آموزش کسب و کار

آنچه در این صفحه می خوانید:

معرفی کسب و کار (Business)

کسب و کار فعالیتی است که با تولید یا خرید و فروش کالاها و یا خدمات زندگی خود را می سازید و یا درآمد کسب می کنید. به عبارت ساده تر، "هرگونه فعالیت یا شرکتی است که برای سودآوری انجام می شود. این بدان معنا نیست که یک شرکت، کارخانه، طرح مشارکتی یا سازمان های رسمی از این دست باشد، بلکه می تواند از یک شغل عابر خیابانی گرفته تا جنرال موتورز باشد."

داشتن یک نام تجاری، نهاد تجاری را از مالک جدا نمی کند، به این معنی که صاحب مشاغل عهده دار و مسئول بدهی های ناشی از تجارت است. این اصطلاح غالباً به صورت محاوره ای (اما نه توسط وكلا و نه توسط مقامات دولتی) برای مراجعه به یك شركت استفاده می شود. از طرف دیگر یک شرکت یک حقوقی جداگانه است و مسئولیت محدود و همچنین نرخ مالیات شرکت را در اختیار شما قرار می دهد. ساختار شرکت برای راه اندازی پیچیده تر و گران تر است اما محافظت و مزایای بیشتری را برای مالک ایجاد می کند.

انسان ها به طور مداوم در فعالیت های خاصی به منظور رفع نیازهای نامحدود خود، فعالیت می کنند. هر روز ما به طور مستقیم یا غیرمستقیم با کلمه "کسب و کار" یا "بازرگان" آشنا می شویم. امروزه کسب و کار بخش مهمی از دنیای مدرن شده است. کسب و کار یک فعالیت اقتصادی است که با تولید و توزیع کالا و خدمات مداوم و منظم برای رضایت خواسته های انسانی مرتبط است. همه ما به غذا، لباس و پناهگاه نیاز داریم. ما همچنین بسیاری از نیازهای خانگی دیگری را در زندگی روزمره داریم که خواستار رفع آنها هستیم. برای مثال مغازه دار از عمده فروش، عمده فروش از تولید کنندگان محصول تهیه می کند. مغازه دار، عمده فروش، تولید کننده، در حال کسب و کار هستند و بنابراین آنها به عنوان بازرگان نامیده می شوند. اصطلاح کسب و کار به معنای تولید مداوم و توزیع کالاها و خدمات با هدف کسب سود در شرایط نامطلوب بازار است.

ایده کسب و کار (Business)

ایده تجاری مفهومی است که می تواند برای منافع مالی مورد استفاده قرار گیرد که معمولاً متمرکز بر یک محصول یا خدماتی است که می تواند با پول ارائه شود. یک ایده، پایه و اساس هرم است وقتی که صحبت از تجارت به عنوان یک کل می شود.

ویژگی های یک ایده تجاری امیدوار کننده عبارتند از:

نوآوری

برای مشاغل، این می تواند به معنای: ایجاد ایده های جدید، توسعه محصول جدید از طریق تحقیق و توسعه یا بهبود خدمات موجود باشد. نوآوری می تواند کانون اصلی یک کسب و کار باشد و این می تواند در صورت اجرای صحیح ایده های خود به رشد و تبدیل شدن به رهبر بازار کمک کند. مشاغل متمرکز بر نوآوری معمولاً کارآمدتر، مقرون به صرفه و پربازده هستند. نوآوری موفقیت آمیز را باید در استراتژی تجارت بگنجانید، جایی که بتوانید فرهنگ نوآوری ایجاد کنید و حل خلاقانه مشکلات را پیش ببرید.

در زیر نمونه هایی از نوآوری آورده شده است:

  • اپل در سال 1997 یک شرکت 2 میلیارد دلاری بود، سپس در سال 2015 به عنوان یک نتیجه از نوآوری ناشی از Macbook، iPod، iPad و iPhone به یک ارزش 700 میلیارد دلاری رسید.
  • تسلا یک ماشین الکتریکی با زیبایی و کارایی استثنایی ساخت که به ساخت شرکت اتومبیل های الکتریکی الکتریکی کمک می کند 33 میلیارد دلار سرمایه داشته باشد و درآمد 54 درصدی از سال 2014 داشته باشد.
  • اوبر در سال 2009 تاسیس شد و با ایده ساده و در عین حال غیرمعمول خود برای گرفتن تاکسی با فشار دادن یک دکمه که انقلابی کاملاً در نحوه رزرو تاکسی ایجاد کرده است، فقط در مدت 6 سال به یک شرکت 50 میلیارد دلاری تبدیل شده است.

