آنچه در این صفحه می خوانید:
- معرفی ووکامرس (WooCommerce)
- تاریخچه ووکامرس (WooCommerce)
- ویژگی های ووکامرس (WooCommerce)
- کاربرد ووکامرس (WooCommerce)
- افزونه های ووکامرس (WooCommerce)
- مقایسه ووکامرس با shopify
- چرا باید از ووکامرس استفاده کنیم؟
- ساخت فروشگاه آنلاین با وردپرس و ووکامرس
معرفی ووکامرس (WooCommerce)
WooCommerce یک افزونه تجارت الکترونیکی اوپن سورس و رایگان برای وردپرس است و برای تجارت های آنلاین کوچک و بزرگ با استفاده از وردپرس طراحی شده است. این افزونه به دلیل سادگی در نصب و سفارشی کردن و پایه محصول رایگان به سرعت محبوب شد. WooCommerce یک پلتفرم تجارت الکترونیک کاملاً قابل تنظیم برای کارآفرینان در سراسر جهان است.
ووکامرس به راحتی با سایت وردپرس شما ادغام می شود. هنگامی که این پلاگین راه اندازی شد، به سرعت به عنوان راه حل اولیه برای کاربرانی که به دنبال راه اندازی فروشگاه آنلاین و کسب و کار خود هستند تبدیل شد. WooCommerce قابلیت های اساسی فروشگاه را، با یک پلاگین رایگان که از طریق Plugin Repository یا از داشبورد وردپرس در دسترس می باشد، فراهم می کند. WooCommerce طراحی شده تا راه اندازی و نصب فروشگاه را تا حدامکان ساده کند.
تاریخچه ووکامرس (WooCommerce)
WooCommerce نخستین بار توسط WooThemes ایجاد شد. در آگوست سال 2014، WooCommerce از 381187 سایت (یا 17.77٪ سایت های تجارت الکترونیکی بصورت آنلاین) بهره برداری کرد. در نوامبر 2014، اولین WooConf، کنفرانس با تمرکز بر تجارت الکترونیکی با استفاده از WooCommerce در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا برگزار شد. در ماه مه سال 2015، WooThemes و WooCommerce توسط Automattic، اپراتور WordPress.com و سهم اصلی نرم افزار WordPress خریداری شد.
ویژگی های ووکامرس (WooCommerce)
- قدرت گرفته از اعتماد: WooCommerce در وردپرس ساخته شده است، نرم افزاری که 26٪ وب را در خود جای می دهد.
- محتوا در هسته: WooCommerce با کار بر روی محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان، تجارت یکپارچه را با محتوا ادغام می کند. هر آنچه شما نیاز دارید در یک مکان فراهم است.
- سیستم مدولار: WooCommerce انعطاف پذیر نگه داشته می شود، بنابراین می توانید گزینه های مورد نظر خود را اضافه کنید. همچنین طوری ساخته شده است که می توانید در کنار افزونه های مورد علاقه وردپرسی خود کار کنید، بنابراین می توانید ویژگی هایی قبلی را حفظ کنید.
- فروش هر چیزی: از محصولات فیزیکی و دانلود های دیجیتال گرفته تا اشتراک، محتوا و حتی قرار ملاقات ها، می توانید هر چیزی را با WooCommerce بفروشید.
- بدون محدودیت: WooCommerce کاملاً اوپن سورس است، به این معنی که شما می توانید هر چیزی را تغییر و تنظیم کنید. از آنجا که کنترل کاملی دارید، می توانید محصولات و کاربران نامحدودی اضافه کنید و سفارشات نامحدود بگیرید.
- جامعه جهانی: فروشگاه ها و توسعه دهندگان WooCommerce از سراسر جهان می آیند.
- تم ها: تم ای را انتخاب کنید که برای شما مفید باشد. WooCommerce به گونه ای طراحی شده است که می تواند با تم هایی که شما می شناسید و دوست دارید، بطور یکپارچه کار کند، از جمله تم های پیش فرض وردپرس سالانه و بسیاری از تم های محبوب در سراسر وب.
- شخصی سازی بدون محدودیت: هر قسمت از سایت خود را، از طرح صفحه اصلی تا دکمه خرید، ویرایش کنید.
- وبلاگ نویسی داخلی: محتوای عالی منتشر کنید و یک برند قوی بسازید. از WooCommerce برای ادغام تجارت الکترونیک با محبوب ترین پلتفرم انتشار مطالب در جهان استفاده کنید.
