آموزش بازاریابی محتوا (Content Marketing)

دسته بندی: آموزش بازاریابی

آموزش بازاریابی محتوا

آنچه در این صفحه می خوانید:

معرفی بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که بر ایجاد، انتشار و توزیع محتوا برای مخاطبان هدفمند بصورت آنلاین متمرکز است. اغلب توسط کسب و کار به منظور زیر استفاده می شود:

  • توجه مشتری را جلب کرده و منجر به تولید می شود.
  • پایه مشتری خود را گسترش دهید.
  • فروش آنلاین را ایجاد یا افزایش دهید.
  • آگاهی یا اعتبار برند را افزایش دهید.
  • یک انجمن آنلاین از کاربران ایجاد کنید.

بازاریابی محتوا چشم اندازها را به خود جلب می کند و با ایجاد و اشتراک محتوای رایگان با ارزش، چشم اندازها را به مشتری تبدیل می کند. بازاریابی محتوا به شرکت ها کمک می کند تا وفاداری به برند پایدار ایجاد کنند، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند و تمایل به خرید محصولات از شرکت را در آینده ایجاد می کنند. این شکل نسبتاً جدید بازاریابی شامل فروش مستقیم نمی شود. درعوض، اعتماد و گزارش را با مخاطب ایجاد می کند.

برخلاف سایر اشکال بازاریابی آنلاین، بازاریابی محتوا بر خلاف ایجاد تقاضا برای یک نیاز جدید، به پیش بینی و برآورده کردن نیاز مشتری فعلی به اطلاعات متکی است. همانطور که جیمز اوبراین از محتوا در مورد Mashable نوشت، "ایده اصلی در بازاریابی محتوا این است که یک برند تجاری باید چیزی ارزشمند را ایجاد کند تا بتواند چیزی ارزشمندی را بدست آورد. به جای تبلیغات، نمایش را اجرا کن." بازاریابی محتوا نیاز به تحویل مداوم مقادیر زیادی از مطالب دارد که ترجیحاً با یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد می شود.

هنگامی که مشاغل بازاریابی محتوا را دنبال می کنند، تمرکز اصلی باید روی نیاز مشتری باشد. هنگامی که یک کسب و کار نیاز مشتری را تشخیص داد، می توانید اطلاعات را در قالب های مختلفی از جمله اخبار، ویدئو، روزنامه های سفید، کتاب های الکترونیکی، اینفوگرافیک ها، خبرنامه های ایمیل، مطالعات موردی، پادکست ها، راهنماهای نحوه ارائه، سؤال و پاسخ، عکس ها، وبلاگ ها و غیره ارائه دهید. اکثر این قالب ها متعلق به کانال دیجیتال هستند.

بازاریابی محتوای دیجیتالی یک فرایند مدیریتی است که از کانال های الکترونیکی برای شناسایی، پیش بینی و برآورده کردن نیازهای محتوای مخاطب خاص استفاده می کند. این باید به طور مداوم به روز شود و به آن افزوده شود تا بر رفتار مشتریان تأثیر بگذارد.

معیار های متداول بازاریابی محتوا (Content Marketing)

معیارها برای تعیین موفقیت در بازاریابی محتوا، غالباً با اهداف اصلی کمپین گره خورده است. به عنوان مثال، برای هر یک از این اهداف، یک بازاریاب محتوا می تواند معیارهای مختلف تعامل و جذب را اندازه گیری کند:

آگاهی و اعتبار برند

مشاغل متمرکز بر گسترش دسترسی بیشتر مشتریان ، می خواهند به افزایش حجم بازدید کنندگان و همچنین کیفیت تعامل آن توجه کنند. اقدامات سنتی از حجم شامل تعداد بازدید کنندگان از یک صفحه و تعداد ایمیل های جمع آوری شده است، در حالی که زمان صرف شده در صفحه و کلیک کردن به صفحات / عکس های دیگر شاخص های خوبی برای تعامل است.

  • تعداد بازدید کنندگان یک صفحه
  • زمان صرف شده در صفحه
  • در میان صفحات / عکس ها کلیک کنید
  • تعداد ایمیل های جمع آوری شده

معیارهای بهداشتی برند

مشاغل می خواهند تأثیر پیام های آنها بر مصرف کنندگان را اندازه بگیرند. سلامت برند به بازخورد مثبت یا منفی که یک شرکت می دهد اشاره دارد. همچنین میزان اهمیت یک برند برای مصرف کنندگان را می سنجد. این شرکت ها می خواهند دریابند که آیا شهرت برند بر مشتریان برای خرید تأثیر می گذارد.

