بازاریابی اجتماعی (Social Marketing)

دسته بندی: آموزش بازاریابی

معرفی بازاریابی اجتماعی یا Social Marketing

بازاریابیاجتماعی رویکردی است که برای توسعه فعالیت هایی جهت تغییر یا حفظ رفتار افراد برای منفعت افراد و به طور کلی جامعه استفاده می شود.

بازاریابی اجتماعی، ترکیبی از ایده های بازاریابی تجاری و علوم اجتماعی است که یک ابزار اثبات شده برای تأثیر رفتار در راه پایدار و مقرون به صرفه می باشد.

بازاریابی اجتماعی به شما کمک می کند تا متوجه شوید:

  • با چه افرادی کار کنید
  • چه رفتاری تاثیرگذار است
  • چگونه آن را پیاده سازی کنید
  • چگونه آن را ارزیابی کنید

بازاریابی اجتماعی همانند بازاریابی رسانه های اجتماعی نیست. بازاریابی رسانه های اجتماعی به فرایند کسب ترافیک یا توجه از طریق سایت های رسانه های اجتماعی اشاره می کند.

بازاریابی اجتماعی یک فرآیند سیستماتیک و برنامه ریزی شده است که دارای شش مرحله می باشد.

  1. شروع
  2. هدف
  3. توسعه
  4. پیاده سازی
  5. ارزیابی
  6. پیگیری

هدف از مارکتینگ اجتماعی همیشه تغییر یا حفظ رفتار مردم است - نه آنچه که مردم فکر می کنند و یا از مسئله ای آگاهی دارند. اگر هدف شما فقط برای افزایش آگاهی و دانش یا تغییر نگرش باشد، شما بازاریابی اجتماعی را انجام نمی دهید.

تاریخچه بازاریابی اجتماعی

ریشه های بازاریابی اجتماعی به دهه 1950 باز می گردد، زمانی که یک روانشناس ادعا کرد که سازمان های غیر انتفاعی بیشتر مانند بازاریابان سودآور ارتباط برقرار می کنند، که این امر سبب نگرش بهتر آنها برای موفقیت بیشتر شد. سپس در دهه 1960، فعالان کشورهای در حال توسعه و دانشگاه های بازاریابی، مرحله ای را برای این رشته ی نو ایجاد کردند. بازاریابی اجتماعی به طور رسمی در دهه 1970 آغاز شد؛ در دهه 1980 به دنبال هویت خود بود و جایگاه منحصر به فردش را در دهه 1990 پیدا کرد. تا سال 2000، بازاریابی اجتماعی به عنوان یک رشته نو در نظر گرفته می شد اکنون در حال رشد و تکامل است.

انواع بازاریابی اجتماعی

  • شبکه های اجتماعی: برقراری ارتباط با مردم مانند فیسبوک، توییتر، لینکدینو غیره
  • شبکه های اشتراک گذاری رسانه ها: اشتراک گذاری عکس ها، فیلم ها و رسانه های دیگر مانند اینستاگرام، یوتیوب
  • انجمن های گفتگو: به اشتراک گذاشتن اخبار و ایده ها مانند Quora
  • شبکه های نشانه گذاری و محتوا: کشف، ذخیره و به اشتراک گذاری محتوای جدید مانند پینترست
  • شبکه های بررسی مصرف کننده: کشف و بررسی و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد مارک ها، محصولات و خدمات، و همچنین رستوران ها، مقصد سفر، و غیره مانند TripAdvisor
  • شبکه های وبلاگ نویسی و انتشارات: برای انتشار، کشف و اظهار نظر در مورد محتوای آنلاین مانند Tumblr
  • شبکه های مبتنی بر علاقه: به اشتراک گذاشتن منافع و سرگرمی ها مانند Houzz
  • شبکه های خرید اجتماعی: فروشگاه آنلاین مانند Polyvore
  • به اشتراک گذاری شبکه های اقتصادی: تجارت کالا و خدمات مانند Taskrabbit
  • شبکه های اجتماعی ناشناس: برقراری ارتباط به صورت ناشناس مانند Whisper
آیا این نوشته را دوست داشتید؟
linkedin-repurposing-video-content-for-different-social-media-platforms

تغییر محتوای ویدیویی برای پلتفرم های شبکه های اجتماعی مختلف


هر پلتفرمی برای محتوا، زیبایی شناسی، طول و همچنین مشخصات مختلف تحویل، توصیه های متفاوتی دارد. در این دوره، کارمند ارشد مربی Ashley Kennedy، به شما می ...

1398/12/03 194 بازدید زیرنویس دارد
آموزش-بازاریابی-اجتماعی-با-facebook-و-twitter

آموزش بازاریابی اجتماعی با Facebook و Twitter


در این آموزش تصویری با بازاریابی اجتماعی با استفاده از Facebook و Twiitter آشنا می شوید. این دوره آموزشی محصول موسسه Lynda می باشد. سرفصل های دوره...

1396/08/16 1672 بازدید
careeracademy-social-media-strategist-online-training-series

تحلیل گر شبکه هایی اجتماعی آنلاین


این دوره مسیر تبدیل شدن به یک استراتژیست رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد. شما در این دوره ظهور رسانه های اجتماعی، انجام تجزیه و تحلیل بازار حسابرسی، ...

1396/08/15 2134 بازدید
udemy-udemy-course-marketing-guide-to-social-media-and-seo-tactics

بازاریابی دوره های آموزشی در شبکه های اجتماعی


در این آموزش تصویری با تکنیک های بازاریابی دوره های آموزشی در شبکه های اجتماعی آشنا می شوید. این دوره محصول موسسه Udemy است. سرفصل های این مجموعه آم...

1396/08/15 1739 بازدید
udemy-rock-social-media-in-30-minutes-a-day-twitter-facebookplus

30 دقیقه با شبکه های اجتماعی در روز


با استفاده از این آموزش شما نحوه مدیریت موفق شبکه های اجتماعی در 30 دقیقه را فرا خواهید گرفت. استفاده از روش ها و استراتژی های مختلف برای موفقیت در شب...

1396/08/15 1186 بازدید