آموزش Tree.js

معرفی Three.js

Three.js یک کتابخانه ی منبع باز جاوا اسکریپت / API است که برای ایجاد و نمایش گرافیک کامپیوتری متحرک 3D در یک مرورگر وب استفاده می شود که با عنصر بوم HTML5، WebGL و SVG سازگاری دارد.

Three.js برای اولین بار توسط Ricardo Cabello در GitHub در سال 2010 منتشر شد.

ویژگی های Three.js

  • رندرینگ ها (Canvas، WebGL و SVG)
  • صحنه ها (می تواند در زمان اجرا تغییر ، ایمپورت و اکسپورت شود)
  • دوربین ها (perspective and orthographic)
  • نور ها
  • کتابخانه ای از افکت های Stereoscopic
  • کتابخانه از شیدرهای بعد از پردازش (bloom, blur, edge detection, Fresnel, sepia, and vignette)
  • شیدرها (ارائه دسترسی کامل به OpenGL Shading Language برای کنترل بیشتر خط لوله گرافیکی)
  • امکانات اکسپورت فایل های JSON از نرم افزار 3D مدل سازی (مانند Blender، 3ds Max یا Maya) و وارد کردن فایل ها مانند Wavefront  یا Collada به طور مستقیم به یک صحنه
  • هندسه (از جمله خطوط، هواپیماها، مکعب ها، حوزه ها، چندضلعی، سیلندرها، سیستم های ذرات و متن سه بعدی)
  • بافت ها و مواد مانند Lambert ،Phon
  • اصول WebGL و Three.js

اصول WebGL و Three.js

سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ساعت ۰۹:۴۴