آموزش آفیس 365

دسته بندی: آموزش آفیس (Microsoft office)

آفیس 365

آنچه در این صفحه می خوانید :

آفیس 365 چیست؟

Office 365 یک خط از سرویس های اشتراک است که توسط مایکروسافت به عنوان بخشی از خط تولید مایکروسافت آفیس ارائه می شود. این برند شامل برنامه هایی است که امکان استفاده از مجموعه نرم افزار Microsoft Office را در طول عمر اشتراک و همچنین نرم افزار مبتنی بر ابر به عنوان محصول خدماتی برای محیط های تجاری از جمله میزبان Exchange Server ،Skype برای Business Server و SharePoint فراهم می کند. تمام برنامه های Office 365 شامل بروزرسانی های خودکار در نرم افزار مربوطه بدون هزینه اضافی است، برخلاف لایسنس های معمولی برای این برنامه ها، در نسخه های جدید نیاز به خرید یک لایسنس جدید دارید.

پس از آزمایش نسخه بتا که از اکتبر 2010 آغاز شد، در ژوئن 2011 مایکروسافت، Office 365 را به عنوان جانشین مجموعه آنلاین بهره وری کسب و کار مایکروسافت راه اندازی کرد، که در ابتدا با هدف کاربران شرکتی انجام شد. با انتشار مایکروسافت آفیس 2013، مایکروسافت Office 365 را گسترش داد تا برنامه های جدیدی را با هدف انواع مختلف مشاغل به همراه برنامه های جدید با هدف مصرف کنندگان عمومی از جمله مزایای متناسب با خدمات مصرف کننده مایکروسافت مانند OneDrive (که ادغام آن با Office مهم بود) گسترش دهد.

در سه ماهه چهارم سال مالی 2017، درآمد Office 365 برای اولین بار از فروش مجوزهای متداول نرم افزار Microsoft Office پیشی گرفت.

ویژگی های آفیس 365

Office 365 شامل تعدادی از محصولات و سرویس ها است. همه اجزای Office 365 را می توان از طریق پورتال آنلاین مدیریت و پیکربندی کرد. کاربران می توانند به صورت دستی یا از یک فایل CSV اضافه شوند یا Office 365 را می توان برای ورود به سیستم با یک فهرست فعال محلی با استفاده از سرویس فدراسیون اکتیو دایرکتوری تنظیم کرد. تنظیمات پیشرفته تر و ویژگی های دیگر نیاز به استفاده از اسکریپت های PowerShell دارد.

سرویس های میزبانی(Hosted services)

برنامه های شغلی و سازمانی برای Office 365 امکان دسترسی به نسخه های میزبان ابری سیستم عامل های سرور Office را بر روی یک نرم افزار به عنوان سرویس پایه، از جمله شیرپوینت، Exchange ،Skype for Business و مجموعه برنامه های وب مبتنی بر مرورگر فراهم می کند. با استفاده از قابلیت OnePrive for Business SharePoint، هر کاربر 1 ترابایت از فضای ذخیره آنلاین نیز دریافت می کند. برخی از برنامه ها همچنین شامل فضای نامحدود ذخیره سازی شخصی برای هر کاربر است. نسخه های Home برای آفیس 365 شامل پیشرفت های برتر برای سرویس های آنلاین در سطح مصرف کننده مایکروسافت از جمله 1 ترابایت ذخیره سازی OneDrive برای هر کاربر و همچنین 60 دقیقه مکالمه تلفنی در هر ماه در سرویس Skype VoIP است.

Outlook

سرویس ایمیل، مدیریت کار، برنامه تقویم و مدیریت تماس همراه با اشتراک Business و Enterprise Office 365 تحت عنوان Outlook در نام تجاری وب قرار دارد. این شامل Outlook Mail ،Calendar Outlook ،People Outlook و Tasks Outlook است. مایکروسافت یک ویژگی ایمیل به نام Clutter with Office 365 را معرفی کرد. Clutter با توجه به اهمیت و اهمیت ایمیل ها، اولویت های کاربر را به یادآوری میکند. این الگوی رفتار کاربر را در مورد مباحث ایمیل مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد، اگر کاربر ایمیل های خود را درباره یک موضوع خاص نادیده بگیرد، Clutter آن ایمیل ها را به پوشه ای با همین نام در Outlook منتقل می کند. کاربران می توانند با ورود به پرتال Office 365 این ویژگی را فعال و غیرفعال کنند.