اقدامات در این قسمت شامل:

  • اشتراک صدا (SOV) تعداد دفعاتی است که یک برند در مقابل رقبای خود (مکالمات) صحبت می کند. در خارج از دنیای دیجیتال، SOV مخفف فضا و فرکانس تبلیغاتی با نام تجاری در رسانه های سنتی قرار می گیرد.
  • احساسات زمانی است که برند بازخورد مثبت، منفی یا خنثی دارد.
  • Influence برند به تعداد دفعات ارسال یک پست، نظر یا توییت در سیستم عامل های مختلف اشاره دارد.

پایگاه کاربر متنوع

برای مشاغلی که امیدوارند نه تنها به انواع بیشتری از مشتریان بلکه به انواع جدیدی از مشتریان برسند، باید به آمار جمعیت بازدید کنندگان جدید توجه کنند. همانگونه که توسط کوکی ها می توان منابع مختلف ترافیکی، رفتارهای مختلف آنلاین و یا عادات خرید متفاوت بازدید کنندگان آنلاین را بدست آورد.

  • جمعیتی بازدید کنندگان
  • منابع ترافیک (یعنی سئو (SEO)، رسانه های اجتماعی، ارجاع، مستقیم)
  • تفاوت در الگوهای خرید و رفتار کاربر بازدید کنندگان

فروش

مشاغل متمرکز بر افزایش فروش از طریق بازاریابی محتوا باید به معیارهای سنتی تجارت الکترونیکی از جمله نرخ کلیک از طریق صفحه محصول تا بررسی و تکمیل نرخ در چک بپردازند. در مجموع، اینها نرخ تبدیل را تشکیل می دهند. علاوه بر این، برای درک بهتر عادات خرید مشتریان، آنها باید به معیارهای نامزدی دیگر مانند زمان صرف شده در هر صفحه، تعداد بازدید از صفحه محصولات به ازای هر کاربر، و تعامل مجدد توجه کنند.

  • تبدیل از طریق فرآیند فروش (فرآیند ثبت نام تا ورود به سیستم)، از جمله نرخ های کلیک در هر مرحله از نرخ تبدیل
  • زمان صرف شده در صفحه
  • تعامل مجدد (یعنی درصد بازدید کنندگان در حال بازگشت)
  • در صفحات محصول کلیک کنید.

معیارهای نوآوری

این مربوط به شرکت هایی است که می خواهند تجزیه و تحلیل کنند که آیا کمپین های رسانه های اجتماعی در میان مصرف کنندگان نظر ایجاد می کنند. این به آنها کمک می کند تا راه هایی برای بهبود محصول و خدمات خود بیابند. این شامل "سطح بالای تعامل با برند و وفاداری به برند می شود".

مثال ها:

  • هنگامی که یک شرکت از طریق سیستم عامل های رسانه اجتماعی خود پستی ارسال می کند و ایده های خود را به اشتراک می گذارد، مصرف کنندگان می توانند تحت تأثیر یا انگیزه ای برای اشتراک نظرات خود قرار بگیرند.
  • Trendspotting به آخرین اظهارات مصرف کنندگان درباره یک مارک، محصول یا خدماتی است که باید هدف گذاری شود. برخی از ابزارها را می توان توسط Google Trends، Trendsmap (Twitter) و سایر سایت ها تهیه کرد که گزارش آنچه در دهان همه افراد در سراسر جهان است را ارائه می دهند.

روش های بازاریابی محتوا (Content Marketing)

ترکیبی از زنجیره تأمین و تجربه کاربران

زنجیره تأمین بازاریابی محتوای دیجیتالی عمدتاً از سهامداران تجاری و ذینفعان کاربر نهایی تشکیل شده است که ارائه دهندگان محتوا و توزیع کنندگان و مشتریان را بطور جداگانه نشان می دهند. در این فرآیند، توزیع کنندگان رابط بین ناشر و مصرف کننده را مدیریت می کنند، سپس توزیع کنندگان می توانند محتوای مورد نیاز مصرف کنندگان را از طریق کانال های خارجی شناسایی کرده و استراتژی های بازاریابی را پیاده سازی کنند.به عنوان مثال، آژانس های تأمین کتابخانه و اسناد به عنوان واسطه می توانند محتوای دیجیتالی کتاب های الکترونیکی و مقالات مجله الکترونیکی را با توجه به نتایج جستجوی خود از طریق کانال های الکترونیکی به کاربران تحویل دهند.

