آموزش مدیریت پروژه

آنچه در این صفحه می خوانید:

مدیریت پروژه چیست؟

مدیریت پروژه عملی برای شروع، برنامه ریزی، اجرا، کنترل و بستن کار تیم برای دستیابی به اهداف خاص و برآورده شدن معیارهای موفقیت خاص در زمان مشخص است. چالش اصلی مدیریت پروژه رسیدن به کلیه اهداف پروژه در محدودیت های معین است. این اطلاعات معمولاً در مستندات پروژه، که در ابتدای فرآیند توسعه ایجاد می شود، توصیف می شود. محدودیت های اصلی دامنه، زمان، کیفیت و بودجه است. چالش دوم و بلند پروازانه تر بهینه سازی تخصیص ورودی های لازم و استفاده از آنها برای تحقق اهداف از پیش تعریف شده است.

هدف از مدیریت پروژه تولید یک پروژه کامل است که مطابق با اهداف مشتری باشد. در بسیاری از موارد، هدف مدیریت پروژه نیز شکل دادن یا اصلاح مختصر مشتری است تا بتواند بتواند اهداف مشتری را برطرف سازد. پس از مشخص شدن اهداف مشتری، آنها باید بر تمام تصمیمات گرفته شده توسط سایر افراد درگیر در پروژه تأثیر بگذارند، به عنوان مثال، مدیران پروژه، طراحان، پیمانکاران و پیمانکاران فرعی. پروژه یک تلاش موقت است که به منظور تولید محصول، خدمات یا نتیجه منحصر به فرد با یک شروع و پایان مشخص (معمولاً محدود به زمان، و غالباً با تأمین بودجه یا کارکنان) انجام می شود که برای دستیابی به اهداف و اهداف منحصر به فرد به طور معمول برای ایجاد تغییرات مفید انجام می شود. در عمل، مدیریت چنین رویکردهای تولیدی متمایز مستلزم توسعه مهارت های فنی متمایز و استراتژی های مدیریتی است.

تاریخچه مدیریت پروژه

تا سال 1900، پروژه های مهندسی عمران به طور کلی توسط معماران خلاق، مهندسان و استادان سازنده اداره می شدند، به عنوان مثال، ویتروویوس (قرن اول قبل از میلاد مسیحی)، کریستوفر رن (1632-1723)، توماس تلفورد (1757-1834) و ایزامدار برونل ( 1806-1859). این اشخاص در دهه 1950 سازمان ها شروع به اعمال سیستماتیک ابزارها و تکنیک های مدیریت پروژه برای پروژه های مهندسی پیچیده کردند. به عنوان یک رشته، مدیریت پروژه از چندین زمینه کاربردی شامل ساخت و ساز عمران، مهندسی و فعالیت های دفاعی سنگین توسعه یافته است. دو پیشوای مدیریت پروژه، هنری گانت، به نام پدر برنامه ریزی و تکنیک های کنترل است که به خاطر استفاده از نمودار گانت به عنوان ابزاری برای مدیریت پروژه و هنری فیول برای ایجاد پنج کارکرد مدیریتی که پایه و اساس بدنه دانش مرتبط با مدیریت پروژه و برنامه را تشکیل می دهند مشهور است. هر دو گانت و فایول دانش آموزان تئوری های مدیریت فردی فردریک وینسلو تیلور بودند. کار او پیشرو ابزارهای نوین مدیریت پروژه از جمله ساختار تجزیه کار (WBS) و تخصیص منابع است. دهه 50 آغاز دوره مدیریت مدرن پروژه بود که در آن زمینه های اصلی مهندسی جمع می شوند تا به عنوان یکی کار کنند. مدیریت پروژه به عنوان یک رشته متمایز ناشی از رشته مدیریت با مدل مهندسی شناخته شد. در سال 1969، مؤسسه مدیریت پروژه (PMI) در ایالات متحده آمریکا شکل گرفت.

