آموزش سوئیفت (Swift)

آموزش سوئیفت

آنچه در این صفحه می خوانید:

معرفی زبان برنامه نویسی سوئیفت (Swift)

Swift یک زبان برنامه نویسی چند منظوره کلی است که توسط Apple Inc. برای iOS ،iPadOS ،macOS ،watchOS ،tvOS ،Linux و ساخته شده است. برای کار با فریمورک های Apple Cocoa و Cocoa Touch و بدنه کد Objective-C، برای محصولات اپل طراحی شده است. این سیستم با فریمورک کامپایلر LLVM بصورت اوپن سورس از نسخه 6، در Xcode گنجانده شده است. اپل قصد داشت Swift را برای پشتیبانی بسیاری از مفاهیم اصلی مرتبط با Objective-C، به ویژه ارسال پویا، انتشار گسترده، برنامه نویسی گسترده و ویژگی های مشابه، اما با روشی "ایمن تر" و گرفتن راحت تر اشکالات نرم افزاری ایجاد کند. سوئیفت از مفهوم توسعه پروتکل پشتیبانی می کند، سیستم توسعه پذیری که می تواند در تایپ های مختلف، ساختار و کلاس ها اعمال شود، که اپل به عنوان یک تغییر واقعی در پارادایم های برنامه نویسی آنها را "برنامه نویسی پروتکل گرا" (شبیه به صفات) معرفی می کند.

از طریق نسخه 3.0 سینتکس Swift با پیشرفت قابل توجهی روبرو شد و باعث ثبات منبع در نسخه های بعدی شد. در سه ماهه اول سال 2018 با افزایش محبوبیت سوئیفت از Objective-C پیشی گرفت. Swift 4.0 که در سال 2017 منتشر شد، تغییراتی در برخی از کلاس ها و ساختارهای داخلی ارائه داد. کد نوشته شده با نسخه های قبلی Swift را می توان با استفاده از قابلیت انتقال به Xcode وارد کرد. Swift 5 که در مارس 2019 منتشر شد، رابط باینری پایدار را روی سیستم عامل های اپل معرفی کرد و این امکان را فراهم می کند که ران تایم Swift در سیستم عامل های اپل گنجانده شود. این قابلیت با Swift 4 سازگار است.

تاریخچه سوئفیت (Swift)

توسعه Swift در ژوئیه سال 2010 توسط کریس لاتنر با همکاری نهایی بسیاری از برنامه نویسان دیگر در اپل آغاز شد. زبان سوئیفت ایده هایی را از زبان هایObjective-C ،Rust ، Haskell، Ruby، Python، C# و خیلی موارد دیگر برای محتوای خود گرفت. در تاریخ 2 ژوئن 2014، کنفرانس برنامه جهانی توسعه دهندگان (WWDC) اپلیکیشن اولین اپلیکیشن که با Swift نوشته شده بود را در معرض انتشار عموم قرار داد. نسخه بتای آن برای توسعه دهندگان ثبت نام شده در این کنفرانس منتشر شد. اپل قصد داشت مبدل های کد منبع را در صورت نیاز برای انتشار کامل در دسترس قرار دهد. زبان برنامه نویسی Swift، کتابچه راهنمای 500 صفحه ای رایگان، در WWDC نیز منتشر شد و در فروشگاه iBooks و وب سایت رسمی موجود است.

Swift 1.1 در 22 اکتبر 2014 در کنار انتشار Xcode 6.1 منتشر شد. Swift 1.2 در 8 آوریل 2015 به همراه Xcode 6.3 منتشر شد. Swift 2.0 در WWDC 2015 تهیه شد و در تاریخ 21 سپتامبر 2015 برای انتشار برنامه ها در App Store در دسترس قرار گرفت. Swift 3.0 در تاریخ 13 سپتامبر 2016 منتشر شد. Swift 4.0 در 19 سپتامبر 2017 منتشر شد. Swift 4.1 در مارس 2018 منتشر شد. سوئیفت مقام اول را برای محبوب ترین زبان برنامه نویسی در Stack Overflow Developer Survey 2015 و مقام دوم در سال 2016 کسب کرد.

