آموزش یوگا

یوگا تمرین ذهن و بدن است. سبک‌های مختلف یوگا حالت‌های فیزیکی، تکنیک‌های تنفسی و مدیتیشن یا آرامش را ترکیب می‌کنند. کلمه "یوگا" به معنای "اتحاد" است. یوگا ذهن را با بدن هماهنگ می کند. فواید یوگا هم جسمی و هم عاطفی است. یوگا تمرینی است که از دوران باستان وجود داشته است که ممکن است از هند سرچشمه گرفته شده باشد. یوگا شامل حرکت، مدیتیشن و تکنیک‌های تنفسی برای ارتقای سلامت ذهنی و جسمی است. یوگا قدرت، تعادل و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد. حرکات آهسته و تنفس عمیق باعث افزایش جریان خون و گرم کردن ماهیچه ها می شود، در حالی که گرفتن ژست می تواند باعث افزایش قدرت شود. پاتانجلی به عنوان پدر یوگای مدرن شناخته می شود. او یوگا سوتراها را نوشت که در مورد تئوری‌ها و شیوه‌های مختلفی که تحت علوم باستانی یوگی قرار دارند، صحبت می‌کند.

اگر در یوگا کاملاً تازه کار هستید و می‌خواهید به سریع‌ترین و آسان‌ترین روش یوگا یاد بگیرید، می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که فکر کنید: «آیا می‌توانم یوگا را خودم یاد بگیرم». بله از نظر فنی می توانید یوگا را خودتان یاد بگیرید. بهترین رویکرد برای یادگیری یوگا به تنهایی، یافتن یک دوره آنلاین آموزش یوگا با کیفیت بالا است.

ما دوره های مختلفی را که برای یادگیری یوگا نیاز دارید در مجموعه دوره های خود ارائه می دهیم و اگر می‌خواهید تجربه‌ای عالی در یادگیری یوگا داشته باشید، تنها کاری را به شما نشان خواهیم داد که می‌توانید انجام دهید. دوره های ویدیویی آنلاین ارزش زیادی ارائه می دهند، به شما امکان می دهند طبق برنامه خود تمرین کنید، و مهمتر از آن، ساختاری به تمرین شما می دهند. 

صرف نظر از سطح تخصص شما در یوگا، اگر به طور منظم تمرین می کنید، می توانید از سر تا پا احساس بهتری داشته باشید. در حین یادگیری، ناراحتی‌ هایی که در آساناهای یوگا تجربه می‌کنید بسیار رایج است، به خصوص اگر هنوز آنقدر انعطاف‌پذیر نیستید یا با ژست‌ها آشنایی ندارید. برخی از ژست ها ممکن است طبیعی به نظر برسند، در حالی که برخی دیگر چالش برانگیزتر هستند.

یوگا مزایای سلامت جسمی و روانی را برای افراد در هر سنی ارائه می دهد. و اگر در حال گذراندن یک بیماری، بهبودی پس از جراحی یا زندگی با یک بیماری مزمن هستید، یوگا می‌تواند بخشی جدایی ناپذیر از درمان شما باشد و به طور بالقوه بهبود را تسریع بخشد. یک درمانگر یوگا می‌تواند با بیماران کار کند و برنامه‌های فردی را تنظیم کند که با درمان‌های پزشکی و جراحی آنها همراه باشد. به این ترتیب، یوگا می تواند از روند درمان حمایت کند و به فرد کمک کند تا علائم را با تمرکز بیشتر و ناراحتی کمتر تجربه کند.

از دیگر مزایای یوگا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یوگا قدرت، تعادل و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد.
  • به تسکین کمردرد کمک می کند.
  • می تواند علائم آرتریت را کاهش دهد.
  • برای سلامت قلب مفید است.
  • شما را آرام می کند و به شما کمک می کند بهتر بخوابید.
  • می تواند به معنای انرژی بیشتر و خلق و خوی آرام تر باشد.
  • به مدیریت استرس کمک می کند.
  • شما را با یک جامعه حمایت کننده مرتبط می کند.
  • باعث ارتقای خودمراقبتی بهتر می شود.
نظرتون درباره این نوشته چیه؟ عالیه بد نیست خوب نبود