آموزش سئو (SEO)

دسته بندی: آموزش طراحی وب

آموزش سئو

آنچه در این صفحه می خوانید :

معرفی سئو (SEO)

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، فرایند افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت با افزایش دید وب سایت یا صفحه وب برای کاربران موتور جستجوگر وب است. جستجوگرها ممکن است انواع مختلف جستجو، از جمله جستجوی تصویر، جستجوی ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجوی اخبار و موتورهای جستجو خاص صنعت را هدف قرار دهد. بهینه سازی وب سایت ممکن است مستلزم ویرایش محتوای آن، افزودن محتوا، و تغییر اچ تی ام ال (HTML) و کدگذاری مرتبط با آن باشد که هر دو ارتباط آن با کلمات کلیدی خاص را افزایش داده و موانع فعالیت ایندکسینگ موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo و غیره را ارتقا می دهد و باعث افزایش تعداد بازدید سایت ها می شود. بک لینک ها یا پیوندهای ورودی از تاکتیک های دیگر SEO است. تا ماه مه 2015، جستجوی تلفن همراه از جستجوی دسکتاپ پیشی گرفته بود.

SEO به عنوان استراتژی بازاریابی اینترنتی، نحوه عملکرد موتورهای جستجو را بررسی می کند. SEO به این دلیل انجام می شود که وب سایت بازدید کننده بیشتری را از موتور جستجو دریافت کند، و اینکه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بالاتر است. این بازدیدکنندگان سپس می توانند به مشتری تبدیل شوند.

SEO با بهینه سازی موتور جستجوی محلی تفاوت دارد زیرا جستجوی محلی در بهینه سازی حضور تجارت آنلاین متمرکز است به گونه ای که وقتی کاربر وارد جستجوی محلی برای محصولات یا خدمات خود می شود، صفحات وب آن توسط موتورهای جستجو نمایش داده می شود. در عوض، سئو بیشتر به جستجوهای ملی یا بین المللی متمرکز است.

تاریخچه سئو (SEO)

از اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی که نخستین موتورهای جستجو اقدام به فهرست کردن وب کردند، مدیران وب‌سایت‌ ها و تولیدکنندگان محتوا، شروع به بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای موتورهای جستجو نمودند. در ابتدا تمام‌ کارهایی که مدیران وب‌سایت‌ها باید انجام می‌دادند، ارسال آدرس صفحه به موتورهای مختلف و استخراج لینک‌های صفحه به سایر صفحات از درون صفحه، و بازگرداندن اطلاعات یافت شده در صفحه جهت ایندکس شدن توسط خزنده وب بود.

فرآیند به این صورت است که خزنده موتور جستجو، صفحه را دانلود و آن را در سرور موتور جستجو ذخیره می‌کند و برنامه دیگر موسوم به ایندکس کننده، اطلاعات مختلفی را دربارهٔ صفحه استخراج می‌کند؛ اطلاعاتی از قبیل واژه‌های موجود و محل قرارگیری آن‌ها در صفحه، و نیز وزن خاص واژه‌های بخصوص، و تمام لینک‌های موجود در صفحه، که سپس جهت خزش در زمانی دیگر، در دستور کار قرار می‌گیرد. مدیران سایت‌ها شروع به بازشناسی ارزش رتبه بالای سایت خود و در دید قرار گرفتن آن در نتایج موتورهای جستجو نمودند که این امر، فرصتی را برای هکرهای غیر مخرب و مخرب شاغل در بخش بهینه‌سازی موتور جستجو مهیا کرد.

Larry Page و Sergey Brin، گوگل را در سال ۱۹۹۸ بنیان‌گذاری کردند. گوگل درمیان کاربران فزاینده اینترنت، هواداران ثابت‌قدمی را به خود جذب کرد که طراحی ساده آن را دوست داشتند. عوامل خارج از صفحه (مانند رتبه صفحه و تجزیه تحلیل لینک) نیز همانند عوامل داخل صفحه (فراوانی واژه‌های کلیدی، متاتگ‌ها، عنوان‌ها، لینک و ساختار وب‌سایت) مورد توجه قرار گرفتند تا گوگل را قادر به این امر سازند که از نوعی دست‌کاری که در موتورهای جستجویی دیده می‌شود که تنها به عوامل داخل صفحه توجه می‌کنند، اجتناب نماید.