رویکرد های مدیریت پروژه

یک مطالعه 2017 نشان داد که موفقیت هر پروژه بستگی به این دارد که چگونه چهار جنبه اصلی با پویایی متنی مؤثر بر پروژه هماهنگ هستند، این ها به چهار P معرفی می شوند:

  • پروژه (Plan): فعالیت های برنامه ریزی و پیش بینی.
  • فرآیند (Process): رویکرد کلی به کلیه فعالیت ها و مدیریت پروژه.
  • افراد (People): از جمله پویایی در مورد نحوه همکاری و برقراری ارتباط.
  • قدرت (Power): خطوط اقتدار، تصمیم گیرندگان، سازمان سنجی، سیاست های اجرای و موارد مشابه.

برای سازماندهی و انجام فعالیت های پروژه از جمله روش های مرحله ای، سبک، تکراری و افزایشی رویکردهای مختلفی وجود دارد. برای برنامه ریزی پروژه، چندین برنامه پسوند نیز وجود دارد، به عنوان مثال، بر اساس نتایج (محصول محور) یا فعالیت ها (مبتنی بر فرایند). صرف نظر از متدولوژی مورد استفاده، باید در مورد اهداف کلی پروژه، جدول زمانی و هزینه و همچنین نقش ها و مسئولیت های کلیه شرکت کنندگان و ذینفعان توجه جدی داشته باشید.

مدیریت تحقق مزایا

مدیریت تحقق مزایا (BRM) تکنیک های مدیریت عادی پروژه را از طریق تمرکز بر نتایج (مزایا) یک پروژه به جای محصولات یا خروجی ها افزایش می دهد و سپس اندازه گیری میزان وقوع آن برای نگه داشتن یک پروژه. این امر می تواند با تحقق الزامات / خروجی های توافق شده اما عدم تحقق مزایای آن الزامات، به کاهش ریسک یک پروژه کامل منجر شود.علاوه بر این، شیوه های BRM هدف از ایجاد همبستگی بین نتایج پروژه و استراتژی های تجاری است. اثربخشی این شیوه ها با تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیوه های BRM اثرگذار بر موفقیت پروژه از دیدگاه استراتژیک در کشورها و صنایع مختلف است. نمونه ای از ارائه یک پروژه به الزامات ممکن است موافقت با تحویل یک سیستم رایانه ای باشد که داده های کارمندان را پردازش کرده و سوابق کارمندان، تعطیلات و کارمندان را مدیریت می کند. براساس BRM، توافق نامه ممکن است برای کاهش مشخص ساعت کارکنان مورد نیاز برای پردازش و نگهداری داده های کارکنان باشد.

مدیریت پروژه زنجیره ای بحرانی

مدیریت پروژه های زنجیره ای بحرانی (CCPM) کاربردی از تئوری محدودیت ها (TOC) برای برنامه ریزی و مدیریت پروژه ها است و به منظور مقابله با عدم قطعیت های ذاتی در مدیریت پروژه ها، ضمن در نظر گرفتن محدودیت منابع (مهارت های بدنی، انسانی) طراحی شده است. هدف افزایش جریان پروژه ها در سازمان (توان عملیاتی) است. با استفاده از سه مرحله اول از پنج مرحله متمرکز TOC، محدودیت سیستم برای کلیه پروژه ها و همچنین منابع مشخص می شود. برای بهره برداری از این محدودیت، وظایف زنجیره بحرانی نسبت به سایر فعالیت ها اولویت دارد.

مدیریت ارزش کسب شده

نمودار ارزش کسب شده مقدار برنامه ریزی شده، ارزش واقعی، هزینه واقعی و واریانس آنها در درصد را نشان می دهد. این روش در شبیه سازی مدیریت پروژه SimulTrain استفاده می شود. مدیریت ارزش کسب شده (EVM) مدیریت پروژه را با تکنیک هایی برای بهبود نظارت بر پروژه گسترش می دهد. این پیشرفت پروژه را به سمت تکمیل از نظر کار و ارزش (هزینه) نشان می دهد. Earned Schedule افزونه ای برای تئوری و عملکرد EVM است.

