آموزش واقعیت افزوده (AR)

آموزش واقعیت افزوده

آنچه در این صفحه می خوانید:

معرفی واقعیت افزوده (AR)

واقعیت افزوده (AR) تجربه تعاملی از محیط دنیای واقعی است که در آن اشیاء ساکن در دنیای واقعی با اطلاعات ادراک شده توسط رایانه بهبود می یابند، گاهی اوقات در چندین روش حسی از جمله دیداری، شنیداری، هاپتیک، جسمی و بویایی پیاده سازی می شوند. AR را می توان به عنوان سیستمی تعریف کرد که سه ویژگی اساسی را برآورده می کند: ترکیبی از دنیاهای واقعی و مجازی، تعامل در real-time و ثبت دقیق سه بعدی اشیاء مجازی و واقعی. اطلاعات حسی پوشاننده می تواند سازنده باشد (یعنی افزودنی به محیط طبیعی) یا مخرب باشد (یعنی نقاب کردن محیط طبیعی). این تجربه به طور یکپارچه با دنیای جسمی در هم تنیده شده است به گونه ای که به عنوان جنبه غوطه وری از محیط واقعی درک می شود. به این ترتیب، واقعیت افزوده، درک مداوم شخص از محیط دنیای واقعی را تغییر می دهد، در حالی که واقعیت مجازی کاملاً جایگزین محیط دنیای واقعی کاربر با شبیه سازی شده می شود. واقعیت افزوده به دو اصطلاح عمدتا مترادف مرتبط است: واقعیت مختلط و واقعیت واسطه رایانه.

ارزش اصلی واقعیت افزوده روشی است که در آن اجزاء دنیای دیجیتال به ادراک شخص از دنیای واقعی می پردازند،و نه به عنوان نمایش ساده داده ها بلکه از طریق ادغام احساسات همه جانبه، که به عنوان قسمت های محیط طبیعی درک می شوند. اولین سیستم های کاربردی AR که تجربه واقعی واقعیت مختلط را برای کاربران فراهم می کردند، در اوایل دهه 1990 اختراع شدند، با شروع سیستم Virtual Fixtures که در آزمایشگاه آرمسترانگ نیروی هوایی ایالات متحده در سال 1992 ساخته شد. تجارب واقعیت افزوده تجاری برای اولین بار در مشاغل تفریحی و بازی معرفی شدند. پس از آن، برنامه های واقعیت افزوده صنایع تجاری از جمله آموزش، ارتباطات، پزشکی و سرگرمی را گسترش داده اند. در آموزش، با اسکن یا مشاهده تصویر با دستگاه تلفن همراه یا با استفاده از تکنیک های AR بدون مارک، به محتوا دسترسی پیدا می کنید. نمونه ای که مربوط به صنعت ساخت و ساز است کلاه ایمنی برای کارگران ساختمانی است که اطلاعات مربوط به اماکن ساختمانی را نشان می دهد.

واقعیت افزوده برای بهبود محیط ها یا موقعیت های طبیعی و ارائه تجربیات غنی شده ادراکی مورد استفاده قرار می گیرد. با کمک فن آوری های پیشرفته AR (به عنوان مثال اضافه کردن بینایی رایانه ای، ترکیب دوربین های AR در برنامه های هوشمند و تشخیص شی) اطلاعات مربوط به دنیای واقعی اطراف کاربر تعاملی و دستکاری شده دیجیتالی می شود. اطلاعات در مورد محیط و اشیاء آن در دنیای واقعی پوشانده شده است. این اطلاعات می تواند مجازی یا واقعی باشد، به عنوان مثال دیدن سایر اطلاعات واقعی سنجیده یا اندازه گیری شده مانند امواج رادیویی الکترومغناطیسی که در هم ترازی دقیق با مکان واقع شده در فضا قرار گرفته اند. واقعیت افزوده همچنین در جمع آوری و به اشتراک گذاری دانش ضمنی، پتانسیل های زیادی دارد. تکنیک های تقویت به طور معمول در زمان واقعی و در زمینه معنایی با عناصر محیطی انجام می شوند. اطلاعات ادراکی گاه با اطلاعات تکمیلی مانند نمرات مربوط به فیلم زنده از رویداد ورزشی همراه است. این مزایای استفاده از هر دو فناوری واقعیت افزوده و پیشرفت فناوری نمایشگر (HUD) است.