علی‌رغم اینکه به بازی گرفتن رتبه صفحه سخت‌تر بود، مدیران شبکه سرانجام ابزارها و طرح‌های تولید لینک را جهت تحت تأثیر قرار دادن موتور جستجوی اینکتومی توسعه دادند، و این روش‌ها ثابت کردند که به طریقی مشابه می‌توان رتبه صفحه را تحت تأثیر قرار داد. تا سال ۱۹۹۷، طراحان موتورهای جستجو دریافتند که مدیران وب‌سایت‌ها تلاش می‌کنند که در موتورهای جستجوی آن‌ها رتبه بهتری داشته باشند. آنان همچنین متوجه شدند که برخی از مدیران وب، حتی رتبه‌های خود در نتایج جستجو را از طریق لبریز نمودن صفحات خود با واژگان کلیدی بسیار زیاد یا نامرتبط، دست‌کاری می‌کردند.

موتورهای جستجوی اولیه، نظیر آلتا ویستا یا اینفوسیک، الگوریتم‌های خود را جهت جلوگیری مدیران وب در دست‌کاری رتبه‌ها، مجدداً سازگار کردند. در سال ۲۰۰۵، اجلاس سالانه موسوم به بازیابی اطلاعات خصمانه در وب (AIRWeb) تشکیل شد تا شاغلان و محققان مرتبط با موتورهای جستجو و بهینه‌سازی آن را به هم مرتبط سازد.

ارتباط سئو (SEO) با گوگل

در سال 1998، دو دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد، لری پیج و سرگئی برین "Backrub" را ساختند، موتور جستجویی که به الگوریتم ریاضی اعتماد کرده است تا به برتری صفحات وب امتیاز دهد. عدد محاسبه شده توسط الگوریتم، PageRank، تابعی از کمیت و قدرت پیوندهای ورودی است. PageRank احتمال دستیابی به صفحه مشخص توسط کاربر وب را که به طور تصادفی در وب گشت می زند، مشاهده می کند و پیوندها را از یک صفحه به صفحه دیگر دنبال می کند. در حقیقت، این بدان معناست که برخی پیوندها از سایرین قوی تر هستند، زیرا احتمال دارد که صفحه پیج رنک بالاتر توسط جستجوی وب تصادفی به دست آید. پیج و برین گوگل را در سال 1998 تأسیس کردند.

تا سال 2004، موتورهای جستجو طیف گسترده ای از عوامل ناشناخته را در الگوریتم های رتبه بندی خود گنجانده بودند تا تأثیر دستکاری لینک را کاهش دهند. در ژوئن سال 2007، روزنامه نیویورک تایمز، ساول هانسل اظهار داشت که گوگل با استفاده از بیش از 200 سیگنال مختلف، در رتبه های سایت قرار می گیرد. موتورهای جستجوی پیشرو، گوگل، بینگ و یاهو، الگوریتم های مورد استفاده خود را برای رتبه بندی صفحات افشا نمی کنند. برخی از متخصصان سئو رویکردهای مختلفی را برای بهینه سازی موتور جستجو مطالعه کرده اند و نظرات شخصی خود را به اشتراک گذاشته اند. اختراعات ثبت شده مربوط به موتورهای جستجو می توانند اطلاعاتی را برای درک بهتر موتورهای جستجو ارائه دهند. در سال 2005، Google شروع به شخصی سازی نتایج جستجو برای هر کاربر کرد. بسته به سابقه جستجوهای قبلی، Google نتایج ورود به سیستم را برای کاربران ایجاد کرد.

در سال 2007، گوگل کمپینی را علیه لینک های پرداخت شده اعلام کرد که PageRank را انتقال می دهند. در تاریخ 15 ژوئن 2009، گوگل فاش کرد که آنها با استفاده از ویژگی nofollow در پیوندها، برای کاهش اثرات PageRank اقدام کرده اند. Matt Cutts، مهندس نرم افزار شناخته شده در گوگل، اعلام کرد که Google Bot دیگر به هیچ وجه با هیچ پیوندی با nofollow برخورد نمی کند. در نتیجه این تغییر، استفاده از nofollow منجر به کاهش PageRank شد. به منظور اجتناب از موارد فوق، مهندسان SEO تکنیک های جایگزینی را ایجاد کردند که برچسب های nollollowed را با جاوااسکریپت (JavaScript) مبهم جایگزین می کنند و بنابراین PageRank را مجاز می کنند. علاوه بر این چندین راه حل پیشنهاد شده است که شامل استفاده از iframes، Flash و JavaScript است.