مدیریت پروژه های تکراری و افزایشی

در مطالعات انتقادی مدیریت پروژه، خاطرنشان شده است که رویکردهای مرحله ای برای پروژه هایی که در مقیاس بزرگ و چند شرکت بوده و دارای الزامات نامشخص، مبهم و یا سریع در حال تغییر و یا افرادی که دارای درجه ریسک بالایی هستند، مناسب نیستند و فن آوری های سریع در حال تغییر مخروط عدم قطعیت برخی از این موارد را توضیح می دهد زیرا برنامه ریزی های انجام شده در مرحله اولیه پروژه از درجه بالایی از عدم اطمینان رنج می برد. این امر به ویژه صحیح می شود که توسعه نرم افزار اغلب تحقق یک محصول جدید یا جدید است. این پیچیدگی ها با رویکرد اکتشافی یا تکراری تر و افزایشی بهتر اداره می شوند. چندین مدل از مدیریت پروژه تکراری و افزایشی تکامل یافته اند، از جمله آنها می توان به مدیریت پروژه Agile، متد توسعه سیستم پویا، مدیریت پروژه اکستریم و مهندسی نوآوری اشاره کرد.

رویکرد مرحله ای

رویکرد فاز یا مرحله ای به مراحل کوچکتر تجزیه می شود و کار را از طریق یک سری مراحل مشخص برای اتمام مدیریت می کند. به طور معمول شامل پنج منطقه فرآیند، چهار مرحله به علاوه کنترل است، اگرچه می تواند متفاوت باشد:

  • شروع
  • برنامه ریزی و طراحی
  • ساخت و ساز
  • نظارت و کنترل
  • تکمیل یا بسته شدن

بسیاری از صنایع از تغییرات مختلف این مراحل پروژه استفاده می کنند و نامشخص نیست که مراحل برای تغییر نام های مناسب در سازمان تغییر نام یابد. به عنوان مثال، هنگام کار بر روی یک طرح و ساخت و ساز از آجر و ملات، پروژه ها به طور معمول از طریق مراحل مانند پیش برنامه ریزی، طراحی مفهومی، طراحی شماتیک، توسعه طراحی، نقشه های ساختمانی (یا اسناد پیمانکاری) و مدیریت ساخت و ساز پیشرفت خواهند کرد. در حالی که رویکرد مرحله ای برای پروژه های کوچک و تعریف شده خوب کار می کند، اغلب منجر به چالش یا عدم موفقیت در پروژه های بزرگتر می شود، یا پروژه هایی که پیچیده تر هستند یا ابهامات، موضوعات و ریسک بیشتری دارند.

مدیریت تولید پروژه

مدیریت تولید پروژه استفاده از مدیریت عملیات برای تحویل پروژه های سرمایه است. فریمورک مدیریت تولید پروژه براساس پروژه ای به عنوان دیدگاه سیستم تولید است که در آن پروژه ورودی ها (مواد اولیه، اطلاعات، نیروی کار، کارخانه و ماشین آلات) را به خروجی ها (کالاها و خدمات) تبدیل می کند.

برنامه ریزی مبتنی بر محصول

برنامه ریزی مبتنی بر محصول یک رویکرد ساختاری برای مدیریت پروژه است که مبتنی بر شناسایی کلیه محصولات (تحویل پروژه) است که در دستیابی به اهداف پروژه نقش دارند. به این ترتیب، یک پروژه موفق را به جای فعالیت یا وظیفه محور به عنوان خروجی محور تعریف می کند. متداول ترین اجرای این روش PRINCE2 است.

مهارت های مدیریت پروژه

دانستن تئوری مدیریت پروژه، اما بدون مهارت استفاده از آنچه می دانیم بی فایده است. به طور مشابه، داشتن ابزارها و تکنیک های مناسب، اما بدون مهارت استفاده بهتر از آنها بی معنی است. بنابراین برای اینکه واقعاً مدیر پروژه های خوبی بشویم، باید مهارت های مدیریت پروژه خود را در جایی که تئوری، تجربه و دانش کاربردهای مناسب در یک خانواده شاد جمع می شوند، یاد بگیریم!

