پیشنهاد فرادرس

آموزش استفاده از عکس های HDR برای نورپردازی سه بعدی در Maya

دسته بندی ها: آموزش مایا (Autodesk Maya) ، دیزاین ، آموزش های اتودسک (Autodesk) ، آموزش های Digital Tutors ، آموزش انیمیشن سه بعدی

آموزش-استفاده-از-عکس-های-hdr-برای-نورپردا

HDR مخفف High Dynamic Range و به معنی محدوده‌ی دینامیکی گسترده است.

عکس های HDR عکس هایی زنده و درخشان هستند که با تکنیک ادغام کردن سه عکس با نوردهی مختلف ایجاد می شوند. البته امروزه بیشتر تلفن های هوشمند این قابلیت را دارند.

در این آموزش تصویری با نحوه استفاده از عکس های HDR برای نورپردازی سه بعدی در Maya آشنا می شوید.

این دوره آموزشی محصول موسسه Digital Tutors می باشد.

سرفصل های دوره:

  • یک تصویر محدوده دینامیکی بالا (HDRI) چیست؟
  • نورپردازی از لحاظ فیزیکی صحیح
  • کار با رنگ های خطی
  • نگاهی به نورپردازی بر اساس تصاویر (IBL)
  • با استفاده از یک مثال sIBL برای نورپردازی در فضای باز
  • تصاویر HDR را با یک دوربین DSLR ایجاد کنید
  • ادغام تصاویر با PTGui
  • ساخت یک مجموعه مجازی در مایا
  • شبیه سازی نورپردازی فیلم با استفاده از HDR

عنوان دوره: Digital Tutors  Using HDR Images for 3D Lighting in Maya مدت زمان: 2 ساعت و 45 دقیقه نویسنده: Jon Tojekتوضیحات:

This tutorial is a guide to using HDR panoramic images for lighting with Maya and mental ray. Throughout the tutorial, we'll cover all of the hidden details that are needed to use HDR imagery for lighting in Maya. We'll start with physically based lighting, world scene scale, color management, proper render preview and verification of valid floating point linear color images. Once the rules for using HDR images are clearly laid out, we will take a look at how you can create your own HDR images at home using a DSLR camera, tripod, nodal head and software. Lastly, we'll go over examples of using and editing these images for a variety of indoor and outdoor lighting situations as well as covering light extraction and making HDR kooks from an HDR photo of a light. 

Introduction and project overview Watch it now 01:48 What is a high dynamic range image (HDRI)? 2 What is a high dynamic range image (HDRI)? Free with Demo 12:03 Physically correct lighting 3 Physically correct lighting

11:06 Linear color space workflow with textures and physical sky 4 Linear color space workflow with textures and physical sky

16:42 Looking at Image Based Lighting (IBL) 5 Looking at Image Based Lighting (IBL)

16:53 Using an example sIBL for outdoor lighting 6 Using an example sIBL for outdoor lighting

10:02 Creating your own HDR images with a DSLR camera 7 Creating your own HDR images with a DSLR camera

10:09 Stitching and merging images with PTGui 8 Stitching and merging images with PTGui

13:13 Building a virtual set in Maya 9 Building a virtual set in Maya

36:03 Simulating movie lighting by using HDR light textures as cookies 10 Simulating movie lighting by using HDR light textures as cookies

19:25

حجم فایل: 1.72GB

آیا این نوشته را دوست داشتید؟
DigitalTutors Using HDR Images for 3D Lighting in Maya

پیشنهاد فرادرس