بازاریابی فیسبوک (Facebook Marketing)

دسته بندی: آموزش بازاریابی

معرفی بازاریابی فیسبوک یا Facebook Marketing

بازاریابی فیسبوک به ایجاد و فعال کردن یک صفحه فیسبوک به عنوان یک کانال ارتباطی برای حفظ تماس با مشتریان و جذب آنها اشاره دارد.

فیسبوک به طور فعال به کاربران اجازه می دهد پروفایل های شخصی یا صفحات کسب و کار را برای شرکت ها، سازمان ها و یا هر گروهی که برای توسعه یک محصول، خدمات یا نام تجاری تلاش می کنند، ایجاد کنند.

در حال حاضر فیسبوک از 950 میلیون کاربر پیشی گرفته است. به غیر از Google.com، این وب سایت بیشترین تعداد بازدید کننده در اینترنت را دارد که به شرکت ها امکان دسترسی راحت به مشتریان بالقوه را می دهد.

فیسبوک بینشی را به علایق، موارد مورد علاقه و غیر مورد علاقه (like و dislike)، زندگی شخصی و رفتار خرید کاربران خود اعطا می کند. علاوه بر این، پایگاه داده ای از اطلاعات را فراهم می کند (بازاریابی پایگاه داده) که می تواند توسط کسب و کار یا سازمان شما ایجاد شود تا منجر به کیفیت بالا، پرسش و پاسخ های فروش و ایجاد ترافیک در وب سایت شما شود.

استفاده از فیسبوک برای استراتژی بازاریابی دیجیتال بدون شک یکی از بهترین راه های اتصال و رشد آنلاین اجتماعی است، چرا که یکی از بزرگترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی است.

انواع صفحات فیسبوک

صفحه فیسبوک به کسب و کار، برند ها و سازمان ها در به اشتراک گذاری اطلاعات و رسیدن به مردم کمک می کند. کاربران می توانند صفحات مورد علاقه خود را لایک کنند تا آن ها را دنبال کنند. تعدادی از صفحات مختلفی که می توانید بسته به نوع سازمان ایجاد کنید:

  • کسب و کار محلی
  • شرکت، سازمان یا موسسه
  • برند یا محصول
  • هنرمند، گروه یا چهره ی عمومی
  • سرگرمی
  • انگیزشی یا اجتماعی

پست های تاثیرگذار فیسبوک

فیسبوک یک راه فوق العاده برای رسیدن به مخاطبان خود در سطوح مختلف است. با ارسال اطلاعات، عکس ها، فیلم ها و داستان ها، می توانید محتوایی به اشتراک بگذارید.

  • نام تجاری خود را شخصی کنید
  • کاربران را به وبلاگ خود هدایت کنید
  • ترافیک بیشتری را به طور مستقیم در وب سایت خود ایجاد کنید
  • آموزش و ایجاد آگاهی از صنعت خود را
  • ارتقاء فرهنگ سازمان شما

بازاریابی فیس بوک به طور کامل مقیاس پذیر است زیرا شما کمپین هایی را ایجاد می کنید که واقع بینانه و مرتبط با نام تجاری شما هستند. همه اینها با استفاده از تجزیه و تحلیل فیس بوک کاملا قابل سنجش است، به شما این امکان را می دهد که استراتژی که شما در حال حاضر انجام می دهید تست، ارزیابی و تنظیم کنید.

آیا این نوشته را دوست داشتید؟