آموزش تری دی مکس (3ds Max)

دسته بندی: آموزش های اتودسک (Autodesk)

آموزش تری دی مکس

آنچه در این صفحه می خوانید:

معرفی تری دی مکس (3ds Max)

Autodesk 3ds Max،که سابقاً 3D Studio و 3D Studio Max نامیده می شد، یک برنامه گرافیکی کامپیوتری سه بعدی حرفه ای برای ساخت انیمیشن های سه بعدی، مدل ها، بازی ها و تصاویر است. این برنامه توسط Autodesk Media and Entertainment ساخته شده است. این نرم افزار از قابلیت های مدل سازی و معماری افزونه انعطاف پذیر برخوردار است و باید از آن روی پلت فرم Microsoft Windows استفاده شود. این است که اغلب توسط توسعه دهندگان بازی های ویدئویی، بسیاری از استودیوهای تجاری تلویزیون، و استودیوهای تجسم معماری استفاده می شود. همچنین برای جلوه های فیلم و پیش نمایش تصویری فیلم استفاده می شود. برای ابزارهای مدل سازی و انیمیشن خود، آخرین نسخه از 3ds Max نیز دارای شبیه سازی پویا، سیستم های ذره ای، تابشی، ایجاد و رندرینگ عادی نقشه، نورپردازی جهانی، یک کاربر قابل تنظیم رابط، نمادهای جدید و زبان اسکریپت نویسی مخصوص آن می باشد.

علاوه بر این، 3ds Max به کاربران کمک می کند تا دنیای بازی های گسترده ای را ایجاد کنند، شخصیت های مفصلی تولید کنند و محیط های ساختمانی را سفارشی کنند. آنها می توانند شخصیت های فردی را تحریک کنند و صحنه هایی بسازند که شامل افراد زیادی شود. این نرم افزار به آنها اجازه می دهد تا خواص فیزیکی مایعات مانند آب، روغن و گدازه را شبیه سازی کنند. بعلاوه، 3ds Max دارای کنترلرهای انیمیشن است که کاربران می توانند ایجاد، اصلاح و به اشتراک بگذارند.

این نرم افزار همچنین دارای ویژگی های رندر سه بعدی مانند قابلیت شبیه سازی تنظیمات دوربین واقعی است. علاوه بر این، این کتابخانه دارایی را در اختیار کاربران قرار می دهد که به راحتی می توانند محتوای سه بعدی را جستجو کنند. 3ds Max همچنین ویژگی هایی را برای مدل سازی سه بعدی، بافت و جلوه ها ارائه می دهد. با تشکر از آن، کاربران قادر به ایجاد و تحریک و تشجیع هندسه به روش های مختلف و همچنین مدل سازی سطح و مش خواهند بود.

تاریخچه تری دی مکس (3ds Max)

محصول اصلی 3D Studio برای پلت فرم DOS توسط گری یوست و گروه Yost ساخته شده و توسط اتودسک منتشر شده است. انتشار استودیوی سه بعدی باعث شد که بسته قبلی رندر سه بعدی اتودسک AutoShade منسوخ شود. پس از 3D Studio DOS Release 4، این محصول برای پلتفرم ویندوز NT بازنویسی شد و به "3D Studio MAX" تغییر نام داد. این نسخه همچنین در ابتدا توسط Yost Group ایجاد شده است. این توسط Kinetix منتشر شد، که در آن زمان تقسیم رسانه ها و سرگرمی های Autodesk بود.

Autodesk محصول را در نسخه دوم به روزرسانی نسخه 3D Studio MAX خریداری کرده و توسعه داخلی آن را به طور کامل در طی دو نسخه بعدی انجام داده است. بعداً، نام محصول به "3ds max" تغییر یافت تا بهتر بتواند با کنوانسیون های نامگذاری Discreet، یک شرکت نرم افزاری مستقر در مونترال که Autodesk خریداری کرده بود، عمل کند.

هنگامی که نسخه 7 منتشر شد، این محصول دوباره با آرم Autodesk مارک گذاری شد و دوباره نام کوتاه به "3ds Max" تغییر یافت، در حالی که نام محصول رسمی به عنوان فعلی "Autodesk 3ds Max " تبدیل شد.

امکانات تری دی مکس (3ds Max)

MAXScript

MAXScript یک زبان برنامه نویسی داخلی است که می تواند برای خودکارسازی کارهای تکراری ، ترکیب عملکردهای موجود به روش های جدید ، توسعه ابزارهای جدید و رابط های کاربری و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد. ماژول های پلاگین را می توان به طور کامل در MAXScript ایجاد کرد.

استودیو کاراکتر

Character Studio افزونه ای بود که از آنجا که نسخه 4 مکس اکنون در 3D Studio Max یکپارچه شده است. این به کاربران کمک می کند تا شخصیت های مجازی را تحریک کنند. این سیستم با استفاده از دکل شخصیت یا اسکلت "Biped" کار می کند که دارای تنظیمات بورس است که می تواند متناسب با شخصیت های مورد نیاز و انیمیشن مورد نیاز اصلاح و تنظیم شود. این ابزار همچنین شامل ابزارهای ویرایش قوی برای جابجایی IK / FK، دستکاری Pose، لایه ها و گردش کار Keyframing و به اشتراک گذاری داده های انیمیشن در اسکلت های مختلف Biped است. این اشیاء "Biped" از دیگر ویژگی های مفید دیگری برخوردار هستند که به تسریع در تولید چرخه های پیاده روی و مسیرهای حرکت و همچنین حرکت ثانویه کمک می کند.