در طی کنفرانس برنامه جهانی توسعه دهندگان(WWDC 2019)، اپل SwiftUI را منتشر کرد، فریمورکی که برای طراحی ساختار UI اعلامی در تمام سیستم عامل های اپل فراهم می کند.

ویژگی های سوئفیت (Swift)

سوئیفت جایگزینی برای زبان Objective-C است که از مفاهیم تئوری زبان برنامه نویسی مدرن استفاده می کند و تلاش می کند تا یک اصطلاح ساده تر را ارائه دهد. به طور پیش فرض، Swift برخلاف Objective-C، نشانگرها و سایر دسترسی های ناایمن را در معرض نمایش قرار نمی دهد، بلکه از اشاره گرها به طور گسترده برای اشاره به نمونه های شی استفاده می کند. Swift پارامترهای نامگذاری شده واقعی را معرفی می کند و مفاهیم کلیدی Objective-C را شامل می شود، از جمله پروتکل ها، بسته ها، که اغلب جایگزین سینتکس قبلی با نسخه های جدید اجازه می دهد این مفاهیم در ساختارهای دیگر زبان ها اعمال شود.

پشتیبانی رشته

تحت محیط هایCocoa و Cocoa Touch، بسیاری از کلاس های متداول بخشی از کتابخانه بنیاد کیت بودند. این شامل کتابخانه رشته NSString (با استفاده از یونیکد)، کلاس های مجموعه NSArray و NSDociation و موارد دیگر بود. Objective-C مقادیر مختلفی از syntactic sugar را فراهم می آورد تا اجازه دهد برخی از این اشیاء در داخل زبان ایجاد شده و پس از ایجاد، اشیاء با فراخوانی شی دستکاری شوند.

کنترل دسترسی

Swift از پنج سطح کنترل دسترسی برای نمادها پشتیبانی می کند: باز، عمومی، داخلی، فایل خصوصی و خصوصی. برخلاف بسیاری از زبان های شی گرا، این کنترل های دسترسی سلسله مراتب وراثت را نادیده می گیرند: سطح خصوصی نشان می دهد که یک نماد فقط در محدوده اسکوپ قابل دسترسی است، fileprivate نشان می دهد که فقط از درون فایل قابل دسترسی است، داخلی نشان می دهد که در ماژول قابل دسترسی است، عمومی که از هر ماژول قابل دسترسی است و باز (فقط برای کلاس ها و متد های آن ها) نشان می دهد که کلاس ممکن است خارج از ماژول طبقه بندی شود.

Optionals و chaining

یک ویژگی جدید مهم در سوئیفت option types است که اجازه می دهد تا منابع یا مقادیر به روشی مشابه الگوی مشترک در C عمل کنند، جایی که یک اشاره گر ممکن است به یک مقدار مراجعه کند یا ممکن است تهی باشد. این بدان معنی است که انواع غیر اختیاری نمی توانند منجر به خطای تهی شوند. کامپایلر می تواند اطمینان حاصل کند که این امکان پذیر نیست.

انواع مقدار

در بسیاری از زبان های شی گرا، اشیاء در دو قسمت در داخل نمایش داده می شوند. جسم به صورت بلوکی از داده های ذخیره شده در پشته ذخیره می شود، در حالی که نام آن شیء توسط یک نشانگر نشان داده می شود. با کپی کردن مقدار اشاره گر، اشیاء بین متد ها منتقل می شوند و به همه داده های زمینه موجود در پشته امکان دسترسی به هر کسی با یک کپی داده می شود. در مقابل، انواع اساسی مانند عدد صحیح و مقادیر شناور به طور مستقیم نمایش داده می شوند.