برنامه های آفیس(Office applications)

رابط کاربری برنامه های اصلی Office، از سپتامبر سال 2018 در دسترس قرار گرفته است. توجه داشته باشید که این رابط کاربری در نسخه دائمی Office 2019 در دسترس نیست. برخی از برنامه های Office 365 همچنین شامل دسترسی به نسخه های فعلی برنامه های دسکتاپ Office برای هر دو ویندوز macOS برای دوره اشتراک است. در مورد Office 2016 در ویندوز، آن را با استفاده از یک سیستم "click-to-run" نصب می کنید که به کاربران امکان می دهد فوراً در حالی که پرونده ها در پس زمینه اجرا می شوند، از برنامه ها استفاده کنند. بروزرسانی های نرم افزار بطور خودکار نصب می شوند که هم نسخه های امنیتی و هم نسخه های جدید Office را پوشش می دهد. اگر اشتراک Office 365 به پایان برسد، برنامه ها وارد یک حالت فقط خواندنی می شوند که قابلیت ویرایش غیرفعال است. هنگامی که یک اشتراک جدید خریداری و فعال شد، عملکرد کامل بازیابی می شود. Publisher، Access و InfoPath فقط در ویندوز موجود است و برای نصب در سیستم عامل های Mac در دسترس نیست.

دسترسی به برنامه های Office Mobile برای دستگاه های اندروید و آی او اس، از جمله تلفن های هوشمند و تبلت ها در ابتدا به مشترکان Office 365 محدود بود اما ویرایش اولیه و ایجاد اسناد از آن زمان به بعد برای استفاده شخصی ساخته شده است. با این حال، Office 365 هنوز هم برای باز کردن برخی از ویژگی های ویرایش پیشرفته، استفاده از برنامه ها در دستگاه هایی با صفحه های بزرگتر از 10.1 اینچ یا استفاده از برنامه های کاربردی برای استفاده تجاری مورد نیاز است. Outlook Groups همچنین به عنوان یک برنامه در ویندوز 10 موبایل ساخته شد.

ابزار های همکاری(Collaboration tools)

Office 365 شامل چندین برنامه بهره وری است که برای پوشش نیازهای همکاری در سطح سازمانی، اداری و تیمی طراحی شده است. در حال حاضر، لیست ابزارهای همکاری شامل بورد های OneDrive for Business ،SharePoint Online Microsoft Teams ،Yammer ،Skype for Business ،Outlook Online و Delve است. انتخاب گسترده ابزارها منشأ بحث های مداوم در مورد هدف هر ابزار و کاربرد بهینه آنها در زندگی تجاری واقعی است. رویکردهای مختلفی برای تعیین نقش ابزارهای همکاری Office 365 در یک سازمان وجود دارد. جنبه های اصلی تأثیرگذار بر انتخاب یک ابزار خاص، نیازهای ارتباطی خاص، اندازه تیم، مشخصات پروژه و همچنین ترجیحات کارمندان است. مطابق رویکرد مورد استفاده، هر ابزار همکاری متناسب با یک سناریوی همکاری خاص است. SharePoint Online اغلب به عنوان بستری برای اینترانت شرکت ها و پورتال ها به همان روشی که SharePoint On-Premises انجام می دهد، عمل می کند. در عین حال، شیرپوینت آنلاین نه تنها با سایت های تیمی بلکه با سایت های ارتباطی  و سایتهای هاب همراه می شود. تیم های مایکروسافت کانال های همکاری را برای ارتباطات عمومی یا خصوصی و همایش های صوتی و تصویری فعال می کنند. Outlook Online میزبان همکاری مبتنی بر ایمیل است. Yammer برای ارتباط با کاربران مشاغل خارج از سازمان خدمت می کند و ارتباطات سازمانی و تیمی مانند انجمن را قادر می سازد. Skype for Business از پیام رسانی لحظه ای، VoIP، صدا، فیلم و کنفرانس وب پشتیبانی می کند.

در مورد بورد های Delve، آنها به ایجاد بورد هایی اجازه می دهند که در کنار یکدیگر گروه بندی شده و اسناد مرتبط را به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، گروه های Office 365 وجود دارند که نشان دهنده توانایی تکنولوژیکی در مجموعه هستند تا یک ابزار جدا از هم. گروه های Office 365 امکان ایجاد فضاهای همکاری جداگانه در سایر ابزار Office 365 را فراهم می کنند. یک گروه Office 365 می تواند در Outlook ،SharePoint Online ،Yammer ،Microsoft Teams و سایر ابزارهای همکاری برای متنوع سازی قابلیت های همکاری بومی این برنامه ها سازماندهی شود. به عنوان مثال، اگر تیمی با گروهی در یامر همکاری کند، اعضای آن به طور خودکار یک تقویم تیم، یک صندوق ورودی اشتراکی Outlook، یک کتابخانه SharePoint، یک سایت تیمی SharePoint، یک OneNote مشترک نوت بوک و Planner دریافت می کنند.

