آموزش Unreal Engine

دسته بندی: آموزش ساخت بازی

آنریل انجین

در این صفحه می خوانید:

تاریخچه آنریل انجین

نسل اول موتور Unreal توسط Tim Sweeney، بنیانگذار Epic Games توسعه یافت. سوینی در سال 1995 شروع به نوشتن موتور برای تولید یک بازی کرد که بعدها به نام "First-person shooter" شناخته شد. پس از سالها توسعه، با انتشار بازی در سال 1998 شروع به کار کرد. Oculus VR در اکتبر 2016، در تلاش برای جذب توسعه دهندگان Unreal Engine، اعلام کرد که هزینه های حق امتیاز برای همه عناوین Oculus Rift Unreal که در فروشگاه آنها منتشر می شود را پرداخت می کند .

اپیک برای انتشار حالت آزاد "بازی نبرد رویال" در سپتامبر 2017 مجبور شد تعدادی اصلاحات در موتور Unreal Engine انجام دهد که به دنبال آن امکان رسیدگی به تعداد زیادی (تا 100) اتصال به سرور با حفظ پهنای باند بالا و بهبود ارائه یک دنیای بزرگ باز در بازی فراهم شد. اپیک این تغییرات را در بروز رسانی های آینده موتور آنریل اضافه خواهد کرد.

معرفی آنریل انجین

آنریل انجین یک موتور بازی سازی است که توسط Epic Games ساخته شده و برای اولین بار در سال 1998 عرضه شد. اگر چه در ابتدا برای بازی " First-person shooter " طراحی شده اما آن را با موفقیت در انواع ژانرهای مختلف و بازی های دیگر مورد استفاده قرار داده است. این موتور در زبان ++C نوشته شده است ودارای درجه بالایی از قابلیت انتقال و ابزاری است که امروزه بسیاری از توسعه دهندگان بازی استفاده می کنند. آخرین نسخه Unreal Engine 4 است که در سال 2014 منتشر شد. هدف بزرگ استفاده از تکنولوژی Unreal ساخت پایگاهی از کد بود که بتوان آن را از طریق نسل های مختلف بازی توسعه و بهبود داد.

ویژگی های آنریل انجین

Unreal Engine 4 یک مجموعه کامل از ابزارهای توسعه است که برای هر کسی که با فناوری های بلادرنگ کار می کند ساخته شده است. Unreal Engine 4 قابلیت ساخت برنامه های سازمانی و تجربه های سینمایی تا بازی های با کیفیت در کامپیوتر، کنسول، تلفن همراه، VR و AR را به شما می دهد. مجموعه ای از ابزارها توسعه دهندگان را قادر می سازد تا به سرعت ایده های خود را اجرا کنند و نتایج را بدون دست زدن به یک خط از کد ببینند.

از دیگر ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رندر Photoreal بلادرنگ
  • بدون کد گذاری نقشه ها را ایجاد کنید.
  • فریمورک چند نفره قدرتمند
  • VFX و شبیه سازی ذرات
  • افکت های Film-Quality و Post-Process
  • ویرایشگر انعطاف پذیر اشیاء
  • ابزارهای گسترده انیمیشن
  • ویرایشگر کامل در حالت VR
  • با استفاده از ویژگی Landscape Grass به طور خودکار محیط های بی نظیر خود را با انواع مختلف علف و گل ها پوشش دهید.
  • هوش مصنوعی پیشرفته
  • موتور صوتی آنریل
  • مرورگر محتوا
  • اکوسیستم Marketplace
  • توسعه پذیری بدون محدودیت

موتور بازی Unreal Engine در پلتفرم های زیر پشتیبانی می شود :

  • Microsoft Windows
  • macOS
  • Linux
  • SteamOS
  • HTML5
  • iOS
  • Android
  • Nintendo Switch
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • Magic Leap One
  • HTC Vive
  • Oculus Rift
  • PlayStation VR
  • Google Daydream
  • OSVR
  • Samsung Gear VR
  • HoloLens 2
آیا این نوشته را دوست داشتید؟