برنامه نویسی پروتکل گرا

یکی از ویژگی های اصلی Objective-C پشتیبانی از آن برای دسته بندی ها، متد هایی است که می تواند برای افزایش کلاس ها در ران تایم به آنها اضافه شود. دسته‌بندی ها به کلاس های در حال گسترش اجازه می دهد تا توابع جدیدی را بدون نیاز به زیر کلاس یا حتی دسترسی به کد منبع اصلی اضافه کنند. این سیستم همچنین به طور گسترده ای به عنوان یک تکنیک سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد و این امکان را می دهد تا کدهای مرتبط در پسوندهای شبیه به کتابخانه جمع شوند. Swift همچنان از این مفهوم پشتیبانی می کند، اگرچه اکنون به آنها پسوند داده می شوند و با پسوند کلمه کلیدی اعلام شده اند. برخلاف Objective-C ، Swift همچنین می تواند دسترسی، تایپ و شمایل جدید را به موارد موجود اضافه کند.

کتابخانه ها، ران تایم و توسعه

Swift از سیستم ران تایم مشابه Objective-C استفاده می کند، اما به iOS 7 یا macOS 10.9 یا بالاتر نیاز دارد. کد Swift و Objective-C را می توان در یک برنامه و با پسوند، C و ++C نیز استفاده کرد و برخلاف C و ++C کد را نمی توان مستقیم از Swift استفاده کرد. بسته بندی Objective-C یا C باید بین Swift و ++C ایجاد شود. در مورد Objective-C، سوئیفت دسترسی قابل توجهی به مدل شی دارد و می تواند برای زیر کلاس، گسترش و استفاده از کد Objective-C برای پشتیبانی از پروتکل استفاده شود. این گفتگو صحیح نیست: یک کلاس Swift را نمی توان در Objective-C طبقه بندی کرد.

مدیریت حافظه

سوئیفت برای مدیریت حافظه از شمارش خودکار رفرنس (ARC) استفاده می کند. اپل در Objective-C به مدیریت حافظه دستی احتیاج داشت ، اما ARC را معرفی کرد تا امکان تخصیص و جابجایی آسانتر حافظه را فراهم کند. یکی از مشکلات ARC امکان ایجاد چرخه رفرنس قوی است که در آن اشیاء به یکدیگر رجوع می کنند به گونه ای که می توانید با مراجعه به منابع دیگر به عنوان موردی که از آن شروع کرده اید برسید. این باعث می شود تا وقتی که آزاد نمی شوند، به حافظه نشت کنند. Swift برای جلوگیری از چرخه های رفرنس قوی، کلمات کلیدی را ضعیف و ناشناخته ارائه می دهد. به طور معمول، روابط پدر و فرزند از رفرنس قوی استفاده می کند در حالی که یک فرزند یا والدین می توانند از یک رفرنس ضعیف استفاده کنند، جایی که والدین و فرزندان می توانند با هم ارتباط نداشته باشند، یا در جایی که فرزند همیشه والد دارد، یا بدون فرزند شناخته نمی شود، اما والدین ممکن است فرزند نداشته باشند. رفرنس ضعیف باید متغیرهای اختیاری باشند، زیرا می توانند تغییر کنند و صفر شوند.

ویژگی های Swift به گونه ای طراحی شده اند که با هم کار می کنند تا زبانی را ایجاد کنند که قدرتمند و در عین حال سرگرم کننده باشد. برخی از ویژگی های اضافی Swift عبارتند از:

  • بسته شدن با نشانگرهای عملکرد
  • تاپل ها و مقادیر بازگشتی متعدد
  • تکرار سریع و مختصر در یک محدوده یا مجموعه
  • سازه هایی که روش ها، برنامه های افزودنی و پروتکل ها را پشتیبانی می کنند
  • الگوهای برنامه نویسی عملکردی، به عنوان مثال، نقشه و فیلتر
  • خطای قدرتمند هنگام کار با داخلی
  • جریان کنترل پیشرفته با کلمات کلیدی انجام، محافظت، تعویق و تکرار