رهبری

اگر چیزی را از سال ها پروژه های پیشرو آموخته ایم، این است که رهبری عالی برای داشتن یک مدیر پروژه خوب یک مهارت اساسی است. نقش رهبری ما به معنای رهبری و مدیریت تیم ها است. ایجاد چشم انداز، ایجاد انگیزه در تیم، خدمت به آن ها، مربیگری آن ها و الهام بخشیدن به دیگران. ما به عنوان مدیران پروژه، از منظر استراتژیک و عملیاتی رهبری می کنیم، ما بینش را برقرار می کنیم و تیم (و سازمانی) را خریداری می کنیم، درگیری را حل می کنیم، اهداف را تعیین می کنیم و عملکرد را ارزیابی می کنیم و مطمئن می شویم که اعضای تیم ابزار، پول، فضا و غیره که برای انجام کارها نیاز دارند. اما رهبر بودن فقط به معنای ایجاد یک احساس خوب برای تیم های ما نیست، ما باید فرایند را عملی کنیم و همه را در تیم نگه داریم. هر پروژه به یک رهبر نیاز دارد که از روند، تیم و مشتری پشتیبانی کند.

ارتباطات

یكی از مهارت های اساسی مدیریت پروژه توانایی برقراری ارتباط خوب، فهم و درک است. ارتباطات عالی و اساسی هر رابطه است و بنابراین اثربخشی ارتباطات مدیر پروژه نه تنها بر تیم پروژه بلکه مشتری و ذینفعان نیز تأثیر دارد.

مهارت های برنامه ریزی

برنامه ریزی مناسب یعنی همه چیز از متا گرفته تا میکرو. یک برنامه ریزی آشکار در مقیاس بزرگ وجود دارد که ما باید برای ایجاد برنامه های جلسات عالی، بیانیه های کار، تخمین ها، جدول زمانی، برنامه های منابع و خلاصه ها، به سمت واقعی تر، برنامه ریزی روز خود، که می خواهید برای اولین بار د مورد آن صحبت کنید، برنامه ریزی کنید و اینکه چگونه می خواهید وقت خود را برای به روز نگه داشتن اسناد وضعیت خود اختصاص دهید. برنامه ریزی شامل یافتن راه هایی برای انجام کارهایی است که شما باید در حد امکان کار کنید. میزان برنامه ریزی شما به طور مستقیم می تواند توانایی موفقیت پروژه را تحت تأثیر قرار دهد. مهم نیست که چقدر در اجرای برنامه خوب باشید، بدون اینکه بتوانید یک پروژه را به درستی برنامه ریزی کنید، این پروژه موفق نخواهد شد.

مدیریت زمان

به عنوان مدیران پروژه، بخش عظیمی از شغل ما تعیین و ارتباط برقرار کردن چگونگی گذراندن وقت دیگران است. اما آگاه بودن از نحوه مدیریت وقت خودمان نیز به همان اندازه مهم است. نقل قول استیون کاوی، "دشمن بهترین ها خوب است" وقتی صحبت از مدیر زمان پروژه می شود، واقعاً خوب است. یک میلیون و یک چیز خوب وجود دارد که می توانستید انجام دهید، اما یک مدیر خوب پروژه می داند که فقط چند مورد در رده "بهترین ها" قرار می گیرند و این چند چیز همان چیزی است که باید برای اولین بار در روز بیاید. دانستن چه موقع گفتن "نه" یک مهارت مهم مدیریت پروژه است.

مدیریت ریسک

وقتی پروژه ها برای برنامه ریزی نمی روند، مدیران پروژه همیشه یک هدف آسان هستند. صرف نظر از شرایط، همه تعجب می كنند كه آیا مدیر پروژه می توانست پیش از شروع مسئله، خطر را پیش بینی كرده و از خطر پیشگیری كند. حامیان مالی پروژه از غافلگیری ها متنفر هستند و مدیریت ریسک خوب یکی از راه های اجتناب از شگفتی ها به ویژه موارد نامطبوع است. خطرات غالباً فوری نیستند، به این معنی که بسیاری از مدیران پروژه نتوانند خطرات را آنطور که باید جدی بگیرند. با کنترل ریسک می توانید در صدر پروژه خود بمانید و تا آنجا که می توانید در مقابل آن بطور فعال عمل کنید. مهارت مدیریت ریسک مؤثر واقعاً بر اساس تجربه است، این را می داند که چه اشتباهی می تواند انجام شود و داشتن فروتنی برای پرسیدن از تیم خود را نیز شامل می شود . بدیهی است که شما ابتدا باید خطر را شناسایی کنید و هرچه زودتر این کار را انجام دهید، شانس خود را برای جلوگیری از بروز خطر بهتر خواهید کرد.

