آموزش طراحی لوگو

معرفی Logo Design یا طراحی لوگو

لوگو یک عنصر گرافیکی در قالب ایدئوگرام، نماد، نشان، آیکون و علامت است که به طور کلی یک علامت تجاری یا نام تجاری را نشان می دهد.

اصولا ویژگی لوگو برند تجاری، یا نهادهای اقتصادی یا دانشگاهی، و شکل ها، رنگ ها، فونت ها و تصاویر آن معمولا با دیگر لوگو ها در بازار مشابه متفاوت است. از این رو لوگوها نیز برای تشخیص سازمان ها و سایر نهادهای غیر تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

لوگو بخشی از هویت سازمان است. هدف اصلی طراحی لوگو، ارائه نمایش منحصر به فرد از سازمان در بازار جهانی است. لوگو به خوبی چشم انداز، ارزش ها و جهت های یک کسب و کار را بیان می کند. لوگو مفهوم گرافیکی تفکر و نگرش یک شرکت است. بنابراین در هنگام ایجاد لوگو لازم است دقیق و متخصص بود.

یک لوگوی خوب هرگز از ذهن مشتریان منحصر به فرد خود پاک نمی شود.

ویژگی های لوگو ی خوب

  • سادگی شکل
  • متشکل از 2 رنگ
  • شعار شرکت نباید در لوگوی شما گنجانده شود. دلیل این امر این است که لوگو اغلب در اندازه کوچک چاپ می شود و شعار تبدیل به قابل خواندن نخواهد شد.
  • استفاده از گرافیک های Vector

نرم افزار های طراحی لوگو