این شرکت های موفق مبتنی بر نوآوری محکم ساخته شده اند و می توانیم دریابیم که در مدت کوتاهی که بوده اند یا روی نوآوری متمرکز شده اند، چقدر ارزشمند شده اند. وقتی ارزش تسلا با جنرال موتورز مقایسه می شود، می بینیم که ارزش بازار جنرال موتورز امروز 53.98 میلیارد دلار است که شرکت از 1908 در آن فعالیت می کند در حالی که تسلا در سال 2003 تاسیس شده و 50٪ از ارزش جنرال موتورز را در 12 سال بدست آورده است.

پیشنهاد فروش منحصر به فرد

یک نقطه فروش منحصر به فرد (USP) عاملی است که باعث می شود یک شرکت یا یک محصول از طریق رقبا متمایز باشد. قیمت گذاری، کیفیت، خدمات به مشتری یا نوآوری. هر شرکت موفق یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) دارد. USP را می توان از طریق عنصر اولین حضور در بازار ایجاد کرد، به عنوان مثال، Uber اولین شرکتی بود که از طریق اپلیکیشن موبایل اجازه استقبال از تاکسی را داد. از آنجا که اوبر ابتدا به این بازار رسیده بود، دارای USP بود و از این رو مشتریان وفاداری را پذیرا شد. با این حال؛ با کپی کردن رقابت شدید از مدل تجاری اوبر، اوبر مجبور شده است خدمات خود را از طریق نوآوری توسعه دهد.

حل مسئله

ایده های تجاری که مشکلات را حل می کنند برای توسعه جهان اساسی هستند و شرکت هایی مانند Curemark یکی از افرادی است که این کار را انجام می دهد. Curemark یک شرکت بیوتکنولوژی است که توسط جوآن فالون تاسیس شده است، که متوجه شد بسیاری از کودکانی که تحت درمان قرار داشتند از نظر آنزیمی برای پردازش پروتئین کم بودند و از آن زمان او کار خود را رها کرده و برای حل این مشکل Curemark را ساخته است. Curemark اکنون 50 میلیون دلار سرمایه جمع کرده و در راه حل مشکلی است که واقعاً وجود دارد.

سودآوری

سودآوری توانایی کسب و کار در تولید درآمد در مقایسه با هزینه های آن در مدت زمان مشخص است. این احتمالاً مهمترین جنبه هر ایده تجاری در طولانی مدت است، زیرا این همان چیزی است که باعث می شود یک تجارت زنده بماند تا بتواند تأثیری که دارد داشته باشد. ایده های سودآور نیاز به یک جریان درآمد قوی در برابر هزینه های آن دارند و این باعث ایجاد موفقیت در تجارت می شود، با این حال، برخی از شرکت ها از این حرف سرپیچی می کنند و ضرر می کنند، با این وجود هنوز ایده های تجاری استثنایی هستند که ارزش میلیاردی دارند.

  • Snapchat با وجود ضرر 10 میلیارد دلار ارزیابی می شود، به دلیل پتانسیل درآمدزایی که بر اساس 100 میلیون کاربر روزمره برنامه ایجاد کرده است.
  • Uber 50 میلیارد دلار ارزیابی شده است و 417 میلیون دلار ضرر عملیاتی دارد. با وجود این، سرمایه گذاران به دلیل پتانسیلی که شرکت در بلندمدت دارد، همچنان مایل به ارائه مبالغ زیادی برای تأمین بودجه شرکت هستند.

یک ایده تجاری اغلب با خالق آن مرتبط می شود که برای راه اندازی به بازار و ایجاد مزیت رقابتی نیاز به شناسایی ارزش پیشنهادی کسب و کار دارد.