مثال دیگر این است که مصرف کنندگان هزینه دریافت برخی از بارگیری های MP3 را پرداخت می کنند، می توان از موتورهای جستجو برای شناسایی ارائه دهنده های مختلف موسیقی استفاده کرد و از طریق مصرف کنندگان می توان از عوامل هوشمند استفاده کرد تا در چندین سایت ارائه دهنده موسیقی جستجو کنند. در یک کلام، فرایند بازاریابی محتوای دیجیتال باید در سطح کسب و کار و سطح تجربه خدمات انجام شود زیرا وقتی مصرف کنندگان به محتوای دیجیتال دسترسی پیدا می کنند، تجربه خودشان بستگی به شبکه پیچیده روابط در کانال های بازاریابی محتوا مانند وب سایت ها و فیلم ها دارد. مصرف کنندگان از طریق محصولات مختلف دیجیتالی که نقش مهمی در تأمین نیازهای مصرف کنندگان دارند، مستقیماً با توزیع کنندگان در زنجیره تأمین بزرگ ارتباط برقرار می کنند. طراحی و تجربه کاربری این کانال ها مستقیماً موفقیت در بازاریابی محتوای دیجیتال را تعیین می کند.

تعامل با مصرف کننده از طریق خدمات الکترونیکی

خدمات الکترونیکی به خدمات شبکه تعاملی مراجعه می کنند. در سرویس الکترونیکی تعامل بین مشتری و سازمان ها به طور عمده از طریق فناوری شبکه مانند استفاده از پست الکترونیکی، تلفن، ویندوز چت آنلاین برای ارتباط برقرار می شود. خدمات الکترونیکی با خدمات سنتی متفاوت است و تحت تأثیر محدودیت از راه دور و ساعات کار قرار نمی گیرند.

بازاریابی محتوای دیجیتالی از طریق سرویس الکترونیکی معمولاً همراه با سایر کانال ها برای دستیابی به اهداف بازاریابی از جمله چهره به چهره، پستی و سایر خدمات از راه دور ارائه می شود. شرکت های اطلاعاتی برای مشتریانی که از چندین موتور جستجو در سایت های مختلف استفاده می کنند، پیام ها و اسناد مختلفی را ارائه می دهند و حقوق گروه های تجاری را تنظیم می کنند. اینها برخی از کانال های بازاریابی محتوای دیجیتال است.

آیا این نوشته را دوست داشتید؟
linkedin-learning-conversion-copywriting

یادگیری Conversion Copywriting


این دوره تمام مراحل اساسی تبلیغ نویسی تبدیل را به شما توضیح خواهد داد. مربی Joanna Wiebe با آموزش نحوه تفکر در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل از منظر استرا...

1399/12/27 529 بازدید
linkedin-introduction-to-content-marketing

آشنایی با بازاریابی محتوا


در این دوره، مدرس Colleen Jones، شما را با اصول اساسی آشنا می کند. کشف کنید که بازاریابی محتوا چیست و چه چیزی نیست. سپس یاد بگیرید که چگونه یک استراتژ...

1399/05/07 1335 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-creating-fun-and-engaging-video-training-the-how

آموزش ایجاد ویدئو تعاملی و سرگرم کننده: چگونه


در این دوره می توانید مکانیک های ساخت ویدیو، فیلمبرداری، مصاحبه، ویرایش، گویندگی، گرافیک و موسیقی را کشف کنید - در حالی که او نکاتی را برای فشرده سازی...

1399/04/28 898 بازدید
linkedin-learning-integrated-content-marketing

یادگیری بازاریابی محتوای یکپارچه


مدرس Brian Honigman - مشاور بازاریابی در سازمان هایی مانند NATO و Samsung- به شما کمک می کند تا محتوای خود را برای جستجو بهینه کنید، آن را برای به اشت...

1399/04/23 862 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-writing-a-compelling-blog-post

نوشتن پست وبلاگ قانع کننده


روزنامه نگار برنده جایزه و مربی نویسندگی Starshine Roshell به شما نشان می دهد که چگونه می توانید تخصص خود را به پست های مختصر ، پرشور و پر بصیرت تبدیل...

1399/03/09 966 بازدید
linkedin-marketing-tools-social-media

ابزارهای بازاریابی: رسانه های اجتماعی


در این دوره یاد می گیرید که چگونه انتخاب درستی از میان هزاران پلتفرم و اپلیکیشن شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود انجام دهید. یاد میگیرید که چگونه ف...