در دسامبر 2009، گوگل اعلام كرد كه می تواند از سابقه جستجوی وب برای همه کاربران خود برای جمع آوری نتایج جستجو استفاده كند. در 8 ژوئن 2010، سیستم جدید فهرست بندی وب به نام Google Caffeine اعلام شد. به منظور ایجاد امکان استفاده کاربران در یافتن نتایج اخبار، ارسال های انجمن و سایر مطالب منتشر شده، کافئین گوگل تغییری در نحوه به روزرسانی فهرست گوگل در فهرست خود به منظور نمایش سریعتر موارد در Google ایجاد کرد. به گفته Carrie Grimes، مهندس نرم افزار که کافئین را برای گوگل اعلام کرد، "کافئین 50 درصد نتایج تازه تر از جستجوهای وب را نسبت به آخرین شاخص ما فراهم می کند."

Google Instant، جستجوی زمان واقعی، در اواخر سال 2010 با تلاش برای معرفی نتایج جستجو را به موقع و مرتبط تر کنید. از نظر تاریخی مدیران سایت ماه ها یا حتی سال ها را صرف بهینه سازی وب سایت برای افزایش رتبه جستجو می کنند. با رشد محبوبیت سایت ها و وبلاگ های رسانه های اجتماعی، موتورهای پیشرو تغییراتی در الگوریتم های خود ایجاد کردند تا بتوانند محتوای تازه به سرعت در نتایج جستجو قرار بگیرند.

در فوریه 2011، گوگل به روزرسانی پاندا را اعلام کرد، که وب سایت های حاوی مطالب تکثیر شده از سایر وب سایت ها و منابع را مجازات می کند. از نظر تاريخي وب سايت ها مطالبي را از يكديگر كپي كرده اند و با بهره وری در اين روش از رتبه بندي موتورهاي جستجوگر سود مي برند. با این حال، گوگل سیستمی جدید پیاده سازی کرده که سایت هایی را که محتوای آنها کپی استرا مجازات می کند. گوگل پنگوئن 2012 تلاش کرد تا وب سایت هایی را که از تکنیک های دستکاری شده برای بهبود رتبه بندی خود در موتور جستجو استفاده می کنند، جریمه کند. اگرچه Google Penguin به عنوان الگوریتم با هدف مبارزه با اسپم وب ارائه شده است، اما با سنجش کیفیت سایت هایی که پیوندها از آن به دست می آیند، واقعاً روی پیوندهای اسپم تمرکز دارد. به روزرسانی Google Hummingbird در سال 2013، یک تغییر الگوریتمی را ارائه داده است که برای بهبود پردازش زبان طبیعی گوگل و درک معنایی صفحات وب طراحی شده است. سیستم پردازش زبان Hummingbird تحت اصطلاح تازه شناخته شده "جستجوی مکالمه" قرار می گیرد که در آن سیستم توجه بیشتری به هر کلمه موجود در پرس و جو می کند تا به جای چند کلمه بهتر صفحات را با معنای پرس و جو منطبق کند. با توجه به تغییراتی که در بهینه سازی موتور جستجو ایجاد شده است، برای ناشران و نویسندگان محتوا، Hummingbird در نظر دارد با خلاص شدن از محتوای نامربوط و هرزنامه ها، مسائل را برطرف سازد، به Google این امکان را می دهد که محتوا با کیفیت بالا تولید کند و به آنها اعتماد کند که نویسندگان «قابل اعتماد» باشند.

انواع سئو (SEO)

  • سئو درون صفحه (On Page SEO)

سئو درون صفحه بر وب سایت و محتوای شما متمرکز است. هدف آن اطمینان از این است که موتورهای جستجوگر و جستجوگرها بتوانند به راحتی مطالب شما را پیدا کنند، استفاده کنند و درک کنند. SEO موجود در صفحه در درجه اول به Google و بازدید کنندگان کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آیا محتوای شما مرتبط است یا به طور بالقوه مفید است. مثال ها شامل برچسب های عنوان، برچسب های متا، توضیحات متا، عناوین، پاراگراف ها، تصاویر، URL ها، و لینک های داخلی و همچنین خروجی است.

  • سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)

بر خلاف روش سئو داخل صفحه روش بهینه سازی بیرون صفحه بر روی سیگنال های رتبه بندی خارجی مانند بک لینک ها و منشن های آنلاین (بدون لینک) از شغل و  یا وب سایت شما است. با فرض اینکه محتوای شما با خروجی جستجو مرتبط است، SEO خارج از صفحه بیشتر به Google کمک می کند تا در کجا موقعیت خود را در نتایج جستجو قرار دهد. به عنوان مثال لینک پیوند ورودی می تواند از وب سایت خارجی یا منشن نامشخص شرکت یا وب سایت خود در رسانه های اجتماعی، انجمن وب سایت، سایت پرسش و پاسخ، فهرست آنلاین یا هر وب سایت خارجی دیگر باشد.

روش های بکارگیری سئو (SEO)

  • ایندکس شدن

موتورهای جستجوگر پیشرو، مانند گوگل، بینگ و یاهو! از خزنده ها برای یافتن صفحات برای نتایج جستجوی الگوریتمی خود استفاده می کنند. صفحاتی که از سایر صفحات فهرست شده موتور جستجو پیوند دارند، نیازی به ارسال ندارند زیرا به صورت خودکار پیدا می شوند. Yahoo! دایرکتوری و DMOZ، دو دایرکتوری اصلی که به ترتیب در سال 2014 و 2017 بسته شدند، هم به ارسال دستی و بررسی سرمقاله انسانی نیاز داشتند. Google کنسول جستجوی Google را ارائه می دهد، که برای آن می توانید فید XML نقشه سایت ایجاد و ارسال کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام صفحات یافت می شوند، به خصوص صفحاتی که با پیگیری خودکار پیوندها علاوه بر کنسول ارسال URL، قابل کشف نیستند. یاهو! سابقاً سرویس تسلیم پرداخت شده را تضمین کرده بود که برای هزینه برای هر کلیک خزنده می شود. با این حال، این عمل در سال 2009 قطع شد.

خزندگان موتور جستجو ممکن است هنگام خزیدن سایت به عوامل مختلفی توجه کنند. هر صفحه توسط موتورهای جستجو فهرست بندی نمی شود. فاصله صفحات از فهرست اصلی سایت نیز می تواند عاملی برای خزیدن یا نبودن صفحات باشد. امروزه بیشتر افراد با استفاده از دستگاه تلفن همراه در Google در حال جستجو هستند. در نوامبر سال 2016، گوگل تغییر عمده ای در نحوه خزیدن وب سایت ها ایجاد کرد و شروع به ساختن فهرست اول موبایل خود کرد، این بدان معناست که نسخه موبایل وب سایت شما به نقطه شروع آنچه گوگل در فهرست آنها قرار دارد تبدیل می شود.

  • جلوگیری از خزیدن

برای جلوگیری از محتوای نامطلوب در فهرست های جستجو، وب مسترها می توانند به عنکبوت ها (Spider) دستور دهند که از طریق فایل استاندارد robots.txt در فهرست اصلی دامنه، برخی فایل ها یا فهرست ها را خز نکنند. علاوه بر این، صفحه با استفاده از برچسب متا اختصاصی برای روبات ها، می تواند صریحاً از پایگاه داده موتور جستجو خارج شود (معمولاً <meta name = "روبات" محتوا = "noindex">). هنگامی که موتور جستجوگر سایت را بازدید می کند، robots.txt که در فهرست اصلی قرار دارد، اولین فایل خزنده است. فایل robots.txt تجزیه و تحلیل می شود و به این روبات دستور می دهد که در کدام صفحه ها خزیده نشود. از آنجا که خزنده موتور جستجو می تواند نسخه ای از این فایل را ذخیره کند، ممکن است در برخی مواقع صفحات را خزنده کند که مدیر وب سایت آرزو نداشته باشد. صفحاتی که معمولاً از خزیدن ممانعت می شوند شامل صفحات خاصی برای ورود به سیستم مانند سبد خرید و محتوای خاص کاربر مانند نتایج جستجو از جستجوهای داخلی هستند. در مارس 2007، گوگل به وب مسترها هشدار داد كه از جلوگیری از فهرست بندی نتایج جستجوی داخلی جلوگیری كنند زیرا این صفحات به عنوان اسپم جستجو در نظر گرفته شده اند.