تفاوت بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

در واقعیت مجازی (VR)، درک کاربران از واقعیت کاملاً مبتنی بر اطلاعات مجازی است. در واقعیت افزوده (AR) به کاربر اطلاعات اضافی تولید شده توسط رایانه ارائه می شود که درک آنها از واقعیت را تقویت می کند. به عنوان مثال، در معماری، VR می تواند برای ایجاد شبیه سازی پیاده روی از داخل ساختمان جدید استفاده شود و AR می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا ساختارها و سیستم های ساختمان را که به شدت از زندگی واقعی گرفته شده اند نشان دهند.

تکنولوژی های واقعیت افزوده (AR)

تکنولوژی های واقعیت افزوده

سخت افزار

اجزای سخت افزاری برای واقعیت افزوده عبارتند از: پردازنده، صفحه نمایش، سنسورها و دستگاه های ورودی. دستگاه های محاسباتی موبایل مدرن مانند تلفن های هوشمند و تبلت دارای این عناصر هستند که اغلب شامل دوربین و سنسورهای سیستم میکروالکترومکانیکی (MEMS) مانند شتاب سنج، GPS و قطب نما هستند و آنها را به سیستم عامل های AR مناسب تبدیل می کنند. دو واقعیت وجود دارد که در واقعیت افزوده استفاده می شود: موج برهای پراکندگی و موج برهای بازتابنده.

نرم افزار و الگوریتم ها

معیار اصلی سیستم های AR این است که چگونه آن ها تقویت ها را با دنیای واقعی ادغام می کنند. این نرم افزار باید مختصات دنیای واقعی، مستقل از دوربین و تصاویر دوربین را بدست آورد. این فرآیند ثبت نام تصویر نام دارد و از روش های مختلف بینایی رایانه ای استفاده می کند که بیشتر مربوط به ردیابی ویدیو است. بسیاری از روش های بینایی رایانه ای از واقعیت افزوده، از بینایی به ارث می رسند.

معمولاً آن روش ها از دو بخش تشکیل شده اند. مرحله اول شناسایی نقاط علاقه، نشانگرهای موثق یا جریان نوری در تصاویر دوربین است. در این مرحله می توانید از روش های تشخیص ویژگی مانند تشخیص گوشه، تشخیص حباب، تشخیص لبه یا آستانه و سایر روش های پردازش تصویر استفاده کنید. مرحله دوم سیستم مختصات در دنیای واقعی را از داده های بدست آمده در مرحله اول بازیابی می کند. برخی از روش ها فرض می كنند كه اشیاء با هندسه شناخته شده (یا نشانگرهای معتبر) در صحنه حضور دارند. در برخی از این موارد، ساختار صحنه 3D باید از قبل محاسبه شود. اگر بخشی از صحنه ناشناخته باشد، بومی سازی و نقشه برداری همزمان (SLAM) می توانند موقعیت های نسبی را نقشه برداری کنند. اگر اطلاعاتی در مورد هندسه صحنه در دسترس نباشد، از ساختار روش های حرکتی مانند تنظیم بسته نرم افزاری استفاده می شود. روش های ریاضی مورد استفاده در مرحله دوم شامل: هندسه پروژکتیو (قطبی)، جبر هندسی، نمایش چرخش با نقشه نمایی، فیلترهای کالمان و ذرات، بهینه سازی غیرخطی، آمار قوی.