مزایای استفاده از آفیس 365

  • بهره مندی از تمامی برنامه های مجموعه آفیس
  • استفاده از آخرین نسخه برنامه ها به صورت رایگان
  • قابل نصب بر روی تمامی دستگاه ها و بدون در نظر گرفتن پلتفرم، سیستم عامل و نسخه آن
  • دارای فضای ابری وان درایو یک ترابایتی برای هر کاربر
  • تماس اسکایپ با خطوط ثابت بیش از 60 کشور دنیا
  • امکان دسترسی به فایل ها و اسناد در همه وقت و همه جا و حفاظت از آنها
  • از نظر اقتصادی به صرفه است

آفیس 365 تجاری

برای رایانه های شخصی و تا پنج کامپیوتر برای هر کاربر، بدون سرویس های آنلاین Exchange ،SharePoint و Lync Online برنامه های دسکتاپ ارائه می دهد. برای مشاغل کوچک، سه برنامه Office 365 حداکثر 300 کاربر را پشتیبانی می کند.

Office Business 365 Essentials: فقط سرویس های آنلاین، از جمله Exchange Online و OneDrive for Business، بدون دسترسی به برنامه های دسکتاپ Office را شامل می شود. این طرح برای سازمان هایی مناسب است که می خواهند ایمیل و فضای ابری را مدیریت کنند اما یک سرمایه گذاری موجود در برنامه های دسکتاپ Office داشته باشند.

Office 365 Business: بسیاری از سرویس های آنلاین را رها می کند و فقط برنامه های دسکتاپ Office و OneDrive for Business را شامل می شود. این یک انتخاب خوب برای مشاغل کوچک است که دسترسی آسان به برنامه های Office و فضای ذخیره سازی ابری را دارند اما نمی خواهند ایمیل خود را به سرورهای مایکروسافت تغییر دهند.

Office 365 Premium Busines: شامل کلیه سرویس های آنلاین و برنامه های دسکتاپ است.

برای سازمانهای بزرگتر، مایکروسافت چهار برنامه Office 365 Enterprise را ارائه می دهد که تعداد نامحدودی از کاربران را پشتیبانی می کند.

Office 365 ProPlus: فقط برنامه های دسکتاپ به همراه OneDrive for Business cloud را ذخیره می کند. این شامل Exchange Email یا سایر سرویس های آنلاین نیست.

Office 365 Enterprise E1: سرویس های آنلاین و نسخه های آنلاین برنامه های Office را ارائه می دهد، اما برنامه های دسکتاپ را شامل نمی شود. سازمان هایی که می خواهند در حین انتقال ایمیل و فضای ذخیره به سرورهای مایکروسافت با نسخه های خاص Office چسبیده باشند، این طرح را مناسب می یابند.

Office 365 Enterprise E3: مجموعه کاملی از سرویس های آنلاین و برنامه های دسکتاپ را ترکیب کرده و محبوب ترین برنامه برای شرکت های بزرگتر است. این شامل ویژگی های پیشرفته کشف و نگه داشتن ایمیل برای مقابله با مسائل دادرسی است.

Office 365 Enterprise E5: شامل برخی از ویژگی های پیشرفته eDiscovery است اما قیمت بالاتر آن را با ویژگی های امنیتی در سطح سازمان توجیه می کند. به عنوان مثال، هر اشتراک Office 365 Enterprise E5 به طور خودکار یک نقطه پایانی برای Office 365 Threat Intelligence است و می تواند با Windows Defender Advanced Threat Protection یکپارچه شود. علاوه بر این برنامه های از پیش تنظیم شده، سرویس های شخصی Office 365 به صورت la-carte نیز در دسترس هستند. برنامه های اضافی برای سازمان های غیرانتفاعی، سازمان های دولتی و مؤسسات آموزشی در دسترس است.

برنامه های Office 365 نیز به عنوان بخشی از بسته نرم افزاری نسبتاً جدید به نام مایکروسافت 365 موجود است که شامل ویندوز 10 و بستر مدیریتی Enterprise Mobility + Security است.