- جاسازی محصولات، پرداخت و سایر موارد در هر صفحه: از کد کوتاه استفاده کنید تا محصولات خود را به پست های وبلاگ اضافه کنید، یا لندینگ پیج ایجاد کنید که مستقیم به درگاه پرداخت برود.
- دسته بندی ها، برچسب ها و ویژگی ها پیدا کردن محصولات را آسان تر می کند: به مشتریان کمک کنید با اضافه کردن برچسب ها، محصولات خود را برای توصیف محصول پیدا کنند. ویژگی هایی مانند اندازه را اضافه کنید تا مشتریان بتوانند مواردی را که مربوط به آنها است را جستجو کنند.
- رتبه بندی ها و بررسی های محصول: بازخورد مشتری را مستقیماً در صفحه محصول، از جمله برچسب "تأیید شده" نشان دهید.
- برای مکان خود شخصی سازی کنید: واحد پول، زبان و اندازه گیری (اینچ، سانتی متر یا هر چیز دیگری) را که مناسب مکان شماست تنظیم کنید.
- مرتب سازی و فیلتر محصولات: به مشتریان اجازه دهید محصولات را بر اساس محبوبیت، جدید بودن، رتبه بندی، قیمت یا ویژگی ها مرتب کنند تا متناسب با آن پیدا کنند.
- تصاویر و گالری های نامحدود: تعداد زیادی عکس را برای نمایش محصولات خود درج کنید. برای برجسته کردن بهترین عکس در سایت، یک تصویر برجسته تنظیم کنید.
- محصولات نامحدود: به همان تعداد کالایی که می خواهید بفروشید اضافه کنید، تنها محدودیت موجودی شما است.
- ساخته شده در وردپرس: اصولی که وردپرس را هدایت می کند، WooCommerce را نیز تأمین می کند، بنابراین شما از قبل اصول اولیه توسعه در پلتفرم ووکامرس را می دانید. از تمام افزونه هایی که قبلاً دوست دارید استفاده کنید و حتی از WP-CLI برای مدیریت فروشگاه ها استفاده کنید.
- توسعه: WooCommerce کاملاً اوپن سورس است و در گیت هاب (GitHub) مدیریت می شود. به نرم افزاری کمک کنید که بیش از 2 میلیون فروشگاه های فعال داشته باشید و با توسعه دهندگان دیگر برای ساختن آینده تجارت الکترونیک همکاری کنید.
- بیش از 400 برنامه افزودنی رسمی: از پرداخت و حمل و نقل گرفته تا بازاریابی و حسابداری، طیف گسترده ای از برنامه های افزودنی، همه توسط توسعه دهندگان درست مثل شما ساخته شده اند.
- ابزارهای شناخته شده: WooCommerce را بوسیله عملکرد بالا و فیلترهای بی شماری که در اختیار شما قرار می دهد می توانید بک اند ایجکس (AJAX) یا صفحات وب سفارشی سازی کنید.
- رست (REST API): ووکامرس با REST API همراه است تا همه چیز را از محصولات گرفته تا سفارشات مدیریت کند.
کاربرد ووکامرس (WooCommerce)
WooCommerce توسط تعدادی از وب سایت های پر ترافیک مانند سایت های مطبوعات استفاده می شود. Trends اظهار داشت که WooCommerce در 30٪ سایت های تجارت الکترونیکی و میلیون ها نصب فعال استفده می شود. تجارت الکترونیک به سرعت در سراسر جهان در حال رشد است و WooCommerce بیش از 39 میلیون بار به عنوان افزونه دانلود شده است و هم اکنون در بیش از سه میلیون وب سایت فعال است.
WooCommerce تقریباً 4٪ از میلیون صفحه صفحه اچ تی ام ال (HTML) را دارد. در سال 2015، آمارها نشان می دهد که درصد فروشگاه های آنلاین که از WooCommerce از طریق افزونه Wordpress.org استفاده می کنند، بیش از 30٪ از کل فروشگاه ها است. سهم فعلی بازار 2019 برای WooCommerce 22٪ از 1 میلیون سایت برتر با استفاده از فناوری های تجارت الکترونیک است.
افزونه های ووکامرس (WooCommerce)
WooCommerce محبوبیت قابل توجهی را به خود جلب کرده است زیرا محصول پایه علاوه بر بسیاری از افزونه و پلاگین های رایگان و اوپن سورس است. علاوه بر این، هزاران افزودنه پرداخت برای قیمت های ثابت وجود دارد.