طرح های کسب و کار (Business)

آموزش کامل کسب و کار

طرح کسب و کار یک سند رسمی مکتوب است که شامل اهداف تجاری، روش های دستیابی به این اهداف و بازه زمانی لازم برای دستیابی به این اهداف است. همچنین ماهیت تجارت، اطلاعات پیشین سازمان، پیش بینی های مالی سازمان و راهبردهایی که قصد دارد برای دستیابی به اهداف اعلام شده اجرا کند. به طور کامل، این سند به عنوان یک نقشه راه که جهت تجارت را فراهم می کند، عمل می کند. برای کسب وام بانکی یا نوع دیگری از تأمین مالی، برنامه های تجاری مکتوب معمولاً لازم است.

طرح کسب و کار ممکن است داخلی یا خارجی متمرکز شده است. برنامه های متمرکز بر خارج، اهدافی را تهیه می کنند که برای ذینفعان خارجی، به ویژه ذینفعان مالی مهم هستند. این برنامه ها معمولاً دارای اطلاعات دقیق در مورد سازمان یا تیمی است که برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کند. با وجود نهادهای انتفاعی، ذینفعان خارجی شامل سرمایه گذاران و مشتریان می شوند، برای افراد غیر انتفاعی، ذینفعان خارجی به اهدا کنندگان و مشتریان مراجعه می کنند، برای سازمان های دولتی، سهامداران خارجی مودیان، آژانس های دولتی با سطح بالاتر و نهادهای وام دهنده بین المللی مانند صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، آژانس های اقتصادی مختلف سازمان ملل و بانک های توسعه ای.

برنامه های تجاری متمرکز در داخل اهداف میانی را که برای رسیدن به اهداف خارجی مورد نیاز است، هدف قرار می دهند. اینها ممکن است توسعه یک محصول جدید، یک سرویس جدید، یک سیستم IT جدید، تغییر ساختار مالی، نوسازی کارخانه یا بازسازی سازمان را پوشش دهند. یک طرح تجاری متمرکز در داخل کشور، اغلب همراه با کارت امتیازی متعادل یا لیستی از عوامل مهم موفقیت تدوین می شود. این اجازه می دهد تا موفقیت برنامه با استفاده از اقدامات غیرمالی ارزیابی شود.

برنامه های تجاری که اهداف داخلی را شناسایی و هدف قرار می دهند، اما فقط راهنمایی کلی در مورد چگونگی تحقق آنها را ارائه می دهند، برنامه های استراتژیک نامیده می شوند.

برنامه های عملیاتی اهداف یک سازمان داخلی، کارگروه یا بخش را توصیف می کند. برنامه های پروژه، که بعضاً به عنوان چارچوب های پروژه شناخته می شوند، اهداف یک پروژه خاص را توصیف می کنند. آنها همچنین ممکن است جایگاه پروژه را در اهداف بزرگتر استراتژیک سازمان مورد توجه قرار دهند.

فعالیت های کسب و کار (Business)

کسب و کار شامل فعالیت های زیر است:

حسابداری

حسابداری، اندازه گیری و پردازش و ارتباط اطلاعات مالی درباره اشخاص اقتصادی مانند مشاغل و شرکت ها است. رشته مدرن توسط ریاضیدان ایتالیایی لوکا پاسیولی در سال 1494 تأسیس شده است. حسابداری، که به آن "زبان تجارت" نیز می گویند، نتایج فعالیت های اقتصادی یک سازمان را اندازه گیری می کند و این اطلاعات را برای کاربران مختلف از جمله سرمایه گذاران، طلبکاران، و مدیران فراهم می کند. اصطلاحات "حسابداری" و "گزارشگری مالی" اغلب به عنوان مترادف استفاده می شوند.

دارایی، مالیه، سرمایه گذاری

امور مالی حوزه ای است که به مطالعه سرمایه گذاری می پردازد. این حوزه شامل جریان دارایی ها و بدهی ها در طول زمان در شرایط مختلف عدم اطمینان و ریسک است. امور مالی همچنین می تواند به عنوان علم مدیریت پول تعریف شود. هدف مالی این است که دارایی ها را بر اساس سطح ریسک و نرخ بازده مورد انتظارشان قیمت گذاری کنند. امور مالی را می توان به سه زیر گروه مختلف تقسیم کرد: امور مالی عمومی، مالی شرکت ها و امور مالی شخصی.