آفیس 365 خانگی

که قبلا با نام Home Premium شناخته می شد با هدف مصرف کنندگان اصلی و خانواده ها؛ مانند نسخه Personal، اما برای استفاده در حداکثر شش دستگاه توسط شش کاربر ارئه می شود. اگر تجارت شما به معنای واقعی کلمه یک فروشگاه یک نفره است، گزینه ارزان قیمت Office 365 Home را انتخاب کنید. ممکن است شما وسوسه شوید اشتراک یکی از نسخه های گران قیمت Office 365 را انتخاب کنید. حتی اگر شرایط شما به اندازه کافی متوسط باشد، این تصمیم معقول می باشد.با این وجود، هیچ محدودیتی در مجوز برای جلوگیری از استفاده شما از Office 365 Home در یک مکان تجاری وجود ندارد.

هر اشتراک Office 365 Home به یک حساب کاربری مایکروسافت گره خورده و به شما امکان دسترسی به مجموعه کامل برنامه های دسکتاپ Office را می دهد مثل: Outlook، ورد ،اکسل، پاورپوینت و وان نوت با Publisher و دسترسی فقط در رایانه های شخصی ویندوز. همچنین این برنامه فضای ذخیره‌سازی ابری OneDrive را که با حساب Microsoft شما در دسترس است به 1TB ارتقا داده و حساب Outlook.com رایگان خود را به یک صندوق پستی بدون آگهی 50 گیگابایتی ارتقا می دهد.

شما می توانید این اشتراک را با حداکثر پنج حساب مختلف مایکروسافت به اشتراک بگذارید، که هر یک می توانند برنامه های دسکتاپ Office را نصب کنند و صندوق پستی اختصاصی یک ترابایت OneDrive و بروز شده خود را داشته باشند.

آیا این نوشته را دوست داشتید؟
linkedin-excel-power-query-tips-and-techniques-office-365

تکنیک ها و نکات Power Query در اکسل (آفیس 365)


صرفه جویی در زمان را با استفاده از Power Query یاد بگیرید، یک نوع فناوری تعامل داده ای که جمع بندی، ارتباط، ترکیب، و تصحیح داده در مایکروسافت اکسل و P...

1399/03/13 49 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-excel-pivottable-tips

آموزش اکسل: نکات PivotTable


از یک کاربر مبتدی در PivotTale به یک کاربر مسلط تبدیل شوید. چگونگی بکارگیری PivotTable و PivotCharts برای تجزیه و تحلیل قدرتمند داده ها را یاد بگیرید....

1399/03/02 372 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-microsoft-365-application-management

مایکروسافت 365 : مدیریت اپلیکیشن


مایکروسافت 365 یک راه حل کامل و هوشمند است که شامل Office 365، و Enterprise mobility + security است. اپ موجود در Office 365 دارای بالاترین میزان قابلی...

1399/02/29 240 بازدید زیرنویس دارد
pluralsight-getting-started-with-microsoft-flow-usage-and-administration

شروع کار با کاربرد و مدیریت Microsoft Flow


شما در این دوره، و دانش بنیادی Microsoft Flow را یاد خواهید گرفت. ابتدا، شما اصطلاحات و مفاهیم اساسی Microsoft Flow را یاد خواهید گرفت. سپس، نحوه ایجا...

1399/02/15 350 بازدید
linkedin-learning-onenote-online-office-365

یادگیری OneNote Online Office 365


OneNote Online یک برنامه یادداشت برداری قوی است که به شما امکان می دهد هر جا که هستید، از نوشته های روی یک دستمال تا مقاله ای ذخیره شده در وب، ایده ها...

1398/12/29 525 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-microsoft-365-domains-and-directories

آموزش مایکروسافت 365 - دایرکتوری ها و دامنه ها


در این دوره، در مورد نحوه مدیریت دامنه ها و دایرکتوری ها در مایکروسافت 365 و Azure AD قدم بر می دارید. این دوره با نشان دادن نحوه اضافه کردن، پیکربندی...

1398/12/26 531 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-excel-for-mac-essential-training-office-365

آموزش اصولی اکسل برای مک (آفیس 365)


در این دوره نحوه مدیریت workbooks، کار با سلول و داده های سلولی و مرتب سازی، فیلتر و مدیریت worksheets را فرا خواهید گرفت. به علاوه، یاد بگیرید که چگو...

1398/09/27 615 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-microsoft-office-365-administration

آموزش مدیریت مایکروسافت آفیس 365


در این دوره با نحوه مدیریت پیاده سازی مایکروسافت آفیس 365 سازمان خود از جمله صندوق پستی Exchange و SharePoint و Skype تجاری، تنظیم دامنه‌های ایمیل، اح...