افزونه های قابل توجه WooCommerce شامل موارد زیر است:
- WooCommerce Bookings: که به کاربران امکان می دهد بلوک های زمان را به عنوان قرار ملاقات بفروشند.
- WooCommerce Memberships: این به کاربر اجازه می دهد تا دسترسی به قسمت های خاصی از وب سایت وردپرس خود را محدود کرده و دسترسی به این قسمت از وب سایت را بفروشد.
مقایسه ووکامرس با shopify
راه اندازی فروشگاه آنلاین هرگز آسان نبوده است. چند سیستم عامل تجارت الکترونیکی غنی از ویژگی های مختلف موجود است که هر کدام مجموعه ای از نقاط قوت خاص خود را دارند. اما دو راه حل محبوب عبارتند از Shopify و WooCommerce. تصمیم گیری در مورد کدام یک از مشاغل کوچک شما تا حد زیادی بستگی به نیازهای فردی شما دارد. هر دو سیستم دارای طراحی جذاب، تنوع محصول، نرخ انتقال مختلف، درگاه پرداخت، سئو و ویژگی های بازاریابی هستند و همچنین پلاگین ها و افزونه های مختلف برای گسترش و بهبود فروشگاه آنلاین خود را دارند.
در اینجا، به WooCommerce و Shopify نگاهی می اندازیم، ویژگی های آنها را با هم مقایسه می کنیم و به شما کمک می کنیم تا تعیین کنید که کدام یک بهترین انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیکی است. استفاده از Shopify و WooCommerce حتی برای مبتدیان بسیار آسان است. هر دو سیستم دارای رابط کاربری ویژوال برای کارهای ساده مانند ایجاد صفحات اصلی یک سایت (تماس، سیاست حفظ حریم خصوصی و غیره)، لیست محصولات، بررسی / اجرای سفارشات و موارد دیگر هستند. تنظیم این فرایندها نسبتاً بدون دردسر هستند.
هر دو سیستم دارای اسناد کامل و یک پایگاه داده کاربر بزرگ هستند، به این معنی که یافتن پاسخ موضوعات احتمالی که ممکن است بوجود بیاید در هر دو سیستم نسبتاً بی دردسر است. بزرگترین تفاوت بین این دو در تنظیمات است. WooCommerce افزونه ای برای وردپرس است به این معنی که به یک وب سایت وردپرس نیاز دارید که باید هزینه میزبانی آن را بپردازید، افزونه WooCommerce را نصب کنید و سپس فروشگاه را راه اندازی کنید. با این حال، اگر از قبل وب سایت WordPress موجود دارید، راه اندازی WooCommerce یک فرایند آسان است.
از طرف دیگر، Shopify یک راه حل مخصوص خود میزبان است، به این معنی که دیگر لازم نیست نگران یافتن میزبان وب، نصب سیستم مدیریت محتوای جداگانه و سپس اضافه کردن Shopify باشید. اگر مهارت فنی ندارید یا از ابتدا شروع می کنید، احتمالاً Shopify انتخاب ساده تری است. مهمتر از آن، Shopify دارای قابلیت های وبلاگ نویسی یکپارچه است یعنی شما فقط به این دلیل که مسیر WordPress را طی نکرده اید، فرصت را از دست نخواهید داد.
چرا باید از ووکامرس استفاده کنیم؟
در اینجا چند دلیل برای استفاده ار ووکامرس آورده شده است:
قیمت ووکامرس
هنگامی که یک خرده فروش جدید در حال انتخاب بسترهای نرم افزاری است، قیمت به احتمال زیاد عامل اصلی خواهد بود. برنامه های تجارت الکترونیکی رایگان هستند، اما این تفاوت در قیمت لزوماً با قابلیت برنامه ارتباط ندارد.
WooCommerce با برنامه های کاربردی تجارت الکترونیکی پیشرو رقابت دارد، اما به دلیل رایگان بودن، هر مشاغل یا کارآفرینی می تواند بدون تعهد به قراردادهای پشتیبانی گران قیمت یا مجوزهای نرم افزاری اختصاصی، از قابلیت های خود استفاده کند. باید توجه داشته باشید که برخی از برنامه های پرداخت شخص ثالث و سایر برنامه های افزودنی ممکن است هزینه ای داشته باشند، اما این به خود WooCommerce مربوط نمی شود.
