بازاریابی اینستاگرام (Instagram Marketing)

دسته بندی: آموزش بازاریابی

آموزش بازاریابی اینستاگرام

آنچه در این صفحه می خوانید:

معرفی اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام یک سرویس شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری عکس و فیلم است که متعلق به .Facebook،Inc است و توسط Kevin Systrom و Mike Krieger ایجاد و در اکتبر 2010 به طور انحصاری در آی او اس (iOS) راه اندازی شد. نسخه ای برای دستگاه های اندروید یک سال و نیم بعد در آوریل 2012 منتشر شد و پس از آن یک رابط وب سایت با قابلیت محدود، برنامه Fire OS و برای تبلت ها و رایانه های ویندوز 10 ایجاد شد. برنامه به کاربران امکان می دهد عکس ها و فیلم ها را در سرویس بارگذاری کنند، که می توانند با فیلترهای مختلف ویرایش شوند، و با برچسب ها و اطلاعات مکان سازماندهی شوند. پست های یک حساب را می توان به طور عمومی یا با دنبال کنندگان از قبل تأیید شده به اشتراک گذاشت. کاربران می توانند محتوای کاربران دیگر را بر اساس برچسب ها و مکان ها مرور کنند و محتوای گرایش را مشاهده کنند. کاربران می توانند عکس ها را دوست داشته و سایر کاربران را دنبال کنند تا محتوای خود را به یک فید اضافه کنند.

این سرویس در ابتدا تنها با اجازه دادن به محتوای محتوا در ابعاد مربع (1: 1) با 640 پیکسل تنظیم شده است تا از عرض صفحه نمایش آیفون در آن زمان مطابقت داشته باشد. این محدودیت ها بعداً در سال 2015 با افزایش 1080 پیکسل کاهش یافت. در این سرویس همچنین ویژگی های پیام رسانی، امکان درج چندین تصویر یا فیلم در یک پست و همچنین "استوری" وجود دارد که شبیه به رقیب اصلی آن Snapchat است. هر یک به مدت 24 ساعت توسط دیگران قابل دسترسی است. از ژانویه سال 2019، از ویژگی Stories روزانه 500 میلیون کاربر استفاده می شود.

اینستاگرام پس از راه اندازی در سال 2010، به سرعت محبوبیت خود را پیدا کرد، به طوری که یک میلیون کاربر ثبت نام شده در دو ماه، 10 میلیون در سال و 1 میلیارد نفر از ماه مه 2019 بر آورد شده است. از اکتبر سال 2015، بیش از 40 میلیارد عکس در این سرویس بارگذاری شده است.

معرفی بازاریابی اینستاگرام (Instagram Marketing)

مصرف کنندگان به طور فزاینده ای سیستم عامل های رسانه ای اجتماعی مانند Instagram را برای نشانه های اجتماعی و مشاوره در مورد رستوران ها و کافی شاپ ها، فروشگاه ها و مراکز تفریحی دنبال می کنند. طبق آمار رسانه های اجتماعی، حدود 71% از مردم در حال حاضر تصمیم گیری های خرید را براساس مراجعه به رسانه های اجتماعی انجام می دهند.

بازاریابی اینستاگرام با کاربران تاپ خود به شرکت های مختلف کمک می کند تا محتوای جذابی را ایجاد و طراحی کنند (بازاریابی محتوا) و در پی آن، برندهای مختلف آن شرکت ها در معرض دید میلیون ها کاربر قرار گیرد. اینستاگرام دارای کاربران فعال در روز است که دارای پتانسیل بالایی هستند. اما پتانسیل در Instagram بیشتر به رفتار کاربر تا تعداد آنها بستگی دارد. کاربران اینستاگرام مایل اند تا با برند ها ارتباط برقرار کنند. تحقیقات نشان می دهد که مارک ها و برند ها از سود و مزایای چشم گیری در شبکه بهره می برند. زیرا تمام برند ها با 4 درصد از فالوور های خود به طور منظم ارتباط برقرار می کنند.

از یک طرف، 70 درصد از کاربران اینستاگرام اعلام کرده اند که برند مورد نظر را روی پلتفرم اینستاگرام جستجو کرده اند. از طرف دیگر، 62 درصد از کاربران برند مورد نظر را در اینستاگرام فالو کرده اند. رسانه های اجتماعی ثابت کرده اند که تصمیمات خرید را تحت تاثیر قرار می دهند و اگر شما می توانید محتوای مناسبی پیدا کنید، مخاطبان شما جذب می شوند و حتی از شما خرید می کنند.

