Lynda_Captivate_Projects_Building_Elearning_Games

این دوره نحوه ساخت بازی های آموزشی را با نرم افزار Adobe Captivate آموزش می دهد. در این آموزش تصویری نحوه کار با نرم افزار Adobe Captivate ، اصول gamification ، پیاده سازی ویژگی های بازی و نحوه اضافه کردن اعداد تصادفی در بازی را می آموزید. در ادامه کار با اسلاید ها ، یکپارچه سازی جاوا اسکریپت و نحوه ادغام JavaScript و Captivate را نیز خواهید آموخت.
این دوره آموزشی محصول موسسه Lynda است.

سرفصل های دوره:

  • مقدمه ای بر استفاده از جاوا اسکریپت
  • مقدمه ای بر Captivate
  • ساخت بازی Escape
  • نحوه استفاده از عناصر موجود در بازی
  • شانسی بودن اجرای برخی از عناصر
  • اجرای اسلایدهای تصادفی
  • نحوه ختم فعالیت در حال اجرا
  • ایجاد فوریت با محدودیت زمانی
  • استفاده از تایمر در بازی
  • ساخت یک تایمر با جاوا اسکریپت
  • تولید اعداد تصادفی
  • استفاده از اعداد تصادفی در حین بازی
  • بررسی تنظیمات برنامه
  • نحوه چک کردن اسلاید ها
  • پیاده سازی Scaffolding
  • کار با تلفن های ماهواره ای
  • راه اندازی عملیات پیشرفته
  • نحوه به اشتراک گذاری مطالب
  • نحوه به پایان رساندن بازی
  • نحوه انتشار پروژه
  • و

عنوان دوره: Lynda Captivate Projects: Building Elearning Games
سطح: متوسط
مدت زمان: 2 ساعت و 50 دقیقه
نویسنده: Anastasia McCune


توضیحات:

Lynda Captivate Projects: Building Elearning Games

 Anastasia McCune
2h 50m
Intermediate

The idea of gamification in elearning is exciting, but how do you implement gamification principles into actual courses? Adobe Captivate can help you implement game-like features that can make the learning experience feel like a real adventure.
Here Anastasia introduces gamification principles such as escape, time limits, and the element of chance, and shows how to build activities using each principle in Adobe Captivate. She'll use features that come with Captivate straight out of the box, including variables, advanced actions, and JavaScript integration. The finished activities can be taken away and used individually, but as a whole create a larger comprehensive project. Either way, Captivate developers will end up with working examples they can use to make their projects more dynamic and engaging.
Topics include:
Using JavaScript and Captivate together
Creating timed activities
Adding an element of chance with a random number generator
Using random question slides
Tracking activity and score with advanced actions
Utilizing Captivate 9's new knowledge check questions

Introduction
1m 35s
Welcome
1m 3s
Using the exercise files
32s
1. Setting the Stage
28m 51s
What you need to know before starting this course
3m 17s
Viewing the finished project
7m 31s
An introduction to using JavaScript and Captivate together
18m 3s
2. Using Escape and Chance
42m 27s
Using the escape dynamic and the element of chance
1m 48s
Setting up question pools and random question slides
13m 2s
Retaking random question slides
27m 37s
3. Creating a Timed Activity
20m 5s
Creating urgency with a time limit
54s
Using timers with prebuilt interactions
5m 37s
Building a timer with JavaScript
12m 16s
Timers on quiz questions
1m 18s
4. Using the Element of Chance
9m 59s
Using the element of chance
1m 37s
Using a JavaScript random number generator
8m 22s
5. Using Leveling
26m 39s
Showing progress with leveling
3m 27s
Exploring the Branch Aware setting
4m 11s
Introducing knowledge check slides
6m 15s
Building levels with knowledge check slides and advanced actions
12m 46s
6. Implementing Scaffolding
37m 43s
Satellite phones as scaffolding
2m 19s
Setting up visual assets for lifelines
7m 36s
Turning on lifeline hints
5m 29s
Setting up advanced actions for lifelines
13m 45s
Converting advanced actions to shared actions
8m 34s
7. Finishing the Game
2m 51s
Publishing the project
2m 51s
Conclusion
21s
Goodbye
21s