Lynda_iOS_Game_Development_with_Swift_2.0_and_SpriteKit

همانطور که قبلا آموزش ساخت بازی با Swift و SpriteKit را در سایت قرار داده ایم، در این آموزش با نحوه ساخت بازی iOS با Swift 2.0 و SpriteKit آشنا می شوید.

ابن دوره نحوه ساخت بازی های واقعی iOS را با جزییات مانند صدا، انیمیشن، نورپردازی و … آموزش می دهد.

این دوره آموزشی محصول موسسهLynda است.

سرفصل های این دوره:

  • مقدمه SpriteKit
  • ایجاد یک پروژه SpriteKit
  • مشاهده کد قالب
  • ایجاد یک صحنه سفارشی
  • انتقال بین صحنه
  • درک حالت های مختلف مقیاس
  • اضافه کردن فیزیک
  • اضافه کردن خواص فیزیک
  • کار با گرانش
  • نیروهای استفاده و انگیزه
  • تشخیص برخورد
  • استفاده از bitmasks
  • درک ماسک برخورد
  • پاسخ به برخورد
  • کار با اثرات ذرات
  • اعمال جلوه های ذرات
  • ذرات بار از طریق کد
  • ایجاد اقدامات در یک فایل صحنه
  • ایجاد اقدامات با کد
  • استفاده از دنباله ای از اعمال
  • ایجاد یک دنباله ای از اعمال با کد
  • کار با صدا
  • اضافه کردن جلوه های صوتی
  • بازی موسیقی پس زمینه
  • ویژگی های اضافی
  • و …

عنوان دوره: Lynda iOS Game Development with Swift 2.0 and SpriteKit

مدت دوره:2 ساعت و 30 دقیقه

نویسنده: Todd Perkins

توضیحات:

Lynda iOS Game Development with Swift 2.0 and SpriteKit

Todd Perkins
Intermediate
2h 30m

Want to build games for the iPhone and iPad? With SpriteKit, the graphics engine built into Xcode, and Swift, Apple's open-source programming language, you can quickly build complete, full-featured iOS games. In this course, Todd Perkins provides a simple introduction to SpriteKit: adding and modifying sprites, building relationships between parent and child sprites, and building the scenes where your content is housed. Then he shows how to add the physics, collisions, and actions to make sprites reactive during gameplay. Plus, learn how to add other features that enrich the gaming experience, such as audio, animation, particle effects, cameras, and realistic lighting.
Topics include:
Creating a new SpriteKit project
Adding and modifying sprites
Transitioning between scenes
Removing child sprites from parents
Working with gravity, forces, and impulses
Detecting collisions
Applying particle effects
Creating actions and action sequences
Working with audio
Creating frame animations
Using cameras and lights

Introduction
2m 59s
Welcome
47s
What you should know before watching this course
44s
Using the exercise files
1m 28s
1. Introduction to SpriteKit
46m 31s
Create a SpriteKit project
2m 30s
View the template code
4m 36s
Add and modify sprites
6m 4s
Modify sprites in code
9m 6s
Create a custom scene
5m 28s
Transition between scenes
5m 13s
Understanding different scale modes
6m 34s
Understanding parents and children
4m 7s
Remove a child from its parent
2m 53s
2. Add Physics
48m 12s
Add physics properties to sprites
6m 36s
Work with gravity
2m 15s
Use forces and impulses
4m 24s
Spawn physics objects from a scene file
8m 53s
Detect collisions
4m 30s
Use bitmasks
3m 29s
Understanding collision masks
9m 33s
Respond to collisions
8m 32s
3. Work with Particle Effects
11m 17s
Apply particle effects
4m 20s
Load particles via code
6m 57s
4. Work with Actions
17m 40s
Create actions in a scene file
5m 50s
Create actions with code
4m 0s
Use an action sequence
4m 8s
Create an action sequence with code
3m 42s
5. Work with Audio
9m 51s
Add sound effects
3m 17s
Play background music
2m 48s
Preload sounds
3m 46s
6. Additional Features
13m 17s
Use physics fields
2m 33s
Create frame animations
3m 30s
Use cameras
3m 44s
Use lights
3m 30s
Conclusion
50s
Next steps
50s