مقایسه سوئفیت (Swift) با Objective-C

نقاط قوت Swift

بنا به چند دلیل مهم، سوئیفت محبوبیت چشمگیری یافته است. اول از همه، ابزارهای بسیار خوبی برای توسعه اپل ارائه شده است که می توانند در رابطه با Swift کار کنند. یکی از موارد Playground است که فقط با Swift سازگار است. اپل Playgrounds را در سال 2016 معرفی کرد. آنها به عنوان راهی برای یادگیری نحوه کدنویسی معرفی شدند. توسعه تلفن همراه همیشه نسبت به توسعه وب موانع بیشتری دارد. شما به یک شبیه ساز احتیاج دارید، معمولاً به یک محیط توسعه یکپارچه اختصاصی (IDE) احتیاج دارید و لازم است یک پروژه کامل را فقط برای آزمایش نمونه های اولیه کوچک تنظیم کنید. در مورد اپل، شما به یک حساب کاربری توسعه دهنده نیز نیاز دارید. نکته جالب در مورد Playgrounds این است که با استفاده از آن برخی از این موارد را بدست آورده اید. شما به Xcode یا برنامه Playgrounds نیاز دارید، اما این همه چیز است و می توانید بلافاصله با کدنویسی و کامپایل کردن کد خود شروع کنید.

با این حال، یکی دیگر از مزیت های بزرگ Swift این واقعیت است که اوپن سورس است. این یک روش عالی برای درک زبان برنامه نویسی است که روزانه با آن در سطح عمیق تر کار می کنید.

Swift Package Manager به سادگی یک مدیر بسته است که با سیستم ساختار Swift یکپارچه شده است. شواهد زیادی در اینجا از این واقعیت پشتیبانی می کنند که اپل اقدامات بسیاری در جهت مطلوب تر کردن سوئیفت به عنوان زبان برنامه نویسی مورد نظر برای توسعه دهندگان iOS انجام می دهد. آنها در حال ایجاد برنامه های خوب و کمکی برای جلب توجه مردم به استفاده از این زبان هستند. این نشان می دهد که اپل با تمام توان برای Swift پا فشاری دارد.

نقاط قوت Objective-C

Objective-C زبانی بسیار پویا و با محور است. پویا است تا جایی که می توانید با استفاده از تکنیک هایی مانند Swizzling، فراخوانی متد را در دان تایم مبادله کنید. به دلیل پارادایم ارسال پیام، قادر است این نوع کارها را انجام دهد. این اجازه می دهد تا اشیاء در ران تایم، پیام هایی را به اشیاء دیگر ارسال کنند تا روش فراخوانی شده را تعیین کنند. یکی از مزایای بزرگ قابلیت سازگاری در ران تایم است. این بدان معنی است که دسترسی به API های خصوصی یا انجام کارهایی مانند دستکاری اشیاء در ران تایم امکان پذیر است. این می تواند به ویژه هنگام تست واحد مفید باشد. کتابخانه هایی مانند OCMock این کار را حتی ساده تر کرده و امکان آزمایش های بسیار دقیق را می دهند. داشتن یونیت تست خوب باعث می شود برنامه شما پایدارتر و قابل اعتماد تر شود.

وقتی صحبت از ثبات می شود، Objective-C مدت زمان طولانی است که آن را به یک زبان بسیار پایدار تبدیل کرده است. با سوئیفت، به اشکالاتی خواهید پرداخت که بسیار شگفت آور هستند و برای پایداری برنامه شما اختلال ایجاد می کنند. در مثالی که در بالا به آن پیوند داده ام، این خرابی به دلیل زبان شما برای کد نویسی برنامه شما ایجاد می شود، نه به دلیل خطایی که توسط کدی که نوشتید ایجاد شده است.نکته آخر، که برای برخی از شرکت ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، سازگاری با کتابخانه های C و سی پلاس پلاس است.

فریمورک های سوئفیت (Swift)

آموزش ایکس کد

Xcode

SwiftUI یک روش ابتکاری و فوق العاده ساده برای ساخت رابط های کاربر در تمام سیستم عامل های Apple با قدرت Swift است. با استفاده از فقط یک مجموعه ابزار و API، رابط های کاربری برای هر دستگاه اپل ایجاد کنید. SwintUI با سینتکس Swift که خواندن آن آسان است و نوشتن آن طبیعی است، یکپارچه با ابزارهای جدید طراحی Xcode کار می کند تا کدها و طراحی شما کاملاً همگام باشد. SwiftUI واقعاً نیتیو است، بنابراین برنامه های شما به طور مستقیم به فناوری های اثبات شده هر پلتفرم دسترسی پیدا می کنند تا زیبایی هر چیزی را که دوست دارند در اکوسیستم اپل اجرا کنند.

