی چند نفره در یونیتی


در این دوره، شما دانش بنیادی توسعه چند نفره را فرا خواهید گرفت. در ابتدا، جمع آوری الزامات معرفی multiplayer در یک پروژه تک نفره را فرا خواهید گرفت. س...

1398/08/30 1750 بازدید
skillshare-unity-2d-game-development-course

دوره توسعه بازی دو بعدی در یونیتی


این دوره با هدف آموزش دانشجویان بدون تجربه در نحوه تبدیل یک بازی روی صفحه به بازی رایانه ایجاد شده است! این کلاس به شما می آموزد که چگونه بازی تخته Ru...

1398/08/25 1530 بازدید