Auguped Reality Markup Language یک استاندارد داده است که در کنسرسیوم Open Geospatial Open تهیه شده است، که از دستور زبان XML برای توصیف مکان و شکل ظاهری اشیاء مجازی در صحنه و همچنین الزامات ECMAScript به اجازه دسترسی پویا به ویژگی های اشیاء مجازی را می دهد. برای فعال کردن توسعه سریع برنامه های واقعیت افزوده، برخی از کیت های توسعه نرم افزار (SDK) ایجاد شده اند.

کاربرد واقعیت افزوده (AR)

کاربرد واقعیت افزوده

واقعیت افزوده برای چندین سال است که در محافل توسعه نرم افزار موضوعی داغ است، اما با انتشار محصولاتی مانند Google Glass، مورد تمرکز و توجه مجدد شده است. واقعیت افزوده فناوری است که بر روی الگوریتم های تشخیص دید مبتنی بر رایانه کار می کند تا با استفاده از دوربین دستگاه شما، به تقویت صدا، فیلم، گرافیک و سایر ورودی های مبتنی بر حسگر در اشیاء دنیای واقعی کمک کند. این یک روش خوب برای ارائه اطلاعات در دنیای واقعی و ارائه آن به صورت تعاملی است تا عناصر مجازی بخشی از دنیای واقعی شوند.

واقعیت افزوده اطلاعاتی را در زمینه دید شما به نمایش می گذارد و می تواند شما را به دنیای جدیدی ببرد که دنیای واقعی و مجازی کاملاً با هم در هم هستند. این فقط به دستگاه های رومیزی یا موبایل محدود نمی شود. همانطور که گفته شد، گوگل گلس، کامپیوتر پوشیدنی با صفحه نمایش نوری، نمونه ای عالی است. یک مورد استفاده واقعیت افزوده ساده: کاربر تصویر شی در دنیای واقعی را ضبط می کند و سکوی زیرین نشانگر را ردیابی می کند، این باعث می شود تا شی مجازی را در بالای تصویر دنیای واقعی اضافه کند و روی صفحه دوربین شما نمایش دهد.

  • برنامه های کاربردی AR می توانند به ستون فقرات صنعت آموزش تبدیل شوند. برنامه هایی در حال توسعه هستند که متن، تصاویر و فیلم ها و همچنین برنامه های درسی در دنیای واقعی را تعبیه می کنند.
  • صنایع چاپ و تبلیغات برای نمایش محتوای دیجیتالی در بالای مجلات دنیای واقعی برنامه هایی را تولید می کنند.
  • مسافران با کمک AR می توانند فقط با نشان دادن منظره یاب دوربین خود به سوژه ها به اطلاعات زمان واقعی مکان های تاریخی دسترسی پیدا کنند.
  • AR در توسعه برنامه های ترجمه که می تواند متن را به زبان های دیگر برای شما تفسیر کند، مفید است.
  • برنامه های مبتنی بر موقعیت مکانی AR اشکال عمده برنامه های AR هستند. کاربران می توانند به اطلاعات مربوط به نزدیکترین مکان ها نسبت به موقعیت فعلی دسترسی پیدا کنند. آنها می توانند اطلاعات مربوط به مکان ها را بدست آورند و بر اساس بررسی های کاربران انتخاب کنند.
  • با کمک موتور یونیتی، از AR برای توسعه بازی های 3D در real-time استفاده می شود.
آیا این نوشته را دوست داشتید؟
packt-hands-on-augmented-reality-with-arcore-and-unity

آموزش عملی واقعیت افزوده با ARCore و یونیتی


با افزایش تعداد مشتریانی که از تلفن همراه برای بازی های تعاملی استفاده می کنند، ارائه واقعیت افزوده و کنفرانس ها و ارائه های سه بعدی در بازار محبوبیت ...

1400/03/01 322 بازدید
pluralsight-swiftfest-boston-19-going-one-step-further-into-arkit-with-coreml-and-turi-create

کنفرانس SwiftFest Boston '19: یک قدم فراتر در ARKit با CoreML و Turi Create


مدرس Soojin Roo، آنچه ARKit می تواند با CoreML انجام دهد را با توسعه اولین اپلیکیشن واقعیت افزوده (AR) خود تحت عنوان Notable Me، توسعه بخشید. در این ک...