برنامه های شما عملکرد نیتیو باور نکردنی را به دست می آورند و از فناوری های ثابت شده، کنترل ها و تجربیات کاربر سیستم عامل های اپل استفاده می کنند تا کاملاً یکپارچه شوند. حالت زنده تغییر طراحی خود را فوراً در یک یا چند پیش نمایش دقیق مشاهده کنید. بوم طراحی را به حالت زنده تغییر دهید تا فوراً با برنامه در حال اجرا در Xcode یا در یک دستگاه متصل تعامل برقرار کنید. Swift اکنون در تمام سیستم عامل های اپل ساخته شده است و رابط باینری پایدار برای Swift در حرکت به جلو است. بسته های Swift در تمام Xcode یکپارچه شده اند و استفاده از یک بسته در برنامه های خود برای سیستم عامل های Apple بسیار ساده است. فقط کافی است بسته جدیدی را به آن اضافه کنید تا بسته خارجی را به پروژه خود اضافه کنید، سپس بسته بندی را از GitHub ،Bitbucket ،GitLab یا میزبان کد خود کلون کنید. Xcode بسته های بسته را بررسی می کند و تمام بسته هایی را که مستقیماً در ناوبر استفاده می کنید نشان می دهد.

cocoa touch

Cocoa Touch

Cocoa Touch یک فریمورک UI برای ساختن برنامه های نرم افزاری برای اجرا در iOS برای iPhone ،iPod Touch و iPad ،watchOS برای Apple Watch و tvOS است. Cocoa Touch لایه انتزاعی از iOS، سیستم عامل iPhone ،iPod Touch و iPad را در اختیار شما قرار می دهد. Cocoa Touch مبتنی بر مجموعه ابزار macOS Cocoa API است و مانند آن، در درجه اول به زبان Objective-C نوشته شده است. Cocoa Touch امکان استفاده از سخت افزارها و ویژگی هایی را که در رایانه های MacOS یافت نمی شوند فراهم می کند و بنابراین منحصر به فرد برای دستگاه های iOS است. درست مانند Cocoa ،Cocoa Touch از معماری نرم افزار Model-View-Controller پیروی می کند.

Cocoa Touch شامل مجموعه متفاوتی از عناصر کنترل گرافیکی از Cocoa است. ابزارهایی برای توسعه برنامه های مبتنی بر Cocoa Touch در iOS SDK گنجانده شده است. Cocoa یک فریمورک مدرن و شی گرا است. فریمورک Cocoa شامل تعاریف کلاس برای کلاس هایی است که عموما برای تولید یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) برای برنامه هایی که تحت Mac OS X اجرا می شوند مفید است. Cocoa همچنین یک رابط شی گرا را برای سیستم عامل (OS) فراهم می کند. Cocoa همان چیزی است که خود اپل از آن برای توسعه برنامه های مک استفاده می کند که دارای سیستم عامل Mac X هستند مانندFinder ،Mail ،iTunes و غیره.

آخرین نسخه سوئفیت (Swift)

معرفی Swift 5.1

Swift 5.1 اکنون ایجاد و به اشتراک گذاری فریمورک های باینری را با دیگران آسانتر می کند. همچنین شامل ویژگی هایی است که طراحی API های بهتر را کاهش می دهد و میزان کد رایج boilerplate را کاهش می دهد.