1398/09/23 939 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-outlook-for-mac-essential-training-office-365

آموزش ضروری اوت‌لوک برای مک (آفیس 365)


در این دوره با نحوه استفاده از Outlook برای مک (Mac) در آفیس 365 شامل اتصال به حساب‌های ایمیل Exchange ،IMAP و Gmail ، کار مخاطبین، کار با تقویم‌ها و ...

1398/07/26 341 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-powerpoint-for-mac-essential-training-office-365

آموزش ضروری پاورپوینت برای مک (آفیس 365)


در این دوره با با نحوه ساخت اسلاید شو، استفاده از قالب‌ها و تم‌های پاورپوینت، نحوه افزودن و ویرایش متن، تصاویر، نمودار و ویدیو، اضافه کردن speaker not...

1398/07/22 406 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-powerpoint-365-for-educators

آموزش پاورپوینت 365 برای مربیان


در این دوره با نرم افزار پاور پوینت آنلاین به عنوان بخشی از مجموعه آفیس 365 با ایجاد اسلاید جذاب با استفاده از تصاویر، انیمیشن‌ها شامل زوم و مورف (Mor...

1398/07/21 561 بازدید زیرنویس دارد
pluralsight-configuring-and-securing-office-365-services

آموزش پیکربندی و ایمن سازی سرویس های آفیس 365


در این دوره با چندین سرویس های قدرتمند در آفیس 365 آشنا می شوید. در ابتدا پیاده سازی و پیکربندی Microsoft Teams، OneDrive for Business، Flow، PowerApp...

1398/07/13 806 بازدید
linkedin-microsoft-office-365-deployment

آموزش Microsoft Office 365 - استقرار


دوره رایگان آموزش آفیس 365 برای استفاده در کسب و کار و استقرار آن در شبکه خود...

1398/01/10 3659 بازدید
linkedin-office-365-for-educators

آموزش آفیس 365 برای مدرسان


آموزش آفیس 365 برای مدرسان، مربیان و معلمان جهت بهبود کلاس درس و پیشرفت دانش آموزان. مایکروسافت آفیس یک ابزار مهم  برای مربیان است و در حال حاضر شامل ...

1398/01/10 1141 بازدید
packtpub-configuring-and-extending-dynamics-365-customer-engagement-video

آموزش پیکربندی و گسترش Dynamics 365 Customer Engagement


Dynamics 365 نتیجه ادغام پلت فرم CRM سنتی خود را با ERP آن می باشد که محصول مایکروسافت است. این پلتفرم نه تنها قابلیت اتوماسیون معمول Salesforce و قاب...

1397/12/09 1711 بازدید
linkedin-word-for-mac-essential-training-office-365

آموزش اصولی Word برای مک (آفیس 365)


بیایید روش یادگیری ایجاد، قالب بندی، و به اشتراک گذاری اسناد با استفاده از برنامه واژه پرداز ورد در سیستم عامل مک و از خانواده Office 365 را یاد بگیری...

1397/11/14 926 بازدید
lynda-office-365-manage-clients-and-end-user-devices-2

آموزش مدیریت دستگاه های کلاینت ها و کاربر نهایی در آفیس 365


پیکربندی Office 365 تنها نیمی از نبرد است. هنگامی که اشتراک شما به درستی تنظیم شده است، شما باید سرویس ها را در تمام دستگاه های موجود در سازمان خود اس...

1397/10/19 1252 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-microsoft-teams-essential-training

آموزش اصولی Microsoft Teams


با Microsoft Teams، مرکز ارتباطات و کار تیمی Office 365، سرعت کار خود را افزایش دهید. Teams همکاران، مکالمات و محتوا را گرد هم می آورد، به کاربران اجا...

1397/10/03 1642 بازدید زیرنویس دارد
pluralsight-migrating-to-office-365-sharepoint-online

آموزش مهاجرت به Office 365 SharePoint Online


در این دوره، شما نحوه استفاده از ابزارهای مختلف برای مهاجرت خود به SharePoint Online را یاد خواهید گرفت. در ابتدا، یاد می گیرید SharePoint Farm را تحل...

1397/09/22 933 بازدید
linkedin-learning-powerpoint-office-365

آشنایی با پاورپورنت (آفیس 365)


این دوره برای افرادی مناسب است که پاورپوینت برای آنها تازگی دارد و مایل به ایجاد و نمایش اسلایدشو و ارائه ها هستند. در این دوره با ایجاد ارائه جدید از...

1397/09/15 699 بازدید