تولید

عبارت است از تولید کالاهایی برای استفاده یا فروش با استفاده از نیروی کار و ماشین آلات، ابزارها، فرآوری شیمیایی و بیولوژیکی یا فرمولاسیون انجام می شود. این اصطلاح ممکن است به طیف وسیعی از فعالیت های انسانی، از صنایع دستی گرفته تا فناوری پیشرفته اشاره داشته باشد، اما بیشتر در تولید صنعتی کاربرد دارد، که در آن مواد اولیه در مقیاس بزرگ به کالاهای نهایی تبدیل می شوند.

بازاریابی

بازاریابی توسط انجمن بازاریابی آمریکا به عنوان "فعالیت، مجموعه موسسات و فرآیندهای ایجاد، برقراری ارتباط، تحویل، و مبادله پیشنهادات تعریف شده است که برای مشتریان، شرکا، و جامعه به طور کلی ارزش دارد" تعریف شده است. این اصطلاح از معنای اصلی توسعه یافته است که به معنای واقعی کلمه برای رفتن به بازار برای خرید یا فروش کالاها یا خدمات است. تاکتیک های بازاریابی شامل تبلیغات و همچنین تعیین قیمت محصول می باشد. با پیشرفت تکنولوژی، بازاریابی بیشتر به طبقه ای به نام بازاریابی دیجیتال تقسیم می شود. این بازاریابی محصولات و خدمات با استفاده از فناوری های دیجیتال است.

تحقیق و توسعه

تحقیق و توسعه به فعالیت هایی در ارتباط با نوآوری شرکت یا واحد فعالیتی اشاره دارد. تحقیق و توسعه مرحله اول توسعه خدمات یا محصول جدید بالقوه را تشکیل می دهد. انجام تحقیقات و مدیریت بسیار دشوار است زیرا ویژگی اصلی تحقیق این است که محققان از قبل دقیقا نمی دانند که چگونه می توانند نتیجه مطلوب را بدست آورند.

ایمنی

جراحات سالانه میلیاردها دلار برای شرکت ها هزینه ایجاد می کند. مطالعات نشان داده اند که چگونه پذیرش شرکت و اجرای سیستم های جامع مدیریت ایمنی و بهداشت، باعث کاهش حوادث، هزینه های بیمه و مطالبات جبران خسارت کارگران می شود. فناوری های جدید، مانند دستگاه های ایمنی پوشیدنی و آموزش ایمنی آنلاین موجود، به منظور ترغیب کارفرمایان به سرمایه گذاری و کاهش هزینه های مربوط به حفاظت از کارکنان خود، توسعه یافته اند.

فروش

فعالیت هایی است که مربوط به فروش یا تعدادی کالاها یا خدمات فروخته شده در یک بازه زمانی معین است. فروش غالباً با تمام خطوط مشاغل یکپارچه شده و برای موفقیت یک شرکت مهم است.

فرم های تشکیل کسب و کار (Business)

اشکال مالکیت مشاغل بر حسب صلاحیت متفاوت است، اما چندین نهاد مشترک وجود دارد:

  • مالکیت شخصی: مالکیت شخصی که به عنوان تنها یک معامله گر شناخته می شود، متعلق به یک نفر است و به نفع آنها فعالیت می کند. مالک کسب و کار را به تنهایی اداره می کند و ممکن است کارمندانی را استخدام کند. یک مالک اختصاصی مسئولیت نامحدودی درمورد کلیه تعهداتی که توسط تجارت ایجاد شده است، خواه از هزینه های عملیاتی و یا قضاوت در مورد تجارت باشد. کلیه دارایی های شغل متعلق به مالک است.
  • مشارکت: مشارکت یک تجارت است که متعلق به دو یا چند نفر است. در بیشتر اشکال مشارکت، هر یک از شرکا مسئولیت نامحدودی در قبال بدهی های صورت گرفته توسط تجارت دارند. سه نوع شایع ترین مشارکت های انتفاعی عبارتند از مشارکت های عمومی، مشارکت های محدود و مشارکت های با مسئولیت محدود.
  • شرکت: صاحبان یک شرکت دارای مسئولیت محدود هستند و تجارت دارای شخصیت حقوقی جداگانه ای از صاحبان آن است. شرکت ها می توانند دولتی یا خصوصی باشند و می توانند یا برای سود یا به عنوان سازمان های غیرانتفاعی سازمان دهند. یک شرکت خصوصی و انتفاعی با مالکیت متعلق به سهامداران آن است که یک هیئت مدیره را برای هدایت شرکت و استخدام کارمندان مدیریت خود انتخاب می کنند. یک شرکت خصوصی و انتفاعی با مالکیت خصوصی می تواند توسط گروه کوچکی از افراد یا به صورت عمومی با سهام معامله شده عمومی در بورس سهام برگزار شود.
  • تعاونی: که اغلب به عنوان "تعاونی" خوانده می شود، تعاونی یک تجارت با مسئولیت محدود است که می تواند به عنوان سود یا غیر انتفاعی سازماندهی کند. تعاونی با یک شرکت متفاوت است زیرا اعضای آن است، نه سهامدار، و آنها در تصمیم گیری مشترک هستند. تعاونی ها معمولاً به عنوان تعاونی های مصرف کننده یا تعاونی های کارگر طبقه بندی می شوند. تعاونی ها برای ایدئولوژی دموکراسی اقتصادی اساسی هستند.
  • شرکت های با مسئولیت محدود (LLC)، مشارکت های با مسئولیت محدود و سایر انواع خاص سازمان های تجاری با انجام مشاغل تحت یک شرکت حقوقی جداگانه با حمایت های قانونی خاص، از صاحبان یا سهامداران خود در مقابل شکست کسب و کار محافظت می کنند. در مقابل، مشاغل بدون شرکت یا افرادی که به تنهایی کار می کنند، معمولاً به اندازه محافظت نمی شوند.
  • حق خصوصی: حق رای دادن سیستمی است که در آن کارآفرینان حق باز کردن و اداره یک تجارت از یک شرکت بزرگتر را خریداری می کنند. حق خصوصی در ایالات متحده گسترده است و یک منبع بزرگ اقتصادی است. یکی از دوازده مشاغل خرده فروشی در ایالات متحده حق خصوصی است و 8 میلیون نفر در این مشاغل حقوقی کار می کنند.
  • شرکتی محدود به ضمانت: معمولاً در مواردی که شرکت ها برای اهداف غیرتجاری، مانند کلوپ ها یا خیرین تشکیل می شوند، استفاده می شود. اعضای پرداخت تضمین مبلغ معینی (معمولاً اسمی) را تضمین می کنند که شرکت در انحلال ورشکستگی شرکت کند، اما در غیر این صورت، هیچ حقوقی در رابطه با شرکت ندارند. این نوع شرکت در انگلیس متداول است. یک شرکت محدود با ضمانت ممکن است با یا بدون داشتن سرمایه سهم باشد.
  • شرکتی محدود شده توسط سهام: رایج ترین شکل شرکتی که برای مشاغل تجاری استفاده می شود. به طور خاص، یک شرکت محدود "شرکتی است که در آن مسئولیت هر یک از سهامداران محدود به مبلغی است که به صورت جداگانه سرمایه گذاری می شود" با این که شرکت ها "متداول ترین نمونه یک شرکت محدود" است. این نوع شرکت در انگلیس و بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان متداول است. شرکتی محدود به سهام ممکن است یک شرکت باشد:
  1. شرکت بازرگانی عمومی
  2. شرکت خصوصی
  • شرکتی محدود به ضمانت با سرمایه سهم: یک شرکت ترکیبی، معمولاً در جایی که شرکت برای اهداف غیرتجاری تشکیل می شود، استفاده می شود، اما فعالیت های شرکت تا حدودی توسط سرمایه گذاران که انتظار بازگشت دارند تأمین می شود.

شرکت ها همچنین برای اهداف قانونی و نظارتی گاه به شرکت های دولتی و شرکت های خصوصی متمایز می شوند. شرکت های عمومی شرکت هایی هستند که سهام آنها می توانند در بورس اوراق بهادار معامله شوند. شرکت های خصوصی سهام معاملاتی عمومی ندارند و غالباً محدودیت هایی در نقل و انتقال سهام دارند. در برخی از حوزه های قضایی، شرکت های خصوصی حداکثر تعداد سهامداران را دارند.