  • افزایش برتری

انواع روش ها می توانند باعث افزایش برتری صفحه وب در نتایج جستجو شوند. ارتباط متقابل بین صفحات همان وب سایت برای ارائه لینک های بیشتر به صفحات مهم ممکن است باعث بهبود دید آن شود. نوشتن محتوا که شامل عبارت کلمات کلیدی اغلب جستجو می شود، به طوری که مربوط به طیف گسترده ای از نمایش داده های جستجو باشد، باعث افزایش ترافیک خواهد شد. به روزرسانی مطالب به منظور جلوگیری از خزیدن موتورهای جستجو، می تواند وزن بیشتری به سایت وارد کند. اضافه کردن کلمات کلیدی مربوط به متادیتا صفحه وب، از جمله برچسب عنوان و توضیحات متا، باعث می شود تا ارتباط لیست های جستجوی سایت بهبود یابد و بدین ترتیب ترافیک افزایش یابد. کانونیالیزه کردن URL صفحات وب که از طریق چندین URL قابل دسترسی است، با استفاده از عنصر پیوند کانونی یا از طریق 301 تغییر مسیر می تواند به اطمینان حاصل شود که پیوندها به نسخه های مختلف URL همه به سمت نمره محبوبیت لینک صفحه در نظر گرفته می شوند.

  • کلاه سفید در مقابل تکنیک های کلاه سیاه

تکنیک های سئو را می توان به دو دسته گسترده طبقه بندی کرد: تکنیکی که شرکت های موتور جستجو به عنوان بخشی از طراحی خوب ("کلاه سفید") توصیه می کنند، و آن دسته از تکنیک هایی که موتورهای جستجو آنها را تأیید نمی کنند ("کلاه سیاه"). موتورهای جستجو سعی در به حداقل رساندن تأثیر دومی دارند، در میان آنها spamdexing. مفسران صنعت این روش ها را طبقه بندی كرده اند و پزشكانی كه از آنها استفاده می كنند، به عنوان سئو كلاه سفید یا SEO كلاه سیاه استفاده می كنند. کلاه های سفید تمایل به نتایجی دارند که مدت طولانی طول می کشد، در حالی که کلاه های سیاه پیش بینی می کنند سایت هایشان ممکن است به محض موقت یا دائمی سایت هایشان ممنوع شود، به محض این که موتورهای جستجو کارهای خود را کشف کردند.

تکنیک SEO اگر مطابق با دستورالعمل های موتورهای جستجو باشد کلاه سفید محسوب می شود و شامل فریب نمی شود. از آنجا که رهنمودهای موتور جستجو به عنوان یک سری قوانین یا دستورات نوشته نشده است، این نکته مهم برای ذکر است. سئو کلاه سفید فقط به دنبال رعایت دستورالعمل ها نیست بلکه به معنای اطمینان از محتوائی است که موتور جستجوگر فهرست می کند و متعاقبا رتبه بندی می کند همان محتوا است که کاربر مشاهده خواهد کرد. توصیه های کلاه سفید به طور کلی خلاصه می شود که ایجاد محتوا برای کاربران است، نه برای موتورهای جستجو، و سپس ساختن آن محتوا به راحتی در دسترس الگوریتم های "عنکبوتی" آنلاین، به جای تلاش برای فریب الگوریتم از هدف مورد نظر خود. سئو کلاه سفید از بسیاری جهات شبیه به توسعه وب است که باعث افزایش دسترسی می شود، اگرچه این دو یکسان نیستند.

سئو کلاه سیاه سعی در ارتقاء رتبه بندی به روش هایی دارد که توسط موتورهای جستجو رد می شوند یا فریب را درگیر می کنند. تکنیک کلاه سیاه از متن پنهان، یا به عنوان متن شبیه به پس زمینه، در بخش غیرقابل مشاهده، یا خارج از صفحه قرار می گیرد. روش دیگر بسته به اینکه آیا صفحه توسط بازدید کننده انسانی یا موتور جستجوگر درخواست می شود، صفحه دیگری متفاوت می دهد، روشی که به cloaking معروف است. دسته دیگر که گاهی مورد استفاده قرار می گیرد سئو کلاه خاکستری است. این بین روش های کلاه سیاه و کلاه سفید است که روش های به کار رفته از مجازات سایت جلوگیری می کنند اما در تولید بهترین محتوای برای کاربران عمل نمی کنند. سئو کلاه خاکستری کاملاً در بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو متمرکز است.

