بازاریابی اینستاگرام

معرفی بازاریابی اینستاگرام

مصرف کنندگان به طور فزاینده ای سیستم عامل های رسانه ای اجتماعی مانند Instagramرا برای نشانه های اجتماعی و مشاوره در مورد رستوران ها و کافی شاپ ها، فروشگاه ها و مراکز تفریحی دنبال می کنند.

طبق آمار رسانه های اجتماعی، حدود 71% از مردم در حال حاضر تصمیم گیری های خرید را براساس مراجعه به رسانه های اجتماعی انجام می دهند. اینستاگرام در سراسر جهان بیش از 700 میلیون کاربر دارد که بیش از 300 میلیون نفر از آنها هر روز از Instagram استفاده می کنند و به طور میانگین 95 میلیون عکس و فیلم در روز به اشتراک می گذارند در نتیجه زمینه ی چالش برای برند های مختلف را فراهم می کند.

بازاریابی اینستاگرام با کاربران تاپ خود به شرکت های مختلف کمک می کند تا محتوای جذابی را ایجاد و طراحی کنند (بازاریابی محتوا) و در پی آن، برندهای مختلف آن شرکت ها در معرض دید میلیون ها کاربر قرار گیرد.

اینستاگرام دارای بیش از 300 میلیون کاربر فعال در روز است که دارای پتانسیل بالایی هستند. اما پتانسیل در Instagram بیشتر به رفتار کاربر تا تعداد آنها بستگی دارد. کاربران اینستاگرام مایل اند تا با برند ها ارتباط برقرار کنند. تحقیقات نشان می دهد که مارک ها و برند ها از سود  و مزایای چشم گیری در شبکه بهره می برند. زیرا تمام برند ها با 4 درصد از فالوور های خود به طور منظم ارتباط برقرار می کنند. از یک طرف، 70 درصد از کاربران اینستاگرام اعلام کرده اند که برند مورد نظر را روی پلتفرم اینستاگرام جستجو کرده اند. از طرف دیگر، 62 درصد از کاربران برند مورد نظر را در اینستاگرام فالو کرده اند.

رسانه های اجتماعی ثابت کرده اند که تصمیمات خرید را تحت تاثیر قرار می دهند و اگر شما می توانید محتوای مناسبی پیدا کنید، مخاطبان شما جذب می شوند و حتی از شما خرید می کنند.

نکات بازاریابی اینستاگرام

یکی از بهترین راه های صرفه جویی در وقت و ایجاد عکس های بهتر برای اینستاگرام، عکسبرداری از عکس های مربع است.

یکی از مهمترین مواردی که بازاریابان باید بدانند این است که چگونه ترافیک حساب کاربری Instagram خود را بررسی کنند.

استراتژس خاصی در لینک بیو داشته باشید. از لینک خود در Bio برای اتصال به یک صفحه اصلی که دارای پست های مشابه به Instagram است، استفاده کنید تا منجر به کسب جایگاه بهتر، بهبود سایت تجارت الکترونیک و کسب مشترکین در وبلاگ شود.

به وسیله ی قابلیت تگ کردن می توانید با تگ کردن محصول، خدمات، نام یک شرکت یا فردی، تعداد فالوور هایتان، ترافیک و فروش برایکسب و کارهای محلی خود را افزایش دهید.

از هشتگ ها برای یافتن بهتر مطلب مورد نظر استفاده کنید. اگر عنوانی مربوط به پست (محصول یا خدمات) شما است می توانید از هشتگ استفاده کنید.

کاربران Instagram را درون کانال بازاریابیخود قرار دهید. برای این کار باید ایمیل های فالووران خود را شناسایی کنید. می توانید یک عکسی را به اشتراک بگذارید و در آن از کاربران بخواهید که برای دانلود یک کتاب یا ثبت نام برای یک خبرنامه، بر روی لینک در بیو کلیک کنید.

استحکام استراتژی پست شما از طریق افزودن فیلم به علاوه عکس است. به عنوان بازاریابان، همه ما می دانیم که اینستاگرام درباره داستان سرایی بصری است، اما با یک ویدیو می توانید داستان خود را زنده کنید و به تصویر بکشید.