ووکامرس مدولار است
درست مانند وردپرس، WooCommerce شامل مجموعه ای غنی از ویژگی هایی است که می توان با افزودن افزونه ها آن را گسترش داد. خرده فروشانی که از WooCommerce استفاده می کنند، دو برابر از این مدولار بهره می برند: آنها به هزاران افزونه و مضمون وردپرس و همچنین صدها افزونه مخصوص تجارت الکترونیک که فقط برای WooCommerce ساخته شده است، دسترسی دارند.
نبوغ یک سیستم مدولار این است که به پرورش جامعه ای از توسعه دهندگان که افزونه ها را برای اضافه کردن قابلیت های خاص می سازند، چیزی که با برنامه های یکپارچه امکان پذیر نیست، کمک می کند. با افزونه های مناسب، WooCommerce می تواند یک پلتفرم کامل تجارت الکترونیک برای هر خرده فروش باشد.
این افزونه ها ممکن است عملکرد خود را در زمینه حمل و نقل، پرداخت، نحوه کار با محصولات و موارد دیگر گسترش دهند. خود WooCommerce هنگام استفاده از فروشگاه خود چندین افزونه اضافی را توسعه داده و توصیه می کنند.
WooCommerce افزونه وردپرس است
در واقعیت، منشا WooCommerce به عنوان یک افزونه وردپرس یک قدرت محسوب می شود. وردپرس بسیار محبوب است زیرا بسیار انعطاف پذیر و کاربردی است. میلیون ها شغل استفاده از وردپرس را انتخاب می کنند زیرا این بهترین پایه را برای سایت های خود فراهم می کند. استفاده سریع، ایمن و آسان است. WooCommerce تمام قدرت و قابلیت اطمینان WordPress را به ارث می برد و از آن برای ساختن یک تجربه تجارت الکترونیکی در سطح جهانی برای خرده فروشان و مشتریانشان استفاده می کند.
WooCommerce می تواند برای فروش هر چیزی مورد استفاده قرار گیرد
WooCommerce بسیار انعطاف پذیر است. اگر می خواهید چیزی بفروشید، می توانید آن را با WooCommerce بفروشید. این شامل محصولات فیزیکی، محصولات دیجیتال، اشتراک، قرار ملاقات ها و موارد دیگر می شود. این که آیا شما قصد فروش یک محصول دیجیتالی واحد یا تنوع عظیم محصولات فیزیکی را دارید، WooCommerce چاقوی ارتش سوئیس از برنامه های تجارت الکترونیک است.
WooCommerce دارای یک انجمن توسعه دهنده فعال است
WooCommerce و WordPress هر دو اوپن سورس هستند و این بدان معناست که خرده فروشان برای تغییر یا اضافه کردن ویژگی های اصلی، ایجاد پسوندهای جدید و ایجاد تم های سفارشی آزاد هستند. برای برخی از برنامه های کاربردی تجارت الکترونیکی که کمتر محبوب است، یافتن برنامه نویسان قادر به انجام آن کار دشوار است و اگر بتوانید یک توسعه دهنده پیدا کنید، استخدام آنها گران است.
فروشندگان WooCommerce از مجموعه بزرگی از توسعه دهندگان و متخصصان WooCommerce بهره مند می شوند. اگر نیاز به ایجاد تغییراتی در فروشگاه WooCommerce دارید، پیدا کردن کسی برای انجام کار برای شما کار سختی نخواهد بود.
WooCommerce شامل تجزیه و تحلیل قدرتمند است
هرچه بیشتر در مورد مشتریان خود و نحوه تعامل آنها با فروشگاه شما و محصولات آن آگاهی داشته باشید، کسب و کار شما رونق بیشتری پیدا می کند. WooCommerce، مجموعه گسترده ای از تجزیه و تحلیل ها را در یک رابط نمایش می دهد. علاوه بر این، ادغام WooCommerce با سرویس های تجزیه و تحلیل خارجی مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) ساده است.
WooCommerce با تجارت شما رشد می کند
هنگام انتخاب یک برنامه تجارت الکترونیک، ایده خوبی است که در مورد آینده تجارت خود فکر کنید. این ممکن است اکنون کوچک باشد، اما به مرور زمان رشد می یابد و شما باید برنامه ای را انتخاب کنید که قادر باشد بدون نیاز به پیچیدگی بیش از حد در روزهای ابتدایی از یک فروشگاه شلوغ پشتیبانی کند.
WooCommerce از فروشگاه های مختلفی از کوچک تا بی حد و حصر پشتیبانی می کند. این می تواند از چند محصول تا هزاران هزار نفر و از تعداد انگشت شماری از خریداران در روز تا صدها خریدار در ثانیه متغیر باشد.
