معرفی بازاریابی اینترنتی یا Internet Marketing بازاریابیبا هدف رسیدن به حداکثر تعداد افراد در مبادله ی حداقل هزینه است. هنگامی که اینترنت هنوز در سالهای شکل گیری خود بود، بازاریابی مردم به رسانه های سنتی مانند تلویزیون، رادیو، کیف دستی، بیلبورد، روزنامه و مجلات متکی بود. امروزه اینترنت منبع حقوقی برای تبلیغ کسب و کار شما است. تعداد کاربران اینترنت از چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. بنابراین اینترنت محل سودمندی برای ترویج کسب و کار می باشد. بازاریابی چشم انداز فرد را تغییر می دهد. دو روش بازاریابی وجود دارد:
- بازاریابی سنتی
- بازاریابی اینترنتی
- بازاریابی اجتماعی (social marketing)
- بازاریابی ایمیلی (email marketing)
- بازاریابی اینترنتی (internet marketing)
- بازاریابی موبایلی (mobile marketing)
- بازاریابی دیجیتال (digital marketing)
- بازاریابی رسانه های اجتماعی (social media marketing)
- بازاریابی پایگاه داده (database marketing)
- بازاریابی رابطه ای (affiliate marketing)
- بازاریابی موتور جست و جو (search engine marketing)
- بازاریابی محتوا (content marketing)