1400/01/31 295 بازدید
linkedin-ar-development-techniques-01-basic-concepts

تکنیک های توسعه واقعیت افزوده: مفاهیم اولیه


این دوره، به شما در مورد تکنیک های اساسی توسعه برنامه واقعیت افزوده با استفاده از Unity و AR Foundation می آموزد. مدرس دوره Parth Anand، ابتدا به شما ...

1400/01/16 475 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-ar-development-techniques-02-lighting-and-physics

تکنیک های توسعه واقعیت افزوده - بخش 2: نورپردازی و فیزیک


این دوره، دومین بخش از یک دوره چهار قسمتی، به شما در مورد نورپردازی و فیزیک در توسعه برنامه واقعیت افزوده در Unity آموزش می دهد. ابتدا توضیح می دهد که...

1400/01/11 365 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-ar-development-techniques-04-advanced-techniques

تکنیک های توسعه واقعیت افزوده - بخش 4: تکنیک های پیشرفته


مدرس Parth Anand، تکنیک های پیشرفته Unity برای توسعه برنامه واقعیت افزوده مانند racastast، برداشت دارایی از یک سرور از راه دور و ایجاد واقعیت افزوده ب...

1400/01/08 384 بازدید
linkedin-ar-development-techniques-03-recognition-and-tracking

تکنیک های توسعه واقعیت افزوده - بخش 3: تشخیص و ردیابی


این دوره، به شما در مورد ردیابی تصویر، ردیابی صورت، ردیابی دست و تشخیص اشیا در توسعه برنامه واقعیت افزوده در Unity آموزش می دهد. مدرس Parth Anand توضی...

1400/01/07 521 بازدید زیرنویس دارد
pluralsight-unity-ar-fundamentals

اصول واقعیت افزوده یونیتی


در این دوره، شما یاد خواهید گرفت که چگونه تولید برنامه های واقعیت افزوده را به سرعت شروع کنید. ابتدا، استفاده از حسگرهای داخلی دستگاه های تلفن همراه خ...

1399/09/01 1224 بازدید
pluralsight-droidcon-boston-19-augmenting-reality-from-fun-to-furnished

دوره Droidcon Boston '19: واقعیت افزوده: از سرگرمی تا تجهیز


در این سخنرانی، شما یاد خواهید گرفت که چگونه Wayfair کد AR موجود را برای ساخت ابزارهای مختلف در بالای آن، با هدف ارائه تجربه کاربری نرم و سرگرم کننده،...

1399/08/01 584 بازدید
pluralsight-creating-ar-visualizations-with-mesh-targeting-in-unity

ایجاد مصورسازی های واقعیت افزوده با هدفگذاری مش در یونیتی


شما در این دوره، توانایی همپوشانی داده های دیجیتال روی مدل های فیزیکی با استفاده از واقعیت افزوده را به دست می آورید. ابتدا می آموزید که چگونه داده ها...

1399/06/24 907 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-unity-and-vuforia-trying-on-watches-in-augmented-reality

آموزش Unity و Vuforia: تلاش برای نمایش در واقعیت افزوده


مدرس دوره Parth Anand شما را با مراحل ایجاد یک برنامه واقعیت افزوده آشنا می کند که به خریداران اجازه می دهد تا مدل های 3D را به صورت مجازی روی مچ دست ...

1399/04/14 1907 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-ar-for-ios-developers-realitykit-and-reality-composer

واقعیت افزوده (AR) برای توسعه دهندگان iOS با RealityKit و Reality Composer


در این دوره، مدرس Brian Advent نحوه ساخت سریع اپلیکیشن AR با RealityKit، تولید محتوا و تعاملات با Reality Composer، و چگونگی استفاده از Reality Compos...