WooCommerce مدیریت محتوای کلاس جهانی را ارائه می دهد
همانطور که ممکن است از یک برنامه تجارت الکترونیکی مبتنی بر محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای جهان انتظار داشته باشید، WooCommerce در جایی که به محتوا مربوط می شود کمبودی ندارد. محتوا یکی از مؤلفه های مهم بازاریابی تجارت الکترونیکی، بهینه سازی فروش و سئو (SEO) است.
WordPress و WooCommerce با هم، طیف گسترده ای از گزینه های مدیریت محتوا، از جمله وبلاگ نویسی، لندینگ پیج، بازاریابی ایمیلی و توضیحات محصول را ارائه می دهند. افزونه های SEO سازگار با WooCommerce مانند Yoast WooCommerce SEO، بهینه سازی محتوای جستجو را برای خرده فروشان آسان می کند.
WooCommerce سریع است
وردپرس و WooCommerce می توانند یک تجربه تجارت الکترونیکی سریع و پاسخگو را برای فروشگاه های آنلاین در هر اندازه فراهم کنند. WooCommerce باید با هاست بهینه سازی شده عمکرد ووکامرس که به طور ویژه برای به حداکثر رساندن عملکرد طراحی شده است، ترکیب شود.
WooCommerce برای فروش ساخته شده است
WooCommerce برای فروش طراحی شده است و شامل همه چیزهایی است که یک خرده فروش جدید تجارت الکترونیک برای بلند شدن و راه اندازی نیاز دارد:
- بیش از 100 دروازه پرداخت که به راحتی می توانند با فروشگاه شما ادغام شوند.
- روش های حمل و نقل چندگانه با مناطق حمل و نقل قابل تنظیم و کلاس های انتقال.
- پس زمینه ویژوال برای مدیریت سهام، بازپرداخت، مدیریت سفارش، مدیریت ایمیل و سایر مواردی که برای مدیریت کارآمد فروشگاه تجارت الکترونیک خود لازم دارید.
- از میان هزاران تم WooCommerce رایگان و با کیفیت قابل تنظیم و سازگار با موبایل انتخاب کنید یا یک تم سفارشی بسازید تا جلوه ای بی نظیر به فروشگاه شما ارائه دهد.
ساخت فروشگاه آنلاین با وردپرس و ووکامرس
در یک جمله، ووکامرس بهترین راه برای تبدیل وب سایت وردپرس شما به یک فروشگاه الکترونیکی کاملا کاربردی است. از لحاظ فنی، WooCommerce پلاگین وردپرس است. برای کارکردن نیاز به نصب و فعال کردن آن مثل هر پلاگین دیگر است. محبوب ترین افزونه تجارت الکترونیک برای وردپرس است. شما می توانید آن را تنظیم و خودتان آن را پیکربندی کنید. راه اندازی سریع است معمولا فقط یک بعد از ظهر طول می کشد.با هر گونه طراحی یا تم شما در سایت وردپرس کار می کند. با WordPress + WooCommerce چه محصولاتی می توانید بفروشید؟
- محصولات دیجیتال (به عنوان مثال نرم افزار، دانلود، کتاب الکترونیکی)
- محصولات فیزیکی
- سرویس ها
- رزرو (به عنوان مثال برای قرار ملاقات، و یا هر چیز دیگری که می توانید رزرو کنید)
- اشتراک ها
- محصولات دیگر افراد - به عنوان یک واسطه
- سفارشی سازی (به عنوان مثال سفارشی های اضافی در بالای لیست محصولات شما) و موارد دیگر.
به عبارت دیگر شما می توانید با وب سایت خود درآمد کسب کنید. نحوه ایجاد فروشگاه:
- مرحله 1. دریافت نام دامنه و Web hosting
- مرحله 2. نصب وردپرس (رایگان)
- مرحله 3. نصب پلاگین WooCommerce (رایگان)
- مرحله 4. ایجاد صفحات Shop، Cart، Checkout و My Account
- مرحله 5. تنظیم محلی
- مرحله 6. درک مالیات بر فروش در ماژول مالیات - نرخ مالیات بر اساس محل فروشگاه شما
- مرحله 7. انتخاب یک روش پرداخت
- مرحله 8. اضافه کردن اولین محصول خود
- مرحله 9. انتخاب یک تم برای فروشگاه آنلاین خود (رایگان)