ویژگی های کلیدی

  • پایداری ماژول یک فایل رابط ماژول مبتنی بر متن را تعریف می کند که API یک چارچوب دودویی را توصیف می کند.
  • ویژگی wrappers برای تعریف الگوهای دسترسی سفارشی برای ارزش های ویژگی، یک اصطلاح عمومی را ارائه می دهند.
  • انواع نتیجه مبهم به پنهان کردن جزئیات پیاده سازی در API کمک می کند.
  • "Self" هم اکنون می تواند برای کلاس ها و انواع ارزش استفاده شود.
  • پشتیبانی برای دستیابی و به روزرسانی در مجموعه هایی از انواع مناسب متفاوت است.
  • پیشرفت در انواع SIMD و String.
آیا این نوشته را دوست داشتید؟
linkedin-biometric-authentication-for-ios-in-swift

آموزش احراز هویت بیومتریک برای iOS در Swift


این دوره،موضوع احراز هویت بیومتریک را به صورت عمیق بررسی می کند و نحوه پشتیبانی از روش های احراز هویت Face ID و Touch ID را در برنامه های iOS شما با S...

1399/03/07 67 بازدید
linkedin-swiftui-essential-training

آموزش اساسی SwiftUI


اگر کنجکاو هستید که SwiftUI با UIKit و AppKit چه فرقی می کند یا می خواهید با این کیت ابزار قدرتمند جدید شروع به کار کنید، پس این دوره برای شما مناسب ا...

1399/02/01 416 بازدید زیرنویس دارد
skillshare-build-a-mp3-player-with-ios-swift

آموزش ساخت MP3 Player با iOS و سوئیفت


در این دوره شما یاد خواهید گرفت تا از فریمورک AVFoundation و کلاس AVAudioPlayer  استفاده کنید تا بتوانید فایل های موسیقی را پخش کنید. علاوه بر این، شم...

1399/01/31 250 بازدید
linkedin-blockchain-programming-in-ios-using-swift-2

برنامه نویسی بلاک چین در iOS با استفاده از سوئیفت


این دوره آموزشی نحوه اجرای ذخیره سازی و رمزگذاری مبتنی بر بلاک چین را در چارچوب iOS با استفاده از سوئیفت توضیح می دهد. مدرس دوره، Mohammad Azam با اصو...

1399/01/19 249 بازدید
linkedin-practical-design-patterns-in-swift

آموزش کاربردی الگوهای طراحی در سوئیفت


در این دوره با نحوه پیاده سازی مفیدترین الگوهای طراحی در سوئیفت، استفاده از فیچرهایی مانند برنامه نویسی پروتکل گرا، اکستنشن های تایپ و انواع مقدار آشن...

1399/01/13 432 بازدید زیرنویس دارد
linkedin-programming-for-non-programmers-ios-12-and-swift-5

آموزش برنامه نویسی برای غیربرنامه نویسان -  iOS 12 و Swift 5


در این دوره، مهمترین مفاهیم مربوط به توسعه برنامه iOS را به روشی بصری آموزش می بینید که افراد با هر پیش زمینه ای می توانند آن را درک کنند. در پایان، ش...

1398/12/23 934 بازدید
linkedin-swift-5-essential-training

آموزش ملزمات Swift 5


Swift یک زبان برنامه نویسی برای اکوسیستم Apple - iOS، macOS، watchOS و tvOS است که به ویژه زبانی رسا، سریع، امن و سرگرم کننده بوده و به طور یکسان برای...

1398/12/08 1064 بازدید زیرنویس دارد
teamtreehouse-object-oriented-swift

آموزش سوئیفت شی گرا


آنها به شما امکان می دهند انواع داده های سفارشی را برای ذخیره و انتقال داده های موجود در کد خود ایجاد کنید. در این دوره، ما به چگونگی ایجاد آبجکت سفار...

1398/11/04 474 بازدید
packtpub-exploring-swift

کاوش در زبان برنامه نویسی Swift


در این دوره با مقدمات و نحوه کارکرد زبان برنامه نویسی سوئیفت آشنا شده و درباره عناوینی مثل کار با متن، استفاده از توابع، مدیریت خطا، کار با شبکه آموزش...

1398/10/14 578 بازدید
teamtreehouse-swift-basics

آموزش مبانی سوئیفت


به دنیای توسعه Swift خوش آمدید! در این دوره، ما می خواهیم یاد بگیریم که چگونه از ابتدا با استفاده از Swift برنامه نویسی کنیم و بسیاری از مفاهیم اساسی ...

