معرفی ایمیل مارکتینگ ایمیل مارکتینگ از زمان معرفی اینترنت به جهان تبدیل به یک ابزار ضروری برای کسب و کار شده است. ایمیل مارکتینگ یک نوع بازاریابی مستقیم است که از طریق پست الکترونیکی به عنوان وسیله ای برای ارتباط پیام های تجاری یا جمع آوری اطلاعات به مخاطبان استفاده می شود. در بیشتر موارد، هر ایمیل ارسال شده به یک مشتری بالقوه یا فعلی می تواند ایمیل مارکتینگ محسوب شود. هدف از ایمیل مارکتینگ:
- ارتقاء روابط یک تاجر با مشتریان فعلی یا قبلی خود و تشویق وفاداری مشتری و تکرار کسب و کار
- به دست آوردن مشتریان جدید و یا متقاعد کردن مشتریان فعلی برای خرید محصولی
- اضافه کردن آگهی به ایمیل های ارسال شده توسط شرکت های دیگر به مشتریان خود
- ردیابی بازده دقیق سرمایه گذاری
- دومین عنوان مؤثرترین تاکتیک بازاریابی آنلاین
- بیش از نیمی از کاربران اینترنت در یک روز معمولی ایمیل خود را بررسی می کنند
- ایمیل اجازه می دهد تا بازاریابان به مشتریان با پیام های شخصی، مرتبط و پویا دسترسی پیدا کنند
- ایمیل های معاملات الکترونیکی به کسب و کار اجازه می دهد به طور خودکار به رویداد های مهم مصرف کننده مانند خرید و یا رها کردن سبد خرید پاسخ دهند
- ایمیل مارکتینگ کم هزینه است
- ایمیل می تواند به طور خاص مصرف کننده ایده آل را مورد هدف قرار بدهد.
- اندازه گیری و انعطاف پذیری عملکرد