1398/12/26 3604 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-marketing-tools-digital-marketing

آموزش ابزارهای بازاریابی - دیجیتال مارکتینگ


ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را چگونه می توان تعیین کرد که کدام یک برای شما و سازمان شما مناسب است؟...

1398/01/11 6647 بازدید
lynda-online-marketing-foundations-2

آشنایی با اصول و مبانی بازاریابی آنلاین


در این دوره با تکنیک های بازاریابی دیجیتال با جملات ساده، ایجاد کمپین بازاریابی آنلاین برای تمام کانال های دیجیتال جستجو، ویدئو، اجتماعی، ایمیل و نمای...

1397/06/27 2154 بازدید زیرنویس دارد
teamtreehouse-how-to-build-your-business-through-blogging-course

آموزش ایجاد کسب و کار با وبلاگ نویسی


در این دوره با شروع وبلاگ نویسی، پیدا کردن ایده هایی در مورد چگونگی نوشتن، تاکتیک ها و ابزارهایی برای ایجاد محتوای متنوعی که مخاطبان شما را ایجاد می ک...

1397/05/07 1081 بازدید
udemy-mobile-first-content-marketing-strategy

استراتژی های بازاریابی محتوا موبایل


این دوره نحوه بهینه سازی محتوای سایتتان به درخواست کاربران موبایل و تبدیل بازدیدها به فروش را نشان میدهد. پیش از این دوره، بهترین حالت آن است که سایت ...

1396/08/16 1599 بازدید
lynda-social-media-marketing-with-facebook-and-twitter-2015

آموزش بازاریابی محتوا برای فیسبوک و توئیتر


در این دوره آموزشی علاوه بر یادگیری ایجاد یک حساب کاربری در وب سایت های Facebook و Twitter و استفاده از این سیستم ها بر استفاده تجاری از Facebook و Tw...

1396/08/16 1676 بازدید
lynda-content-marketing-blogs

آموزش بازاریابی محتوا با وبلاگ نویسی


در این آموزش تصویری با بازاریابی محتوا (Content Marketing) با وبلاگ نویسی آشنا می شوید. این دوره آموزشی محصول موسسه Lynda می باشد. سرفصل های دوره:...

1396/08/15 2266 بازدید
udemy-content-marketing-for-authors-trainers-coaches-consultants

آموزش بازاریابی محتوا برای نویسندگان ، مربیان و مشاوران


این دوره بازاریابی محتوا را برای نویسندگان ، مربیان و مشاوران آموزش می دهد. این آموزش تصویری به معرفی بازاریابی محتوا ، بازاریابی بین المللی ، بازار...

1396/08/15 1588 بازدید
lynda-content-marketing-newsletters

بازاریابی محتوا از طریق خبرنامه های ایمیلی


این دوره بازاریابی محتوا را از طریق خبرنامه های ایمیلی آموزش می دهد. این آموزش تصویری به معرفی قوانین بازاریابی محتوا ، یکپارچه سازی خبرنامه ایمیل و ن...

1396/08/15 1660 بازدید
ostraining-how-to-improve-your-content-marketing

آشنایی با تکنیک های بهبود بازاریابی محتوا


در این آموزش تصویری با تکنیک های بهبود بازاریابی محتوا آشنا می شوید. این دوره آموزشی محصول OsTraining است. سرفصل های این مجموعه: معرفی مقدمه ای...

1396/08/15 1446 بازدید
lynda-content-marketing-staying-relevant

آموزش حفظ موقعیت فعلی در بازاریابی محتوا


مشتریان شما چند کاناله و چند دستگاهی هستند. آنها با شما از طریق دسکتاپ خود و گوشی های هوشمند خود، از طریق رسانه های اجتماعی، ایمیل، و وب سایت خود ارتب...

1396/08/15 1472 بازدید
lynda-content-marketing-slides

آموزش بازاریابی محتوا با استفاده از اسلاید


در این دوره کوتاه Dayna Rothman  بهترین شیوه برای ایجاد و ترویج مطالب را از طریق اسلاید بیان میکند. او همچنین نحوه ارائه طرح، انتخاب متن به سمت راست و...

1396/08/15 1659 بازدید
lynda-content-marketing-podcasts-and-audio

بازاریابی محتوا بوسیله پادکست


این دوره بازاریابی محتوا را بوسیله پادکست آموزش می دهد. پادکست ها برنامه های ضبط شده صوتی و تصویری هستند که به صورت بخش به بخش منتشر می شوند. این دوره...

1396/08/15 1460 بازدید