مهارت های مذاکره

مدیریت پروژه تا حدودی شبیه به سیاست است. غالباً گروه متفاوتی از افراد، اغلب با علایق رقیب، جمع می کند و کار ما این است که این علائق مختلف را در همان صفحه بدست آوریم تا بتوانیم اهداف پروژه را محقق کنیم. به عبارت دیگر، یک مدیر پروژه خوب باید یک مذاکره کننده عالی باشد. به عنوان مدیران پروژه، ما می توانیم هر روز در مورد همه صحبت کنیم. این که آیا ما در مورد منابع خود از طرف مدیران پروژه در حال مذاکره هستیم، برای پشتیبانی از مدیریت ارشد مذاکره می کنیم، با تامین کنندگان شخص ثالث یا با مشتری ها مذاکره می کنیم، همیشه علائم مختلفی وجود دارد که باید آنها را امتحان کنیم. کلید مذاکره موفقیت آمیز "پیروزی" بدون آتش زدن هیچ پل است. از این گذشته، بر خلاف مذاکرات فروش، ما معمولاً خوش شانس نیستیم که اگر شرایط مناسب نباشد، فقط می توانیم از معامله دور شویم. باید یک میانه پیدا کنیم.

تخصص در موضوع

حتی اگر فکر می کنید این مهارت های مدیریت دیگر پروژه را فرا گرفته اید، تخصص موضوع همیشه زمینه ای برای رشد است زیرا دنیای دیجیتال خیلی سریع در حال حرکت است. همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد یک مدیر خوب پروژه باید به اندازه کافی بداند که ابتدا با یک برنامه و سپس اجرای و مدیریت صحیح آن اقدام کند و تیم را به سمت موفقیت سوق دهد. مدیران مؤثر پروژه باید درباره کارهایی که تیم هایشان انجام می دهند، سیستم عامل ها و سیستم هایی را که تیم استفاده می کنند، و امکانات و محدودیت های آن را بدانید تا بتوانید مکالمات هوشمندانه و آگاهانه ای با مشتری، تیم، ذینفعان و تأمین کنندگان داشته باشید. شما باید دانش کاملی از روند تحویل داشته باشید و درک کنید که چگونه و چرا این کار انجام شده است، حتی اگر کار شما در واقع فنی نباشد.

نرم افزار های مدیریت پروژه

نرم افزار مدیریت پروژه (PMS) توانایی کمک به برنامه ریزی، سازماندهی و مدیریت ابزار منابع و توسعه تخمین منابع را دارد. بسته به پیچیده بودن نرم افزار، می تواند برآورد و برنامه ریزی، کنترل هزینه و مدیریت بودجه، تخصیص منابع، نرم افزار همکاری، ارتباطات، تصمیم گیری، مدیریت کیفیت و اسناد و مدارک یا سیستم های مدیریت را مدیریت کند. امروزه، تعداد زیادی نرم افزار مدیریت پروژه کامپیوتر و مرورگر مبتنی بر و راه حل های نرم افزاری مدیریت قرارداد وجود دارد و تقریباً در هر نوع مشاغل کاربردهایی پیدا می کنند. مدیریت پروژه ها طی یک دهه گذشته بطور فزاینده ای پیچیده شده است. این اغلب منجر به پروژه های بزرگ (بخصوص تعهدات مربوط به فناوری اطلاعات) می شود که به پایان رسیده، بودجه بیش از حد و با بازده پایین تر از پیش بینی سرمایه گذاری منجر می شود. متخصصان مشاغل غالباً به یک سیستم مدیریت پروژه تکیه می کنند تا به آنها کمک کند تا بر چندین تلاش نظارت کنند. به همین ترتیب، شرکت ها امروز با شناسایی جنبه های ناکام یک پروژه با استفاده از نرم افزار ردیابی زمان که تاریخ های تکمیل هر مرحله از پروژه را پیش بینی می کند، می توانند به راحتی ریسک را کاهش دهند.