نکات بازاریابی اینستاگرام (Instagram Marketing)

یکی از بهترین راه های صرفه جویی در وقت و ایجاد عکس های بهتر برای اینستاگرام، عکسبرداری از عکس های مربع است. یکی از مهمترین مواردی که بازاریابان باید بدانند این است که چگونه ترافیک حساب کاربری Instagram خود را بررسی کنند. استراتژس خاصی در لینک بیو داشته باشید. از لینک خود در Bio برای اتصال به یک صفحه اصلی که دارای پست های مشابه به Instagram است، استفاده کنید تا منجر به کسب جایگاه بهتر، بهبود سایت تجارت الکترونیک و کسب مشترکین در وبلاگ شود. به وسیله ی قابلیت تگ کردن می توانید با تگ کردن محصول، خدمات، نام یک شرکت یا فردی، تعداد فالوور هایتان، ترافیک و فروش برای کسب و کارهای محلی خود را افزایش دهید.

از هشتگ ها برای یافتن بهتر مطلب مورد نظر استفاده کنید. اگر عنوانی مربوط به پست (محصول یا خدمات) شما است می توانید از هشتگ استفاده کنید. کاربران Instagram را درون کانال بازاریابی خود قرار دهید. برای این کار باید ایمیل های فالووران خود را شناسایی کنید. می توانید یک عکسی را به اشتراک بگذارید و در آن از کاربران بخواهید که برای دانلود یک کتاب یا ثبت نام برای یک خبرنامه، بر روی لینک در بیو کلیک کنید. استحکام استراتژی پست شما از طریق افزودن فیلم به علاوه عکس است. به عنوان بازاریابان، همه ما می دانیم که اینستاگرام درباره داستان سرایی تصویری است، اما با یک ویدیو می توانید داستان خود را زنده کنید و به تصویر بکشید.

استراتژی های بازاریابی اینستاگرام (Instagram Marketing)

تغییر به نمایه تجاری

برای شروع کار، کافی است به تنظیمات خود بروید و روی "Switch to Profile Business" کلیک کنید. مزایای واضح برای داشتن نمایه تجاری وجود دارد. به عنوان مثال، پیروان می توانند بر روی دکمه تماس شما کلیک کنند تا درست از صفحه اینستاگرام شما با شما ارتباط برقرار کنند درست مثل آنچه از وب سایت شما دریافت می کنند. نمایه تجاری به شما امکان می دهد بدون نیاز به استفاده از ابزارهای تبلیغاتی فیس بوک، تبلیغات اینستاگرام را ایجاد و منتشر کنید. همچنین می توانید به ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام موسوم به Insights دسترسی داشته باشید که آماری را در مورد برداشت ها و دسترسی پست های خود ارائه می دهید. پس از باز کردن قفل های رایگان و همراه با نمایه تجاری، باید استفاده از آنها را برای ردیابی معیارها و درک مخاطبان خود شروع کنید.

از ابزارهای رایگان اینستاگرام استفاده کنید.

پروفایل های تجاری در اینستاگرام تفاوت چندانی با پروفایل های تجاری Facebook ندارند. از طریق Insights، می توانید آماری مانند برداشت، داده نامزدی و موارد دیگر را مشاهده کنید. این ابزار رایگان ارزان قیمت است زیرا می توانید از آنها برای درک دقیق نحوه تعامل کاربران با محتوای شما استفاده کنید. هرچه بیشتر درباره نحوه تعامل کاربران با پست های شما آگاهی داشته باشید، می توانید محتوای خود را برای تقویت تعامل تنظیم کنید. یک دسته از پستهایی که تقریبا همیشه مورد توجه قرار می گیرند، تیزرهای محصول هستند.

تیزرهای محصول ارسال کنید که به آرامی مردم را ترغیب به خرید می کند.

اینستاگرام مکانی عالی برای تبلیغ محصولات شما است و اگر کارت های خود را به درستی پخش کردید، کاربران را اذیت نمی کنید یا آنها را با تبلیغات ترسناک نمی کنید. اگر خیلی فشار بیاورید، دنبال کنندگان مانند مگس ها فرو می روند. اما پست های تبلیغاتی محصول روشی ساده برای صحبت در مورد محصول شما و افزایش هیجان است بدون اینکه بخواهید خیلی تلاش کنید. در اینجا دو پست از صفحه اینستاگرام Gilt Man وجود دارد که به طور مستقیم سعی در فروش محصول نمی کنند، اما یک برنامه رایگان ارائه می دهند که در آن کاربران می توانند موجودی مارک را خریداری کنند.

تبلیغات حمایت مالی ایجاد کنید.

تبلیغات اینستاگرام در این سیستم عامل عادی شده است. بهترین قسمت؟ با تعیین بودجه تبلیغ دقیقاً می توانید مبلغی را که می خواهید برای آنها هزینه کنید کنترل کنید. فقط با یک ویژگی چرخ فلک می توانید فقط یک آگهی تبلیغاتی یا تبلیغات چندگانه را به نمایش بگذارید. این امر به برندها این امکان را می دهد که مخاطبان خود را به روشی کاملاً جدید هدف قرار دهند. قبل از ارسال نامه های پشتیبانی، فقط کاربران زیر حساب شما می توانند به روزرسانی ها و عکس های شما را مشاهده کنند.

