بازاریابی رسانه های اجتماعی

معرفی بازاریابی رسانه های اجتماعی یا Social Media Marketing

بازاریابی رسانه های اجتماعی به فرایند کسب ترافیک یا توجه از طریق سایت های رسانه های اجتماعی اشاره می کند.

رسانه های اجتماعی خود یک اصطلاح کلیدی برای سایت هایی هستند که ممکن است عملا اقدامات مختلف اجتماعی را ارائه دهند. به عنوان مثال، توییتر یک سایت اجتماعی است که به کاربران امکان می دهد پیامهای کوتاه یا «به روزرسانی هایی» را با دیگران به اشتراک بگذارند. در مقابل، فیسبوک یک سایت شبکه اجتماعی کامل است که اجازه می دهد تا به اشتراک گذاری به روز رسانی ها، عکس ها، پیوستن به رویدادها و انواع مختلف فعالیت های دیگر صورت پذیرد.

رسانه های اجتماعی اغلب به کشف محتوای جدید مانند داستان های خبری کمک می کنند و "کشف" یک فعالیت جستجو است. رسانه های اجتماعی همچنین می توانند لینک هایی ایجاد کنند که به نوبه خود به تلاش های جستجوگرها کمک می کند. بسیاری از افراد نیز در سایت های اجتماعی رسانه ای جستجو می کنند تا محتوای رسانه های اجتماعی را پیدا کنند (بازاریابی محتوا). ارتباطات اجتماعی همچنین ممکن است بر اهمیت برخی نتایج جستجو، یا در یک شبکه اجتماعی رسانه ای یا در موتور جستجوی اصلی، تأثیر بگذارد.

بازاریابی رسانه های اجتماعی در زمین بازاریابی

سرزمین بازاریابیسایت خواهر برای سرزمین موتور جستجو می باشد که تمام جنبه های بازاریابی اینترنتی را شامل می شود، از جمله این سایت های محبوب در بازاریابی رسانه های اجتماعی می توان به موارد ذیل اشاره کرد: