تبلیغات

آموزش Google Analytics برای افراد خلاق و حرفه ای

دسته بندی ها: سرویس های اینترنتی ، آموزش های پلورال سایت (Pluralsight) ، آموزش طراحی وب ، سرویس های گوگل ، آموزش گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

pluralsight-google-analytics-for-creative-professionals

این آموزش تصویری تکنیک های Google Analytics را برای افراد خلاق و حرفه ای آموزش می دهد.

این دوره آموزشی محصول Pluralsight است.

سرفصل های این مجموعه:

  • مرور درس
  • Google Analytics برای حرفه ای های خلاق
  • Google Analytics چیست و چرا باید از آن استفاده کنم؟
  • نصب و راه اندازی Google Analytics
  • راه اندازی حساب Google Analytics
  • گرفتن و سفارشی کد رهگیری
  • نصب و راه اندازی Google Analytics در یک وب سایت استاتیک با استفاده از Dreamweaver و یا براکت
  • نصب و راه اندازی Google Analytics با وردپرس دستی، و از طریق پلاگین
  • آموزش داشبوردGoogle Analytics
  • بررسی داشبورد Google Analytics
  • Admin: انتخاب Property، افزودن کاربران، و AdSense در مقابل AdWords
  • Admin قسمت 2: Botfiltering، جستجوی کوئری ها، و اهداف
  • سفارشی سازی: نصب یک بسته Report سفارشی
  • گزارش: بخش محتوا در نوار کناری
  • ناوبری پنجره داده اصلی و آشنایی با Nomenclature
  • تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبان
  • اتصال داده آنالیزی به رفتار مخاطبان
  • ساخت یک فرضیه از طریق نمای کلی مخاطبان
  • کاربران فعال و تجزیه و تحلیل همگروهی ها
  • پیگیری کاربران شخصی را با اکسپلورر کاربر
  • نحوه استفاده از قطعه بندی برای اصلاح اطلاعات جمعیتی و علایق
  • آشنایی با جذب کاربر
  • یادگیری در مورد کانال ها، منابع، و رسانه
  • ایجاد تمایز بین کانال ها- جستجوی بنیادی و مستقیم
  • آنلاک کردن منابع ترافیکی مبهم 'Dark Social'
  • استفاده از توابع عبارت منظم در Segments برای Kill Ghost Spam
  • کنسول جستجو - نظر اختصاص داده شده برای کمک به SEO
  • تولید و به اشتراک گذاری گزارش ها
  • ارسال گزارش از طریق ایمیل و تنظیم یادآورها
  • خروجی گرفتن از صفحات گسترده و ایجاد نمودار ها و گراف ها

عنوان دوره:Pluralsigh Google Analytics for Creative Professionals

نویسنده: David LaFontaine

سطح: مقدماتی

مدت دوره: 3 ساعت و 27 دقیقه

توضیحات:

https://www.pluralsight.com/courses/google-analytics-creative-professionals
Google Analytics for Creative Professionals

Beginner 3h 27m David LaFontaine

Learn how to meld your human intuition and creativity with the latest data-analysis techniques, and transform yourself into a "Creative Data Scientist." This course, Google Analytics for Creative Professionals, will show you how to read and analyze web traffic, explaining things so that even the most "numbers-phobic" creative can grasp the basic concepts. First, you'll learn how to install analytics on your site and configure it so you see only the information that you need, without getting distracted by things like "Ghost Spam" that clutter up your report. Next, you'll learn how to connect the cold, hard numbers to your creative efforts, so that you can grow your audience by giving them more of what they like -- without missing the crucial insights that only a creative professional can have. Finally, you'll learn how to produce and share reports within your organization. By the end of this course, you'll be able to use both data and human creativity to come up with innovative solutions, helping you to become a "Creative Data Scientist."

Course Overview 2m 2s Google Analytics for Creative Professionals 7m 51s What Are Google Analytics and Why Should I Use Them? 7m 51s Installing Google Analytics 35m 30s Setting up Your Google Analytics Account 8m 32s Getting and Customizing Your Tracking Code - Part 1 7m 1s Getting and Customizing Your Tracking Code - Part 2 3m 14s Installing Google Analytics into a Static Website Using Dreamweaver or Brackets 9m 43s Installing Google Analytics into WordPress Manually, and via Plugin 6m 57s Learning Google Analytics Dashboard 39m 25s Exploring the Google Analytics Dashboard 2m 38s Knowing Where You Are and Setting the Date Range 8m 8s Admin: Choosing Your Property, Adding Users, and AdSense vs. AdWords 9m 2s Admin Part 2: Botfiltering, Search Queries, and Goals 6m 36s Customization: Installing a Custom Report Bundle 3m 4s Reporting: Major Content Sections in the Sidebar 4m 46s Navigating the Main Data Window and Understanding Nomenclature 5m 8s Analyzing Audience Behavior 1h 3m Connect Analytics Data to Audience Behavior 5m 31s Building a Hypothesis via the Audience Overview Window 5m 45s Active Users and Cohort Analysis 7m 55s Track Individual Users with User Explorer 5m 44s How to Use Segmentation to Refine Demographics and Interests 8m 39s Geo and Behavior: Where They Are and What They Do 7m 54s Technology and Mobile: Telling You the Right Screen Size 8m 3s Benchmarking and Users Flow: How's the Competition Doing? 7m 24s On-page Analytics: The Presentations Design Themselves 6m 14s Understanding User Acquisition 44m 31s Learning About Channels, Sources, and Mediums 4m 21s Differentiating Between Channels - Organic Search and Direct 5m 49s Unlocking the Mysterious 'Dark Social' Traffic Sources 2m 40s Drilling Down to Track Who Goes Where 4m 43s Spotting the 'Ghost Spam' in Referrals 9m 14s Using RegEx Functions in Segments to Kill Ghost Spam 7m 35s Search Console - A View Dedicated to Helping SEO 5m 18s Social Acquisition: Sharing Is Caring, but Conversion Is Golden 4m 47s Generating and Sharing Reports 14m 55s Generating and Sharing Reports 1m 32s Sending Reports via Email and Setting Reminders 6m 44s Exporting Spreadsheets and Creating Charts and Graphs 6m 38s

آیا این نوشته را دوست داشتید؟
Pluralsight Google Analytics for Creative Professionals

پیشنهاد فرادرس

لینک های دانلود حجم فایل: 521.0MB Pluralsight Google Analytics for Creative Professionals_git.ir.rar