
- ارتقاء روابط یک تاجر با مشتریان فعلی یا قبلی خود و تشویق وفاداری مشتری و تکرار کسب و کار
- به دست آوردن مشتریان جدید و یا متقاعد کردن مشتریان فعلی برای خرید محصولی
- اضافه کردن آگهی به ایمیل های ارسال شده توسط شرکت های دیگر به مشتریان خود
- ردیابی بازده دقیق سرمایه گذاری
- دومین عنوان مؤثرترین تاکتیک بازاریابی آنلاین
- بیش از نیمی از کاربران اینترنت در یک روز معمولی ایمیل خود را بررسی می کنند
- ایمیل اجازه می دهد تا بازاریابان به مشتریان با پیام های شخصی، مرتبط و پویا دسترسی پیدا کنند
- ایمیل های معاملات الکترونیکی به کسب و کار اجازه می دهد به طور خودکار به رویداد های مهم مصرف کننده مانند خرید و یا رها کردن سبد خرید پاسخ دهند
- ایمیل مارکتینگ کم هزینه است
- ایمیل می تواند به طور خاص مصرف کننده ایده آل را مورد هدف قرار بدهد.
- اندازه گیری و انعطاف پذیری عملکرد