نرم افزار های کسب و کار (Business)

نرم افزار تجاری، نرم افزار یا مجموعه برنامه های رایانه ای است که برای انجام کارکردهای مختلف تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. این برنامه های تجاری برای افزایش بهره وری، اندازه گیری بهره وری و انجام دقیق سایر عملکردهای تجاری استفاده می شوند.

به طور کلی، نرم افزارهای شغلی احتمالاً برای تأمین نیازهای یک تجارت خاص ایجاد شده است، بنابراین به آسانی قابل انتقال به یک محیط تجاری متفاوت نیست، مگر اینکه ماهیت و عملکرد آن یکسان باشد. با توجه به نیازهای منحصر به فرد هر کسب و کار، نرم افزار خارج از قفسه بعید است که نیازهای یک شرکت را به طور کامل برطرف کند. اما، در صورت نیاز به راه حل در قفسه، با توجه به ملاحظات زمانی یا پولی، احتمالاً به سطح سفارشی سازی نیاز است. استثنائات، بسته به مشاغل مورد نظر وجود دارد، و تحقیقات کامل همیشه قبل از اینكه متعهد به راه حل های مختلف شوید، مورد نیاز است.

برخی از برنامه های تجاری تعاملی هستند، یعنی آنها رابط کاربری گرافیکی دارند و کاربران می توانند داده ها را پرس و جو کنند یا آنها را تغییر دهند و فوراً نتایج را مشاهده کنند. آن ها همچنین می توانند گزارش را فوراً اجرا کنند. برخی از برنامه های تجاری در حالت دسته ای اجرا می شوند: آنها تنظیم شده اند تا بر اساس یک رویداد یا زمان از پیش تعیین شده اجرا شوند و یک کاربر تجاری نیازی به شروع آنها یا نظارت بر آنها ندارد.

انواع مختلفی از کاربران در محیط کسب و کار یافت می شوند و می توان آنها را با استفاده از یک ماتریس کوچک، متوسط ​​و بزرگ طبقه بندی کرد:

  • بازار كسب و كار كوچك معمولاً از نرم افزار حسابداري منازل و اداری مانند LibreOffice، Microsoft Office يا GSuite تشكيل شده است.
  • شرکت متوسط ​​یا کوچک و متوسط ​​(SME) دارای طیف گسترده ای از برنامه های نرم افزاری است، اعم از حسابداری، گروهی، مدیریت ارتباط با مشتری، سیستم های مدیریت منابع انسانی، مدیریت روابط برون سپاری، مدیریت روابط برون سپاری، نرم افزار مبدا وام، نرم افزار سبد خرید، نرم افزار خدمات میدانی و سایر برنامه های افزایش بهره وری.
  • بخش آخر برنامه های نرم افزاری سطح سازمانی را شامل می شود، مانند برنامه هایی در زمینه برنامه ریزی منابع سازمانی، مدیریت محتوای شرکت (ECM)، مدیریت فرایندهای تجاری (BPM) و مدیریت چرخه محصول. این برنامه ها از نظر وسعت گسترده هستند و اغلب با ماژول هایی همراه هستند که عملکردهای بومی را اضافه می کنند یا عملکرد برنامه های رایانه ای شخص ثالث را در خود جای می دهند.

مایکروسافت اوت لوک (Outlook)

Microsoft Outlook یک مدیر اطلاعات شخصی مایکروسافت است که به عنوان بخشی از مجموعه مایکروسافت آفیس موجود است. در درجه اول یک برنامه ایمیل، که آن نیز شامل تقویم، مدیر وظیفه، مدیر تماس، یادداشت برداری، ژورنال و مرور وب می باشد. همچنین می تواند به عنوان یک برنامه مستقل مورد استفاده قرار گیرد یا می تواند با Microsoft Exchange Server و Microsoft SharePoint Server برای چندین کاربر در یک سازمان، مانند صندوق های پستی و تقویم های مشترک، پوشه های عمومی Exchange، لیست های شیرپوینت و برنامه های نشست کار کند. مایکروسافت همچنین برنامه های تلفن همراه را برای اکثر سیستم عامل های موبایل از جمله iOS و اندروید منتشر کرده است. توسعه دهندگان همچنین می توانند با استفاده از مایکروسافت ویژوال استودیو، نرم افزارهای سفارشی خود را که با Outlook و کامپوننت های آفیس کار می کند، بسازند. علاوه بر این، دستگاه های ویندوز فون می توانند تقریباً تمام داده های Outlook را با Outlook Mobile همگام سازی کنند.