1399/03/31 928 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-unity-ar-visualization-03-complex-interactivity

آموزش یونیتی - مصورسازی AR - بخش 3- تعامل پیچیده


در این دوره، شما می توانید اصول ساخت اپلیکیشن AR ساخته شده در دوره های قبلی Roger Miller - مدیریت قطعات 3بعدی در صنعت هوافضا - را یاد بگیرید و نحوه اش...

1399/03/30 1053 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-unity-ar-visualization-02-basic-interactivity

آموزش یونیتی - مصورسازی AR - بخش ۲ - تعامل اولیه


در اینجا می توانید نحوه ساخت عناصر رابط 3بعدی، سیستم های منو و گزینه ها و پیاده سازی ویژگی هایی مانند دستکاری شی مجازی را یاد بگیرید. همچنین، یاد بگیر...

1399/03/30 982 بازدید زیرنویس دارد
pluralsight-ar-interactions-and-worldspace-ui-in-unity

آموزش تعاملات AR و Worldspace UI در یونیتی


شما در این دوره، دانش بنیادی و توانایی ایجاد یک برنامه AR که از مجموعه کاملی از عناصر تعاملی بهره می برد را فرا خواهید گرفت. ابتدا، می آموزید که چگونه...

1399/02/15 1098 بازدید
skillshare-complete-arcore-arkit-gaming-developer-creating-multiplayer-games-in-augmented-reality

آموزش کامل توسعه دهنده بازی ARCore و ARKit - ایجاد بازی های گروهی در واقعیت افزوده


بازی های چند نفره واقعیت افزوده خود را با Apples ARKit و Googles ARCore بسازید! در این دوره از ARInterface استفاده می کنیم تا  ARKit و ARCore را در یک...

1399/02/05 1034 بازدید
linkedin-create-voice-controlled-ar-apps-2-build-a-real-estate-brochure

ساخت اپلیکیشن های واقعیت افزوده کنترل با صدا - ساخت بروشور املاک


در این بخش، با ایجاد بروشور املاک آغاز می گردد که می توان به عنوان افزونه تاثیرگذار به نمونه کار توسعه دهنده مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، نحوه شرح ...

1398/09/06 1465 بازدید زیرنویس دارد
packtpub-create-an-image-target-based-augmented-reality-experience-using-unity-3d-and-vuforia-7-video

استفاده از یونیتی سه بعدی و Vuforia 7، یک واقعیت افزوده مبتنی بر تصویر


در این دوره با کیت توسعه نرم افزار واقعیت افزوده Vuforia، پیکربندی و وارد کردن دارایی‌ها برای ساخت تجربه AR و موارد دیگر آشنا خواهید شد....

1398/09/05 1959 بازدید
packtpub-augmented-reality-projects-with-arcore-1-6

پروژه های واقعیت افزوده با ARCore 1.6


این دوره با توسعه پروژه واقعیت افزوده با ARCore 1.4 شروع می شود. شما از ویژگی های هسته آن استفاده خواهید کرد تا پروژه واقعیت افزوده خودتان را بسازید.ا...

1398/08/18 2412 بازدید
skillshare-build-location-based-augmented-reality-apps-with-mapbox

آموزش ساخت اپلیکیشن های واقعیت افزوده مبتنی بر لوکیشن با Mapbox


در این دوره با ایجاد اپلیکیشن واقعیت افزوده مبتنی بر لوکیشن، ایجاد Pokemon GO Clone مبتنی بر GPS با Mapbox آشنا می شوید. در این دوره از ARInterface و ...

1398/06/25 2525 بازدید
packtpub-build-a-classic-duck-hunting-game-in-augmented-reality-from-scratch

ساخت بازی کلاسیک شکار اردک در واقعیت افزوده از ابتدا


در این دوره با ساخت یک بازی کلاسیک در واقعیت افزوده با یونیتی آشنا خواهید شد. شما از Vuforia برای واقعیت افزوده بازی کمک خواهید گرفت....

1398/06/22 1399 بازدید