از استوری های اینستاگرام استفاده کنید.

اگر می خواهید تولید کنید، Instagram Stories برای کمک به شما در اینجا هستند. داستان های اینستاگرام با پست های معمولی اینستاگرام متفاوت است زیرا در قالب "نمایش پرده ای" آمده اند. آنها فقط 24 ساعت زندگی می کنند، اما Story ها را می توان در هر دستگاه شما ذخیره کرد و در بعداً از آن استفاده مجدد کرد. این ویژگی بسیار شبیه Snapchat Stories است (و حتی یک رقیب مستقیم است). به جای اینکه در خبرنامه ظاهر شود، استوری های اینستاگرام در یک منطقه کوچک در بالای آن ظاهر می شوند.

شراکت با اینفلوپنسر ها برای تأثیرگذاری و دسترسی بیشتر

اگر می خواهید به مشتریان بالقوه در اینستاگرام خود برسید، سریعترین راه برای انجام این کار از طریق تأثیرگذارانی است که قبلاً مخاطبی را با موارد زیر ایجاد کرده اند. تعداد بیشتری از افراد براساس آنچه در خوراک خود از افراد با نفوذی که دنبال می کنند، خدمات یا محصولاتی خریداری می کنند. آنها به آنها اعتماد دارند. اگر با تأثیرگذار صنعت مناسب شریک هستید، می توانید نام تجاری خود را در مقابل این کاربران قرار دهید. اولین قدم تلاش و شناسایی چند تاثیری است که مخاطبی دارند که مربوط به محصول یا خدمات شما باشد.

روش کار سرویس های مدیریتی بازاریابی اینستاگرام (Instagram Marketing)

استراتژی بازاریابی اینستاگرام

اولین قدم تحقیق از رقبا خواهد بود تا ببینیم چگونه می توانید در بازار تمایز قائل شوید. در مرحله بعدی، با مشخص کردن اهداف، ارزش، نقاط ضعف، چالش ها و سایر مشخصات جمعیتی، نماد مشتری شما را توسعه داده می شود. سرانجام، تمام اطلاعات جمع آوری شده از شما و تحقیقات خود را در مورد شغل، رقبا و مشتری خود پرورش می دهیم و شروع به ایجاد محتوا می کنیم و یک استراتژی پیروزی مدیریت مدیریت اینستاگرام را برای شما ترسیم می کنیم.

توسعه محتوای اینستاگرام

پس از توافق در مورد استراتژی بازاریابی اینستاگرام که ما توسعه می دهیم، شروع به اجرای آن خواهیم کرد. این جایی است که می توانید به عقب برگردید و تماشای جادویی اتفاق بیفتد. با استفاده از استراتژی اینستاگرام خود به عنوان راهنما، محتوای بی نظیر اینستاگرام را برای تجارت شما تهیه خواهیم کرد. برای اطمینان از رضایت شما، تقویم محتوا را برای بررسی و تأیید محتوا در اختیار شما قرار می دهیم.

رشد صفحه اینستاگرام

خدمات مدیریت اینستاگرام شامل فعالیت های رشد پولی و ارگانیک برای رشد پیروان شما و ایجاد تعامل است. برای افزایش رشد ارگانیک، برای گسترش محتوای مطالب شما از هشتگ هایی استفاده می کنیم. همچنین صفحات مربوطه را پیدا خواهیم کرد و با افرادی که ممکن است مناسب صفحه شما باشند، ارتباط برقرار خواهیم کرد. برای ادویه چیزها، می توانیم مسابقات را نیز برای افزایش آگاهی در اینستاگرام توسعه دهیم. اگر به دنبال رشد سریع تر هستید، می توانیم از تبلیغات پولی که برای دسترسی به مخاطبان گسترده تر برخوردار شده ایم استفاده کنیم.

نظارت بر اینستاگرام

خدمات مدیریت اینستاگرام شامل نظارت روزانه است. بر کلیه فعالیت های اینستاگرام مانند نظرات و پیام های مستقیم نظارت می کنیم. کارشناسان بازاریابی اینستاگرام ما در ساعات عادی کار، صفحات شما را تحت نظر دارند و به طور کلی در طی 24 ساعت به فعالیت هایی که نیاز به توجه دارند پاسخ خواهند داد.

گزارش مدیریت اینستاگرام

هر ماه، یک گزارش ماهانه در اینستاگرام دریافت خواهید کرد که رشد پیروان، رشد نامزدی و سایر معیارهای مورد علاقه شما را نشان می دهد. متخصصان بازاریابی اینستاگرام ما گزارش های شما را تجزیه و تحلیل کرده و تغییرات لازم را برای بهینه سازی کمپین شما انجام می دهند. شما همچنین می توانید 24/7 دسترسی به نرم افزار گزارشگری اینستاگرام ما داشته باشید تا در هر زمان وضعیت کمپین خود را مشاهده کنید.

آیا این نوشته را دوست داشتید؟