اکسپلورر صحنه

Scene Explorer، ابزاری که نمایش سلسله مراتبی از داده ها و تحلیل صحنه را فراهم می کند، کار با صحنه های پیچیده تر را تسهیل می کند. Scene Explorer امکان مرتب سازی، فیلتر کردن و جستجوی صحنه با هر نوع یا ویژگی خاصی از جمله ابرداده را دارد. در 3ds Max 2008 اضافه شد، این اولین مؤلفه ای بود که کد مدیریت شده NET را در 3ds Max در خارج از MAXScript تسهیل می کرد.

ایمپورت DWG

3ds Max هم از ایمپورت و هم پیوند فایل های DWG پشتیبانی می کند. مدیریت بهبود حافظه در 3ds Max 2008 امکان ورود صحنه های بزرگتر با اشیاء مختلف را فراهم می کند.

انتساب / ویرایش بافت

3ds Max عملیاتی را برای ایجاد ساختار خلاقانه و نقشه برداری مسطح، از جمله کاشی کاری، آینه کاری، برش، زاویه، چرخش، تیرگی، کشش UV و آرامش ارائه می دهد. UV را حفظ کنید. و صادرات تصویر قالب UV. گردش کار بافت شامل امکان ترکیب تعداد نامحدودی از بافت ها، یک مرورگر مواد / نقشه با پشتیبانی از تکالیف کشیدن و رها کردن و سلسله مراتب با ریزگردها است. ویژگی های گردش کار با اشعه ماوراء بنفش شامل نقشه برداری Pelt است، که درزهای سفارشی را تعریف می کند و کاربران را قادر می سازد UV را مطابق با آن درزها باز کنند. کپی / چسباندن مواد، نقشه ها و رنگ ها. و دسترسی به انواع نقشه برداری سریع (جعبه ای، استوانه ای، کروی).

کلید واژه عمومی

دو حالت کلید سازی تنظیم کلید و کلید خودکار، پشتیبانی از گردش های مختلف keyframing را ارائه می دهد. کنترل های سریع و بصری برای keyframing، از جمله برش، کپی و چسباندن، به کاربر اجازه می دهد انیمیشن هایی با سهولت ایجاد کند. مسیرهای انیمیشن ممکن است به طور مستقیم در منظره مشاهده و ویرایش شوند.

انیمیشن محدود

اشیاء را می توان در امتداد منحنی ها با کنترل هایی برای تراز، بانکی، سرعت، صافی و حلقه زدن و در امتداد سطوح با کنترل هایی برای تراز کردن متحرک کرد. انیمیشن کنترل وزن از وزن بین منحنی های مختلف، و وزنه برداری وزن. می توان اشیاء را از بسیاری جهات محدود کرد، از جمله نگاه کردن، جهت گیری در فضاهای مختصات مختلف و پیوند زدن در نقاط مختلف در زمان با دیگر اشیاء. این محدودیت ها همچنین از وزن متحرک بین بیش از یک هدف پشتیبانی می کنند.برای ویرایش بیشتر، همه انیمیشن های محدود در نتیجه می توانند در قالب های کلیدی استاندارد قرار بگیرند.

پوست

در هر صورت ممکن است از اصلاح کننده پوست یا بدنه برای دستیابی به کنترل دقیق تغییر شکل اسکلت استفاده شود، بنابراین با حرکت دادن مفاصل، شخصیت حتی در بیشتر مناطق چالش برانگیز، مانند شانه ها، یکنواخت تغییر شکل می دهد. تغییر شکل پوست را می توان با استفاده از وزن مستقیم ورتکس، حجم رئوس های مشخص شده توسط پاکت ها یا هر دو کنترل کرد. قابلیت هایی از قبیل جداول وزنه، وزن های رنگی و صرفه جویی و بارگذاری وزن، ویرایش آسان و انتقال مبتنی بر مجاورت بین مدل ها را ارائه می دهد، دقت و انعطاف پذیری لازم برای شخصیت های پیچیده را ارائه می دهد. گزینه پوست بند سفت و سخت برای انیمیشن کردن مدل های چند ضلعی کم یا به عنوان یک ابزار تشخیصی برای انیمیشن اسکلتی منظم مفید است. از اصلاح کننده های اضافی مانند Skin Wrap و Skin Morph می توان برای حرکات مشبک با سایر مشبک ها و ایجاد تنظیمات وزن گیری هدفمند در نواحی مشکل استفاده کرد.

اسکلت و سینماتیک معکوس (IK)

شخصیت ها را می توان با اسکلت های سفارشی با استفاده از استخوان های 3ds Max، حلال های IK و ابزارهای تقلبی که از Motion Capture Data استفاده می شود، تقلب کرد. کلیه ابزارهای انیمیشن، از جمله عبارات، اسکریپت ها، کنترل کننده های لیست و سیم کشی، می توانند در کنار مجموعه ای از ابزارهای خاص برای استخوان ها برای ساختن سکوهای از هر ساختار و با کنترل های سفارشی استفاده شوند، بنابراین انیماتورها فقط UI را می بینند که شخصیت های خود را متحرک کنند.

حل کننده پارچه متحد

علاوه بر اصلاح پارچه راکتور، نرم افزار 3ds Max دارای یک موتور شبیه سازی پارچه متحد است که به کاربر امکان می دهد تقریباً هر شی سه بعدی را به لباس تبدیل کند و حتی از ابتدا نیز لباس ایجاد کند. حل برخورد حتی در شبیه سازی های پیچیده سریع و دقیق است. شبیه سازی محلی به هنرمندان اجازه می دهد قبل از تنظیم کلیدهای انیمیشن، پارچه را به صورت واقعی ببندند تا حالت اولیه لباس را تنظیم کنند. از شبیه سازی پارچه می توان در کنار سایر نیروهای پویای 3ds Max مانند Space Warps استفاده کرد. چندین پارچه پارچه مستقل می تواند با اشیاء و نیروهای خاص خود متحرک شود. داده های تغییر شکل پارچه را می توان در هارد دیسک ذخیره کرد تا امکان تکرار غیر مخرب و بهبود عملکرد پخش فراهم شود.

ادغام با Autodesk Vault

افزونه Autodesk Vault، که با 3ds Max ارسال می شود، دارایی های 3ds Max کاربران را در یک مکان واحد ادغام می کند و به آن ها این امکان را می دهد تا به طور خودکار پرونده ها را ردیابی کرده و کار را در حال انجام مدیریت کنند. کاربران می توانند به راحتی و با اطمینان از دارایی های 3ds Max (و طراحی) در یک محیط تولید یا تجسم بزرگ استفاده کنند.

کاربرد تری دی مکس (3ds Max)

  • صنعت: فیلم سازی و بازی سازی
  • آموزش:انیمیشن‌های کامپیوتری
  • 3ds Max برای ایجاد مدل های شخصیت های سه بعدی، دارایی های بازی و انیمیشن ها در صنعت بازی های ویدیویی استفاده می شود.
  • با داشتن یک گردش کار کارآمد و ابزارهای قدرتمند مدل سازی ، 3ds Max می تواند مقدار قابل توجهی از وقت بازیگران را ذخیره کند.
  • همچنین برای تبلیغات تلویزیونی و جلوه های ویژه فیلم محبوب است ، 3ds Max اغلب برای تولید گرافیک برای استفاده در کنار کارهای اکشن زنده استفاده می شود.
  • 3ds Max تقریباً در هر مرحله وارد خط لوله انیمیشن می شود. از مدل سازی و تقلب گرفته تا نورپردازی و رندر ، این برنامه ایجاد انیمیشن های با کیفیت حرفه ای را آسان تر و ساده تر می کند.
  • بسیاری از صنایع از 3ds Max برای تولید گرافیکی استفاده می کنند که از نظر مکانیکی یا حتی ارگانیک هستند. صنایع مهندسی، تولیدی، آموزشی و پزشکی همگی از 3ds Max برای نیازهای تجسم استفاده می کنند.
  • صنایع املاک و مستغلات و معماری ها از 3ds Max برای تولید تصاویر نوری از ساختمان ها در مرحله طراحی استفاده می کنند. به این ترتیب مشتریان می توانند فضای زندگی خود را به طور دقیق تجسم کنند و بر اساس مدل های واقعی نقدهای ارائه دهند.
  • 3ds Max از مدل سازی چند ضلعی استفاده می کند که یک روش معمول در طراحی بازی است. با الگوبرداری چند ضلعی ، هنرمندان کنترل بالایی را بر روی چند ضلعی های فردی دارند که طیف بیشتری از جزئیات و دقت بیشتری را در کار خود به آنها می دهد.
  • پس از اتمام یک مدل، از 3ds Max پس از آن می توان برای تولید مواد و بافت های مورد نیاز برای واقعی ساختن چیزها استفاده کرد. اضافه کردن جزئیات سطح مانند رنگ ها، شیب ها و بافت ها به رندرهای با کیفیت بالاتر و دارایی های بازی منجر می شود.
  • چندین گزینه رندر در نرم افزار وجود دارد.
  • هنرمندان ماهر CG می توانند با استفاده از تکنیک هایی که برای تقلید از طبیعت طراحی شده اند، تصاویر عکاسی ایجاد کنند. 3ds Max همچنین قادر به سایه زدن و سایر تکنیک های تلطیف شده محبوب در بازی های ویدیویی است.
  • 3ds Max می تواند شبیه سازی های واقعی از مایعات مانند دود و آب ایجاد کند، که هر دو به طور مکرر در صنعت سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرند.
آیا این نوشته را دوست داشتید؟