Trello

Trello یک نرم افزار مدیریت پروژه است که یک ابزار همکاری بصری را ارائه می دهد. این سیستم از تابلوها و کارت هایی استفاده می کند که به تیم ها امکان می دهد تا یک دیدگاه مشترک در مورد پروژه های اختصاص داده شده ایجاد کنند. محدودیتی برای تعداد تابلو ها، کارت ها یا تیم هایی که یک سازمان می تواند ایجاد کند وجود ندارد. کارت ها را می توان برای اختصاص وظایف بکشید و به تابلوها رها کرد، به همه اعضای تیم اجازه می دهد کارهایی را که انجام می شود و مکان هایی که پروژه ها در دامنه روند هستند مشاهده کنند. کارت ها می توانند کدگذاری شده، برچسب، فیلتر شده یا بایگانی شده باشند.

Basecamp

Basecamp مبتنی بر وب است و روی سرورهای این شرکت اجرا می شود. به روزرسانی ها با رابط بصری و جذاب، بصورت خودکار هستند. Basecamp تقریباً با هر قالب رایانشی که امروزه در دنیای تجارت از جمله PC ،Mac ،iPhone / iPad و Android کاربرد دارد، سازگار است و از طریق ایمیل نیز قابل دسترسی است. تحویل نرم افزاری آن به عنوان سرویس (SaaS) به معنای دسترسی به آن از طریق یک اتصال اینترنتی به هرجای جهان است. تمام ویژگی هایی که انتظار دارید در یک ابزار مدیریت پروژه به خوبی ساخته شده باشد گنجانده شده است و پیکربندی Basecamp برای نیازهای خاص شما آسان است. علاوه بر این، تعداد زیادی از ادغام ها، برنامه ها و افزودنی های شخص ثالث برای Basecamp و از طریق Basecamp در دسترس هستند تا بیشتر این تجربه را براساس نیازهای شما تنظیم کنند. این شرکت با ایجاد API به آسانی و انتشار برنامه های توسعه یافته توسط کاربر و شخص ثالث، توسعه را تشویق می کند. برای پشتیبانی از محصول و کاربران خود، Basecamp همچنین کلاس های آنلاین رایگان را به صورت هفتگی و همچنین جلسات منظم پرسش و پاسخ زنده ارائه می دهد. اشتراک ماهانه با 20 دلار در هر ماه شروع می شود و هیچ محدودیتی در تعداد کاربران وجود ندارد، قیمت بسته بسته به تعداد پروژه های پشتیبانی شده و فضای ذخیره سازی تعیین می شود.

Asana

Asana ابزاری برای مدیریت کار است که به تیم ها کمک می کند تا بدانند چه کسی تا کی انجام می دهد. با استفاده از وب یا برنامه های تلفن همراه، تیم ها می توانند کلیه کارهای خود را با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، همکاری و سازماندهی کنند. Asana طراحی شده برای ساده سازی کار و مدیریت پروژه تیم، مکانی را فراهم می کند که می توانید در مورد پروژه ها و وظایف مشترک، رهگیری، مدیریت و اظهار نظر کنید، به روزرسانی های خودکار را در مورد کارهایی که برای شما مهم است (بدون اطلاع رسانی ایمیل دیگر)، تعیین تاریخ های موعد، پیگیری کنید. پیشرفت پروژه، همکاری با هم تیمی ها و موارد دیگر.

CA Clarity PPM

مجموعه نرم افزار CA Clarity CA Technologies، به کاربران خود اجازه می دهد شبکه های پیچیده IT را مدیریت و امن کنند و از خدمات تجاری Agile پشتیبانی کنند. نرم افزار CA Clarity PPM توسط تعدادی از رهبران صنعت مانند هواپیمایی آمریکایی استفاده می شود. CA Technologies به عنوان یکی از 100 شرکت نوآورانه فوربس در سال 2011، به ارائه راه حل های مدیریت فناوری اطلاعات برای پاسخگویی به نیازهای پیچیده و متنوع صنعت از طریق نرم افزارهای نوآورانه و راه حل های SaaS برای مدلهای تجاری در حال توسعه اختصاص داده شده است. نرم افزار CA Technologies با بسیاری از کارکردهای تجاری مانند مدیریت وظیفه و برنامه ریزی به شما کمک می کند، با این حال CA Clarity PPM بیشتر کار می کند تا از حداکثر بهره وری و بهره وری اطمینان حاصل شود. CA Open Workbench یک برنامه مبتنی بر ویندوز است که برای استفاده آفلاین طراحی شده است.

JIRA

JIRA یک نرم افزار cross-platform و ردیابی اشکال با قابلیت ها و ویژگی های پیشرفته مدیریت پروژه است. JIRA برای هر اندازه شرکت مناسب است و برای همه تیم های همکاری و مدیران پروژه بسیار با ارزش است. JIRA به تیم شما کمک می کند تا اطلاعات خود را به اشتراک بگذارد و دیگران را به صورت یکپارچه درگیر کند، مسائل مربوط به صفحه های Agile را با گردش کار Agile سفارشی نمایش دهد، کار Kanban را در محدوده پیشرفت انجام دهد و برنامه ریزی کارآیی آنها را بررسی کند و اعضای خود را با وظایف مشخصی اختصاص دهد، با همکاران خود با استفاده از ابزارهای ویرایش مشترک کار کند و نظارت کند.

Microsoft Project

به عنوان خالق سیستم عامل ویندوز ، شرکت مایکروسافت یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در دنیای محاسبات است. طی چند دهه گذشته، این شرکت برای توسعه طیف کاملی از محصولات و خدمات نرم افزاری از ویندوز حرکت کرده است. محصولات مایکروسافت شامل سیستم عامل های رایانه ها، سرورها و تلفن ها، برنامه های سرور، برنامه های بهره وری، برنامه های کاربردی برای راه حل های تجاری، نرم افزار دفتر مدیریت پروژه، ابزارهای مدیریت دسکتاپ و سرورها و بازی های ویدیویی است. این شرکت همچنین محصولات و خدمات مبتنی بر ابر را شامل می شود، از جمله بینگ، مایکروسافت آفیس 365، سرویس مدیریت ارتباط با مشتری آنلاین مایکروسافت دینامیک CRM آنلاین و سرویس پلتفرم آژور و پایگاه داده. این شرکت در سراسر جهان با دفاتر در بیش از 100 کشور جهان فعالیت می کند.

گواهینامه های مدیریت پروژه

در پشت هر پروژه موفق فناوری اطلاعات، یک مدیر پروژه ماهر خواهید یافت. از به روزرسانی های سخت افزاری و نرم افزاری گرفته تا تکه های امنیتی در حال انجام، توسعه برنامه ها و معرفی نرم افزارها، مدیران پروژه تیم های شما را بر روی کار و تولید مفید نگه می دارند. تقریباً هر حرفه ای IT می تواند از اضافه کردن گواهینامه مدیریت پروژه به لیست اطلاعات IT خود بهره ببرد.این گواهینامه ها به شما نشان می دهد که دانش، برنامه ریزی، بودجه، اجرا، تحویل و سپس گزارش در مورد ابتکارات فناوری اطلاعات را دارید.

گواهینامه های برتر مدیریت پروژه:

  • PMP: Project Management Professional
  • CAPM: Certified Associate in Project Management
  • CSM: Certified ScrumMaster
  • CompTIA Project+ certification
  • PRINCE2 Foundation/PRINCE2 Practitioner
  • CPMP: Certified Project Management Practitioner
  • Associate in Project Management
  • MPM: Master Project Manager
  • PPM: Professional in Project Management
  • PMITS: Project Management in IT Security
  • Certified Project Director
  • CPM: Certified Project Manager (IAPM)
نظرتون درباره این نوشته چیه؟ عالیه بد نیست خوب نبود