آموزش Construct 2

کانستراکت (Construct2) یک ویرایشگر بازی 2D مبتنی بر HTML5 است که توسط Scirra Ltd توسعه یافته است. هدف از ایجاد Construct فراهم کرن شرایطی است تا افراد غیر برنامه نویس، بازی ها را در یک کشیدن و رها کردن با استفاده از یک ویرایشگر بصری و یک سیستم منطقی مبتنی بر رفتار ایجاد کنند. روش اصلی برنامه نویسی بازی ها و برنامه های کاربردی در Construct از طریق "event sheets" است که مشابه فایل های منبع در زبان های برنامه نویسی هستند. هر برگه رویداد دارای فهرستی از رویدادهایی است که حاوی اظهارات شرطی یا عوامل است. هنگامی که این موارد برآورده می شوند، اعمال یا عملکرد می توانند انجام شوند. منطق رویداد مانند OR و AND و همچنین زیر رویدادها اجازه می دهند که سیستم های پیشرفته بدون آموزش زبان برنامه نویسی برنامه ریزی شوند.

بر خلاف بسیاری از محیط های توسعه سنتی، Construct از انتخاب نمونه های خاصی از اشیاء هنگام اضافه کردن رویدادها، به فیلتر کردن تمام نمونه های یک نوع شی در صفحه اجتناب می کند. هنگام اضافه کردن رویدادها، ویرایشگر اجازه می دهد تا کاربر شرایط را مشخص و یا چک کند که باید توسط هر نمونه به عنوان روی صفحه نمایش قبل از رویداد اضافه و یا توسط آن اجرا شود. رویدادها را می توان با استفاده از زیر رویدادها به یکدیگر متصل کرد و شرایط را فراهم کرد تا رفتارهای پیچیده تری ایجاد شود.

برنامه هایی برای پشتیبانی از جاوااسکریپت به عنوان یک زبان اسکریپتی اختیاری در سال 2019 با توجه به نیازهای کاربران پیشرفته و محبوبیت راه حل های موجود، اعلام شد. پلتفرم های اصلی خروجی Construct مبتنی بر HTML5 هستند. این ادعا از Google Chrome ،Firefox ،Internet Explorer ،Safari 6 و Opera 15 در مرورگرهای دسکتاپ پشتیبانی می کند و همچنین پشتیبانی از Safari در iOS 6 را بر عهده می گیرد. علاوه بر این Construct می تواند به چندین بازار و سیستم عامل های آنلاین از جمله فیس بوک، فروشگاه وب Chrome، بازار فایرفاکس، فروشگاه AppStore آمازون، Arcade های خود Scirra و Kongregate خروجی صادر کند.

Construct توانایی خروجی گرفتن برای چند پلتفرم را دارد که رفتار نرم افزاری آفلاین و بومی را ارائه می دهند از جمله ویندوز، OS X و لینوکس که با خروجی به NW.js پشتیبانی می شوند. انجام این کار به کاربر اجازه می دهد تا ویژگی های متعددی را که برنامه های HTML5 به طور مانند FileIO معمولا پشتیبانی نمی کنند، برای خروجی به برنامه های ویندوز 8، حالت های نمایش 'snap'، داده های رومینگ، به اشتراک گذاری، کاشی های زنده، ورودی لمسی و شتاب سنج، و ورودی سنجشگر را پشتیبانی کامل کند.

به جای هفته ها و ماه ها، کار خود را در طول چند روز انجام دهید. با 2 Construct ساخت بازی مثل یک تکه کیک است، فقط کشیدن و رها کردن اشیاء و اضافه کردن رفتار به آنها و همه چیز زنده با رویداد ها انجام می شود. با یک رابط سریع و آسان برای درک Ribbon، به مجموعه گسترده ای از ابزارهایی دسترسی داشته باشید که اجازه می دهد هر کسی با کم و بیش یا بدون دانش قبلی از توسعه بازی، بازی ها را ایجاد کند. Layout Editor یک رابط بصری برای نمایش سطوح شما فراهم می کند. شما می توانید اشیاء را بکشید، چرخش و تغییر اندازه دهید، جلوه های اعمال شده را تجسم کنید و به سرعت تنظیمات خود را در نوار ویژگی Properties تغییر دهید. اشیاء را می توان در لایه های جداگانه برای سازمان بهبود یافته تر تنظیم کرد، امکان اختلاف منظر پیشرفته و جلوه های ترکیبی وجود دارد. همچنین یک ویرایشگر تصویر داخلی برای ویرایش تصاویر سریع به شیوه گرافیکی شما وجود دارد. در عرض چند دقیقه یا چند ساعت شما می توانید یک نمونه اولیه تولید کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Construct با استفاده از Cordova، پشتیبانی تلفن همراه نیتیو برای iOS و Android را مدیریت می کند.

تصویری از محیط Construct 2

ساخت بازی construct2

ویدئو پیشنمایش بازی دو بعدی مسابقه ای اکشن ساخته شده با Construct 2

ویدئو پیشنمایش بازی مسابقه ای ساخته شده با Construct 2

ویدئو پیشنمایش بازی دو بعدی Fall Of Gravity

نظرتون درباره این نوشته چیه؟ عالیه بد نیست خوب نبود