آنچه در این صفحه می خوانید:
معرفی NUKE
NUKE یک برنامه ترکیبی دیجیتال و جلوه های دیداری مبتنی بر گره است که برای اولین بار توسط ساخته شده و برای تلویزیون و فیلم پس از تولید استفاده می شود. NUKE برای Windows ،OS X ،Red Hat ،Linux و نسخه های جدیدتر این سیستم عامل ها در دسترس است. The Foundry پس از فروش Nuke در سال 2007، این نرم افزار را توسعه داده است. نرم افزار های خانواده NUKE شامل Digital Domain ،Studios Animation Walt Disney ،Blizzard Entertainment ،Animation DreamWorks ،Illumination Mac Guff ،Sony Pictures Imageworks ،Sony Pictures Animation ،Framestore ،Weta Digital ،Double Negative و Light & Magic می باشد.
تاریخچه NUKE
NUKE در ابتدا توسط مهندس نرم افزار فیل جفری و بعداً بیل اسپیتزاک برای استفاده در Digital Domain در سال 1993 ساخته شد. علاوه بر ترکیب استاندارد، از NUKE برای ارائه نسخه های با وضوح بالاتر استفاده شد. FLTK متعاقباً در سال 1998 تحت GNU LGPL عرضه شد. NUKE در سال 2001 یک جایزه آکادمی برای پیشرفت فنی کسب کرد. در سال 2002، NUKE برای اولین بار در زیر پرچم نرم افزار D2 در دسترس عموم قرار گرفت. در دسامبر 2005، نرم افزار D2 NUKE 4.5 را منتشر کرد که یک زیر سیستم جدید سه بعدی ایجاد شده توسط جاناتان Egstad را معرفی کرد.
در سال 2007، The Foundry، یک خانه توسعه افزونه مستقر در لندن، توسعه و بازاریابی NUKE را از D2 به عهده گرفت. The Foundry NUKE 4.7 را در ژوئن 2007 منتشر کرد و NUKE 5 در اوایل سال 2008 منتشر شد، که این رابط را جایگزین Qt کرد و اسکریپت پایتون را اضافه کرد و همچنین پشتیبانی از یک گردش کار کلیشه ای. در سال 2015، The Foundry NUKE نسخه غیر تجاری را با محدودیت های اساسی منتشر کرد. NUKE با استفاده از افزونه های The Foundry از طریق پشتیبانی از استاندارد OpenFX (چندین گره داخلی مانند Keylight پلاگین های OpenFX هستند) پشتیبانی می کند.
ویژگی های NUKE
مجموعه ابزار گره
با بیش از 200 گره خلاق، Nuke همه چیزهایی را که برای مقابله با چالش های متنوع آهنگسازی دیجیتالی نیاز دارید، ارائه می دهد. این امکانات شامل کلیدهای استاندارد صنعت، روتوسکوپ، ابزار بردار رنگ، تصحیح رنگ و موارد دیگر می باشد.
آهنگسازی تصویر عمیق
ابزارهای آهنگسازی Deep Image به شما امکان می دهد با تصاویری که حاوی چندین کدورت، رنگ و نمونه های عمق نسبی دوربین در هر پیکسل هستند ایجاد و کار کنید، بنابراین در تغییر محتوا دیگر نیازی به ارائه مجدد عناصر CG نیست.
ردیاب دوربین 3D
ردیاب دوربین یکپارچه در ®NukeX و Nuke Studio تکرار حرکت دوربین 2D با دوربین متحرک 3D یا ابر نقطه در فضای 3D Nuke است و به شما امکان می دهد عناصر 2D / 3D کامپوزیت را با دقت و با استفاده از دوربین اصلی مورد استفاده در عکس به کار بگیرید. گزینه های پالایش، پیش نمایش ویژگی 3D پیشرفته و دست زدن به اعوجاج لنز، کارایی و دقت را در سخت ترین کارهای ردیابی بهبود می بخشد.
فضای کاری سه بعدی
Nuke محیط بی نظیر و یکپارچه 3D را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد صحنه های پیچیده ای متشکل از فیلم های 2 بعدی، مدل های سه بعدی، کارت ها، هندسه اساسی، دوربین ها، چراغ ها و مشبک ها را ایجاد و ارائه دهید. عالی برای پیش بینی های دوربین برای جایگزینی های تعیین شده و سایر کارهایی که باید برای شبیه سازی یک محیط "واقعی" انجام دهید.
ایستگاه از پیش تنظیم شده کاربر و ابزارهای گره
با استفاده از ایستگاه از پیش تعیین شده کاربر با صرفه جویی در وقت، می توانید پارامترهای گره متناسب را برای استفاده در چندین پروژه تنظیم و ذخیره کنید. ابزارهای گره به شما امکان می دهند با ایجاد تنظیمات گروه بندی گره ها برای کارهای خاص، گردش کار خود را به صورت خودکار انجام دهید.
نسخه سازی
قابلیت نسخه نویسی قدرتمند Nuke به شما امکان می دهد نسخه های جدید عکس را در جدول زمانی استودیوی Nuke یا نمودار گره Nuke وارد کنید و سریع و به راحتی بین آنها تعویض کنید. این قابلیت باعث مقایسه و بررسی کار در مراحل مختلف می شود و کارهایی که توسط هنرمندان مختلف انجام می شود، به صورت ساده نمایش می دهد. از دیگر ویژگی های NUKE می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- کاربرد صرفا سینمایی دارد.
- قابل انعطاف و هوشمند
- کارایی بالای در بخش سه بعدی
- دارای پلاگینهای بسیار حرفهای منحصر بفرد
- پشتیبانی از فرمت های دوربینهای دیجیتال سینمایی مانند row
- رندرینگ بسیار حرفه ای
- پشتیبانی از پلاگین های OFX
- پشتیبانی از Pythonو TCL
- پشتیبانی از محیط های سه بعدی
کاربرد NUKE
نیوک مجموعه ابزارهای ترکیبی مبتنی بر شلیک در قلب خانواده نوک است. از استریو تا آهنگسازی عمیق، نیوک شامل تمام ابزارهای سازنده ضروری است. NukeX با پیشبرد هنر آهنگسازی دیجیتال، ابزارهای پیشرفته ای را برای ردیابی، تمیز کردن و پالایش سه بعدی اضافه می کند. قدرت و کنترل بیشتری را در اختیار آهنگسازان قرار می دهد و در عین حال نیاز به سفر در بسته های دیگر را کاهش می دهد. استودیوی نوک مدیریت چند شات، سرمقاله، آهنگسازی و بررسی را انجام می دهد. استودیوی نوک یک فضای سرمقاله را به یک کامل NukeX اضافه می کند، و به هنرمندان شاغل در چندین عکس زمینه و کنترل بیشتری در کنار نمودار گره کامپوزیت آشنا می دهد.