موتورهای جستجو ممکن است سایت هایی را که کشف می کنند با استفاده از روش های کلاه سیاه یا خاکستری مجازات کنند، یا با کاهش رتبه بندی آنها یا حذف لیست آنها از پایگاه داده هایشان مجازات می شوند. این مجازات ها می توانند به صورت خودکار توسط الگوریتم های موتورهای جستجو یا توسط بررسی سایت سایت اعمال شوند. یک نمونه حذف Google در فوریه 2006 و BMW آلمان و Ricoh آلمان برای استفاده از شیوه های فریبکارانه بود. با این حال، هر دو شرکت به سرعت عذرخواهی کردند، صفحات توهین آمیز را برطرف کردند و به صفحه نتایج موتور جستجوی Google بازگردانده شدند.

انتخاب واژه های کلیدی

واژه های کلیدی همان کلماتی هستند که می خواهیم عمل جستجو بر اساس آنها انجام شود و در صفحه نتایج جستجوی این واژه ها، سایت یا سند ما به عنوان یکی از نتایج ارائه شود. در انتخاب کلمات کلیدی باید به چند نکته توجه شود :

  • ارتباط معنایی با محتویات سایت : از نقطه نظر منطقی کلیدواژه های شما باید با موضوع سایت مرتبط باشند.اول اینکه کاربری که برای این کلمات جستجو می کند به دنبال نتایجی در رابطه با این موضوع می گردد و دوم اینکه اگر اینچنین نباشد رتبه سایت بسیار پایین خواهد آمد و حتی ممکن است به عنوان یکی از مصادیق تقلب (Spam) شناخته شود.
  • میزان محبوبیت : محبوبیت کلیدوازه به معنای میزان تقاضای آن از طرف کاربران است. یا به عبارت بهتر، چه تعداد از کاربران وب، برای پیدا کردن نتایج مرتبط با این کلمات، در طول روز یا هفته جستجو می کنند. هر چه که این محبوبیت بیشتر باشد، بدون شک بعد از قرار گرفتن در رتبه بندی جستجوگر، ترافیک بالاتری نصیب شما می شود. دامنه محبوبیت هم از اهمیت بالایی برخوردار است. مثلا یک واژه آلمانی بین عده خاص( آلمانی زبان ها ) دارای محبوبیت است.
  • تعداد سایت های ارایه کننده کلیدواژه : این سایت ها در واقع همان رقیبان شما هستند که در طول فرایند بهینه سازی باید با آن ها دست و پنجه نرم کنید. پس اگر کلیدواژه شما از محبوبیت بالایی برخوردار است اما رقیبان بسیارزیادی با شما رقابت می کنند (بویژه که از سایت های مهم باشند) بهتر است از آن واژه صرف نظر کنید و یا تا حد امکان تخصصی تر آن را دنبال کنید، یعنی با ترکیب واژه با دیگر واژه ها یک عبارت چند کلمه ای بسازید.
  • کیفیت رقبای شما نیز خیلی مهم است. یعنی آن ها چقدر "مهم" هستند. مثلا رقابت به سایت Amazone خیلی سخت تر و دشوارتر از رقابت با یک وبلاگ محلی است. چون به هر حال هر جستجوگری ترجیح می دهد که نتایج ارائه شده اش از اعتبار و شهرت برخوردار باشند. البته ممکن است بعضی از این رقبا ارتباطی با واژه مورد نظر نداشته باشند. در این صورت شما می توانید براحتی بالاتر از آن ها قرار بگیرید.
  • ساده بودن کلیدواژه :با توجه به اینکه در مراحل بعدی بیشتر عملیات روی کلیدواژه ها انجام می شود، و همچنین از کلیدواژه باید در اسم صفحه، آدرس سایت و.... استفاده شود، پس بنابراین باید بخاطر سپردن آن توسط کاربر آسان باشد تا اگر دوباره خواست به ما سر بزند همان کلیدواژه را جستجو کند و یا با نوشتن آدرس سایت که حاوی همان کلیدواژه است به سایت متصل شود.
  • عبارت کلیدی : انتخاب یک عبارت به جای یک واژه میتواند تعداد سایت های رقیب را کاهش دهد و از طرف دیگر اطلاعات به صورت تخصصی تر ارائه می شود. اما باید از قرار دادن کلمات رایج خودداری کرد، به دلیل اینکه توسط Indexer نادیده گرفته می شوند.
آیا این نوشته را دوست داشتید؟
linkedin-advanced-seo-search-factors