آفیس 365

Office 365 یک خط از سرویس های اشتراک است که توسط مایکروسافت به عنوان بخشی از خط تولید مایکروسافت آفیس ارائه می شود. این برند شامل برنامه هایی است که امکان استفاده از مجموعه نرم افزار Microsoft Office را در طول عمر اشتراک و همچنین نرم افزار مبتنی بر ابر به عنوان محصول خدماتی برای محیط های تجاری از جمله میزبان Exchange Server،Skype برای Business Server و SharePoint فراهم می کند. تمام برنامه های Office 365 شامل بروزرسانی های خودکار در نرم افزار مربوطه بدون هزینه اضافی است، برخلاف لایسنس های معمولی برای این برنامه ها، در نسخه های جدید نیاز به خرید یک لایسنس جدید دارید.

مایکروسافت آفیس (Microsoft office)

مایکروسافت آفیس یا بسته نرم افزاری آفیس، مجموعه ای از نرم افزارهایی است که هر کدام نقش مهمی در انجام ساده تر و بهتر کارها ایفا می کنند. مایکروسافت آفیس بر روی سیستم عامل های مایکروسافت، ویندوز و مک او اس اجرا می شود. تا کنون نسخه های بسیاری از آن به بازار عرضه گردیده است.

کلیک ویو (QlikView)

QlikView یک بستر کشف کسب و کار است که self-service BI خود را برای همه کاربران مشاغل سازمان ها فراهم می کند. با QlikView، می توانید داده ها را تجزیه و تحلیل کرده و از اکتشافات داده خود برای پشتیبانی از تصمیم گیری استفاده کنید. QlikView به شما امکان می دهد تا به سؤالات خود بپرسید و به آنها پاسخ دهید و مسیرهای خود را دنبال کنید و این شما و همکارانتان را قادر می سازد تا به طور مشترک تصمیم گیری کنند.

QlikView یک برنامه هوشمند کسب و کار است که به سازمان های بزرگ و کوچک در کشف داده ها کمک می کند. بیش از 30،000 سازمان از QlikView برای درک داده ها و بکارگیری از QlikView در تصمیم گیری استراتژیک استفاده می کنند. QlikView اطلاعات را به صورت بصری ارائه می دهد که زمینه را برای داده ها در فرمت غنی اما ساده فراهم می کند.

در هسته QlikView موتور نرم افزاری ثبت شده ما قرار دارد که نمایش داده های جدیدی از پرواز را ایجاد می کند. QlikView داده ها را فشرده می کند و آن را در حافظه نگه می دارد، جایی که برای کاوش های فوری توسط چندین کاربر در دسترس است. برای مجموعه داده های بسیار بزرگ برای جا افتادن در حافظه، QlikView مستقیماً به منبع داده متصل می شود. QlikView بدون در نظر گرفتن مکانی که در آن ذخیره شده است، یک تجربه انجمنی مشترک در تمام داده های مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل ارائه می دهد. می توانید از هر جایی شروع کنید و به هر کجا بروید. و محدود به مسیرهای از پیش تعیین شده یا داشبورد از پیش تنظیم شده نیست.

مایکروسافت بیزتاک سرور (Biztalk server)

BizTalk یک نوآوری صنعتی است که مایکروسافت برای ترویج زبان نشانه گذاری XML به عنوان زبان مبادله اطلاعات مشترک برای تجارت الکترونیک و ادغام برنامه در اینترنت تولید کرد. BizTalk می گوید که رشد تجارت الکترونیکی نیازمند کسب و کار با استفاده از فناوری های مختلف کامپیوتری است تا وسیله ای برای به اشتراک گذاشتن داده ها باشد. پذیرش XML به عنوان یک پلتفرم خنثی برای نمایش داده های ارسال شده بین رایانه ها، گروه BizTalk دستورالعمل هایی را که به عنوان فریمورک BizTalk شناخته می شوند، برای نحوه انتشار طرح (ساختار داده های استاندارد) در XML و نحوه استفاده از پیام های XML برای ادغام برنامه های نرم افزاری ارائه داده است.

شیرپوینت (Sharepoint)

SharePoint یک بستر مشترک مبتنی بر وب است که با Microsoft Office ادغام می شود. SharePoint در سال 2001 راه اندازی شد و در درجه اول به عنوان یک سیستم مدیریت پروژه و ذخیره اسناد به فروش می رسد، اما این محصول بسیار قابل تنظیم است و استفاده از آن در سازمان ها بسیار متفاوت است. مایکروسافت اظهار داشت که شیرپوینت دارای 190 میلیون کاربر در 200 هزار سازمان است. سازمان ها از SharePoint برای ایجاد وب سایت استفاده می کنند. شما می توانید از آن به عنوان مکانی مطمئن برای ذخیره، سازماندهی، به اشتراک گذاری و دسترسی به اطلاعات از هر وسیله ای استفاده کنید.

ادوبی کانکت (Adobe Connect)

AdobeConnect یک ابزار همکاری است که شامل کنفرانس های ویدئویی، به اشتراک گذاری برنامه، رای گیری زنده، چت، وایت برد و سخنرانی ها می باشد. شما می توانید دسکتاپ خود را برای میزبانی کنفرانس های زنده و همزمان با گروه های کوچکی یا بزرگ استفاده کنید. با استفاده از Adobe Connect، شما و سایر شرکت کنندگان در جلسه می توانند به یک جلسه زنده و آنلاین در هر نقطه از جهان بپیوندند، تا زمانی که یک مرورگر، افزونه فلش پلیر و یک اتصال به اینترنت داشته باشید. یک جلسه می تواند به اندازه دو یا چندصد نفر شرکت کننده داشته باشد.

اتاق جلسه یک برنامه آنلاین است که شما با استفاده از مرورگر وب خود برای پیوند به یک URL خاص پیوسته اید. یک اتاق جلسه Adobe Connect قبل از زمان جلسه برنامه ریزی شده وجود دارد و پس از زمان جلسه برنامه ریزی شده، همچنان ادامه دارد. اتاق جلسه را می توان بارها و بارها استفاده کرد. میزبان میتواند جلسه اتاق را بین جلسات برنامه ریزی شده باز یا بسته کند. اگر اتاق جلسه بین جلسات باز باشد، می توانید در هر زمان برای مشاهده محتوا یا ملاقات با سایر اعضای گروه وارد اتاق شوید.

اتودسک InfraWorks

Autodesk InfraWorks یک پلتفرم برنامه ریزی و طراحی است که مهندسان را قادر می سازد به سرعت و به آسانی به اهداف طراحی اولیه در یک محیط واقعی و متنی برسند و قدرت تصمیم گیری های مشارکت کننده و تصمیم گیری در مورد تیم را افزایش می دهد. این نرم افزار قابلیت مدل سازی اتوماتیک و پیشرفته 3D را با تکنولوژی مبتنی بر وب و قابلیت های عمودی تخصصی برای مهندسان زیرساخت با ابزار طراحی مفهومی جذاب در صنعت را به ارمغان می آورد.

پاور بی آی (Power BI)

Power BI یک سرویس تجزیه و تحلیل تجاری است که توسط مایکروسافت ایجاد شده است. هدف آن برای ارائه تجسمات تعاملی و قابلیت های هوش تجاری با یک رابط کاربری ساده برای کاربران نهایی جهت ایجاد گزارش ها و داشبورد است.

Microsoft Power BI برای یافتن بینش در داده های سازمان استفاده می شود. Power BI می تواند به اتصال مجموعه داده های متفاوت، تبدیل و تمیز کردن داده ها به یک مدل داده کمک کند و یا نمودارهایی را برای ارائه تصویری از داده ها ایجاد کند. همه این موارد را می توان با سایر کاربران Power BI در سازمان به اشتراک گذاشت.

مدل های داده ایجاد شده از Power BI می توانند به روش های مختلفی برای سازمان ها مورد استفاده قرار گیرند، از جمله گفتن داستان از طریق نمودارها و تجسم داده ها و بررسی سناریوهای "چه می شود اگر" در داده ها مورد استفاده قرار می گیرید. گزارشات BI Power همچنین می تواند به سؤالات در Real-time پاسخ دهد و از پیش بینی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که بخش ها از معیارهای تجاری استفاده می کنند.

نظرتون درباره این نوشته چیه؟ عالیه بد نیست خوب نبود