1398/10/05 596 بازدید
packtpub-an-introduction-to-rxswift

مقدمه ای بر RXSwift


اگر شما قبلاً برنامه نویسی نکرده اید و فقط برخی از سینتکس های اساسی را می دانید، این دوره برای شما مناسب است! ساخت برنامه های تلفن همراه را به روشی ...

1398/09/24 607 بازدید
skillshare-adding-siri-support-to-your-ios-app

افزودن پشتیبانی Siri به اپلیکیشن iOS


در این کلاس یاد می گیرید که چگونه پشتیبانی Siri را به یک اپلیکیشن اضافه کنید. Siri دستیار صوتی اپل است و با استفاده از SiriKit، می توانید به Siri یاد ...

1398/09/17 334 بازدید
skillshare-build-your-first-app-with-ios11-swift-4

آموزش ساخت اولین اپلیکیشن با iOS11 و Swift 4


در این دوره بوت کمپ با ایجاد اپلیکیشن iOS با iOS11 و Swift 4 آشنا می شوید. در این دوره با اصول ساخت اپلیکیشن های آیفون، ابزارهای توسعه iOS، متغیرها و ...

1398/09/13 467 بازدید
skillshare-build-your-first-ios-app-in-swift-ios-development-fundamentals

ساخت اولین اپلیکیشن iOS با سوئیفت - اصول توسعه iOS


در این دوره با Subclassing UIViewControllers، درک انواع segues و ناوبری اپلیکیشن، درک UINavigationControllers و UITableViewControllers، بررسی AutoLayo...

1398/09/12 513 بازدید
skillshare-build-a-movie-database-with-swift3-ios10

آموزش ساخت پایگاه داده فیلم با Swift3 و iOS10


در این دوره با ساخت یک پایگاه داده فیلم با آپلود داده از ombd API آشنا می شوید. درواقع ساخت پایگاه داده فیلم با Swift3 و iOS10 را فرا خواهید گرفت....

1398/09/11 406 بازدید
skillshare-build-a-drawing-app-with-swift3-ios10

آموزش ساخت اپلیکیشن ترسیم با Swift3 و iOS10


در این دوره، یک اپلیکیشن ترسیم با گزینه ها و تنظیمات رنگی مختلف ایجاد خواهید کرد. در این دوره با ساخت اپلیکیشن ترسیم با Swift3 و iOS10 و به کمک برنامه...

1398/09/08 387 بازدید
skillshare-train-machine-learning-model-with-ibm-watson-core-ml-swift

تعلیم مدل یادگیری ماشینی با IBM واتسون، Core ML، سوئیفت


در این دوره با بهره گیری از سرویس IBM ابری از طریق (IBM Cloud Developer Console) برای استفاده از سرویس‌های واتسون (Watson) برای آموزش مدل‌های یادگیری ...

1398/07/30 754 بازدید
packtpub-professional-swift

آموزش حرفه ای سوئیفت


در این دوره با نحوه ایجاد اپلیکیشن های ios آشنا می شوید. در مورد تکنیک copy-on-write و نحوه پیاده سازی آن می آموزید. سپس می آموزید که چگونه JSON را از...

1398/07/28 997 بازدید
packtpub-advanced-ios-development-with-swift-4-x

آموزش پیشرفته توسعه iOS با Swift 4.x


در این دوره با توسعه Swift از جمله اکستنشن های پروتکل، مدیریت خطا، الگوهای طراحی و همزمانی و نحوه استفاده و اعمال آنها در پروژه های خود آشنا می شوید. ...

1398/07/09 740 بازدید
skillshare-making-a-game-like-flappy-bird-intermediate

آموزش ساخت بازی همانند Flappy Bird (سطح متوسط)


در این دوره با نحوه ایجاد بازی در سوئیفت همانند بازی Flappy Bird را فرا خواهید گرفت. در پایان دوره می توانید یک بازی را با گرافیک خود سفارش سازی کنید ...

1398/06/27 623 بازدید