بازاریابی محتوا (Content Marketing)

دسته بندی: آموزش بازاریابی

معرفی بازاریابی محتوا یا Content Marketing

بازاریابی محتوا در مورد ایجاد و توزیع محتوایی است که مخاطبان مورد نظر را درگیر و جذب می کند، در حالی که آنها را تشویق می کند تا اقداماتی را انجام دهند که برای یک کسب و کار سودآور است.

بازاریابی محتوا با نام های بسیاری مانند بازاریابی ورودی، روزنامه نگاری شرکتی، رسانه های برند شده، تبلیغات بومی و انتشارات مشتری شناخته شده است.

با این وجود، ایده اصلی پشت این استراتژی یکسان باقی مانده است. به عنوان مثال، برای ایجاد و توزیع محتوایی که مخاطبان مورد نظر را درگیر و جذب می کند، در حالی که آنها را تشویق می کند تا اقداماتی را که برای کسب و کار سودآور است، انجام دهند.

رشد شبکه جهانی وب، شبکه های اجتماعی و فن آوری های تلفن همراه، ارتباط بین مصرف کنندگان و کسب و کار را تغییر داده است. امروزه مصرف کنندگان متوسط یک محصول را تنها به صورت غیرمستقیم با تماشای تبلیغات در بیلبورد خریداری نمی کنند. آنها در Google برای مقایسه محصولات مشابه تحقیق می کنند، بررسی های محصول را به صورت آنلاین توسط کارشناسان می خوانند و حتی قبل از صرف پول خود از دوستان خود در شبکه های اجتماعی پس و جو می کنند.

در نتیجه، کسب و کارها باید در استراتژی های بازاریابی سنتی و کانال های خود بازنگری کنند، اگر آنها می خواهند اعتماد مشتریان خود را کسب کنند و تصمیمات خرید خود را تحت تاثیر قرار دهند. در این جا است که بازاریابی محتوا نقش مهمی ایفا می کند. این امر به کسب و کار کمک می کند تا توجه مشتریان بالقوه به محصولات خود را با برجسته کردن و ارتقاء ویژگی های کلیدی آنها مورد توجه قرار دهند.

قبل از اینکه یک استراتژی بازاریابی محتوا برای کسب و کارتان ایجاد کنید، ابتدا باید اهداف را تعریف کنید. با محتوا خود چه می کنید؟ آیا مشترکین بیشتری در وبلاگ شما وجود خواهند داشت؟ و غیره . هر چه که باشد، قبل از حتی شروع راه اندازی استراتژی، اهداف را به روشنی فهرست کنید.

عناصر کلیدی خاصی برای یک استراتژی بازاریابی محتوا وجود دارند که همگی صرف نظر از اهداف شما یکسان می باشند. آنها در زیر فهرست شده اند:

  • درک مشتریان خود
  • ساختن پیام یا داستان نام تجاری شما
  • تعریف محتوایی که می خواهید ایجاد کنید
  • ارزیابی موفقیت تلاش های بازاریابی محتوای شما
آیا این نوشته را دوست داشتید؟