Lynda_Unity_5_UI

Unity یکی از جدیدترین و قدرتمند ترین نرم افزارهای ساخت بازی می باشد که یک محیط یکپارچه گرافیکی را به همراه متدهای اولیه توسعه بازی برای کاربران فراهم نموده است.

در این آموزش تصویری با رابط گرافیکی Unity 5 آشنا می شوید. در این دوره نحوه اضافه کردن اجزای جدید به Canvas ، کار با RectTransforms ، نحوه ایجاد تصاویر ، طراحی ظاهر  برنامه ، کار با منوها و سوئیچ ها را می آموزید.

این دوره آموزشی محصول موسسه Lynda است.

سرفصل های این دوره:

  • شروع کار با اجزای جدید
  • پوسته پوسته شدن بوم
  • بوم: فضای صفحه نمایش
  • بوم: فضای جهانی
  • کار با RectTransform
  • کنترل محور
  • کشش عناصر UI
  • عناصر UI تودرتو
  • کار با متن
  • ایجاد متن
  • کار با فونت
  • استفاده از متن خوب
  • ایجاد بافت فونت
  • اضافه کردن افکت ها
  • کار با متن در اسکریپت
  • کار با تصاویر
  • ایجاد یک تصویر
  • درک نوع تصویر و پر کردن
  • ایجاد تصاویر قطعه قطعه
  • کار با دکمه ها
  • ایجاد یک دکمه
  • سفارشی کردن جزء دکمه
  • دکمه های یک ظاهر طراحی شده
  • مدیریت ورودی UI
  • و….

عنوان دوره: Lynda Unity 5 UI

مدت دوره: 1 ساعت و 53 دقیقه

نویسنده: Jesse Freeman

توضیحات:

Lynda Unity 5 UI

Jesse Freeman
Intermediate
1h 53m

Unity's UI system provides game developers with tools for creating professional user interfaces, fast and efficiently. Watch these Unity tutorials to learn how to build simple screens for games'splash screens, level selection screens, or even high-score screens'with Unity 5. Jess Freeman covers the basic UI components, including RectTransforms, text, buttons, images, sliders, and toggles, and reviews methods for skinning each component for a look and feel that matches your game. Along the way, he shows how to use different UI components in C# scripts, which allow you to trigger game events and respond to user input.
Topics include:
Adding new components to the Canvas
Working with RectTransforms
Nesting UI elements
Adding rich text and effects to the UI
Creating images
Styling UI buttons
Handling input
Creating sliders
Controlling the layout of the screen
Adding toggles and dropdowns

Introduction
1m 7s
Welcome
38s
Using the exercise files
29s
1. The Canvas
14m 43s
Getting started with new components
3m 23s
The Canvas
2m 7s
Canvas scaling
4m 1s
Canvas: Screen space
1m 52s
Canvas: World space
3m 20s
2. Working with the RectTransform
13m 45s
Working with RectTransforms
2m 26s
Understanding anchors
2m 11s
Controlling the pivot
3m 14s
Stretching UI elements
1m 50s
Nesting UI elements
4m 4s
3. Working with Text
16m 25s
Creating text
1m 44s
Handling overflow
2m 54s
Working with fonts
1m 38s
Using rich text
2m 15s
Creating font textures
3m 1s
Adding effects
1m 54s
Working with text in scripts
2m 59s
4. Working with Images
7m 32s
Creating an image
2m 41s
Understanding image type and fill
2m 8s
Creating sliced images
2m 43s
5. Working with Buttons
11m 14s
Creating a button
2m 56s
Customizing the Button component
2m 38s
Understanding the event trigger
2m 51s
Styling buttons
2m 49s
6. Handling UI Input
8m 9s
The Input classes
2m 57s
Controlling UI navigation
5m 12s
7. Working with a Slider
8m 49s
Creating a slider
2m 21s
Controlling a slider in scripts
4m 4s
Styling sliders
2m 24s
8. Controlling Layout
18m 8s
Understanding horizontal and vertical layouts
3m 17s
Using layout elements
3m 34s
Modifying padding and spacing
1m 53s
Understanding grid layouts
3m 21s
Creating masks
3m 0s
Scrolling lists
3m 3s
9. Toggles, Dropdowns, and the Input Field
12m 18s
Creating a toggle and a toggle group
2m 58s
Working with toggle groups in scripts
4m 18s
Creating a dropdown
3m 12s
Creating an input field
1m 50s
Conclusion
51s
Next steps
51s