آموزش سئو پیشرفته: فاکتورهای جستجو


فاکتورهای جستجوی SEO- عناصری که در نحوه و مکان نمایش سایت شما در صفحه نتایج Google نقش دارند - بر چگونگی رسیدن محتوای شما به مخاطبان تاثیر می گذارند....

1398/12/23 1084 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-technical-wordpress-seo

آموزش سئوی فنی وردپرس


آیا می خواهید رتبه جستجوی سایت وردپرسی خود را بهبود ببخشید؟ از داخل به بیرون آن را بهینه سازی کنید. تکنیک های فنی SEO را که قابلیت کشف، ساختار و کارآی...

1398/12/20 5592 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-marketing-tools-seo

آموزش ابزارهای بازاریابی: SEO


در این دوره، Brad Batesole موارد الزامی را برای بسته ابزار SEO شما از جمله Google Search Console ،Google web.dev ،Screaming Frog SEO Spider ،Google Ke...

1398/12/18 1378 بازدید زیرنویس دارد
lynda-using-content-for-lead-gen

آموزش ایجاد محتوا برای استراتژی lead generation


محتوای عالی صرفا چشمگیر نیست. با ایجاد محتوایی با کیفیت بالا که افراد را آموزش می دهد و با آنها ارتباط برقرار می کند، بازاریابان مدرن می توانند اعتماد...

1397/10/04 1744 بازدید زیرنویس دارد
stoneriverelearning-marketing-an-agency-or-consultancy

آموزش بازاریابی یک آژانس یا مرکز مشاوره


این دوره شما موثرترین راه ها برای تبلیغ آژانس یا کسب و کار مشاوره را خواهید آموخت. من به شما آموزش خواهم داد: معتبر به نطر رسیدن نرخ تبدیل فروش خ...

1397/10/04 1159 بازدید
packtpub-seo-2018-training-with-an-seo-expert-for-beginners-video

آموزش سئو 2018 برای مبتدیان توسط متخصص سئو


آیا می خواهید در نتایج موتور جستجوی گوگل بالا باشید و پول بیشتری کسب کنید؟ اگر بله، وقت آن است که وب سایت خود را از اعماق اینترنت بیرون بیاورید. با اس...

1397/09/01 3179 بازدید
udemy-google-seo-for-images-simple-search-engine-growth-hacking

آموزش Google SEO برای تصاویر - افزایش ساده رشد موتور جستجو 


آیا برای رنک یا رتبه کلمات کلیدی در گوگل تلاش می کنید؟ آیا نمی دانید در کجا بهینه سازی تصاویر را انجام دهید؟ یا فقط می خواهید میزان رویت آنلاین برند ش...

1397/08/30 3545 بازدید
packtpub-video-seo-rank-higher-in-google-and-youtube-video

آموزش سئو کردن ویدئو - دریافت رنک بالاتر در گوگل و یوتیوب


فرض کنید شما یک ویدیو عالی دارید، اما از زمان ارسال آن به صورت آنلاین، هیچ اتفاقی رخ نداده است. اگر بازاریابی خود را بی فایده می پندارید، می توانید وی...

1397/08/20 2499 بازدید
stoneriverelearning-advanced-marketing-using-recommendation-algorithms

آموزش پیشرفته بازاریابی با استفاده از الگوریتم های توصیه


در این دوره، برخی از تاکتیک های پیشرفته تر برای تبلیغات کسب و کار و محصولاتی که به مراتب فراتر از SEO هستند، با شما به اشتراک می گذارم. وقتی که به باز...

1397/07/27 1617 بازدید
pluralsight-fiddler

آشنایی با ابزار Fiddler


Fiddler یک ابزار بسیار محبوب برای ترافیک وب است. Fiddler بسیار قدرتمند است و استفاده از آن آسان می باشد. در این دوره با معرفی Fiddler، نحوه کارکرد وب ...

1397/07/23 1944 بازدید
stoneriverelearning-advanced-google-seo

آموزش پیشرفته سئو گوگل


این یک دوره پیشرفته SEO است که به شما آموزش می دهد که چگونه نتایج جستجو در وب سایت شما در جستجوی گوگل با لیست های پیشرفته به نام "rich snippets" آمده ...

1397/07/21 4370 بازدید
udemy-google-maps-seo-the-4-pillars-to-rank-your-website-page-1

آموزش سئو با Google Maps


Google Maps انقلاب بعدی در گوگل است. سال هاست که در یوتیوب Google Maps جایگاه بسزایی دارد اما 2018 سال Maps است. سرفصل: معرفی دوره 4 ستون رتبه ب...

1397/07/15 1447 بازدید
packtpub-google-seo-for-images-massive-growth-marketing-made-easy-video

آموزش سئو کردن تصاویر در گوگل


در این دوره شما 3 راه جدید برای دریافت ترافیک به وب سایت خود خواهید آموخت: 1) شما می توانید هر یک از صفحات وب سایت خود را با انجام تگ های صحیح SEO  تص...

1397/07/14 1219 بازدید
packtpub-the-on-page-seo-guide-rank-page-1-in-google-yahoo-and-bing-video

آموزش سئو در گوگل، یاهو و Bing


بهینه سازی موتور جستجو (سئو) فعالیت بهینه سازی صفحات وب یا سایت های کلیدی است تا موتورهای جستجوگر را friendly سازد، در نتیجه موقعیت های بالاتر در نتای...

1397/07/05 1127 بازدید
packtpub-the-perfect-seo-optimized-article-to-rank-page-1-in-google-video

آموزش سئو کردن مقاله در گوگل


اولين و مهمترين گام در هر کسب و کار آنلاین، اطمينان از داشتن کلمات کليدي مناسب است. بدون شناختن شرایط جستجوی درست، بهینه سازی در جهان به شما کمک نمی ک...

1397/07/05 1035 بازدید
packtpub-youtube-video-seo-boost-views-engagement-and-subscribers-video

آموزش سئو کردن ویدئو در یوتیوب


آیا شما ویدئویی را در یوتیوب پست کرده اید ولی تا به حال هیچ اتفاقی نیفتاده است؟ اگر بازاریابی شما جواب نداده است، پس شما نمی توانید ویدئو خود را در گو...

1397/07/05 1341 بازدید
packtpub-seo-link-building-rank-in-google-with-edu-and-gov-backlinks-video

آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل با بک لینک های EDU و GOV 


به عنوان یک مالک وب سایت، دشوار است بدانید چه تاکتیک هایی برای رشد بازدید آنلاین وب سایت شما موثر خواهد بود. اکثرا بر این باور اند که لینک ها در دستیا...

1397/06/03 1539 بازدید
teamtreehouse-website-optimization-course

آموزش بهینه سازی وب سایت


در این دوره ما ابزارهایی را جهت نگهداری وب سایت شما در بهترین شکل ممکن معرفی می کنیم. این ابزارها به شما کمک می کند تا تسک هایی نظیر اشکال زدایی یک مش...

1397/05/09 912 بازدید
udemy-complete-seo-bootcamp-2018-udemy

آموزش کامل SEO Bootcamp 2018


در این دوره با مبانی SEO، تشریح مفاهیم مهم با نمودارها و ساده سازی سئو برای درک راحت تر اطلاعات آشنا می شوید. سرفصل: معرفی دوره چگونه از این درس...

1397/05/09 1756 بازدید
teamtreehouse-seo-basics-course

آموزش مبانی سئو


بهینه سازی موتور جستجو یک فرآیند مداوم، راه تفکر در مورد وب سایت شما، تهیه و ایجاد محتوای آن و نظارت بر موفقیت آن در طولانی مدت است. با استفاده از بهت...

1397/05/03 910 بازدید
مونا 6 روز و 11 ساعت قبل

چند راهکار برای بهبود رنک سایت