آموزش مدیریت پروژه

دسته بندی: آموزش کسب و کار

معرفی مدیریت پروژه

نخست به تعریف واژه ی پروژه می پردازیم. پروژه به مجموعه ای از فعالیت هایی گفته می شود که به منظور رسیدن به یک هدف خاص نظیر ساخت یک نرم افزار یا برنامه و ساخت یک مجتمع تجاری و غیره، در مدت زمان مشخص و با بودجه برآورد شده  انجام می پذیرد.

مدیریت پروژه فرآیندی است که در طی آن بر روی تمام پارامتر های پروژه اعم از زمان، بودجه، کیفیت، سازماندهی، منابع، برنامه ریزی، نظارت و کنترل توجه می شود تا در نتیجه به پروژه ای موفق نائل شود.

از پیشگامان مدیریت پروژه در زمینه های مختلف می توان از فردریک تیلور  و هنری گانت نام برد.

نرم‌افزارهای رایج کنترل پروژه

مدارک و گواهی‌نامه‌های مدیریت پروژه

  • گواهینامه بین المللی PMP
  • مدرک دستیار تایید‌شده‌ی مدیریت پروژه یا CAPM
  • مدرک MBA
  • مدارکی در علوم مختلف مانند مهندسی، کامپوتر و غیره

مشاغل

  • هماهنگ‌کننده‌ی پروژه
  • مسئول زمانبندی پروژه
  • دستیار مدیر پروژه
  • مدیر پروژه
  • مدیر پروژه‌ی ارشد
به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز