معرفی بازاریابی اجتماعی یا Social Marketing بازاریابیاجتماعی رویکردی است که برای توسعه فعالیت هایی جهت تغییر یا حفظ رفتار افراد برای منفعت افراد و به طور کلی جامعه استفاده می شود. بازاریابی اجتماعی، ترکیبی از ایده های بازاریابی تجاری و علوم اجتماعی است که یک ابزار اثبات شده برای تأثیر رفتار در راه پایدار و مقرون به صرفه می باشد. بازاریابی اجتماعی به شما کمک می کند تا متوجه شوید:
- با چه افرادی کار کنید
- چه رفتاری تاثیرگذار است
- چگونه آن را پیاده سازی کنید
- چگونه آن را ارزیابی کنید
- شروع
- هدف
- توسعه
- پیاده سازی
- ارزیابی
- پیگیری
- شبکه های اجتماعی: برقراری ارتباط با مردم مانند فیسبوک، توییتر، لینکدینو غیره
- شبکه های اشتراک گذاری رسانه ها: اشتراک گذاری عکس ها، فیلم ها و رسانه های دیگر مانند اینستاگرام، یوتیوب
- انجمن های گفتگو: به اشتراک گذاشتن اخبار و ایده ها مانند Quora
- شبکه های نشانه گذاری و محتوا: کشف، ذخیره و به اشتراک گذاری محتوای جدید مانند پینترست
- شبکه های بررسی مصرف کننده: کشف و بررسی و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد مارک ها، محصولات و خدمات، و همچنین رستوران ها، مقصد سفر، و غیره مانند TripAdvisor
- شبکه های وبلاگ نویسی و انتشارات: برای انتشار، کشف و اظهار نظر در مورد محتوای آنلاین مانند Tumblr
- شبکه های مبتنی بر علاقه: به اشتراک گذاشتن منافع و سرگرمی ها مانند Houzz
- شبکه های خرید اجتماعی: فروشگاه آنلاین مانند Polyvore
- به اشتراک گذاری شبکه های اقتصادی: تجارت کالا و خدمات مانند Taskrabbit
- شبکه های اجتماعی ناشناس: برقراری ارتباط به صورت ناشناس مانند Whisper