معرفی بازاریابی موتور جستجو یا Search Engine Marketing بازاریابی موتور جستجو (SEM) به فرایند به دست آوردن بازار آنلاین با خرید آگهی تبلیغاتی در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و یا بینگ می گویند. SEM شامل ارتقاء وب سایت ها با افزایش دید آن در صفحه نتایج موتور جستجوگر (SERP) است. موتورهای جستجو از الگوریتم هایی استفاده می کنند تا نتایج مربوطه را برای هر کاربر فراهم کند. برای تولید بهترین پیشنهادات به پرس و جو کاربران، آنها نه تنها کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران را لحاظ می کنند، بلکه همچنین مکان کاربر، نوع دستگاه و سیستم عاملی که روی آنها کار می کنند، اولویت های کاربران و هویت آنها را در نظر می گیرد. هرچه الگوریتم جستجو بهتر باشد، کاربر نتایج رضایت بخش تری دریافت می کند. روش های بازاریابی جستجو
- کسب ترافیک از طریق لیست های پرداخت نشده یا رایگان جستجو (روش های سئو)
- خرید ترافیک از طریق لیست های پرداخت شده جستجو (تبلیغات PPC)
- بهبود نمره کیفیت خود
- پیشنهادات شما برای کلمات کلیدی و تبلیغات
- تعریف استراتژی موثر
- تعریف مخاطبان باقوه و شناسایی نیاز های آنها
- بررسی موقعیت کسب و کار خود در بازار
- شناسایی رقبا
- شناسایی اهداف و معیارهای خاص خود، مانند رتبه بندی جستجو، فروش، ترافیک وب سایت و سایر معیارهای ROI.
- انتخاب کلمات کلیدی مناسب با توجه به نوع کسب و کار و نیاز مشتری ها
- بهینه سازی محتوای وب سایت و ایجاد وب سایت ساده
- عبارات کلیدی خود را در صفحات تگ عنوان، تگ عنوان، نام دایرکتوری، نام فایل، برچسب های ALT و متا تگ استفاده کنید.
- برای مشاهده آنلاین به مشتریان، اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات وب سایت شما به طور کامل توسط موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ نمایه می شود.
- لینک های کیفیت را به وب سایت خود اضافه کنید
- مدیریت تبلیغات جستجو پرداخت شده
- ارزیابی موفقیت تبلیغات